Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2008, 20:02   #41
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohamed Bekijk bericht
Binnen tien jaar ruim duizend kerken dicht

In de komende tien jaar zullen nog eens zo'n 1000 tot 1200 kerkgebouwen sluiten in Nederland, zo verwacht prof.dr. Nico Nelissen, emeritus hoogleraar bestuurskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Dat is jaarlijks tweeënhalf keer zoveel als voorheen.

Prof. Nelissen sprak gisteren op het symposium 'Gebouwen met toekomst' over de toekomst van het religieus erfgoed in Nederland.

Op dit moment zijn er 7500 kerkgebouwen in Nederland in gebruik, samen met overige religieuze gebouwen komt dat op een totaal van 9400, aldus Nelissen. Daarvan worden er 2600 door de Protestantse Kerk in Nederland gebruikt, 1700 door de Rooms-Katholieke Kerk.

Sinds 1975 zijn er 1340 kerkgebouwen buiten gebruik geraakt. Dat zijn ruim veertig kerkgebouwen per jaar. Van de PKN-kerken zijn er de afgelopen 33 jaar zo’n 550 gebouwen gesloten en van de r.-k. kerken zo’n 300. Opvallend is dat binnen de islam een sterke toename is te zien, daar is het aantal gebouwen van 20 naar 120 gestegen (sinds 1975).

Nelissen acht het van groot belang dat er gesprekken gevoerd worden over een strategische omgang met het religieus erfgoed. Deze gesprekken moeten wat hem betreft niet alleen gevoerd worden met kerkgenootschappen maar met de hele samenleving.

Bron: Friesch Dagblad

dit tonen dat christendom de ware godsdienst niet zijn
christengod doet niets om dit te stoppen
di voor ons bewijs zijn dat Islaam de ware godsdienst is

De Roomse afgoderij is op termijn gedoemd te verdwijnen. Deze misbruikers van het Christelijke geloof, de zoon van God en de Heilige Geest komen tot de conclusie dat de macht van hun Satanisch bolwerk in Vaticaanstad steeds maar minder mensen aanspreekt. De Evangelische gemeentes, de Pinksterbewegingen en de Born-Again-Christians nemen wereldwijd in hun aandeel toe omdat zij op juiste wijze de leer van Christus volgen. De agressieve godsdienst die de Islam is zal op termijn teruggedrongen worden naar de droge Woestijnen in het Midden-Oosten waar ze thuishoren.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:02   #42
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Noem er wat op, met wat links erbij naar objectieve bronnen ?
Vraag dat maar aan onze 'de eerste moet hij nog tegenkomen' expert.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:03   #43
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Dan ken je niet veel van geschiedenis denk ik.
Schiet maar raak zou ik zeggen, maar liefst met condoom, ik wil namelijk niet besmet geraakt worden door een religieuze virus.
Oud 23 juni 2008, 20:03   #44
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
De Roomse afgoderij is op termijn gedoemd te verdwijnen. Deze misbruikers van het Christelijke geloof, de zoon van God en de Heilige Geest komen tot de conclusie dat de macht van hun Satanisch bolwerk in Vaticaanstad steeds maar minder mensen aanspreekt. De Evangelische gemeentes, de Pinksterbewegingen en de Born-Again-Christians nemen wereldwijd in hun aandeel toe omdat zij op juiste wijze de leer van Christus volgen. De agressieve godsdienst die de Islam is zal op termijn teruggedrongen worden naar de droge Woestijnen in het Midden-Oosten waar ze thuishoren.
Een waarheid als een koe.
Oud 23 juni 2008, 20:05   #45
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Schiet maar raak zou ik zeggen, maar liefst met condoom, ik wil namelijk niet besmet geraakt worden door een religieuze virus.
Denk je echt dat je met deze statements uw onwetendheid kan verbergen?
Oud 23 juni 2008, 20:11   #46
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Het spel zit op de wagen. "Sinistra" zegt ook eens iets. Zoals gewoonlijk druipt de bruine soep weer van het scherm. Om van te kotsen!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:12   #47
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je echt dat je met deze statements uw onwetendheid kan verbergen?
Je hebt er duidelijk tot jou grote spijt geen gevonden.
Oud 23 juni 2008, 20:12   #48
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Je hebt er duidelijk tot jou grote spijt geen gevonden.
Doe maar voort...
Oud 23 juni 2008, 20:14   #49
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe maar voort...
Uiteraard!
Oud 23 juni 2008, 20:14   #50
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja natuurlijk, na een strijd waarin beide kanten mekaar genadeloos afslachten om de lulkoek die ze geloven. Weet je wat, doe allemaal maar, ga maar verder levens verknoeien in naam van jullie bloeddorstige god, hang die homosexuelen op, indoctrineer uw kinderen! Wat een mooi leven is dat, en allemaal in naam van een achterhaald boek. Zielig
Oud 23 juni 2008, 20:14   #51
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
... lange discussies met mensen die zogezegd geen God willen kennen maar er wel met hele dagen mee bezig zijn. Dat is natuurlijk ook grappig....

DAT is op zich al een bewijs voor het bestaan van God (niemand is geintereseerd (laat staan geobsedeerd) in het niet-bestaan van iets.

Laatst gewijzigd door Bertie : 23 juni 2008 om 20:19.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:18   #52
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht

DAT is op zich al een bewijs voor het bestaan van God (niemand is namelijk geintereseerd (laat staan geobsedeerd) in het niet-bestaan van iets.
Het meest duidelijke vind ik het nog bij forum-gebruiker "Esperanza". Die vecht duidelijk tegen zichzelf en moet er zich blijkbaar dagelijks van overtuigen via talrijke copy&pastes van Engelstalige websites. Iedereen heeft de verbinding met God nog in zich omdat we door Hem geschapen zijn. Door het forum te overspoelen met allerlei one-liners en dwaze praat denken ze dat ze hun eigen geloof kunnen onderdrukken.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:20   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zijt geen haar beter als de moslimfundis van al qaeda, zelfde ideeen, zelfde tacktiek, zelfde onzin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:21   #54
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het meest duidelijke vind ik het nog bij forum-gebruiker "Esperanza". Die vecht duidelijk tegen zichzelf en moet er zich blijkbaar dagelijks van overtuigen via talrijke copy&pastes van Engelstalige websites. Iedereen heeft de verbinding met God nog in zich omdat we door Hem geschapen zijn. Door het forum te overspoelen met allerlei one-liners en dwaze praat denken ze dat ze hun eigen geloof kunnen onderdrukken.
Ik hou erover op als jullie soort stopt met mij lastig te vallen met idiote zinnetjes als 'god wil het'. Ik vraag me af: hebben jullie eigelijk een eigen wil?
Oud 23 juni 2008, 20:21   #55
Tavek
Banneling

Standaard

Wij houden er ons mee bezig omdat fundis sterk bezig zijn met de planeet naar de kloten te helpen op alle gebieden.
Oud 23 juni 2008, 20:23   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik hou erover op als jullie soort stopt met mij lastig te vallen met idiote zinnetjes als 'god wil het'. Ik vraag me af: hebben jullie eigelijk een eigen wil?
Je kan beter proberen een kei het vel af te doen, dan een rationele discussie te willen voeren met een religie-extremist (van welke religie dan ook)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 20:24   #57
Tavek
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=k97ApJiJD9c

Fictie, maar het beschrijft wel goed de situatie waarin bepaalde figuren hier verkeren.
Oud 23 juni 2008, 20:25   #58
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergis ik mij nu of ben je daadwerkelijk blijven hangen in de middeleeuwen ?
Oud 23 juni 2008, 20:25   #59
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Willen of niet. Zo zijn we geschapen. Elk met zijn eigen wil. Dat is nu net de reden waarom we in een verdorven en gevallen wereld leven.
Oud 23 juni 2008, 20:26   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Willen of niet. Zo zijn we geschapen. Elk met zijn eigen wil. Dat is nu net de reden waarom we in een verdorven en gevallen wereld leven.
Aangezien religie de afgelopen 2000 jaar een gigantische rol heeft gespeeld in de maatschappij kunnen we met grote zekerheid zeggen dat de onzin waarin we verkeren te wijten is aan godsdienst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be