![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stopgeld ipv remgeld? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 50,00% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 37,50% |
anders (verklaar) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das levenslang, dat betert nooit. Tot ik sterf uiteraard.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier zijn minder begoede mensen weer de dupe van ...
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Inderdaad.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen minder begoede mensen. Ook begoede mensen. Want bij mijn weten mogen ze gewoon niet verkocht worden in Belgie, en wie gaat de begoede mensen dan wijsmaken dat ze bestaan. Als ge geluk hebt is er misschien een arts die en het weet, en het wil zeggen. En dan kunt ge misschien in het buitenland terecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Deze mensen zijn moeten op het eind van de maand ook de touwtjes aan mekaar knopen natuurlijk. En ze zullen door hun levensstandaard ongetwijfeld arm geworden zijn... maar dat is nog iets anders dan een echt arme, die wel moeite doet om zijn geld verstandig uit te geven. Hogergenoemde mensen zouden eerder moeten op de één of andere manier gesignaleerd worden (maar privacvywetging), bv door hun bank die al die grote uitgaven opmerkt terwijl de financiën ontbreken, en een vaardigheidstraining moeten krijgen over hoe je beter met geld kan omgaan, op lange termijn, om miserie te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me onbetaalbaar. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 juni 2008 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() iemand het artikel gelezen waarin stond dat er op voorhand budgetten worden vastgelegd voor bepaalde operaties en als deze op zijn de chirugen dus een andere bezigheid mogen gaan zoeken? Dat er maw geen patiënten meer geopereerd kunnen worden dat jaar ... Dat zou in België het geval zijn voor het preventief inplanten van een pacemaker ... dus voordat je een hartstilstand hebt gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.leveninspanje.es/gezondheidszorg.html Van de UK heb ik het gezien in de docu-film Sicko Op je vraag of het ook geldt voor ziektes waarvan je zelf de oorzaak bent kan ik geen antwoord geven. Is dit te bewijzen dat je zelf de oorzaak bent? Ik bedoel een roker kan longkanker krijgen door het fijn stof dat hier rond vliegt. Jij zou dan zeggen dat hij geen hulp mag krijgen omdat hij rookt? Een oom van mij heeft tijdens de jaren dat hij daar als residentieel leefde en werkte kanker gehad. Zijn behandeling heeft hem geen cent gekost en hij is tevens genezen. Hier bij ons systeem hebben de ziekenhuizen baat dat je ziek bent want ze sturen facturen naar jou en het ziekenfonds waarvan je duizelig wordt. Dus hoe langer ze een lijden kunnen rekken hoe meer het opbrengt. En dan wordt er nog niet gesproken door de massale oplichting van de staat door de pharma-industrie. Daarom dat we van dit systeem af moeten geraken. Alle ziekenzorg gratis voor iedereen! Weg met de rotte tanden en de maatschappij zal er aangenamer en frisser uitzien. ![]() Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 27 juni 2008 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ik heb, na vergeefse aanklacht voor laster en ad hominem, de moderatie de volgende boodschap gestuurd:
Een abdicatie dat jullie deze beroepsstalker en koning van de persoonlijke aanval de hand boven het hoofd houden, zodat hij ten eeuwigen tijde kan doorgaan met zijn ad hominem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Rejoice.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() [quote]Off topic, forumblaag.
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juni 2008 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Tja, de waarheid kan soms pijnlijk zijn...
Ik zou niet weten waar ik off topic ben gegaan... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Gelukkig dat er anonieme fora zijn voor brulkikkers die aan de toog hun mond niet durven openen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Die hebben dan meestal ook hanglippen...
Laatst gewijzigd door Chipie : 2 juli 2008 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 2 juli 2008 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Vele mensen weten niet, dat het remgeld gebaseerd is op de referentieterugbetaling.
Dat wil zeggen dat je automatisch altijd de laagste terugbetaling krijgt, gebaseerd op goedkoopste alternatief tussen de geneesmiddelen. Je hebt er dus alle belang bij, de dokter te vragen jouw medicament voor te schrijven op stofnaam en niet op merknaam. De apotheker is dan verplicht je het goedkoopste alternatief aan te bieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |