![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb hetvolgende in een paar andere draden in het subforum economie eens snel neergetypt.
Er vanuit gaande dat ge een beetje basiskennis hebt over beleggen (dat kost iets meer dan een paar uren maar is in wezen niet zo lastig om dat aan te leren) is het absoluut mogelijk om met maximum 4 uur studie per maand zeer goei beleggingsbeslissingen te nemen. Het is de grootste misvatting bij het publiek dat ge individuele aandelen moet beginnen analyseren om goed te beleggen. Dat laatste kost idd zeer veel tijd. Maar vandaag de dag zijn er genoeg andere beleggingsvehikels zoals ETF's die u de kracht van een goed gespreid beleggingsfonds geven, zonder instap- en beheerskosten te moeten betalen. ETF's beleggen in sectoren en/of regionen en laten u zelfs toe te shorten en met hefboomeffect te werken. Als ge de actualiteit goed volgt en wat gezond verstand aan de dag legt weet ge zo al waarin ge moet beleggen en waarin niet. Verder moet ge een paar degelijke websites consulteren (zoals bv. www.morningstar.com of morningstar.nl voor de benelux) waar alle informatie ruim voorhanden is om goed te beleggen. Ge kunt daar zelfs uw eigen samengestelde portefeuille in real time laten doorlichten en analyseren op risicospreiding etc... MAAR Kennis is 1 zaak. Timing is een andere zaak en dat leert ge niet uit boeken noch uit zelfstudie... Maar voor zuiver beleggen (niet traden) is timing iets minder van belang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef u deels gelijk hoor. Maar wat ik bedoelde is dat de situatie op de beurs zo snel kan veranderen dat je je eigenlijk niet kan veroorloven een 4 uurtjes daarvoor uit te trekken per maand. Stel dat je een fonds bezat/bezit dat hoofdzakelijke uit bankaandelen bestaat. Bij het uitbreken van de creditcrisis verloren het grootste deel van die bankaandelen op 1 maand soms de helft van hun waarde. Als je dan een maand wachtte om uw portefeulle eens te bekijken kwam je al rijkelijk te laat. Ik vind - maar dat is mijn persoonlijke menig hé - dat je per dag toch een half uurtje moet uittrekken om de situatie op de beurs te bekijken. Eigenlijk kan een uitzending op Kanaal Z al volstaan als minimum. Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2008 om 01:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paul D'Hoore raadt aan één keertje per week te kijken naar je portefeuille, zeker niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Voor zover ik me kon herinneren lopen die ook altijd achter: rapporteren nieuws NA de feiten ipv strategisch te denken... de bronnen die ik her en der op het forum aangegeven heb zijn zeer goed voor de gewone belegger (Lipper, morningstar, ETF trends, etc). Laatst gewijzigd door straddle : 3 juni 2008 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Hebt U nog veel vertrouwen in (de raad van) dit heerschap?
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 juli 2008 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De banken hebben de hele wereld in hun greep. Doe maar eens een opzoeking over Money Masters of fractional reserve banking, dan weet je genoeg. Ze verdienen gemiddeld 35% interest op elke euro die jij op je rekening zet.
Op de sectie economie is er een interessante thread over dit gegeven. Iets wat ik tot op heden nog niet wist. Als je de film die daar gepost is volledig bekijkt dan verandert je visie wel heel grondig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling