Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2004, 11:53   #41
skippy
Burger

Standaard

En een schip vol explosieven, volle kracht de haven van Zeebrugge binnen, recht op de LPG overslag. Van Zeebrugge tot Brugge is alles weg in een vuurzee �* la Los Alfaques. Geen atoombommen nodig, de destructie en het dodental de WTC balans zonder problemen overtreffen.
skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 12:51   #42
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

De haven van Antwerpen lijkt me ook een doelwit om de terroristen te laten likkebaarden.

De 4de grootste haven ter wereld.

Gooi één of meer vuile bommen op de containerkaaien, Basf, Bayer etc.

En honderdduizenden onschuldige mensen zijn meteen voor vele jaren hun job kwijt.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 14:07   #43
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Dan is dat het begin van een nieuwe tijdperk "starwars"
Oud 20 maart 2004, 14:43   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De haven van Antwerpen lijkt me ook een doelwit om de terroristen te laten likkebaarden.

En honderdduizenden onschuldige mensen zijn meteen voor vele jaren hun job kwijt.
Je moet de bom zelfs niet maken of gooien: vroeg of laat vliegen Bayer en BASF wel zélf de lucht in, zoals Monsanto: daarvoor heb je zelfs geen terroristen nodig..

Voor de ongedurigen die daarop niet kunnen wachten: een 40 tons container met springstof en hoogradioactief afval gewoon verschepen naar Antwerpen, ontsteking per GSM... daarvoor heb je zelfs geen organisatie nodig...
griezel maar al
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 17:09   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Filosoof, tot het besef gekomen dat het maar een paar 10 000 eu moet kosten?

Zelfs ik krijg een persoonlijke lening van dat bedrag los, en da's zonder serieuze vragen waarvoor het geld gebruikt gaat worden.

Ik blijf blij dat de meeste terroristen niet verder komen dan een blok C4.
Oud 21 maart 2004, 19:09   #46
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat gebeurt ist einde planeet aarde....
yep, hoewel, de planeet zal wel nog een eeuwigheid meegaan, verlost evenwel van de grootste plaag die ze in haar bestaan heeft gekend: het zelfdestructieve mensenras dat door aangeboren achterlijkheid zelfs die kant van haar gedrag niet begrijpt
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 19:11   #47
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo snel mogelijk de atoomwapens van de moslims opsporen en ze kost wat kost vernietigen, ook al moeten daarvoor miljoenen sterven.
Bedenk wel dat het een oorlog wordt tussen een alliantie van chinezen, russen en arabieren, en de rest van de aardkloot
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 00:08   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Eindelijk wordt antwerpen ook bij de risicogebieden gerekend.
En dan moet je nog niet eens met bommen gooien... Prepareer een container (steeds 20 ton bij de hand), of laat een schip met chemicalien ontploffen... Antwerpen , Rotterdam , Le havre , noem ze maar op. milioenen containers die niet of nauwelijks gecontroleerd worden. (zo goed als onmogelijk ook ) .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 08:41   #49
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Binnen enkele jaren gebeurt het. Op een schip dat ongezien in de haven van New York is binnengevaren, ontploft een nucleaire bom. Manhattan en een groot deel van New York wordt van de kaart geveegd. Honderdduizenden doden en miljoenen gewonden. De VN bestaat fysiek niet meer. Wall Street is niet meet het financiële centrum van de wereld. De radioactieve contaminatie maakt de stad en haar omstreken onbewoonbaar voor 60 jaar.
Waar haal je dat ? Denk je dat hirosjima en nagasaki onbewoonbaar zijn ?

Moest het een megaton bom zijn word new york wegegvaagd. Is het een kofferbom van enkele kiloton worden enkele wijken weggevaagd .

Citaat:
Wat zou het Westen dan moeten doen
Terugslaan natuurlijk
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 09:29   #50
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
maddox, een van de weinige stemmen der redelijkheid in deze topic.

terroristen zijn individuen verenigd in al dan niet tijdelijke groeperingen. Die bestrijdt je met onderzoek en gerichte actie op alle mogelijke terreinen (van in beslag nemen van fondsen tot evt liquidatie van personen)

Dat elke staat z'n eigen accenten legt, geen erg, maar er moet inderdaad globaal opgetreden worden. Dat houdt o.a. in dat bepaalde Islamitische staten eindelijk es het achterste van hun tong moeten laten zien... en dan wijst mijn vermanend vingertje op de eerste plaats naar de hofhouding van Saud en zekere elementen binnen Pakistan.

autoruiten in Molenbeek zullen nog steeds sneuvelen, vallen blijft pijn doen en niemand hier trouwt met een supermodel, maar de wereld wordt wel een stuk veiliger 8)
Inderdaad, er moet globaal opgetreden. In navolging van de globalisering van de handel, de productie en het weten, nu ook deze van het terrorisme en ... dus ook het anti-terrorisme

Dat globaal optreden heeft velerlei implicaties, waaronder wat mij betreft het opheffen van het bankgeheim én het opdoeken van de belastingparadijzen. Mondiale burgerschap vereist mondiale openheid. Geen geheimen meer voor elkaar. Mondiale burgers die niet wensen te gehoorzamen moet het mondiaal paspoort afgenomen worden en op secreet geplaatst. Mondiale controle dus tot voor ieder individu.

Waarom ? Wel, als de vernietigingskracht van het individu toeneemt, dient de controle zich logischerwijze toe te spitsen op dat individu.
Waarom klaag je dan de eliminatie van terroristenleider yassin aan? Merk ik hier enige selectieve verontwaardiging tegen de joodse staat?
Oud 22 maart 2004, 17:54   #51
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Waarom klaag je dan de eliminatie van terroristenleider yassin aan? Merk ik hier enige selectieve verontwaardiging tegen de joodse staat?
Antoon, 'n goede en terechte vraag, antwoorden kan ik niet in 2 zinnen.

Het Palestijns-Israelisch conflict wordt tegenwoordig minder internationaal uitgevochten dan in de jaren '70 en '80.
Jij weet beter dan mij dat er toen twee grote machtscentra in de wereld waren die elk hun keuze maakten in de euh... 'bevrijdingsbewegingen' van die tijd. In 't Midden-Oosten (en mindere mate Afrika) waren de rechtstreekse inmengingen kleiner dan in Azië of Zuid-Amerika, maar ze waren er wel degelijk.

De sovjets én de yankees exporteerden wapens, logistieke steun en experts aan een veelheid aan regeringen, terroristen en guerilleros, soms aan beide zijden tegelijkertijd. Toekomstige leiders werden opgeleid in Patrice Lumumba school resp School of Americas. Enz. Kleinere landen hadden hun eigen belangen (ex-kolonies) of kozen partij voor de Arend of de Beer. Israel zat aan de kant van de VS, Palestijnen waren in ogen van USSR anti-imperialistisch en bovendien een leuke manier om de VS by proxy een kloot af te trekken (excuus voor de taal)

Hamas werd indertijd trouwens door zowel de VS, als Israel gesteund (oa financiëel) als tegengewicht voor Arafat's PLO. Gene zever... "Verdelen en heersen" blijft de diplomatieke gouden regel.

Tegenwoordig is dat conflict veel plaatselijker (geen Palestijnen die de Spelen verstoren, geen wekelijkse kapingen meer en de Mossad blijft redelijk binnen de perken én de landsgrenzen) en in feite gaat het enkel om territorium. Imo is een diplomatiek akkoord tussen de partijen nog steeds mogelijk. Bij Osama&co ligt dat toch wel anders.

Mocht PLO en Hamas nog steeds acties plegen in het buitenland, ten koste van niet-Israelische burgers en bovendien vage/onmogelijke eisen �* la bin Laden hebben: geen probleem met metaal-injectie.

Aangezien het nu een plaatselijk conflict is met aan beide zijden een erkend politiek orgaan en verkozenen, zorgt ieder geweld ervoor dat oplossing door onderhandelingen verder in de toekomst komt te liggen.

ik heb geen enkel probleem met Judaisme of individuele Israelis, maar ik keur wel de acties en houding van de Israelische staat af inzake de bezette gebieden. Geen andere uitleg dan stenengooier vs Merkava...
Oud 22 maart 2004, 22:20   #52
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Inderdaad, er moet globaal opgetreden. In navolging van de globalisering van de handel, de productie en het weten, nu ook deze van het terrorisme en ... dus ook het anti-terrorisme

Dat globaal optreden heeft velerlei implicaties, waaronder wat mij betreft het opheffen van het bankgeheim én het opdoeken van de belastingparadijzen. Mondiale burgerschap vereist mondiale openheid. Geen geheimen meer voor elkaar. Mondiale burgers die niet wensen te gehoorzamen moet het mondiaal paspoort afgenomen worden en op secreet geplaatst. Mondiale controle dus tot voor ieder individu.

Waarom ? Wel, als de vernietigingskracht van het individu toeneemt, dient de controle zich logischerwijze toe te spitsen op dat individu.
Ik had het over het opheffen van het bankgeheim, het opdoeken van de belastingparadijzen, het mondiale paspoort, het plaatsen van mensen op secreet, ...
Stond moord er ook tussen
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be