![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat doen we met de Belgische militairen in Afghanistan? | |||
Onmiddelijk terug naar Belgie halen, oorlog en vechten is niet de juiste oplossing. |
![]() ![]() ![]() |
36 | 46,75% |
Weghalen, maar vervangen door humanitaire organisaties. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 16,88% |
Op zijn minst al beginnen met die F16s terug te halen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,79% |
Daar laten, het zou cool zijn voor de nationale trots moesten er wat Belgen sterven. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 11,69% |
Daar laten, Militaire bezetting en burgerslachtoffers lijken mij een beter alternatief dan de democratie. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 16,88% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Chipie, dit is uw oorlog. Het zou fair zijn mocht gij hem dan ook gaan uitvechten.
Ge kunt dan eindelijk de daad bij uw oeverloos repetitieve woord gaan voegen. Wanneer vertrekt ge? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Waarom? Het is waar dat Afghanistan hier niet zal uitkomen als een toonbeeld van liberale democratie, maar ik durf toch wel te stellen dat het Afghanistan dat hier zal uit voortkomen toch te verkiezen valt boven een Afghanistan onder de Taliban.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gij kunt zachte wetenschappen aan de man brengen en er geld mee verdienen omdat we oorlog voeren. Als ge dat niet kon doen dan moest ge de kruimels die ik als wapenontwikkelaar verdien van de straat slikken omdat gij dan werkloos waart in een continent dat geen geld verdient en ik wel geld verdien in een sector waar geld te verdienen is.
et tu? Gaat ge sociologisch gaan doen tegen een raket of zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
![]() Citaat:
Het Pentagon is een paar maand geleden begonnen antropologen in te huren om de complete ramp in Irak te gaan keren. Hadden ze dat van in het begin gedaan, dan waren ze vandaag victorieus geweest. Dus inderdaad, ik onderschat de rol van de sociale wetenschappen niet. Citaat:
Op dezelfde manier kon ik, als ik dat wou, carrière maken bij de Staatsveiligheid. Dat zit daar trouwens vol antropologen. Maar ik vond dat een verraad aan de antropologie. Ik jaag niet graag op mensen, ook al waren ze bereid mij daar plat voor te betalen. Ik gebruik mijn kennis en creativiteit liever voor serieuze zaken. Kortom, om bij uw raketten-metafoor te blijven: de ingenieur of de wapensmid steekt iets briljants ineen en dat is altijd keineig. Maar daarnaast is er de werkelijkheid, buiten de autismen van het technisch tekenen en het cijfergepruts. En wanneer het over die werkelijkheid gaat, zijn antropologen vele malen superieur aan eender welk andere soort wetenschapper. Zelfs de IT-sector heeft dat begrepen. De best betaalde jobs bij Microsoft en Google zijn die voor antropologen. Iedereen kan inmiddels wel wat programmeren. Maar daar ook iets zinnigs mee doen, daar scoren creatieve socios veel beter in.
Laatst gewijzigd door C2C : 7 juni 2008 om 01:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik verkies alleszins een België dat een strikt non-interventiebeleid voert. Waar is den tijd dat we nog neutraal waren...
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die mickey mouse wetenschappers tolerereert men zolang er geld over is. Zo van: "trek uw oranje pakske aan en zing nog eens een deuntje c2c en amuseer ons. NU!' Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 juni 2008 om 05:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 juni 2008 om 05:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() gij doet steeds vaker denken aan zo ne soldaat die zijn wapen blokkeert en dan in een wanhoopskramp met zijne helm naar de vijand smijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Democratie kunt ge niet opleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() wie spreekt er hier over "indruk maken"?
zoals gesteld, democratie kunt ge niet opleggen, en zeker niet aan moslimlanden. Waar moeien wij ons mee eigelijk. Waarom de indianenstammen in het Amazone niet aanvallen omdat ze geen democratische verkiezingen hebben. Of de bosjesmannen. Of de aboriginals. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Non-interventiebeleid is dom. Als de VS hun non-interventiebeleid in 1917 niet hadden opzij gezet spraken we nu allemaal Duits en aten we elke week 2 keer worst met zuurkool. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Joepie!
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Dat beweer ik toch ook niet?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is zelfs NU volstrekt onmogelijk om alle Duitstalige Volkeren in één Rijk te krijgen(Zwitsers,om er maar een soort te noemen, sterven nog liever...)..laat staan dat een militaire "Keizerrijk-construktie" daar permanent in zou gelukt zijn..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Toch wel hé. Kijk naar Irak. Dat is een perfecte kopie van de Amerikaanse democratie: een totaal geprivatiseerde samenleving, met een kleine elite die in bunkers schuilt en massa's verdient, terwijl de rest van de bevolking in de ghetto permanent geweld ervaart en in sociale miserie verkeert. Eén keer om de zoveel jaar mogen ze gaan stemmen om de schijn op te houden.
De oorlog in Irak is perfect geslaagd. Dat land is nu grotendeels een afspiegeling van de Amerikaanse democratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Kan ik daaruit afleiden dat u ook een voorstander was van de oorlog in Irak?
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |