Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2008, 22:50   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jouw grootvader zal niet gerookt en gezopen hebben tegen de klippen van de hel aan want dan was hij geen 97 geworden. Dat hij nog altijd zelfstandig kan wonen is geen toeval.
Oud 2 juni 2008, 23:01   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Oei ik werk ook wel zelf in een rusthuis(prive dan wel) en wij worden zelfs nu verplicht van een deel vrijwillig te werken,en het geen ik betaal krijg wil hier nieumand niet weten hoor
amai zeg.
Oud 2 juni 2008, 23:03   #43
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jouw grootvader zal niet gerookt en gezopen hebben tegen de klippen van de hel aan want dan was hij geen 97 geworden. Dat hij nog altijd zelfstandig kan wonen is geen toeval.
Wel, hij heeft nooit (voor zover ik weet, hij is 70 jaar ouder dan ik) sigaretten gerookt, maar wel sigaren, bij gelegenheid.
En drinken doet hij wel: wijn bij het eten, altijd. Maar wel met mate.
Verstandig en voorzichtig geleefd.

Maar tzit ook wat in de familie, zijn vader is 104 geworden. Ik heb nog vage herinneringen aan hem. Een stokoude man. En er is ook nog een foto van een talrijk viergeslacht van hem als eerste generatie, 7 zonen als tweede generatie, tal van kleinzonen als derde generatie, waaronder mn vader, en vele achterkleinzonen waaronder ikzelf, mn broer, vele neven en verre neven.

Oja, en de moeder is ook over de 90 geworden. Dus het zal toch wel wat in de familie zitten.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 00:05   #44
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Als het niet moet wil ik absoluut niet op mijn kinderen hun dak leven. Ik vind da'k genoeg betaald heb om in een rusthuis te gaan zitten wegrotten als ik dat wil en dan nog zonder dat het mijn kinderen een frank kost (of hun erfenis).
Tis dat wat ik in feite wil bedoelen
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2008, 00:08   #45
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Knuppel
Ik ken er die in de 80 zijn en nog steeds zuipen en roken tegen de sterren op
Ik ken er die nog geen 50 waren en al lang onder de grond liggen en deze waren een voorbeeld op gebied van geheelonthouders.
Uw redenatie houdt geen steek
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 12:33   #46
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Ba-Co- nimmo

Laat ons opletten, Rusthuizen komen in een stroomversnelling.

Is het al een gesprekonderwerp geweest in het "eliteclubje" De Warande is ook een goede vraag. Gaan de OCMW's hun eigen laten overtuigen om zachtjes te verkopen?

Gaan de rusthuizen net zoals veel andere zaken van algemeen en publiek belang onbetaalbaar worden?

Aan wie zijn kant staat Jo Vandeurzen, de man die niet bij Justitie mocht blijven, gaat hij tijdig ingrijpen of laat hij het varen?

Argumenten en documentatie volgen-Cofinimmo en consorten, anders gezegd overheidsvrienden met connecties die de prijzen gaan doen stijgen.

Voor wie de dividenden van het ganse is ook een goede vraag?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 22 januari 2013 om 12:34.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 17:36   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het is nog niet zolang geleden dat er in bepaalde kranten een studie verscheen over de kwaliteit van onze Vlaamse rusthuizen.

...
...Nu gaan de prijzen de hoogte in.

...
...Wanneer gaat men het loon van de ministers, raadsleden en bepaalde postjes aanpassen aan de problemen van eenieder.

Van acht duizend euro naar vijf duizend moet toch te doen zijn voor het weinige dat zij er moeten voor doen en...de bekwamheid van sommigen.

Of zijn zij beter dan wij?
De lonen van ministers worden niet "aangepast".
In de Vlaamse regering is er één die zelf gezegd heeft: zóveel moet ik niet krijgen voor mijn job.
De prijzen gaan de hoogte in: een reden te meer om zélf op een of andere manier aan pensioensparen te doen, hoe weinig het ook is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 18:42   #48
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Een goede raad voor iedereen die niet in een rusthuis wil geraken en die zijn kinderen niet wil ten laste zijn. Ruil optijd je te grote huis met tuin in voor een klein appartementje in een gebouw waarin zich een goed onderhouden lift bevindt. Zorg dat het comfortabel is, gemakkelijk in onderhoud en aangepast aan ouder wordende mensen: geen bad maar een douche, een degelijk seniorenbed dat hoger is dan een gewoon bed, een klein maar praktisch keukentje. Telefoon, gsm én internet zijn onmisbaar om alles en iedereen te kunnen bereiken als dat nodig is. Leg een lijstje aan van enkele bedrijven die maaltijden aan huis bestellen alsook van voetverzorgsters, schoonmaakdiensten, vervoersdiensten, haarkapsters, warenhuizen die boodschappen thuis bezorgen op aanvraag enz. ..

Waar een wil is, is een weg. Enkel dementie en zware verlammingen kan dan je plannen nog dwarsbomen, maar in het eerste geval weet je toch niet meer wat er met je gebeurt en in het tweede heb je geen enkele andere keuze meer.
Helemaal correct, en als je wat uitkijkt naar leveranciers die op een of andere manier gesubsidieerd zijn (familiehulp, dienstencheques, uw voetverzorging op de ziekenbond zetten) dan heb je betere verzorging dan in een rusthuis voor een lagere prijs (ervan uitgaande dat je't appartement kon kopen)

Edit: typfout

Laatst gewijzigd door t-boneSteak : 22 januari 2013 om 18:43.
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 18:48   #49
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak Bekijk bericht
Helemaal correct, en als je wat uitkijkt naar leveranciers die op een of andere manier gesubsidieerd zijn (familiehulp, dienstencheques, uw voetverzorging op de ziekenbond zetten) dan heb je betere verzorging dan in een rusthuis voor een lagere prijs (ervan uitgaande dat je't appartement kon kopen)

Edit: typfout
Als je je te grote huis met tuin verkoopt, waarom moet je dan per sé een appartement kópen ?
Oud 22 januari 2013, 19:31   #50
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

De Japanse minister van Financiën Taro Aso (foto) heeft zijn bejaarde landgenoten in het kader van besparingsmaatregelen met een dijk van een schuldgevoel opgezadeld. Het stelsel van de sociale zekerheid staat in Japan zwaar onder druk door de vergrijzing: een derde van de Japanners is zestigplusser.

Aso, tevens vicepremier, vindt dat de bejaarden de kans gegeven moet worden om hun leven niet nodeloos te rekken. Een (vroeg-)tijdige dood is volgens hem meteen een interessante besparing. "God geve dat je niet gedwongen wordt te blijven leven terwijl je wil sterven", zei Aso, "je kan toch niet met een gerust hart gaan slapen als je weet dat dit door de staat betaald wordt."

"Haast je en sterf"
Ter info: Aso, bekend om zijn weinig omfloerste taalgebruik, is 72. Hij zegt dat hij zijn naasten de opdracht heeft gegeven, hem te euthanaseren wanneer zijn uur is gekomen. Hij heeft het voornamelijk gemunt op de "mensen aan de baxter" en vraagt hen vriendelijk: "Haast je en sterf".

wat voor zin heeft het om, als je seniel bent, nog als een plant verder te leven?
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 19:57   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
De Japanse minister van Financiën Taro Aso (foto) heeft zijn bejaarde landgenoten in het kader van besparingsmaatregelen met een dijk van een schuldgevoel opgezadeld. Het stelsel van de sociale zekerheid staat in Japan zwaar onder druk door de vergrijzing: een derde van de Japanners is zestigplusser.

Aso, tevens vicepremier, vindt dat de bejaarden de kans gegeven moet worden om hun leven niet nodeloos te rekken. Een (vroeg-)tijdige dood is volgens hem meteen een interessante besparing. "God geve dat je niet gedwongen wordt te blijven leven terwijl je wil sterven", zei Aso, "je kan toch niet met een gerust hart gaan slapen als je weet dat dit door de staat betaald wordt."

"Haast je en sterf"
Ter info: Aso, bekend om zijn weinig omfloerste taalgebruik, is 72. Hij zegt dat hij zijn naasten de opdracht heeft gegeven, hem te euthanaseren wanneer zijn uur is gekomen. Hij heeft het voornamelijk gemunt op de "mensen aan de baxter" en vraagt hen vriendelijk: "Haast je en sterf".

wat voor zin heeft het om, als je seniel bent, nog als een plant verder te leven?
Tijdig ingrijpen is de boodschap. Alle -40 mogen gehalveerd worden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 22:22   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tijdig ingrijpen is de boodschap. Alle -40 mogen gehalveerd worden.
Taro Aso = (Domheid zonder grenzen)²
Oud 28 januari 2013, 22:30   #53
t-boneSteak
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als je je te grote huis met tuin verkoopt, waarom moet je dan per sé een appartement kópen ?
Perse is het woord niet. Als je het cash kan betalen kan je het nalaten in tegenstelling tot een kamer huren in een rusthuis.
Ik ben geen expert terzake maar je kan misschien zelfs nog beter een appartement aan uw kinderen schenken en het van hen huren.

Laatst gewijzigd door t-boneSteak : 28 januari 2013 om 22:31.
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 23:50   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak Bekijk bericht
Perse is het woord niet. Als je het cash kan betalen kan je het nalaten in tegenstelling tot een kamer huren in een rusthuis.
Ik ben geen expert terzake maar je kan misschien zelfs nog beter een appartement aan uw kinderen schenken en het van hen huren.
Voor zover ik rondom mij zie, is het schenken van je appartement aan je kinderen niet verstandig. Ze kunnen het véél beter erven.
Oud 29 januari 2013, 00:20   #55
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik rondom mij zie, is het schenken van je appartement aan je kinderen niet verstandig. Ze kunnen het véél beter erven.
Afhankelijk van de schatting .
Oud 29 januari 2013, 08:41   #56
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hen laten kopen met jouw geld en jij en je vrouw het vruchtgebruik.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 12:56   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het 'niet helemaal' waar is. Feit is dat er zal geprobeerd worden om de kinderen te laten opdraaien voor de kosten van de ouders indien hun inkomen niet volstaat.
Wat wél waar is, is dat mensen die nooit kinderen wilden en heel hun leven enkel voor zichzelf zorgden ontvangen wat mensen die wél een deel van hun leven aan de opvoeding van kinderen hebben besteed niet als vanzelfsprekend krijgen.
Een vaststelling waar wel eens iets mocht aan gedaan worden...
Mijn kinderen zullen dus later mogen betalen voor wie geen kinderen had maar wellicht duurdere reisjes maakte en een duurdere auto enz had.
Voeg daar nog het slimme gedoe aan toe om op tijd hun rijkdom te laten verdwijnen...

Laatst gewijzigd door andev : 29 januari 2013 om 12:57.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 08:31   #58
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Rusthuizen ano 2008
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2020, 22:46   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
...
...

Wanneer gaat men het loon van de ministers, raadsleden en bepaalde postjes aanpassen aan de problemen van eenieder.

Van acht duizend euro naar vijf duizend moet toch te doen zijn voor het weinige dat zij er moeten voor doen en...de bekwamheid van sommigen.

Of zijn zij beter dan wij?
Ministerlonen aanpassen: PVDA diende hiervoor een wetsontwerp in.
Oud 10 april 2020, 22:59   #60
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Degenen die er naartoe gaan en hun kinderen.
Als ze die hebben, anders betaalt 'de gemeenschap' het. Degenen die wél kinderen hebben opgevoed krijgen geen steun zolang hetgeen zij tekort komen op hun kinderen kan verhaald worden.

Een goede raad voor iedereen die niet in een rusthuis wil geraken en die zijn kinderen niet wil ten laste zijn. Ruil optijd je te grote huis met tuin in voor een klein appartementje in een gebouw waarin zich een goed onderhouden lift bevindt. Zorg dat het comfortabel is, gemakkelijk in onderhoud en aangepast aan ouder wordende mensen: geen bad maar een douche, een degelijk seniorenbed dat hoger is dan een gewoon bed, een klein maar praktisch keukentje. Telefoon, gsm én internet zijn onmisbaar om alles en iedereen te kunnen bereiken als dat nodig is. Leg een lijstje aan van enkele bedrijven die maaltijden aan huis bestellen alsook van voetverzorgsters, schoonmaakdiensten, vervoersdiensten, haarkapsters, warenhuizen die boodschappen thuis bezorgen op aanvraag enz. ..

Waar een wil is, is een weg. Enkel dementie en zware verlammingen kan dan je plannen nog dwarsbomen, maar in het eerste geval weet je toch niet meer wat er met je gebeurt en in het tweede heb je geen enkele andere keuze meer.
Je reinste prietpraat...
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be