![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je slaat de zaken wat door elkaar. over wie heb je het eigenlijk? economische migranten ? asielzoekers ? Economische migranten geraken redelijk snel aan hun papieren als ze vb. via een huwelijk ,of studies naar hier zijn gekomen. En dan kunnen ze heel snel gaan werken. Asielzoekers hebben het natuurlijk wat moeilijker. Hun procedure kan wat aanslepen. en wat moet mmen dan doen? ze terugsturen naar het land waar ze vervolgd worden ? Mooi. Vooraleer d eprocedure is afgelopen kan men niet weten of de asielzoekers echt asiel aanvraagt of niet. Oplossing: sneller onderzoek doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wat bedoel je met "10/1" ? Heb je enig objectief bewijs ? Laatst gewijzigd door goodwill : 11 juni 2008 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad profiteurs, maar de meesten zijn hier omdat men via werk een toekomst wenst op te bouwen. Diegenen die illegaal zijn, willen vb. in het zwart tewerkgesteld worden. Diegenen die via gezinshereniging, studies of asiel hier zijn willen in eerste instantie werk. Hou op met je complottheorie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit zijn vaak kapitaalkrachtige Nederlanders, die de belastingen van hun land vaak ontvlucht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de reden voor migratie vind ik niet zo relevant
er wordt wel eens gezegd dat economische vluchtelingen profiteurs zijn en asielzoekers niet maar persoonlijk zou ik in hun plaats liever worden afgeschoten dan de hongerdood moeten kreperen wegens dat afgeschoten worden sneller gaat en dus minder pijnlijk is de oorzaak van migratie is dus niet relevant - wanneer mensen migreren dan doen ze dat om hun lot te verbeteren en het is hun recht dat te proberen - zelf zouden we het ook doen zowel om economische als potitieke redenen wat echter wel relevant is en wat politiek correcten weigeren in te calculeren dat is of we nog wel plaats hebben - en het antwoord daarop kunnen we vinden in de prijzen van de huren bvb - die er duidelijk op wijzen dat we dus vol zitten en gebrek hebben aan plaats in een land dat amper een zakdoek groot is op wereldschaal bekeken dus ongeacht of het om economische dan wel politieke migratie gaat we hebben er de plaats gewoonweg niet meer voor - mensen van allochtone afkomst hebben het recht hun situatie te trachten verbeteren maar wij hebben net zo goed het recht onze situatie niet door overbevolking te willen laten verslechteren migratie om politieke en economische redenen zou men veel beter tegen gaan op andere manieren bovendien men zou bvb kunnen stoppen met het leveren van wapens aan landen die nog geen democratisch regime hebben en ook zou men kunnen stoppen met armoede in afrika te veroorzaken door er onze voedseloverschotten op hun markten te dumpen het zou fijn zijn moesten we uiteindelijk een wereld hebben waarin migreren voor iedereen een optie is en geen must om te overleven - alleen dan zijn we eigenlijk zeker dat er vrijwillig gemigreerd wordt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2008 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, altijd voor om over na te denken. De echte arme sukkelaars geraken niet tot hier. Je moet al een beginkapitaal bij elkaar hebben willen de "reisagenten" maar enigzins iets met je te maken hebben. En, zelfs al komt de "ervaren" Oezbeekse loodgieter naar hier in volle hoop een goeie job te vinden in het knelpuntberoep loodgieter, hoe snel kan die zichzelf aanpassen aan bijvoorbeeld, de wettelijke bepalingen en normen voor moderne instalaties? Of de lokale taal voldoende kennen om de handleidingen te lezen. Of zelfs een kontrakt met een werkgever te kunnen ontcijferen.
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want behalve de bijdrages van groentje (en die van mij ![]() Laatst gewijzigd door goodwill : 11 juni 2008 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() tja goodwill - weet je nog een paar jaar geleden toen de bisschoppen protesteerden tegen het asielbeleid van de wael ? hij heeft toen een oproep gedaan om andere oplossingen, humanere en structurele oplossingen te zoeken voor de asiel - en migratieproblematiek
daar is echter weinig mee gebeurt hoewel ik het heel moedig van hem vond dit maatschappelijk debat te durven proberen openen hoe dan ook moest ik in zijn plaats geweest zijn ik zou wanneer mensen komen protesteren tegen uitwijzing gewoon tegen die mensen zeggen van ok als jullie ze bij jullie thuis opvangen dan mogen ze blijven - dus als jullie mij een lijstje kunnen overhandigen met het aantal plaatsen dat jullie ter beschikking hebben dan zal ik zoveel mensen niet uitwijzen en dan zal ik ze voor huisvesting naar jullie toe sturen voor open grenzen zijn is gemakkelijk maar zelf deze mensen op moeten vangen dat is gans wat anders - tja de maatschappij moet het allemaal maar doen - ik denk dat er nog maar weinig mensen zouden blijven protesteren bovendien wanneer de wael hen dit antwoord zou geven - de enige mensen die ik ken die voor open grenzen zijn en tegelijk ook consequent onderdak en plaats willen bieden aan asielzoekers dat zijn een aantal krakers - alleen voor hun standpunt inzake open grenzen heb ik dus wegens de consequentie die ze aan hun standpunt verbinden nog enig respect - maar niet voor de politiek correcte princiepegroentjes die vinden dat de maatschappij het allemaal maar moeten opvangen zonder dat zij zelf bereid zijn ook maar iemand op te vangen ps in het verleden heb ik in mijn kraakpand nooit mensen zonder papieren onderdak geweigerd en moest ik ooit weer terug gaan kraken zal ik dat ook dan zeker niet doen - ik had bovendien met deze asielzoekers zowel postieve ervaringen als negatieve ( net zoals met belgen dus ) - sommigen waren idd profiteurs en zelfs ronduit gevaarlijke criminelen die ik dan weer moest verwijderen uit het kraakpand - maar anderen deden dan weer niets verkeerd
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2008 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En alles hangt er uiteindelijk vanaf wat ge de gemiddelde migrant noemt. Als een pool, indier, chinees... een gemiddelde migrant is, dan hebt ge gelijk. Maar als een afrikaan... een gemiddelde migrant is, dan hebt ge toch ongelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel worden we overspoeld door een tweede generatie nederlanders, de (goede) middeninkomens, die louter naar hier komen, omdat de woningen hier goedkoper zijn, en zich dan ook dicht tegen de grens vestigen (praktisch allen hiervan werken nog in nederland). BTW om het verhaal volledig te maken hebben we ook nog de belgen, die om aan de belasting op hun groepsverzekering te ontkomen, zich in frankrijk vestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() nee bob het is niet waar jong - die nederlandse belastingontduikers zitten hier nog steeds en het bilateraal akkoord tss de nederlandse en de belgische fiscus dat hen een aantal voordelen geeft is nog steeds niet gewijzigd ( het enige dat wijzigde is dat nederland de belasting op kapitaal aan het afbouwen is, maar er blijven nog diverse voordelen over ) - gans onze noordgrens zit er vol van - neem bvb kapellenbos = tachtig percent nederlanders - zonder overdrijven - brasschaat idem en ook lanaken en omstreken tot zelfs in luik toe tegenwoordig - esch sur sure in luxemburg bvb is bijna geheel door nederlanders opgekocht - nog vben nodig ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2008 om 16:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is natuurlijk een waarheid als een koe. Het heeft geen zin om migratie te verdedigen onder het mom van aan goede werken te doen. Dan gaat men veel beter de echte sukkelaars ter plaatse helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
ten dele heb je wel gelijk als je zegt dat enkel degeen die het niet nodig hebben hier geraken maar toch ook weer niet volledig herinner je ook bovendien de twee jongetjes een aantal jaar geleden die doodvrozen in het onderstel van een boeiing
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2008 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zijn dit niet meer de vermogende nederlanders, doch de middeninkomens, die vooral naar hier komen omdat er, en meer woningen beschikbaar zijn, en de woningen goedkoper zijn. Trouwens die bilaterale akkoorden, gelden die ook niet voor belgen, in nederland wonende, en in belgie werkende ? Mijne grote teen zegt mij, moesten het alleen belastingsvoordelen zijn, er in de grensstreek niet veel nederlanders meer zouden zitten (tenzij ge me het met konkrete voorbeelden kunt aantonen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, de vraag hier is wel, hoeveel van de veertigduizend migranten, die verleden jaar hier zijn toegekomen, er echte sukkelaars zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
en het grootste voordeel dat ze hier hebben is altijd al geweest dat decadent omspringen met ruimte in belgie nog steeds getolereerd wordt voor wie er maar genoeg poen voor heeft - in nederland zie je dat soort grote villas gewoon niet in die hoeveelheid - de nederlanders zijn slimmer dan wij en hebben gezorgd dat hun rijjke stinkers die decadenterij bij ons komen doen en nee dezelfde voorwaarden gelden niet voor belgen die in nederland gaan wonen - want die moeten daar evenveel huur betalen als de andere nederlanders en net zoals de rijke nederlanders wordt het daar ook rijke buitenlanders onmogelijk gemaakt om decadent met leefruimte om te springen tenslotte is nederland altijd al meester geweest in urbanisatie - een woord dat wij hier nog moeten ontdekken en het is precies dat wat de rijke nederlanders hier dus komen zoeken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
altijd zullen er door een overheid echt hulpbehoevende mensen onterecht als niet hulpbehoevend worden gezien en vica verca locaal kan je daar wel al een zinniger oordeel over vormen - de mensen die ik in mijn kraakpand heb gekend - mee heb samen geleefd - daar kan ik iets zinnigs over vertellen - maar de wael kan dit onmogelijk allemaal weten en wij mogen dat ook niet van hem verwachten hou dus toch op met alles en iedereen altijd in twee groepen te willen verdeeld zien - de goeie asielzoekers en de slechte - de goeie werklozen en de slechte - het enige dat dergelijke tribaal collectieve benadering ons geeft is dat we er niet uitgeraken moesten we er plek voor hebben dan mocht voor mijn part gelijk wie hier komen wonen maar we hebben de plek er niet voor en dus kan het niet - profiteur zijn of niet of politiek vluchteling dan wel economisch vluchteling is niet te controleren vanuit de overheid en dus ook niet relevant in het migratiedebat. Het enige relevante is - hoeveel plek hebben we in de reddingsloep genaamd belgie - en hoeveel mensen kan ons land dus herbergen - en meer niet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2008 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger had je de economische migranten(gastarbeiders) die met een werkkaart naar hier konden komen. Vaak werden hun reiskosten en eerste verblijfskosten zelfs door de werkgevers betaald, zoals nu veel EU-burgers uit de oude oostbloklanden hier komen werken. En je had dan de politieke asielzoekers en geweldvluchtelingen, deze mensen konden reeds in de ambassades asiel aanvragen en bescherming zoeken. Hun situatie werd dan ook in de eerste plaats beoordeeld door mensen die in hetthuisland verbleven en die direct met hun neus op de feieten zaten, Ook zij hadden vaak reeds een verblijfsvergunning en werkkaart voor ze naar hier kwamen, zowerden de kosten voor het verblijf en transport vaak betaald door hun werkgevers. Maar heel dit systeem is dankzij de PS en SP afgeschaft, want zij vonden hetniet kunnen dat mensen in hun thuislanden moesten wachten op een verblijfsvergunning. Nu is er dus nog slechts één manier om asiel en een verblijfsvergunning en werkkaart aan te vragen, naar hier komen en ze hier aanvragen en hier wachten op de beslissing van binnenlandse zaken. Mensen die vaak zelfs nog niet weten waar het land van de asielzoeker ligt, soms zelfs niet eens wetenof dat land wel echt bestaat, laat staan dat ze weten hoe de situatie in dat land is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|