Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2008, 20:40   #41
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik weet dat het naast de kwestie is, en ik besef dat het een beetje een flauwe opmerking is, maar jouw avatar is toch het hoofdpersonage van Grand Theft Auto, het spel waar alles volledig draait rond zinloos geweld tegen alles en nog wat ?

Begrijp me niet verkeerd, maar ik zag de ironie ervan in.
Kiko kan gedachten lezen me dunkt . Ik dacht namelijk juist hetzelfde. Met een foto'ke van een fictief figuur die wandelaars omver rijdt , prostituees afknalt , mensen opblaast , enzov... op een politiek forum komen klagen over .... zinloos geweld. Mja , en dan klagen ze dat ze niet serieus genomen worden!
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 21:46   #42
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

@ Duvelke
Je hebt heel wat goede woorden over voor die twee tieners. Je wil alles met liefde en begrip oplossen. Ik hoor je echter geen medeleven uiten met het slachtoffer.
Heb je er al aan gedacht welk een trauma die kleuter zal overhouden van deze behandeling? Het zit er dik in dat hij een verward, moeilijk opvoedbaar kind zal worden. Als de ouders van die jonge misdadigers hun taak als ouder serieus hadden volbracht, was het zover niet gekomen en was er niet nog een gefrustreerd kind bijgekomen.
Iets dergelijks k�*n echt niet. Daar moet meer aan gedaan worden dan "een goed gesprek", deze daders moeten heel flagrant geconfronteerd worden met de gevolgen van hun stommiteiten. Mij lijkt werken in een kinderhospitaal (bijvoorbeeld als schoonmaker, maar zo dat ze de patiëntjes zien) een gepaste straf.
Oud 16 juni 2008, 21:50   #43
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hrafnar:
Citaat:
Wat dit soort gasten nodig heeft, is een verblijf in een tuchthuis. Dát zal deze gasten, en de maatschappij, alleen maar goed doen, en niet dat oeverloos gewauwel van overjarige hippies.
Duvelke
Citaat:
Overigens, ik las onlangs een artikel over die tuchthuizen waar jij over spreekt, waar jeugdige boefjes streng worden behandeld. En wat blijkt? De meerderheid hervalt binnen de 6 maand! Sterker nog, het heeft vaak nog een tegengesteld effect aangezien ze er helemaal geflipt uitkomen !
Die kinderen hebben geen spartaanse training nodig..
Er is de laatste dagen het een en ander te doen over zo'n tuchthuis. Er zijn zelfs kamervragen over.
En de harde aanpak heeft een hoge recidive. Met als extra nadeel dat de jongens veel vechtsport geleerd hebben en een goede conditie hebben zodat hun werkterrein zich kan uitbreiden.

Er zijn ook resultaten van de zachte geitenwollen aanpak bekend. Dat gaat dan met agressie-trainingen. Frustraties eruit slaan tegen een boksbal en zo. En veel psychische prietpraat.
Resultaat: recidive net zo goed/ slecht als de harde aanpak.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 22:10   #44
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
@ Duvelke
Je hebt heel wat goede woorden over voor die twee tieners. Je wil alles met liefde en begrip oplossen. Ik hoor je echter geen medeleven uiten met het slachtoffer.
Heb je er al aan gedacht welk een trauma die kleuter zal overhouden van deze behandeling? Het zit er dik in dat hij een verward, moeilijk opvoedbaar kind zal worden. Als de ouders van die jonge misdadigers hun taak als ouder serieus hadden volbracht, was het zover niet gekomen en was er niet nog een gefrustreerd kind bijgekomen.
Iets dergelijks k�*n echt niet. Daar moet meer aan gedaan worden dan "een goed gesprek", deze daders moeten heel flagrant geconfronteerd worden met de gevolgen van hun stommiteiten. Mij lijkt werken in een kinderhospitaal (bijvoorbeeld als schoonmaker, maar zo dat ze de patiëntjes zien) een gepaste straf.

dat lijkt me al een betere straf, daarom niet als schoonmaker, maar ze wel in contact brengen met de gevolgen voor de slachtoffers
Oud 16 juni 2008, 22:11   #45
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hrafnar:

Duvelke

Er is de laatste dagen het een en ander te doen over zo'n tuchthuis. Er zijn zelfs kamervragen over.
En de harde aanpak heeft een hoge recidive. Met als extra nadeel dat de jongens veel vechtsport geleerd hebben en een goede conditie hebben zodat hun werkterrein zich kan uitbreiden.

Er zijn ook resultaten van de zachte geitenwollen aanpak bekend. Dat gaat dan met agressie-trainingen. Frustraties eruit slaan tegen een boksbal en zo. En veel psychische prietpraat.
Resultaat: recidive net zo goed/ slecht als de harde aanpak.
U wilt dus zeggen: geen van beide oplossingen zijn goed, en moeten we naar iets anders zoeken?
Oud 16 juni 2008, 22:13   #46
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
@ Duvelke
Tuurlijk denk je daar ook aan. Zij moeten geholpen worden. Maar ik hoor hier alleen maar mensen roepen van: steek die jongeren in een tuchthuis en doet dit en dat ,daarom dat ik daar op reageerde.
voor de slachtoffers, dient hier ook psychologische hulp voor gezocht te worden, of is dat ook te zacht voor sommige hier?

Misschien kunnen we die kleuters ook wat laten kuisen en arbeiden, kwestie om hun trauma te verwerken?
Oud 16 juni 2008, 22:24   #47
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
U wilt dus zeggen: geen van beide oplossingen zijn goed, en moeten we naar iets anders zoeken?

Wel, gezien volgens jou minderjarigen niet gestraft mogen worden, moeten we dan maar achter de verantwoordelijken gaan voor de minderjarige, nl. de ouders en hun kindergeld annuleren.
Persoonlijk blijf ik voorstander van beiden aan te pakken, ouder en minderjarige.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 22:47   #48
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hadden die kleuters wel een leurderskaart ?

en hebben ze toevallig niks geroepen over de moeder van één van die tieners ?

toch wel belangrijke dingen om mee rekening te houden.
Is er iets geweten over de ethnische achtergrond van zowel daders en slachtoffers ? Of mag men dat niet weten ? Mij persoonlijk interresseert dit...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 22:50   #49
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
uiteraard niet, dat zijn onvolwassen pubers !
Ja, tot de dag waarop ze 18 worden, weten ze zeker en vast niet wat ze doen, en dan, opeens, de dag zelf dat ze 18 worden, zijn ze volwassen, en weten ze het wel.
Allee, ze zijn toch al slimmer als vroeger: toen wist je van niets tot je 21 was. Maar er bestonden toen wél verbeteringsgestichten, wat natuurlijk niet eerlijk was, vermits die kinderen niet wisten wanneer ze iets fout deden...
Oud 16 juni 2008, 22:52   #50
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar komt het idd op neer. Natuurlijk is de ene al wat voor op zijn tijd als de andere, maar je moet ergens een lijn trekken, en die lijn is 18. Volgens de wet ben je dan volwassen, en vanaf dan pas volledig verantwoordelijk voor je daden.
En als je 17 bent, en je schiet iemand een kogel door zijn raap ? Niet verantwoordelijk ? Hij slaagt iemand halflam en kreupel . Niet verantwoordelijk ?
Oud 17 juni 2008, 00:05   #51
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
En als je 17 bent, en je schiet iemand een kogel door zijn raap ? Niet verantwoordelijk ? Hij slaagt iemand halflam en kreupel . Niet verantwoordelijk ?
Jongen, lees de wetboeken ipv mij te bestoken met allerhande cases. Ik ben ook geen advocaat of rechter, maar bij mijn weten ben je pas verantwoordelijk voor je daden vanaf je 18. soms kan dat op 17 ook zijn in speciale gevallen, maar die weet ik niet uit het hoofd. Als je het gevonden hebt, weet het ons te zeggen, ok?
Oud 17 juni 2008, 09:57   #52
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Is er iets geweten over de ethnische achtergrond van zowel daders en slachtoffers ? Of mag men dat niet weten ? Mij persoonlijk interresseert dit...
Bij het lezen van het openingsbericht vroeg ik me ook al meteen af hoe de namen van de daders zouden kunnen luiden, aangezien het e.e.a. wel gelijkenissen vertoont met het typerend gedrag van wat Circe zo treffend placht te omschrijven als 'testosteron-boys'.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 09:58   #53
Anna List
Banneling

Standaard

mss heeft die kleuter een van de daders bij de keel gegrepen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 10:05   #54
Duvelke

Standaard

Citaat:
mss heeft die kleuter een van de daders bij de keel gegrepen ?
Waar haal je die info van?
Oud 17 juni 2008, 10:06   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je die info van?
ik stelde een vraag
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 11:04   #56
Duvelke

Standaard

Citaat:
ik stelde een vraag
ah, ik weet ni, toch nergens iets over gelezen, waarom die vraag eigenlijk?
Oud 17 juni 2008, 13:44   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Weer zo'n naamroeper die geschokt is.
Kijk als je die kleuters kent kun je hen wat bijstaan, als je die tieners kent kun je hen aanpakken (zoals reeds aangehaald, best in een alternatieve vorm in contact met de slachtoffers). En voor de rest, hou op met luizen tot olifanten op te blazen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 15:26   #58
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vercettietje Vercettietje Vercettietje toch...

Aha! Da waarde gij dus!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 15:31   #59
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ik heb elk jaar vakantiewerk gedaan ja, vanaf men 17e. Dat is geen kinderarbeid meer e
Wel, die gasten zijn tussen 14 en 18 jaar oud. Een taakstraf valt in dat geval onder dezelfde categorie als een vakantiejob, en moet geenszins als kinderarbeid beschouwd worden.
Oud 17 juni 2008, 15:32   #60
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
14-18 jarigen zijn gewoon jongvolwassenen, zeker fysiek gezien, en dienen dan ook volgens het volwassenenrecht bestraft te worden. Een torenhoge schadevergoeding aan die kleuter plus een gepaste, en zeker niet te kortdurende taakstraf met zwaar lichamelijke arbeid in het plaatselijke 'Rasphuys' is hier zeker op zijn plaats - al het slappe gelul over 'een goed gesprek' van bepaalde geitewollensokkentypes hier op het forum ten spijt.

Als ik getuige was geweest van deze laaghartige daad, had ik deze gasten meteen vierkant het ziekenhuis in gestompt, zodat ze zelf aan den lijve konden ondervinden wat dat kleuterke doormaakte. En ik zal zeker de enige niet zijn die er zo over denkt.
2.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be