![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Amaai, ik ben een paar uur afwezig geweest: blijkbaar zijn de aanwezige Brusselaars in hun g...t gebeten, als er sprake is van Brussel te negeren en verder te gaan met Wallonië en Vlaanderen!!
ik heb dus gelijk; ze weten wel dat ze een zeeeer kleine minderheid zijn in België, maar iedereen geeft er veel te veel aandacht aan!!! Wat is het doel van Vlaanderen?? Meer zelfstandigheid krijgen om eigen beslissingen te kunnen nemen. hebben ze daarvoor Brussel nodig??? En je ziet dat ze direct naar de Walen wijzen, wel ik ondervind dagelijks dat de Walen ook niet opgezet zijn met de Brusselaars, dus ze zouden nogal op hun neus kijken als er moet beslist worden of Wallonië en Brussel samen moeten gaan of niet!! Wallonië heeft zelfs Brussel niet als hoofdstad, dus hun enig venster op de wereld???? Waals Brabant heeft veel meer toekomst dan Brussel en als die Brusselaars zo stoefen op hun internationale instellingen, wel, over tien jaar is Brussel Engelstalig geworden en zijn die Franstalige Brusselaars die nu zo'n grote mond hebben een te verwaarlozen minderheid geworden , zie maar naar hun reacties... Als iemand schrik heeft van de splitsing van België dan zijn het wel de Franstralige Brusselaars!! Ze kronkelen als een duivel in een wijwatervat , draaien alle studies om en vertrekken van foute gegevens om hun leefbaarheid te bewijzen!! Ze nu gewoon laten stikken , over enkele jaren komen ze schoorvoetend asiel vragen!! Wie zal nog belastingen betalen in Brussel??? De Europarlementariërs??? Die betalen geen belastingen dacht ik. De werklozen??? Zeker niet de Vlamingen of de Walen die daar werken, want daar hopen ze op!! Als die overheidsinstellingen en bedrijven verhuizen naar resp. Vlaanderen en Wallonië, dan hebben ze zo goed als geen inkomsten meer. Laatst gewijzigd door omaplop : 3 juni 2008 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de realiteit is Brussel een meertalige stad, waar het nederlands verder wegkwijnt en het frans posities verliest. But we don't care. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Als je Brussel rechts laat liggen, dan ben jij links... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geboren en getogen in Brussel; ik ken dus mijn stad. En ik kan je verzekeren dat je in Brussel zonder het Frans verloren bent. Natuurlijk is Brussel een meertalige stad maar Frans is er nog steeds de voertaal in, dat de Vlamingen het willen of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Voor een aantal Brusselaars lijkt het ook een bewuste keuze om geen NL te willen praten. Ik belde begin dit jaar vanuit Nederland naar een Brusselse ondernemer. Na mijn introductie melde ik: "Je ne parle pas Francais, spreekt u Nederlands?". "Non" was het duidelijke antwoord. Pas toen hem bleek dat ik Nederlander ben en geen Vlaming, wist hij me alsnog redelijk goed in het Nederlands te woord te staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat het mij anders stellen,het steeds tegen de schenen stampen van 6 mlj vlamingen gaat op den duur zijn gevolgen hebben(ge kunt ze niet blijven op hun plaats zetten he) en zal niet opgelost worden door 3,5 mlj brusselaars en walen he beste.
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Wallonië zijn altijd federaal bestuurd (of 'gegijzelt') vanuit Brussel. Dit zit er in de koppen van vele Belgen nog sterk in. De toekomst ziet er echter anders uit. Eerst zal Vlaanderen zich onafhankelijk (moeten) verklaren. Brussel blijft liggen waar het nu ook ligt. Bedenk dat een onafhankelijk Vlaanderen helemaal niet afhankelijk is van Brussel. Maar Brussel is wel afhankelijk van Vlaanderen (werknemers uit Vlaanderen, BrusselseRing/vliegveld/infrastructuur, veel geld/transfers, etc.). Dus zal Brussel eens iets van een onafhankelijk Vlaanderen willen. En dán kan men op gelijke hoogte met elkaar win-win oplossingen zoeken. Bv. financiering van nederlandstalig onderwijs in Brussel. Gijzelingen, dreigingen, gebiedsuitbreiding, arrogantie of chantage zijn opeens niet meer ontvankelijk in Vlaanderen. Iedereen zal versteld staan hoe snel het zelfvertrouwen van vlaamse politici toeneemt (zie bv. Kris Peeters). ![]() Als Brussel niets van Vlaanderen wil: OK, ook goed, even goede vrienden, dan zoekt Brussel hun sponsors maar elders (Wallonië, Europa, NATO). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed gedacht. Geef dat zo snel als het kan als giftig geschenk aan Wallonie. Maak van Gent, Brugge, Antwerpen of voor mij part van Blankenberge of Oostende, de nieuwe hoodstad van Vlaanderen. Eis dat ieder bedrijf dat in Vlaanderen actief is tevens zijn maatschappelijke zetel hier dient te hebben en Brussel is binnen het jaar een groot stort waar de hoofd taal Marokkans zal zijn. Waar plunderingen schering en inslag, en armoede troef zullen zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 4 juni 2008 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() En denk jij dat Wallonië liefhebber is van Brussel???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De positieve kant van jouw instelling: je wilt blijkbaar geen bommerwerpers naar Brussel sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Als het dan toch moet, zou ik zeggen: Wallonië apart, Vlaanderen apart en Brussel een stadstaat. Europa zal dit allicht niet erg vinden.
Maar de domste zet in de Belgische geschiedenis was een splitsing van bevoegdheden volgens de gewesten: immers, als bv tewerkstelling en weet ik veel wat nog, nog steeds een nationale bevoegdheid was, hadden we het probleem niet dat er in Wallonië veel meer werklozen waren dan in Vlaanderen. Als we splitsen vrees ik wel voor Vlaanderen, hoe gaan wij ooit de kyotonorm halen zonder Wallonië? Hoe gaan we aan water geraken? ... Edit: anderzijds: als we alles laten vallen omwille van de taal die de bewoners spreken. Het Frans is ook een opmars aan het maken in bv. Machelen, Vilvoorde, ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 juni 2008 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik zal eens gaan kijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nenee, op nu!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |