Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2008, 12:33   #41
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Noem eens een paar moderne namen bij Arabieren.
Wat zijn moderne namen? Verwacht nu niet dat ze kun kinderen Kenji of Kiara gaan noemen (smaken verschillen maar je zou maar eens een pakweg 45 jarige bedrijfleider zijn met de naam 'Kenji')
We hadden die discussie eens en toen ik zei dat ik Yassin en Elyas wel mooie Arabische namen vond bleken die hopeloos ouderwets te zijn. Ik ga de namen van mijn man en schoonzussen hier niet te grabbel gooien maar die hebben mooie namen die wij totaal niet als Arabisch zouden herkennen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 14:21   #42
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

De multikullers snappen gewoon niet dat de Islam nièt multicultureel is. Islam is monocultureel. Islam past zich niet aan. Dat is volgens hun verderfelijke leer immers onmogelijk. Het is zelfs zo dat vele moslimsimmigranten zelfs nog radicaler worden.

Poco's komen nu waarschijnlijk af met het argument dat het al voorgevallen is dat kleine groepen van andersdenken getolereerd werden in sommige gevallen. Ze gaan dan echter voorbij aan het feit dat Islam in die gevallen overheersend aanwezig is in de maatschappij en dat andere godsdiensten in die landen wettelijk afgebakende tweederangsburgers waren. Ik kan mij perfect inbeelden dat wanneer Europa verder zou Islamiseren (wat tegen iedere prijs vermeden moet worden) Islam zich ook zo 'tolerant' zou opstellen tegenover andere godsdiensten. In tegenstelling tot de poco's zullen de meeste Europeanen zich niet cultureel opzij laten zetten in hun eigen land. De eerste tekenen van deze culturele opdringerigheid zijn echter al lang duidelijk. Politici moeten zich nu bezighouden met de 'gevoeligheden' van de Islam: men moet debatteren over kopvodden, halal eten, gebedsruimten enz.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 14:58   #43
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wie heeft je dat van die eerstgeborene wijsgemaakt? En namen evolueren bij Arabieren ook, er zijn daar ook ouderwetse en moderne namen. Er zijn er wel een aantal die nooit 'verouderen' (nouja) en blijven terugkomen, dat klopt.
Mijn man, zijn broer en zijn 3 zussen hebben geen van allen een 'klassieke' naam. Ik had geen van hun 5 namen al ooit gehoord.
Zeg niet vergeten op vakantie naar syrie te gaan he...moet je doen is zalig zulle ... neem je kinderen mee he zeker de meisjes ... kei tof ... plezier gegarandeerd... tof leesvoer op het vliegtuig : not without my daughter

je moet niet terug komen ... het is kei tof in een islamland vooral voor de meisjes die mogen daar alles en de hoestsirope bevat heel veel alcohol feesten maten makkers ... dada
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 15:01   #44
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! Bekijk bericht
De multikullers snappen gewoon niet dat de Islam nièt multicultureel is. Islam is monocultureel. Islam past zich niet aan. Dat is volgens hun verderfelijke leer immers onmogelijk. Het is zelfs zo dat vele moslimsimmigranten zelfs nog radicaler worden.

Poco's komen nu waarschijnlijk af met het argument dat het al voorgevallen is dat kleine groepen van andersdenken getolereerd werden in sommige gevallen. Ze gaan dan echter voorbij aan het feit dat Islam in die gevallen overheersend aanwezig is in de maatschappij en dat andere godsdiensten in die landen wettelijk afgebakende tweederangsburgers waren. Ik kan mij perfect inbeelden dat wanneer Europa verder zou Islamiseren (wat tegen iedere prijs vermeden moet worden) Islam zich ook zo 'tolerant' zou opstellen tegenover andere godsdiensten. In tegenstelling tot de poco's zullen de meeste Europeanen zich niet cultureel opzij laten zetten in hun eigen land. De eerste tekenen van deze culturele opdringerigheid zijn echter al lang duidelijk. Politici moeten zich nu bezighouden met de 'gevoeligheden' van de Islam: men moet debatteren over kopvodden, halal eten, gebedsruimten enz.
De islam past zich niet aan en de weinige die willen aanpassen moeten kiezen voor hun familie de groepsgeest of het individuele en integratie. Ik zie het regelmatig hartverscheurend : moslima mag mee op schoolreis de ouders zijn toegevend en willen zich aanpassen onmiddelijk grijpt de islamleraar in en stuurt de imam langs; de andere meisjes in de klas geven haar de keuze uitsluiting of meegaan op schoolreis. De islam wil assimileren en veroveren nooit zich aanpassen of open staan voor iets anders.
Oud 2 juli 2008, 16:12   #45
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wat zijn moderne namen? Verwacht nu niet dat ze kun kinderen Kenji of Kiara gaan noemen (smaken verschillen maar je zou maar eens een pakweg 45 jarige bedrijfleider zijn met de naam 'Kenji')
We hadden die discussie eens en toen ik zei dat ik Yassin en Elyas wel mooie Arabische namen vond bleken die hopeloos ouderwets te zijn. Ik ga de namen van mijn man en schoonzussen hier niet te grabbel gooien maar die hebben mooie namen die wij totaal niet als Arabisch zouden herkennen.
Ik had minstens 1 moderne Arabische naam verwacht. Niet dus.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 18:26   #46
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Ik had minstens 1 moderne Arabische naam verwacht. Niet dus.
Arabisch en modern euh ...
Oud 3 juli 2008, 07:47   #47
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
De islam past zich niet aan en de weinige die willen aanpassen moeten kiezen voor hun familie de groepsgeest of het individuele en integratie. Ik zie het regelmatig hartverscheurend : moslima mag mee op schoolreis de ouders zijn toegevend en willen zich aanpassen onmiddelijk grijpt de islamleraar in en stuurt de imam langs; de andere meisjes in de klas geven haar de keuze uitsluiting of meegaan op schoolreis. De islam wil assimileren en veroveren nooit zich aanpassen of open staan voor iets anders.
Het is niet dat er geen strijd zal worden gevoerd, dat integratie vanzelf gaat. Het zal idd gebeuren dat islamitische meisjes niet op schoolreis gaan. Maar het zal eveneens voorkomen dat andere moslim meisjes wel op schoolreis gaan. Het is idd niet te verwachten dat alle moslims zich ineens voegen naar Westerse waarden; daarvoor is enig geduld nodig. Het feit dat je constateert dat er een scheiding in opvattingen tussen de ouders en de imam is, is al een teken dat niet iedere moslim hetzelfde denkt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 07:49   #48
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Nogmaals , ik hou van de multicultuur. Het is de essentie van het leven voor mij. Indien u dus de multicultuur haat , wel dan hebben we een probleem. Aangezien het strikt uit den boze is dat u onze vrijheid afpakt , zult u zelf uw conclusies moeten trekken en een land uitkiezen met een cultuurmodel dat u beter ligt. Want in mijn samenleving met al zijn vrijheden is het simpel. Het is multicultuur of multicultuur. Het is te nemen of te nemen. Zo niet , wel , dan knalt u mij maar af , want in een samenleving van haat , eentonigheid , bekrompenheid en etterigheid , neen, daarin wil ik niet leven.
De echte multiculturele samenleving is in West-Europa tot stand gebracht na WOII, met als start de verzoening tussen Frankrijk en Duitsland.
Ik heb de indruk dat jij een beetje het produkt bent van de verwende opvoeding waarin vergeten wordt dat de situatie zonder oorlog in West-Europa eerder uitzonderlijk is.
Dit multiculturele model is tot stand gekomen na bitter lijden, en is gebaseerd op respekt, waarin niemand zijn visie aan de anderen opdringt.
Dit is bij mijn weten het enige model dat tot nu toe gewerkt heeft.
Maar jouw model heeft meer te maken met opdringen, afpakken, en minachten. En wel in één enkele richting.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 10:12   #49
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het is niet dat er geen strijd zal worden gevoerd, dat integratie vanzelf gaat. Het zal idd gebeuren dat islamitische meisjes niet op schoolreis gaan. Maar het zal eveneens voorkomen dat andere moslim meisjes wel op schoolreis gaan. Het is idd niet te verwachten dat alle moslims zich ineens voegen naar Westerse waarden; daarvoor is enig geduld nodig. Het feit dat je constateert dat er een scheiding in opvattingen tussen de ouders en de imam is, is al een teken dat niet iedere moslim hetzelfde denkt.
Uiteindelijk winnen wel de extremisten en passen de ouders zich niet aan.
Oud 3 juli 2008, 21:15   #50
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk winnen wel de extremisten en passen de ouders zich niet aan.
Nou, daarover verschillen de meningen.
Bvb, de extremistische paus met zijn verbod op voorbehoedsmiddelen legt het af. Mensen laten zich gewoon niet absurde regels opleggen.
Oud 3 juli 2008, 21:28   #51
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zeg niet vergeten op vakantie naar syrie te gaan he...moet je doen is zalig zulle ... neem je kinderen mee he zeker de meisjes ... kei tof ... plezier gegarandeerd... tof leesvoer op het vliegtuig : not without my daughter

je moet niet terug komen ... het is kei tof in een islamland vooral voor de meisjes die mogen daar alles en de hoestsirope bevat heel veel alcohol feesten maten makkers ... dada
Uit uw antwoord weet ik dat u nog NOOIT in Syrië bent geweest.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 22:19   #52
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
jammerlijk genoeg kunnen we na 35 jaar zeggen dat de integratie mislukt. Omdat de extremisten nog nooit zo machtig zijn geweest dan nu. De meeste dat ik ken antwerpen en omgeving daar mogen de meisjes niet mee. men is nu bezig om goedkope alternatieven te voorzien voor de meisjes maw de extremisten krijgen gelijk van onze regering. Hele scholen worden geassimileerd naar halal. In onze 21ste eeuw is zulk wreedaardigheid toch niet meer nodig.
Oud 3 juli 2008, 22:21   #53
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, daarover verschillen de meningen.
Bvb, de extremistische paus met zijn verbod op voorbehoedsmiddelen legt het af. Mensen laten zich gewoon niet absurde regels opleggen.
Omdat wij anders denkend zijn. De islam daarentegen moet de koran volgen. De extremisten zwaaien de scepter. het grote gevaar zit erin dat de moslims nu eenmaal hun eigen volk eerst moeten laten komen....gevolg de gematigden moeten de duimen leggen....zo logisch als het zeggen van tralala....

Laatst gewijzigd door shaddy : 3 juli 2008 om 22:21.
Oud 3 juli 2008, 22:23   #54
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Uit uw antwoord weet ik dat u nog NOOIT in Syrië bent geweest.
Toch wel mijn beste een zeer slechte ervaring. Maar ik pas me aan aan het land dat ik bezoek. Ik pas me aan dat kunnen we omgekeerd niet zeggen. Dat is de simpele waarheid.
Oud 4 juli 2008, 05:16   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jammerlijk genoeg kunnen we na 35 jaar zeggen dat de integratie mislukt. Omdat de extremisten nog nooit zo machtig zijn geweest dan nu. De meeste dat ik ken antwerpen en omgeving daar mogen de meisjes niet mee. men is nu bezig om goedkope alternatieven te voorzien voor de meisjes maw de extremisten krijgen gelijk van onze regering. Hele scholen worden geassimileerd naar halal. In onze 21ste eeuw is zulk wreedaardigheid toch niet meer nodig.
mogen we dan ook veronderstellen dat ONZE meisjes weldegelijk "gemengd" op schoolreis kunnen, maar dat de islamitische jongetjes ook een aparte halalreis krijgen aangeboden?

Blijkbaar begrijpen de poco's nog steeds niet dat mijn dochters wèl met beschaafde mensen op reis mogen, maar indien de ouders van mohammed hun dochter niet mee wensen te laten gaan, dan vind ik dat mohammed ook niet samen met mijn dochter mag gaan.
Wie zijn er nu de apartheidsvoorstanders?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 08:07   #56
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mogen we dan ook veronderstellen dat ONZE meisjes weldegelijk "gemengd" op schoolreis kunnen, maar dat de islamitische jongetjes ook een aparte halalreis krijgen aangeboden?

Blijkbaar begrijpen de poco's nog steeds niet dat mijn dochters wèl met beschaafde mensen op reis mogen, maar indien de ouders van mohammed hun dochter niet mee wensen te laten gaan, dan vind ik dat mohammed ook niet samen met mijn dochter mag gaan.
De essentie van multicultuur is dat iedereen zo veel mogelijk zijn ding doet dat hij belangrijk acht. Als je het belangrijk vindt dat kinderen een schoolreis maken, dan gaan ze mee op schoolreis. Dan laat je je niet beïnvloeden door het feit of iemand anders wel of niet op schoolreis gaat.
Oud 4 juli 2008, 08:18   #57
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Toch wel mijn beste een zeer slechte ervaring. Maar ik pas me aan aan het land dat ik bezoek. Ik pas me aan dat kunnen we omgekeerd niet zeggen. Dat is de simpele waarheid.
Vreemd, kan je me een paar streken en steden opnoemen waar jij geweest bent, ik kom er jaarlijks en mijn bevindingen zijn heeeeel anders.
Syrië is in tegenstelling tot wat jij zegt niet een uitsluitend islamland en is zeeeer gastvrij......er is scheiding van kerk en staat, en de christenen, orthodoxen en moslims leven er netjes naast elkaar......... en dat zie je dan ook in het straatbeeld.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 08:43   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De essentie van multicultuur is dat iedereen zo veel mogelijk zijn ding doet dat hij belangrijk acht. Als je het belangrijk vindt dat kinderen een schoolreis maken, dan gaan ze mee op schoolreis. Dan laat je je niet beïnvloeden door het feit of iemand anders wel of niet op schoolreis gaat.
neenee dat was met stelling niet.

A) De Aishake en de fatimakes moeten blijkbaar een aparte schoolreis krijgen want volgens hun ouders mogen ze niet met de mohamedjes en de jantjes samen op reis.

B)Dan vind ik dat de ouders van de miekes en de treesjes ook mogen stellen dat ze enkel met de jantjes en de pietjes op reis gaan omdat ze evenmin vertrouwen hebben in de mohamedjes en de achmedjes, net zoals de ouders van de fatimakes en de aishakes.

C)Blijft dan dt de mohammedjes en de ahmedjes dus ook alleen op reis zullen moeten gaan.

Vermits A) nooit als discriiminatie en racisme wordt beschouwd, kan B) evenmin discriminatie of rassiestisch zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 10:09   #59
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A) De Aishake en de fatimakes moeten blijkbaar een aparte schoolreis krijgen want volgens hun ouders mogen ze niet met de mohamedjes en de jantjes samen op reis.
Er kan natuurlijk geen sprake van zijn dat voor allerlei groepen aparte schoolreisjes worden georganiseerd. Maar misschien speelt er een financieel motief:
Citaat:
men is nu bezig om goedkope alternatieven te voorzien voor de meisjes.
Om dat financiële motief niet te laten uitkomen (wegens schaamte misschien), speelt men het culturele argument. Waren de schoolreisjes gratis, dan zouden er minder problemen worden gemaakt.
Oud 4 juli 2008, 10:10   #60
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

neen de meisjes moesten op school blijven. Nu zouden ze ook op schoolreis mogen maar wel een goedkoper alternatief. Dus niet meer gemend. Goed bezig he die integratie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be