![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() Wat wordt er door het stadsbestuur van Antwerpen verstaan onder "allochtoon"?
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wie een vreemde voor én achternaam heeft, uitgezonderd West - Europeanen. Maw. het stadsbestuur doet aan discriminatie/racisme want het maakt een onderscheid op basis van afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Als ze voor ons huis bezig zijn doen we dat ook altijd en trakteren we ze op iets te drinken ofzo. Ik denk/hoop dat de meeste mensen die hun opmerken dat doen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 juni 2008 om 00:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk komt dit plan niet van Monica de Konick zelf.
Het diversiteitsplan wordt geschreven door de integratiedienst. Daarin zijn een aantal groepen zoals Marokaanse en Turkse Antwerpenaren goed vertegenwoordigd. Al in 2003 kon je vanuit de Marokkaanse medewerkers horen; vrouwen hebben hun positie op de arbeidsmarkt te danken aan positive discriminatie; nu is het onze beurt! Zo te zien hebben ze dit standpunt kunnen doordrukken; volslagen adsurd! Bovendien meen ik me te herinneren dat ook Kif Kif in het verleden al aangaf dit soort maatregels te willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het wel zo dat ik me langs geen kanten kan herinneren dat er acties werden ondernomen in de trant van: enkel bedrijven waar vrouwen werken mogen nog meedingen bij opdrachten van de stad Antwerpen. Evenmin was in die periode de discriminatiewet al in voege. Het enige wat Miet Smet er toen heeft doorgedrukt was dat bij personeelsadvertenties telkens de vermelding (m/v) moest vermeld worden om aan te geven dat de job zowel voor mannen als vrouwen open stond. Misschien gewoon het GELIJKHEIDSPRINCIPE doorvoeren? Gevraagd: beenhouwer (allochtoon/autochtoon)... etc... en meer moet dat nie zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prachtig , binnenkort kunnen wij ook eindelijk hulp krijgen van het centrum voor ongelijke kansen ...
![]() Mss zit er een andere dubbele agende in en moeten er firma's verdwijnen die nu reeds voor de stad werken ? Zodat er vriendenfirma's (uiteraard hebben die al voldoende allochtonen) die taken kunnen overnemen ... ![]()
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch wel heel erg dat een stad zelf gaat discrimineren; waarom niet gewoon de bestekandidaat aanwerven zonder onderscheid??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Autochtonen bestaan evenmin...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk bestaan er autochtonen en allochtonen.
autochtonen zijn mensen wier ouders en grootouders hier reeds in dit land woonden allochtonen zijn mensen van wie minstens één ouder of grootouder uit het buitenland komt. Alleen... europese allochtonen zijn blijkbaar normaal en dus hoeven die niet positief te worden gediscrimineerd. buiten-europese allochtonen zijn enkel positief te discrimineren (ik schreef begot bijna ab-normaal zeg!) als ze een bepaalde ideologie aanhangen, die ze dan religie noemen. Een chinees gaat vast niet tellen als "allochtoon". Of zou een firma met een pak indiers in het hoger management deze als "wij hebben allochtoonse homosexuele mindervaliden in dienst" kunnen profileren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Mooi. Het is dus voldoende om met een tube glijcreme te staan zwaaien voor het stadhuis ?
WAT een bestuur. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Ik heb zelf op een openbare instelling gewerkt (overheid) ... mijn contract werd nietmeer verlengd. Ik ben homo en 2 maanden voor mijn uit dienst-treding werd er op de werkvloer over niets anders meer gepraat dan over homosexuelen en hun afgunst ervan! ...kijkend naar mij! Vermoedelijk werd hierdoor mijn contract niet verlengd, ondanks uitmuntende resultaten.
Ze hebben een diversiteits-pact ondertekend maar daar is weinig van te merken in de praktijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Allochtoon en autochtoon, dat zijn zo van die termen die uit het sociaalwetenschappelijke jargon ontsnapt zijn en die een eigen funest maatschappelijk leven begonnen zijn op eigen kracht.
Tijd om deze gevaarlijke etnisch-racistische termen met wortel en tak te verwijderen. Bovendien zijn het gevaarlijke toingkrakers en in hun auditieve lelijkheid oorbeschadigend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burgemeester
|
![]() mischien moet je dat eerst bewijzen.
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |