![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet wel de durf en de wil hebben om dat te doen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Leef maar verder in je poco wereld totdat de realiteit je in je gezicht spuugt (of je zwangere vrouw in haar buik stampt, of je grootmoeder met geweld berooft, of ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zwarten van nu zijn blind. Ook hun nakomelingen zullen de prijs betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() Doe gewoon allemaal jullie ogen open en zie het in dat de maatschappij één grote wanorde is ...
Ik had niks tegen vreemdelingen , de islam of andere culturen maar het is nu zo ver gekomen dat ze hun gezeik willen opdringen aan ons .. Ok vele immigranten hebben hier goed gewerkt geleverd maar hun nakomelingen hebben meer stuk gemaakt dan dat ze ooit nog goed kunnen maken. Criminaliteit ? ik hoef geen cijfers te zien om te weten dat het alleen maar erger word dankzij de vreemdelingen.. Veel te dure huizen ? Jah anders geven we een huis aan elke vreemdeling die geen zin heeft om te werken .. Maar ook zelf de goede vreemdeling verneukt de economie op zijn manier .. omdat hij er helemaal geen probleem mee heeft tegen een lage prijs te werken . Heel vriendelijk van hem maar we komen er uiteindelijk niet echt verder mee of wel? Dan ook nog het veiligheidsgevoel in de steden .. Noem me een mietje maar ik wandel in geen enkele stad na 10u.. Er moet gewoon wat gaan gebeuren en nee ik weet niet wat .. het is ook niet mijn schuld dat alles zo fout is gelopen dus .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() ik ben akkoord met het feit dat belgië onveilig is en ik vind dat de staat niet veel strenge maatregelen neemt en dat er niet veel erover word gepraat mensen voelen die onveiligheid zien alleen wat er op tv maar de achterkant kennen ze niet en daardoor kan de media ons misleiden tot een fout richting en zeker zijn we nooit en daarom moeten mensen kritisch blijven en niet een etikket op een groep of op iemand zetten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() Mja de spanning tussen allochtonen en autochtonen is de snijden als je het mij vraagt.
Op straat mag je alleen nog naar de grond kijken .. stel je voor dat een vreemdeling je ogen kruist .. OW ! Ik weet niet of het in de islam staat geschreven of ze het zelf uitgevonden hebben maar het lijkt inmiddels wel één van onze wetten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben met mijn blonde, kortgerokte en ongesluierde vrouw in Egypte, Marokko, Palestina, Tunesië, Turkije geweest, niet in groep, gewoon individueel en meest buiten de toeristische centra, bijna nooit in sterrenhotels: niets in die zin meegemaakt, op geen enkele reis. Evenmin mensen tegengekomen die problemen hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Dit zijn alleen maar vooroordelen over een cultuur dat jullie niet kennen ik vind gewoon dat jullie juist juiste geinformeerd moeten worden en nadien kunnen jullie iets concreet zeggen en niet altijd iedereen in de zelfde zak steken elke mens is uniek heeft zijn eigen persoonlijkheid en ik vind gewoon dat er te veel vooroordelen zijn zonder concreet agrumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vooroordelen komen van de islammietjes mijn beste. Als je al niet meer kunt gaan zwemmen als vrouw of gewoon op straat lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooroordelen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() niet veralgemenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat je wel veel van weet zijn veralgemeningen en vooroordelen. Zoek eens wat objectieve informatiebronnen, die de zaken niet overdrijven of alles op een hoop gooien. Er zijn inderdaad zaken die verkeerd lopen, maar we mogen niet aan paniekvoetbal doen, anders creëer je voor je eigen alleen een zogenaamde kwade wereld, die niet zo is. We mogen niet minimaliseren, maar ook niet overdrijven. Ik garandeer je dat je vanzelf zal zien dat het best mogelijk is om na 10 uur buiten te komen en dat je een 'allochtoon' best in de ogen kan kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Loze beweringen over lastig gevallen zijn door 'allochtonen' zijn in een aantal gevallen indirecte, verwrongen pogingen van onzekere vrouwen om te communiceren dat ze nog aantrekkelijk zijn. Eens ze aandacht krijgen die ze nodig hebben, verdwijnen die klachten meestal vanzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |