![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Ik bedoelde primitief in vergelijking met de oorlogsvoering zoals Romeinen, Grieken, Macedoniërs, ... die reeds hadden gebruikt
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() bij mijn weten is een joekel een hond, en werd het hier dus gebruikt in de betekenis van 'een joekel van een fout'
however, ik heb de van dale geraadpleegd, en je hebt gelijk Citaat:
Als je het opvat als een onwetenschappelijke kanjer, klopt het wel ![]() (ik ben wel nog zo beschaafd het toe te geven als ik fout zat)
http://www.stevenverschoot.tk De democratie vecht steeds met een hand op de rug gebonden, doch haalt immer de overhand Laatst gewijzigd door bridgeton : 1 juli 2008 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik zie bitter weinig verschil. Beiden gebruikten belegeringstuigen, beiden hadden infanterie en ruiterij, beiden gebruikten formaties, etc... Het was gewoon anders.
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een "joekel" is een groot exemplaar. Een "onwetenschappelijke joekel" is dus een groot exemplaar van onwetenschappelijkheid, net zoals een "mooi meisje" een meisje van zekere schoonheid is. Verlaag u toch alstublieft niet tot zulke spielereien. Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 1 juli 2008 om 22:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() http://www.klean.be/guldensporenslag...idderleger.htm Ik lees daar bijvoorbeeld: Citaat:
Nu uw beurt om te argumenteren waarom die in de Middeleeuwen hoogstander was. Citaat:
En, ik zal zelfs nog verder gaan. Het interpreteren van geschiedenis is (al zou je dat wss wel al moeten weten als historicus) geen exacte wetenschap. En zolang men geen onjuiste feiten zegt, en twijfelachtige feiten kan argumenteren, is het aan u om die twijfelachtige feiten weg te argumenteren. Gezagsargumenten worden niet als juist gerekend. Citaat:
En nu genoeg rond de pot gedraaid. Welke positie neem jij als historicus in ten opzichte van de Slag? Is het een belangrijke slag in de geschiedenis van Vlaanderen, of is het gewoon een onbeduidende slag in de geschiedenis, enorm opgeblazen door pattriotisch gezever?
http://www.stevenverschoot.tk De democratie vecht steeds met een hand op de rug gebonden, doch haalt immer de overhand Laatst gewijzigd door bridgeton : 2 juli 2008 om 06:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neem nu de val van Constantinopel twee generaties daarvoor. Tja, steden werden nu éénmaal aan de lopende band veroverd, en strikt gezien waren er belangrijker steden dan Constantinopel. Er werd echter niet elke dag een gigantisch nieuw continent ontdekt. Dat luidde het begin in van de grote ontdekkingsreizen, slavernij, kolonisatie e.d., allemaal op heel grote schaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 800 jaar geleden hebben een stel mensen nen slag gewonnen. Big fucking deal?
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over de (graad van) wetenschappelijkheid van de geschiedenis bestaat een wel erg brede discussie die ons te ver zou voeren. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Desalniettemin hebben ze die Fransozen toch wel eens effe een poepie laten ruiken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() De Germanen leefden in de bomen. Dat was ook hun enige sterkte, de Romeinen waren niet gewoon in een woud te vechten. Voor de rest trokken de Germanen militair op niet veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En u kan ook niet USA versies van Unix vinden die eveneens open-source zijn. Ubuntu is afrikaans ![]() Laatst gewijzigd door santos : 2 juli 2008 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Bovendien mogen de Vlaams-nationalisten zich eens excuseren t.o.v. de Kelten van wie ze hele territoria waaronder Belgica hebben afgepakt !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Als je met "elite" de adel bedoelt, inderdaad ja. De leiders van de gilden en de stadsmilities, waren wel Nederlandstalig. Zo zie je maar, er is weinig veranderd
![]()
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() De Vlamingen wonnen die slag omdat ze het terrein hadden kunnen kiezen. En omdat
ze beslist hadden dat ze moesten winnen en dat het waarschijnlijk niet gemakkelijk zou zijn. De Fransen verloren omdat ze de zaak als een uitstapje beschouwden en verdomme hun eigen voetvolk in prak reden. De Walen? O ja, Jean de Liege, Jan van Luik is toen de Vlamingen komen helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Eigenlijk hou ik van 1302 omdat het een typisch Belgisch symbool is, en omdat ze de Brabanders uitsluit. Den Antwerpenaar-avant-la-lettre, als collaborateur van de Franse koning.
![]() Laatst gewijzigd door Paracelsus : 2 juli 2008 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg het nogmaals: "Frans" bestond toen niet.
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |