![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet hij/zij weten als ze op den openbare weg rijden....
Omiumverzekering is geen overbodige luxe in deze tijden .....
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef mij één voorbeeld van een grote familie, die op eerlijke wijze schatrijk geworden is...Zelfs Kennedy zijn grootva was een alcohol smokkelende gangster ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of beter nog , wat als een onverzekerde voetganger je omver kwakt ??? ![]() Eigenlijk niet eerlijk om die verzekering enkel te verplichten bij motorvoertuigen ... ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je om rijkdom te kunnen vergaren lef en inzicht nodig hebt is een vaststaand feit. En dat er niemand is die jou verhinderd om je verstand, moed en kracht te gebruiken om rijk te worden,word dagelijks bewezen door duizenden mensen op aarde. De wereld en toekomst behoort immers toe aan de dromers en durvers met verstand. En men kan opvoorhand verhinderen dat er ook maar één persoon uit het nageslacht alles kan verspillen. En dan aan de twee Vlaamse gezegdes, " Eerlijk duurd het langst, ook om rijk te worden"- " Wie niet steelt of erft, moet werken tot hij/zij sterft." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een ruiter moet een verzekering hebben of mag niet op openbare plaatsen komen. Vaak is de club hier de verzekerde. Indien het gaat om een onverzekerde, dan komt het nationale verzekeringsfonds tussen beide, dat daarna de onverzekerde uitkleed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik als arme weet dat je armoede enkel maar kan bestrijden met mee te participeren in de samenleving
Werk is de belangrijkste troef die men kan uit spelen als echte arme, dit dan af doen als zijnde een werkezel vind ik een misdaad tegen de mensheid Zelfontplooiing als arme mens is enorm belangrijk, zelfwaarde terug krijgen iets betekenen in onze samenleving geeft veel moed, en zou op termijn wel de arme uit de armoede moeten halen, waar ik sterk in geloof Men kan ook zitten janken aan de zijlijn wetende dat dit geen soelaas bergt,of men kan geloven,en geloof is leven,soms kan een beperkt mens toch heel veel
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Er wordt , hier ook weer, geschermd met "stinkend rijken" als argument...
Ik ken veel mensen die rijk tot heel rijk zijn. Maar die werken allemaal, de meesten hard. Maar was niet de bedoeling van mijn openingspost. Ik vergeleek de gewone man, de meesten gaan dagelijks werken voor de kost voor een matig tot goed loon.... met steuntrekkers. En mij viel dus een bepaald verschil in consumptiepatroon op. Ik zou durven concluderen dat iemand die een aantal jaren geld krijgt , zonder inspanning, de waarde van dat geld niet meer beseft. Iemand die dagelijks er moet voor werken denkt langer na voor hij iets uitgeeft. Het is ook dikwijls te constateren dat, indien die " krijgers" toch een beetje in moeilijkheden komen, beginnen te schimpen op degenen die een goede job hebben. En dat wilde ik even kwijt. ![]() Laatst gewijzigd door Don Quichote : 15 juni 2008 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Zo zou de wereld er kunnen uitzien als er geen psychologische types zouden bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft hij toch belooft,ik hoop dat Het echte armoede verhaal eens kan verteld worden
Dat van de werkezels ben ik wel wat beu aan het worden,tijd dat de echte armoede eens aan het bot komt
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou inderdaad eens een "echt armoedevderhaal" van bij ons horen/lezen.
![]() |
#54 |
|
![]() wel roger als je in het hiernamaals geloofd dan zal je dat wanneer jouw tijd gekomen is daar mss kunnen horen van de slachtoffers die er gevallen zijn en nog zullen vallen ten gevolge van het ooh zo populaire activeringsbeleid; want zij kunnen dat hier uiteraard niet meer vertellen he - hopelijk beleef je er veel lol aan en word je behoefte als ramptoerist bevredigd
![]() en mss ga je dan wel zeggen trouwens "ooh ich habbe das nich gewussen" ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2008 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Na twee jaren werkloos te zijn gedurend welke ik VDAB opleidingen volgde,stages en avondlessen begon,vond ik een job.Deze moest zo snel mogelijk aanvatten dankzij een instapplan. Mijn « toekomstige werkgeefster »heeft een kennis bij de VDAB en vraag mij om zo snel mogelijk met deze laaste in contact te komen om mijn instapplan te bekomen.Aan het telefoon herinnert deze dame mij dat ik nog een stage moet volgen.Ze stel voor om mijn werkgeefster op te bellen om mijn instapplan in een stage om te zetten. verder lezen:http://cntaitlille.lautre.net/spip.php?article42
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij is nogal bescheiden zoals ik ........ w8 maar af ![]() Jules ......
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
wie gaat werken aan 1 euro per uur doet immers aan vrijwillige verarming of noem het zelfbenadeling want je hebt meer kosten dan baten in dat geval ( en dat geldt zeker als je ook nog eens kinderopvang moet betalen ) het zou een zeer nuttig precedent zijn bovendien voor alle armen indien één arme hierin van een arbeidsrechtbank gelijk zou halen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 juni 2008 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Toettoet,
En nu een ander waar verhaal : Het gebeurt al eens dat een zogenaamde werkzoekende het een tijdje nogal bont maakt met ontsnappingsbewegingen. Verhaaltjes "ik kan binnen 2 maanden beginnen bij..." Plotseling altijd ziek bij het aanvatten van een cursus... Plots na 3 jaar een interimjob heeft van 1 week... Eerst een opleiding verwarmingstechnieken volgt, daarna een opleiding bediende, daarna een opleiding schilder...en nog tijdens die opleiding een aanvraag doet voor opleiding busschauffeur. Dat de RVA dan op een bepaald ogenblik zegt : En nu ga je het voorziene traject afmaken, dat je aangevat hebt... Daar zou toch niemand zich over mogen verwonderen? Of toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Men kan toch ziek worden? Laatst gewijzigd door HAMC : 16 juni 2008 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jazeker. Die van Rva worden soms ziek van de leugens die men hen probeert in de nek te blazen. Maar neem maar aan dat ze niet van gisteren zijn. Wordt soms al eens gedacht. |
|
![]() |
![]() |