Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2008, 19:11   #41
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
1. Blij dat u toegeeft dat Dedecker het VB wel degelijk bekampt (en gelieve dus op te houden met uw hypocriete gedoe �* la 'het VB bestrijdt ons, snif snif', want u bent in hetzelfde bedje ziek)

2. Waar blijft uw reactie over de uitspraak "ik rook het Vlaams Belang uit"?
1. Waar beweer ik anders? Mijn stelling is: Sommige VB'ers zijn de weg kwijt daar zij LDD als vijand nummer een zien.

2. Die staat er toch al
Oud 17 juni 2008, 19:41   #42
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Hee, leuke vriendjes, wat is eigenlijk het verschil tussen de brulapen van het VB en die van LDD? Kunnen jullie me dat even uitleggen?
Je moet maar even de moeite doen de respectievelijke websites te bekijken, mijnheer de professor. Wat ik je wel wil meedelen, ze vertegenwoordigen ongeveer volgens de laatste peilingen 30 % van de Vlaamse kiezers. En wat of wie vertegenwoordigen jouw partijtjes BUB of BAB?
Juist, 0,16 %. Bescheidenheid is een mooie deugd, je gaat wel schrikken als je ze ontdekt. Er op zoek naar gaan zou alvast een mooi begin voor jou zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 19:57   #43
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Een lokale onafhankelijke mandataris die voor LDD kiest. Pff waar jullie je druk in maken? de afgunst is blijkbaar zeer groot bij sommige, zo groot dat ze zich van vijand vergissen. Vb'ers die roepen dat LDD hun vijand nr 1 is die zijn volgens mij toch wel echt slecht bezig.
Vijand nr 1 is wat te veel eer aan doen. Er zijn een aantal veel serieuzere zaken.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 07:09   #44
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Anke Van Dermeersch, maar bon.
Toch niet : Anke Van dermeersch
http://www.ankevandermeersch.be/
Oud 18 juni 2008, 10:27   #45
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Blij dat u toegeeft dat Dedecker het VB wel degelijk bekampt (en gelieve dus op te houden met uw hypocriete gedoe �* la 'het VB bestrijdt ons, snif snif', want u bent in hetzelfde bedje ziek)

2. Waar blijft uw reactie over de uitspraak "ik rook het Vlaams Belang uit"?
ik ga niet veel in deze draad posten omdat de VB'ers in de meerderheid zijn, waardoor we niet deftig kunnen discussiëren

maar om te antwoorden:

1) dedecker si "van nature" niet echt diplomatisch te noemen. Maar elke partij is een concurent van de eigen partij. Dat geldt ook voor het VB, die dedecker ziet als concurrent.
En LDD is dé concurrent van elke partij, omdat ze nog in haar kinderschoenen staat en aan het groeien is. Wanneer de groei stabiliseert, dan zal ook een "vredevollere relatie" ontstaan tussen het VB, de N-VA en LDD

2) Dat is uit de context gerukt. Hij heeft dat gezegd omdat de media hem in de verdrukking brengen, net zoals ze met het VB doen. De niet erg diplomatische dedecker heft dan die uitspraak gedaan, om te zeggen: "duw me niet aan de kant, ik haal de kiezers terug die op het VB stemmen omdat er geen alternatief was. Deze kiezers zijn wrs niet zo rechts en conservatief als het VB, maar zijn wel rechtser dan vld, cd&v en nva. Daarom is LDD noodzakelijk en moeten we niet in een cordon belanden."
geef toe, "ik rook het VB uit" is veel korter hé
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 11:49   #46
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
ik ga niet veel in deze draad posten omdat de VB'ers in de meerderheid zijn, waardoor we niet deftig kunnen discussiëren

maar om te antwoorden:

1) dedecker si "van nature" niet echt diplomatisch te noemen. Maar elke partij is een concurent van de eigen partij. Dat geldt ook voor het VB, die dedecker ziet als concurrent.
En LDD is dé concurrent van elke partij, omdat ze nog in haar kinderschoenen staat en aan het groeien is. Wanneer de groei stabiliseert, dan zal ook een "vredevollere relatie" ontstaan tussen het VB, de N-VA en LDD

2) Dat is uit de context gerukt. Hij heeft dat gezegd omdat de media hem in de verdrukking brengen, net zoals ze met het VB doen. De niet erg diplomatische dedecker heft dan die uitspraak gedaan, om te zeggen: "duw me niet aan de kant, ik haal de kiezers terug die op het VB stemmen omdat er geen alternatief was. Deze kiezers zijn wrs niet zo rechts en conservatief als het VB, maar zijn wel rechtser dan vld, cd&v en nva. Daarom is LDD noodzakelijk en moeten we niet in een cordon belanden."
Die niet zeer diplomatische man van jullie gaf de partij de naam en is er hét boegbeeld van.

Maar laat ons zeggen dat we onderhand de prioriteiten van LDD wel kennen.
Oud 18 juni 2008, 11:51   #47
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Toch niet : Anke Van dermeersch
http://www.ankevandermeersch.be/
noblesse oblige, inderdaad.
Oud 18 juni 2008, 12:36   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
Waarom niet?

Citaat:
maar om te antwoorden:

Het is inderdaad Dedecker's goed recht om het VB aan te vallen, maar kom dan ook niet janken als sommige VB'ers hetzelfde doen met uw partij, onder meer door te wijzen op het halfslachtige communautaire standpunt.

En hier nogmaals een bewijs dat een Forza Flandria wel degelijk deze zinloze discussies had kunnen vermijden...

Citaat:
Als Dedecker echt een 'flamingant' was, zou hij zich toeleggen op het uitroken van de VLD, net zoals het VB zich vandaag de dag toelegt op de CD&V. Wat hij zegt tegen de media is "geef mij wat meer aandacht, zodat ik jullie ultieme droom, nl. het vernietigen van het VB, kan bewerkstelligen". Dat dit de Vlaamse zaak niet ten goede komt, kan hem niks schelen. Laag.

En hou alstublieft op met die onzin 'de media verdrukt Dedecker', ik heb die man zijn kop het laatste jaar al meer op de beeldbuis gezien dan die van Dewinter, Annemans, Valkeniers of Vanhecke samen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 12:44   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik vind wel dat LDD moet opletten met het blijven 'aannemen' van dikwijls derderangsfiguren en opportunisten die toegestroomd komen.

Ik begijp zowiezo niet hoe een VB-er ineens liberaal kan worden, ineens ethisch progressief denkt ...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 14:23   #50
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet?
ik heb niets tegen VB'ers. Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Het is gewoon het feit dat jullie met veel meer zijn dan LDD'ers, zodat de kans bestaat dat ik in de verdrukking kom omdat ik op elk woord gepakt wordt. uw reacties zijn meestal zeer constructief. Maar sommige van onze forumgenoten (ik noem geen namen) zijn wel goed in het afbreken van alles wat je zegt. Daarom dat ik die zin gebruikte als waarschuwing tegen deze trollen. Vanaf als het hier uit de hand loopt ben ik weg uit dit topic.

Citaat:
Het is inderdaad Dedecker's goed recht om het VB aan te vallen, maar kom dan ook niet janken als sommige VB'ers hetzelfde doen met uw partij, onder meer door te wijzen op het halfslachtige communautaire standpunt.
Ik kom niet janken dat het VB op zijn beurt LDD aanvalt. dat is zn goed recht. je mag er trouwens van op aan dat de situatie zal stabiliseren na de
verkiezingen van 2009

Citaat:
En hier nogmaals een bewijs dat een Forza Flandria wel degelijk deze zinloze discussies had kunnen vermijden...
In andere topics heb ik daar mn visie op gegeven. Ik heb op zich niets tegen een forza, maar ik ben bang dat we centrum(linkse) en linkse vlaamse kiezers zullen verliezen als het VB in de forza zit. Nu trekt de N-VA deze kiezers nog enigzinds aan. Als N-VA CD&V ooit zal dumpen, moeten LDD, N-VA en als tegengewicht liefst ook nog Vl.Pro de handen in elkaar slaan om een mini-forza op te richten, die iets van een 20-25% haalt. Als het VB dan ook de rechts-co,nservatieve kiezer kan blijven aanspreken en op zijn beurt ook 20-25% haalt, dan is de Vlaamse onafhankelijkheid veel dichterbij dan dat we één forza zouden tot stand brengen.

Citaat:
Als Dedecker echt een 'flamingant' was, zou hij zich toeleggen op het uitroken van de VLD, net zoals het VB zich vandaag de dag toelegt op de CD&V. Wat hij zegt tegen de media is "geef mij wat meer aandacht, zodat ik jullie ultieme droom, nl. het vernietigen van het VB, kan bewerkstelligen". Dat dit de Vlaamse zaak niet ten goede komt, kan hem niks schelen. Laag.
Hij rookt de LD electoraal uit. polls van zelfstandigen in limburg tonen dat LDD een grote winst boekt, en OpenVLD zwaar verliest. OpenVLD is aan het opschuiven naar links, omdat ze doorhebben dat ze het niet kunnen winnen op centrum-rechts. Tijdje geleden werd nog gelanceerd dat VLD dé nieuwe centrumpartij moest worden. VB is idd een makkelijker "slachtoffer". Maar dat komt door de politieke geschiedenis van de afgelopen jaren. Er bestond niets deftig tussen VLD en VB. daarom stapten de rechtsen van VLD over naar VB. Nu dat LDD is er is het een normale evolutie dat een deel van die mensen overstapt naar LDD. Ikzelf bvb zou blanco hebben gestemd omdat ik me noch thuisvoelde bij VB(wegens te conservatief), noch bij N-VA (wegens kartel en te centrum) en noch bij VLD (wegens te links). Dankzij LDD heb ik nu een partij waar ik 95% van mn gedachtegoed in terugvindt. En zo zijn er vast ook veel mensen en kiezers bij het VB

Citaat:
En hou alstublieft op met die onzin 'de media verdrukt Dedecker', ik heb die man zijn kop het laatste jaar al meer op de beeldbuis gezien dan die van Dewinter, Annemans, Valkeniers of Vanhecke samen.
[/quote]
Nu de laatste tijd heeft de media idd dedecker meer onder de aandacht gebracht. Ik vind het ook laag van de media dat ze het VB zo weinig aan het woord laten.
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be