Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2008, 20:35   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien is een omniumverzekering iets voor u.
Moet hij/zij weten als ze op den openbare weg rijden....
Omiumverzekering is geen overbodige luxe in deze tijden .....
Oud 14 juni 2008, 23:17   #42
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die familie is niet rijk geworden door te staan zagen en klagen, maar door haar verantwoordelijkheid voor het nageslacht te nemen en te dragen.
Wie geboren word in zo'n familie moet zelf ook die verantwoordelijkheid dragen, dit terwijl die persoon wel reeds kan genieten van de vruchten van de arbeid van zijn voorouders.
U weet toch dat alle grote fortuinen begonnen zijn met een "avontuurlijk aangelegde" voorvader: smokkelaar, piraat, slavendrijver, gewetenloze en harteloze zakenman, bedrieger...Met gewoon keihard werken alleen word je niet rijk aan miljarden. Je moet wel energie en lef hebben , je word inderdaad niet rijk door op uw luie kont in de zetel te liggen, maar oneerlijk moet je ook zijn. En dat fortuin word dan daarna door één of ander decadent rijkeluiszoontje/dochtertje, dat geboren is met een gouden lepel in zijn mond, lekker opgesmost, en het familiefortuin is verdwenen...
Geef mij één voorbeeld van een grote familie, die op eerlijke wijze schatrijk geworden is...Zelfs Kennedy zijn grootva was een alcohol smokkelende gangster
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 23:19   #43
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Inderdaad. Maar ik denk dat jij mijn punt niet ziet. Laat ons even het kind vervangen door gewoon mijn (verzekerde - en mooie) wagen. Een onverzekerde (en onvermogende) rijdt er tegenaan.

Die heeft geen nagel om aan zijn gat te krabben, en ik kan opdraaien voor alle kosten, in gedachten houdend dat mijn spiegel waarschijnlijk meer kost dan gans zijn roestbak samen.

Fijn is dat.
Rij met de fiets. Goedkoop, goed voor de lijn, ecologisch verantwoord. Wat moet je meer hebben ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 23:43   #44
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Inderdaad. Maar ik denk dat jij mijn punt niet ziet. Laat ons even het kind vervangen door gewoon mijn (verzekerde - en mooie) wagen. Een onverzekerde (en onvermogende) rijdt er tegenaan.

Die heeft geen nagel om aan zijn gat te krabben, en ik kan opdraaien voor alle kosten, in gedachten houdend dat mijn spiegel waarschijnlijk meer kost dan gans zijn roestbak samen.

Fijn is dat.
Er bestaat daar een fonds voor, dat u vergoed en terugvordert bij de onverzkerde.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 23:52   #45
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Rij met de fiets. Goedkoop, goed voor de lijn, ecologisch verantwoord. Wat moet je meer hebben ?
En als je met de fiets iets of iemand omver knalt ? Wie betaald dan de rekening als je onvermogend bent en geen verzekering hebt ? Of een ruiter ?
Of beter nog , wat als een onverzekerde voetganger je omver kwakt ???

Eigenlijk niet eerlijk om die verzekering enkel te verplichten bij motorvoertuigen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 07:09   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
U weet toch dat alle grote fortuinen begonnen zijn met een "avontuurlijk aangelegde" voorvader: smokkelaar, piraat, slavendrijver, gewetenloze en harteloze zakenman, bedrieger...Met gewoon keihard werken alleen word je niet rijk aan miljarden. Je moet wel energie en lef hebben , je word inderdaad niet rijk door op uw luie kont in de zetel te liggen, maar oneerlijk moet je ook zijn. En dat fortuin word dan daarna door één of ander decadent rijkeluiszoontje/dochtertje, dat geboren is met een gouden lepel in zijn mond, lekker opgesmost, en het familiefortuin is verdwenen...
Geef mij één voorbeeld van een grote familie, die op eerlijke wijze schatrijk geworden is...Zelfs Kennedy zijn grootva was een alcohol smokkelende gangster
Dat rijkdom niet uit de lucht komt vallen is algemeen geweten.
Dat je om rijkdom te kunnen vergaren lef en inzicht nodig hebt is een vaststaand feit.

En dat er niemand is die jou verhinderd om je verstand, moed en kracht te gebruiken om rijk te worden,word dagelijks bewezen door duizenden mensen op aarde.

De wereld en toekomst behoort immers toe aan de dromers en durvers met verstand.
En men kan opvoorhand verhinderen dat er ook maar één persoon uit het nageslacht alles kan verspillen.

En dan aan de twee Vlaamse gezegdes, " Eerlijk duurd het langst, ook om rijk te worden"- " Wie niet steelt of erft, moet werken tot hij/zij sterft."
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 07:12   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En als je met de fiets iets of iemand omver knalt ? Wie betaald dan de rekening als je onvermogend bent en geen verzekering hebt ? Of een ruiter ?
Of beter nog , wat als een onverzekerde voetganger je omver kwakt ???

Eigenlijk niet eerlijk om die verzekering enkel te verplichten bij motorvoertuigen ...
Veel mensen hebben een familia.
En een ruiter moet een verzekering hebben of mag niet op openbare plaatsen komen. Vaak is de club hier de verzekerde.

Indien het gaat om een onverzekerde, dan komt het nationale verzekeringsfonds tussen beide, dat daarna de onverzekerde uitkleed.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 07:24   #48
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik als arme weet dat je armoede enkel maar kan bestrijden met mee te participeren in de samenleving

Werk is de belangrijkste troef die men kan uit spelen als echte arme, dit dan af doen als zijnde een werkezel vind ik een misdaad tegen de mensheid

Zelfontplooiing als arme mens is enorm belangrijk, zelfwaarde terug krijgen iets betekenen in onze samenleving geeft veel moed, en zou op termijn wel de arme uit de armoede moeten halen, waar ik sterk in geloof

Men kan ook zitten janken aan de zijlijn wetende dat dit geen soelaas bergt,of men kan geloven,en geloof is leven,soms kan een beperkt mens toch heel veel
Oud 15 juni 2008, 08:32   #49
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik als arme weet dat je armoede enkel maar kan bestrijden met mee te participeren in de samenleving

Werk is de belangrijkste troef die men kan uit spelen als echte arme, dit dan af doen als zijnde een werkezel vind ik een misdaad tegen de mensheid

Zelfontplooiing als arme mens is enorm belangrijk, zelfwaarde terug krijgen iets betekenen in onze samenleving geeft veel moed, en zou op termijn wel de arme uit de armoede moeten halen, waar ik sterk in geloof

Men kan ook zitten janken aan de zijlijn wetende dat dit geen soelaas bergt,of men kan geloven,en geloof is leven,soms kan een beperkt mens toch heel veel
Is uw broer aan het posten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 12:45   #50
Don Quichote
Banneling

Standaard

Er wordt , hier ook weer, geschermd met "stinkend rijken" als argument...

Ik ken veel mensen die rijk tot heel rijk zijn.
Maar die werken allemaal, de meesten hard.

Maar was niet de bedoeling van mijn openingspost.

Ik vergeleek de gewone man, de meesten gaan dagelijks werken voor de kost voor een matig tot goed loon.... met steuntrekkers.

En mij viel dus een bepaald verschil in consumptiepatroon op.

Ik zou durven concluderen dat iemand die een aantal jaren geld krijgt , zonder inspanning, de waarde van dat geld niet meer beseft.

Iemand die dagelijks er moet voor werken denkt langer na voor hij iets uitgeeft.

Het is ook dikwijls te constateren dat, indien die " krijgers" toch een beetje in moeilijkheden komen, beginnen te schimpen op degenen die een goede job hebben.

En dat wilde ik even kwijt.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 15 juni 2008 om 12:46.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 15:48   #51
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht

Ik zou durven concluderen dat iemand die een aantal jaren geld krijgt , zonder inspanning, de waarde van dat geld niet meer beseft.

Iemand die dagelijks er moet voor werken denkt langer na voor hij iets uitgeeft.
Zo zou de wereld er kunnen uitzien als er geen psychologische types zouden bestaan.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 16:22   #52
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is uw broer aan het posten?
Dat heeft hij toch belooft,ik hoop dat Het echte armoede verhaal eens kan verteld worden
Dat van de werkezels ben ik wel wat beu aan het worden,tijd dat de echte armoede eens aan het bot komt
Oud 15 juni 2008, 16:25   #53
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat heeft hij toch belooft,ik hoop dat Het echte armoede verhaal eens kan verteld worden
Dat van de werkezels ben ik wel wat beu aan het worden,tijd dat de echte armoede eens aan het bot komt
Ik zou inderdaad eens een "echt armoedevderhaal" van bij ons horen/lezen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 16:41   #54
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

wel roger als je in het hiernamaals geloofd dan zal je dat wanneer jouw tijd gekomen is daar mss kunnen horen van de slachtoffers die er gevallen zijn en nog zullen vallen ten gevolge van het ooh zo populaire activeringsbeleid; want zij kunnen dat hier uiteraard niet meer vertellen he - hopelijk beleef je er veel lol aan en word je behoefte als ramptoerist bevredigd

en mss ga je dan wel zeggen trouwens "ooh ich habbe das nich gewussen"
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juni 2008 om 17:02.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 16:51   #55
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Hier een waar gebeurt verhaal met dediensten van de vdab

Na twee jaren werkloos te zijn gedurend welke ik VDAB opleidingen volgde,stages en avondlessen begon,vond ik een job.Deze moest zo snel mogelijk aanvatten dankzij een instapplan.

Mijn « toekomstige werkgeefster »heeft een kennis bij de VDAB en vraag mij om zo snel mogelijk met deze laaste in contact te komen om mijn instapplan te bekomen.Aan het telefoon herinnert deze dame mij dat ik nog een stage moet volgen.Ze stel voor om mijn werkgeefster op te bellen om mijn instapplan in een stage om te zetten.
verder lezen:http://cntaitlille.lautre.net/spip.php?article42
Oud 15 juni 2008, 16:52   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Beste Roger dat komt heel zeker,als hij voordrachten rond kan houden,dan moet hij zeker hier een woordje kunnen zetten
hij is nogal bescheiden zoals ik ........
w8 maar af
Jules ......
Oud 16 juni 2008, 10:06   #57
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Hier een waar gebeurt verhaal met dediensten van de vdab

Na twee jaren werkloos te zijn gedurend welke ik VDAB opleidingen volgde,stages en avondlessen begon,vond ik een job.Deze moest zo snel mogelijk aanvatten dankzij een instapplan.

Mijn « toekomstige werkgeefster »heeft een kennis bij de VDAB en vraag mij om zo snel mogelijk met deze laaste in contact te komen om mijn instapplan te bekomen.Aan het telefoon herinnert deze dame mij dat ik nog een stage moet volgen.Ze stel voor om mijn werkgeefster op te bellen om mijn instapplan in een stage om te zetten.
verder lezen:http://cntaitlille.lautre.net/spip.php?article42
wat ik denk ik zou doen in de plaats van die madam is de job weigeren met als argumentatie dat indien ik ze aanneem ik aan vrijwillige verarming doe - iets dat de ocmw wet me zelf verbiedt en waarvoor je geschorst kan worden van leefloon

wie gaat werken aan 1 euro per uur doet immers aan vrijwillige verarming of noem het zelfbenadeling want je hebt meer kosten dan baten in dat geval ( en dat geldt zeker als je ook nog eens kinderopvang moet betalen )

het zou een zeer nuttig precedent zijn bovendien voor alle armen indien één arme hierin van een arbeidsrechtbank gelijk zou halen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 juni 2008 om 10:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 10:40   #58
Don Quichote
Banneling

Standaard

Toettoet,

En nu een ander waar verhaal :

Het gebeurt al eens dat een zogenaamde werkzoekende het een tijdje nogal bont maakt met ontsnappingsbewegingen.

Verhaaltjes "ik kan binnen 2 maanden beginnen bij..."
Plotseling altijd ziek bij het aanvatten van een cursus...
Plots na 3 jaar een interimjob heeft van 1 week...
Eerst een opleiding verwarmingstechnieken volgt, daarna een opleiding bediende,
daarna een opleiding schilder...en nog tijdens die opleiding een aanvraag doet voor opleiding busschauffeur.

Dat de RVA dan op een bepaald ogenblik zegt :

En nu ga je het voorziene traject afmaken, dat je aangevat hebt...

Daar zou toch niemand zich over mogen verwonderen?
Of toch?
Oud 16 juni 2008, 10:42   #59
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Toettoet,

En nu een ander waar verhaal :

Het gebeurt al eens dat een zogenaamde werkzoekende het een tijdje nogal bont maakt met ontsnappingsbewegingen.

Verhaaltjes "ik kan binnen 2 maanden beginnen bij..."
Plotseling altijd ziek bij het aanvatten van een cursus...
Plots na 3 jaar een interimjob heeft van 1 week...
Eerst een opleiding verwarmingstechnieken volgt, daarna een opleiding bediende,
daarna een opleiding schilder...en nog tijdens die opleiding een aanvraag doet voor opleiding busschauffeur.

Dat de RVA dan op een bepaald ogenblik zegt :

En nu ga je het voorziene traject afmaken, dat je aangevat hebt...

Daar zou toch niemand zich over mogen verwonderen?
Of toch?
Men kan toch van gedacht veranderen, situaties kunnen toch veranderen?

Men kan toch ziek worden?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 16 juni 2008 om 10:43.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 10:50   #60
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Men kan toch van gedacht veranderen, situaties kunnen toch veranderen?

Men kan toch ziek worden?

Jazeker.

Die van Rva worden soms ziek van de leugens die men hen probeert in de nek te blazen.

Maar neem maar aan dat ze niet van gisteren zijn.

Wordt soms al eens gedacht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be