![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De armste onder ons, hebben het een pak slechte dan in de jaren 80. En ja, dit is zelfs enkel en alleen de schuld van de regering. Meer nog, de regering is zelfs de schuldige dat veel van deze mensen nu in de winter buiten op straat moeten blijven. En ik ga je hiervoor enkel de namen van de gemeentes Wortel en Merksplas doorgeven, de rest mag je zelf even gaan opzoeken. Een klein detail, deze twee gemeentes zorgde er samen met de armste onder ons voor de justitie en het gevangenis wezen ons een pakminder koste dan nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die arme kan ook bvb zijn GSMabonnement opzeggen Die arme kan ook bvb zijn auto verkopen Die arme kan ook bvb wachten met een flatscreen te kopen zoals de rijke. Jantje volgens mij hebben arme mensen een INTELLIGENTE bankkaart nodig. Dus niet alleen een limiet per week, maar eentje die rekening houdt met welke goederen je koopt en of dit past in uw profiel... Voorbeeld Ik sta in de winkel en koop schoenen van 100euro, die kaart zou moeten zeggen: geweigerd. Ik sta in de winkel en koop een GSM van 20euro met een abonnement van 25euro per maand, die kaart zou moeten zeggen: betaling geweigderd... Ik sta in de winkel en ga in op een aanbieding Plasma 105cm kopen 100euro + 100euro per maand afbetalen. Die kaart zou moeten zeggen: betaling geweigerd. Ik sta aan de pomp en wil tanken: die kaart zou max 5euro benzine mogen geven. Doe eens iets met dat idee, je kunt niet geloven hoeveel arme mensen je zou helpen. Ipv een legertje budgetbegeleiding, een slimme softwareconfiguratie kan dat legertje mensen ander werk geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() De waarheid gaan bewijzen door zelf uitgevonden verhaaltjes, is al te eenvoudig...
in realiteit hebben ze allemaal hun koopkracht behouden; enkel zijn er wat die hun koopkracht naar omhoog zien gaan hebben door promoties (en dat is hun volste recht) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verhaal is echt en ook deze mensen bestaan echt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je voorstel van een INTELLIGENTE bankkaart is een schending van vrije beschikking en besteding van inkomen. Het zou idd mensen echt uit de problemen houden, maar volgens de wet mag dat niet. Volgens de wet moet iedereen vrij kunnen beslissen over de besteding van zijn inkomen. Maar wat wel mag, is dat men terug gaat naar het systeem dat kredieten niet meer als broodjes kunnen worden uitgedeeld. Want daar zit dus het probleem, vergeet niet dat 60% van de mensen in budgetbegeleiding zelfs niet eens arm te noemen zijn. Dit zijn enkel mensen die met een te grote kredietlast zijn komen te zitten, dankzij de vele kredietmogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men per se de nieuwste snufjes wil en men wil per se enkele citytrips + zomervakantie en wintervakantie doen per jaar, dan moeten ze het zwarte zaad er maar bijnemen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zomaar verkondigen dat de koopkracht is gestegen is een leugen. De Belg is koopkrachtiger geworden omdat hij zich hoger schoold, maar niet omdat de koopkracht per job en diploma is gestegen. Met andere woorden, niet onze politici of onze bedrijfsleiders hebben de Belg zijn koopkracht verbeterd, de Belg zelf heeft zich naar een koopkrachtigere positie gestudeerd. En ja, dit gaat dan ten koste van hen die niet willen of kunnen leren en een diploma behalen. En hieruit hoop ik dat de jongeren onder jullie ook gaan leren en begrijpen dat deze koopkrachtverliezen per job en per diploma zich verder zal zetten. Wie nu met een A2 dus nog kan werken als laaggeschoolde, moet goed beseffen dat hij binnen 20jaar waarschijnlijk enkel nog de jobs en het loon van een ongeschoolde zal hebben. Wie nu met 1 Master nog als hooggeschoolde verdiend, moet beseffen dat hij/zij binnen 20 jaar waarschijnlijk als eenvoudig geschoolde zal bestempeld worden. Het is dus heel eenvoudig, wie niet meegaat en zich niet aanpast aan de veranderingen binnen de maatschappij en blijft staan op het pijl van diploma waarmee hij de stap van student naar werknemer heeft gemaakt, lijd steeds een verlies aan koopkracht. Het is dus aan de werknemer zelf om te bepalen of hij koopkrachtwinst of koopkrachtverlies wil maken. En dat is ook de les die zit in het verhaal van die 4 werknemers die in 1970 op de arbeidsmarkt gingen. Jule was de enige van de 4 die begrepen had dat hij zich zijn hele levenlang moest blijven bijscholen als hij ergens wilde geraken in het leven. Gust was de enige die begrepen had dat hij moest zorgen te starten op de arbeidsmarkt met een hoger diploma dan de doorsnee werknemer, maar is vergeten dat na een tijdje iedereen deze graad van diploma gaat behalen en hij dus na een tijdje de ondergeschikte word van hen die blijven studeren. Jef, heeft nooit begrepen waarom de andere op de sociale lader zijn opgeklommen, terwijl ze toch samen het zelfde werk deden en hij een A3 had terwijl Jule is begonnen zonder diploma. Piet die snapt het helemaal niet. Hij heeft 20jaar ervaring met de machines van het bedrijf, maar moet nu toezien hoe jonge gasten aan zijn machine werken, terwijl hij enkel nog het vuil van die jonge gasten mag opkuisen. Mss dat je het zo begrijpt, wie een stilstand doet, zal steeds op andere punten een achteruitgang doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gaat die Defeyt de index der consuptiegoederen nog maar eens reduceren, nu tot slechts 13 producten, en dat noemt ie dan een studie. De gestripte, zogezegde gezondheidsindex die gebruikt word om onze lonen te indexeren, volgt de echte index der consuptiegoederen sowieso al niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vandaag staat op de voorpagina van DS het volgende te lezen: De prijsevolutie van tarwe is bijzonder opmerkelijk. In ruim drie maanden tijd is deze grondstof voor brood 37 procent goedkoper geworden. Ook rijst, 'swerelds meest geconsumeerde graangewas, is aan een scherpe prijsdaling bezig. Hier gaat het om een verlaging met zo'n 23 procent. Ook de melkprijs is, tot ongenoegen van de melkveehouders, aan het dalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Banken en rechtse instellingen vinden altijd een manier om te zeggen "tout va très bien Madamme la Marquise!" en voort te gaan met geld binnenrijven.
Inderdaad: Mensen hebben maar één borst! Immers: er zijn 6.5 miljard mensen en 6.5 miljard borsten. Bereken het gemiddelde! De gemiddelde koopkracht zegt niets. Indien er nog méér superrijken bijkomen dan stijgt die nog maar eens. Dat ondertussen er steeds meer mensen (al éénzevende van de bevolking) in armoede leven kan de bankwereld en die van de beursprofiteurs geen bal schelen, natuurlijk ![]() Er zijn in Verweggistan allicht staatjes waar de gemiddelde koopkracht twee keer zo hoog is dan in Belgie, en waar anderzijds de gemiddelde maaltijd van de gemiddelde verweggistanees bestaat uit gras met sprinkhanen. Omdat al het geld bij de Sjeik Ibn el Mazout zit.... Welnu: bij ons neemt de superrijkdom toe, en de armen offreren zich steeds vaker kruipkoten en bokes met choco. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je Jantje ik heb het recht om een ferrari te kopen, en misschien kan ik hem betalen, maar misschien ook niet: Is het een schending van vrije besteding als ik de ferrari niet betaald krijg met mijn kaart ??? Soms moet je de mensen wat helpen beschermen tegen zichzelf... EN daarover gaat het. Budgetbegeleiding is eerder stervensbegeleiding dan problemen oplossen. Uiteindelijk gaat (minimum)loon en vervangingsinkomen over RECHT OP de basisbehoeften en wat extra: Je kent de troela warmte, voeding, cultuur etc... Vanuit die rechten geredeneerd wordt er geld gegeven aan de mensen, en vanuit het zelfbeschikkingsrecht wordt er geredeneer dat iedereen wel slim genoeg is om uit te maken waar hij best zijn geld aan hangt... En toch zitten daar fouten - recht op huis/warmte zorgt dat huurder en electrabel eerst betaald worden ??? ik zou bij god niet weten waarom een huisjesbaas die zijn huis 30% boven de marktprijs verhuurt omdat hij de voorzitter van het OCMW omkoopt, hier het eerst moet betaald worden... Een OCMW steuntrekker zou bvb maximaal in een huis van 200euro huur per maand mogen zitten... Over electrabel gaan we helemaal geen boekje opendoen, maar eerlijk als je uw huis electrisch begint te verwarmen ben je helemaal gek bezig... Zo'n huizen zijn volgens mij energietechnisch gesproken onbewoonbaar... Budgetbegeleiding is meer dan de fakturen betalen, het is ook de mensen de juiste richting leren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ze vragen daar of die onozele Chipie nog altijd domme opmerkingen zet op het internet, zonder enige inhoud. Ik heb gepast geantwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geef eens het bewijs dat de rijken rijker worden en GELIJKTIJDIG de armen armer... Een mathematische onderbouwde studie met gegevens uit de praktijk... Het bewijs zou een PARETO zijn, waar de 20%toprijke/80%bezit regel verlaten wordt en de kurve dus 18/80 wordt... En de andere kant dat 50%van de toparme/5%van de bezittingen hebben, zou bvb 55% van de toparme hebben nog 5% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Het is een onderdeel van de KUL. Het feit dat je dit niet weet is typisch. Op dit ogenblik is het loonaandeel gezakt ONDER DE VIJFTIG PROCENT.... Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 juni 2008 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er al minstens zo'n 25 keer op gewezen is dat dat compleet irrelevant is.
![]() |
![]() |