![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nuja, als ik eerlijk ben, ik spreek geen plat westvlaams, maar velen begrijpen het niet (vooral Antwerpen, Limburg en de Nederlanders). En als ik me niet vergis loopt hier elders op het forum een discussie Vlaanderen bij Nederland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() Ik merk het...
Nee, een onafhankelijk Vlaanderen is nodig om z'n succes van nu voor de toekomst te behouden. België belast Vlaanderen. We moeten onder hun juk van Wallonië zien vandaan te komen. En daar is een splitsing noodzakelijk voor. Ik voel me geen Belg en zou niet weten wat een Belg zijn is. In Vlaanderen is er ook verscheidenheid, maar we zijn één volk, wat je van België niet kan zeggen.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar sta ik achter.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Jan van den Berghe
Fraaie uitwerking van de vergelijking. ![]() Ik vrees echter voor jou dat de meerderheid alhier (en ik bedoel wel degelijk Vlaanderen) uw visie op 'verwarmen' en de financiering ervan niet deelt.......... Voor mijn part mag daar een referendum over komen. Als het tegenvalt voor de separatisten, verkas je dan naar zonniger oorden, waar geen verwarming van node is ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als West-Vlaming versta ik ook andere dialecten zeer goed. Het zou echter verkeerd zijn een dialect als leitmotiv te nemen voor een of andere afsplitsing. De culturele eenheid van het Nederlands is heel belangrijk, vooral in onze tijd waar het Nederlands al zwaar onder druk komt te staan op Europees niveau bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Wij voelen ons goed in Vlaanderen, niet in België. Dus mogen wij hier in ons Vlaamse land blijven. De belgiscisten mogen andere oorden opzoeken. Ik zal je een kaartje sturen, Staaf. Over wat je mist. Het zal een grote kaart worden..
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook heerst er heel veel ontwetendheid over de werkelijke toestand van dit Belgenland. In een democratie verbiedt niemand mij nog steeds verder te strijden voor ideeën die me dierbaar zijn. Maar het past eveneens respect te hebben voor de stem van de meerderheid. Volksraadpleging? Ja! Net zoals men in Tsjechoslovakije heeft gedaan en zoals men al een paar keer in Québec heeft gedaan. Tot op heden heb ik echter nog maar weinig zinnige argumenten gehoord ten voordele van het voortbestaan van België. Mij komt het dan ook dat de belgicisten wel voortdurend ageren tegen de Vlaamsnationalisten en het steeds beter en duidelijker vorm krijgen van een Vlaamse staat, maar niets concreets daar tegenover weten te stellen. U bijvoorbeeld taxeert - terecht - het huidige federale België als iets dat nefast is. Wat wilt u dan? Een unitaire staat? Een Belgique de papa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom, om de toen moedige woorden van Vandenberghe te gebruiken: "Laat ons scheiden!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bang dat de separatistische argumenten niet echt overtuigend zijn? Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS Bij de splitsing van Tsjechoslowakijke is het enkel Tsjechië dat er beter van geworden is. Slowakije zag er (4 jaar terug) verkommerd uit, terwijl de rennovatie en restauratie in Tsjechië volop aan de gang was.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() U wilt dus een weer een stap terug in de tijd zetten? Waar de Belgische regering weer volledig beslist over twee verschillende volken?
Alsjeblieft. Ik krijg er rillingen van. Je boert achteruit, Staaf.
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8) Citaat:
Uiterst laffelijke beschuldiging dus. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook zo voor Vlaanderen: er zijn natuurlijk economische redenen, maar ook sociale, culturele en taalkundige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat Wallonië trouwens op economisch vlak steeds meer voor de wind, terwijl de vlaamse motor sputtert........ ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen werp ik op dat de belgicisten doelbewust de grote fouten en wantoestanden van de Belgische staatsconstructie angstvallig verbergen. En wie dat durft aantonen, zelfs voor de rechtbank sleurt (om maar te denken aan wat BUB onlangs deed). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf als zou Wallonië bloeiend en rijk zijn, dan nog ben ik grote voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Kijk nu eens naar de Schotten: niettegenstaande het land een eerder zwakke economie heeft en grote investeringen krijgt van het Engelse gedeelte, keren meer en meer Schotten zich af van het Britse bestel en willen een eigen Schotse staat. Ik gun Wallonië een opbloei: niets is trouwens beter voor Vlaanderen. U laat u echter bedriegen als u hier zomaar stelt dat het Wallonië voor de wind gaat en Vlaanderen niet. De laatst uitgegeven werkloosheidscijfers laten inderdaad een daling van de werkloosheid zien in Wallonië en een stijging in Vlaanderen. Wat sommigen echter gemakshalve vergeten is dat de werkloosheid in Wallonië nog steeds driemaal zo hoog ligt als in Vlaanderen. Dat even terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen die Vlaanderen willen en zullen overeind houden? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Hilarisch, Staaf.
Straks mogen we volgens jou nog blij zijn dat we met de Walen in één "land" vastgeketend zitten!!!
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze vlaamse 'leiders' zijn daar zeker nog niet aan toe. Kijk maar eens naar het gepruts van groenen, de vroegere VU, de CVP, de SP-A(gusta) e.v.a.. Olalaaaaaa. Als die troetens hier volledig de dienst gaan uitmaken, dan zijn we nog niet aan Kerstmis toe. Geef mij maar een bekwame kerel zoals Lowie Michel. Perfect tweetalig en een kerel uit een stuk, die staat als een huis voor zijn volk en zijn land. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweetaligheid? De man is nu eenmaal leraar Nederlands geweest. En de Vlaamse ministers mogen dan geen regentaatsdiploma Frans op zak hebben, ze weten zich in het Frans nog altijd beter uit te drukken dan de modale Waalse minister. |
|
![]() |
![]() |