![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Die ordinaire nar moet zijn mond houden! Hij kan beter terug naar de judo gaan! ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is nu eenmaal geen meerderheid der belgen te vinden voor een republiek dus moeten we het er maar mee doen.
Als ik of gij aan een of ander TV station of andere Mediaspul geen intervieuw wens toe te staan is dat ons goed recht. Iemand die een dotatie (en geen kleintje) krijgt zou zijn werkgever wel eens in deze mogen kennen.. vind ik en JMDD waarschijnlijk ook... De perceptie van JMDD kan soms wel eens tegen zitten & ik ben héél ver om over alles met deze overigens kleurrijke senator eens te zijn (moeilijke manier om te zeggen dat ik er geen fan van ben). Wettelijk is de houding van de monseigneur waarschijnlijk in orde & bovendien is het ook een "enfant terrible" : enfin dat de monseigneur en de senateur eens goed gaan eten bij de "Karmeliet" (éénmalige onbetaalde publiciteit) : waarschijnlijk op ons kosten en hun geschil gauw bijleggen zodat de persvrijheid gered mag worden.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Mr Van den Berghe U heeft gelijk - laten we het zo stellen:
het staat niet hoog op het prioriteitenlijstje van de Politieke Partijen die doorgaans de dienst uitmaken & de staatsvorm die de partij voorstaat die angstvallig buiten alles gehouden wordt zou ik niet direct republikeins noemen.
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() Beste "Patriot" ,
JMDD is een burger , een volksvertegenwoordiger , een verkozene , ... Het is niet enkel aan U om te bepalen waar hij zich al dan niet mee moet bezighouden . Onze koninklijke fam. daarentegen is voor mij zoiets als een club waar ik tegen mijn wil om lidgeld voor betaal . Zelfs mijn minderjarige kinderen zijn onwetend ingeschreven in deze club . Wat de prestaties van onze prins betreft : heb ik enkele vragen : 1) is hij zelfstandige en btw plichtig ? zo ja , dan had ik graag een factuur . 2) is hij werknemer ? zo ja , wie is dan zijn werkgever ? 3) .... Beste Patriot , JMDD is inderdaad een hond in het kegelspel . Het kegelspel ! Word eens wakker ! Eerwaarde , Exellentie , Zijne Koninklijke Hoogheid , Monsigneur , Sire , ... Iemand die zich zo laat noemen in : 2004 !!!! De paljas waar we het over hebben heeft op zijn minst de verplichting om de rol van : hypocriete profiteur te spelen . En dit volgens de regels van de kunst : protocol ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() 23/03 Republikeinse Kring laakt houding De Decker tegenover Dedecker
De Republikeinse Kring heeft een open brief gestuurd naar senaatsvoorzitter Armand De Decker waarin ze haar beklag doet over de houding die de parlementsvoorzitter aannam tegenover VLD-senator Jean-Marie Dedecker, die vorige donderdag in plenaire zitting een vraag stelde over een incident met prins Laurent. Naar aanleiding van een bezoek aan Batibouw haalde prins Laurent verbaal uit naar een VTM-cameraman die zijn moto filmde. Vorige donderdag nam VLD-senator Jean-Marie Dedecker de houding van de prins op de korrel en had het onder meer over beperkingen die worden opgelegd aan de persvrijheid. De senaatsvoorzitter was niet opgezet met het initiatief van Dedecker en haalde zwaar uit naar de VLD'er. Hij verweet hem er fascistische methodes op na te houden. "Ga naar het Vlaams Blok. Uw plaats is daar", riep hij Dedecker toe. "De beschuldiging van fascisme is schandalig", reageert de Republikeinse Kring nu in een mededeling. "Wat is er fascistisch aan vragen over de compatibiliteit tussen de monarchie en de fundamentele principes van de democratie? Wat zou er fascistisch zijn aan vragen over risico's op ontsporingen van de persvrijheid (...)?" De Republikeinse Kring laakt het "misprijzen" dat De Decker aan de dag legt tegenover tegenstanders van de monarchie en vraagt zich af of er wel vragen bestaan die volksvertegenwoordigers niet mogen stellen. De RK roept De Decker op zich "met zijn verering voor een anti-democratische en archaïsche instelling" wat terughoudendender op te stellen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Uit wie bestaat eigenlijk die republikeinse kring?
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Neen,ze steken allen evenveel in hun zakken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Voor mij mag die gerust blijven, Koning heet dat zekers.Maar waarom moeten ettelijke duizenden mensen gans die zwakke kroost nietsdoeners onderhouden.Dat is toch waanzin zo een situatie,dat ze gaan werken en daarna mogen ze misschien ook eens piepen hoe "goed" het is voor de kleine werkmens van dewelke ze ook geld krijgen via de onverzadigbare belastingen.En dat manneke Laurent trekt ook nog altijd dat geld als voorzitter van KINT en wie weet van wat nog......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Met argumenten allemaal zakkenvullers e.d. kan je onmogelijk het verschijnsel "Monarchie" bestrijden - dan kan je evengoed het parlement afschaffen en ons door een führer laten besturen aan wie we dan eventjes een eed van trouw gaan zweren (& dat is dan zeker geen zakkenvuller).
Er is & ik heb het reeds aangehaald een voordeel aan de monarchie nl. ze kunnen zich "boven de partijen" stellend inzetten voor hoogst humaitaire en filantropische zaken. Waarom gebeurt dit zo weinig ? Omdat als puntje bij paaltje komt er toch een minister allen of collegiaal verantwoordelijk is - en alle "werk" is per slot van rekening "werk" - waarom zou een adelijk mens zich meer dan nodig op de hals halen ? (of is dit een lelijke opmerking ? tja : ik vind echt dat "ze" te weinig doen) Goed stel dat we geen monarch met familie hebben maar een president (een representerend staatshoofd met wat grondwettelijke bevoegdheden zoals de koning ze nu heeft). Of dat nu een uitgesproken Waal of Vlaming een duitstalige of iemand die een beetje van dit alles is (vlaming getrouwd met een waalse die sedert 30 jaar in St.Vith woont ??) Ik geloof echt niet dat dit veel ter zake doet... Ik geloof dat die mens perfect dezelfde taken zeer behoorlijk zal vervullen & misschien met méér ijver : hij moet nl. (her)verkozen worden ! Schaf die monarchie desnoods op een "zachte" manier af : leg die druk van "royalty"-zijn niet langer op die arme kindjes - trek achter Filip of Albert een streep : laat die nakomelingen zonder andere gedachten te koesteren aan een normale carrière werken (zoals de kinderen van Liliane Baels). Als België (een virtueel & streng geheime staat) maar kan bestaan door het bestaan van het vorstenhuis, is het dat bestaan niet waard. Leve het bier, leve het atomium, leve de chocolade, leve de Gilles van Binche, De Neus en Geneviève van Brabant, Godfried van Bouillon en de kathedraal van Doornik, Leve de Smurfen, Suske & Wiske & Tintin. U vindt ons in de kelders van Disneyland ! Te goed om waar te zijn.
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |