Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2008, 09:27   #41
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Als wij rechtstreeks gaan praten met Wallonië is de appelmand in kwestie niet langer Belgiek maar het Brussels gewest, een gewest dat van mij gerust volledig mag doorrotten. We zullen de potentieel goede Vlamingen uit Brussel, zijnde de duizenden migranten van die 1/3de van Gatz, wel het statuut van politiek vluchteling geven.
De eerste taak van de Vlaamse beweging zou moeten zijn de complete vernietiging van het Brussels gewest, zijn instellingen en heersende klasse, en niet voortdurend laffe aanvallen tegen de Walen uitvoeren.
Eerste Waal Demotte is in de Knack van begin juli voorstander van een sterk Brussels gewest.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 09:29   #42
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Eerste Waal Demotte is in de Knack van begin juli voorstander van een sterk Brussels gewest.

Demotte wil veel. Of hij zijn wensdromen waar kan maken is een ander paar mouwen.
Dat hij zich eerst maar concentreert om Wallonië uit het slop te halen waarin zijn partij haar geduwd heeft. Dat zou pas moedig zijn !
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 09:32   #43
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Demotte wil veel. Of hij zijn wensdromen waar kan maken is een ander paar mouwen.
Dat hij zich eerst maar concentreert om Wallonië uit het slop te halen waarin zijn partij haar geduwd heeft. Dat zou pas moedig zijn !
Het bewijst dat hij geen problemen heeft met een sterk Brussel in tegenstelling tot veel Vlamingen; die Brussel zelfs willen laten verrotten en dan verwonderd zijn dat ze de Brusselaars geen sympathie hebben voor Vlaanderen.
Oud 5 juli 2008, 09:36   #44
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Maar van waar worden de Franstalige kranten gedirigeerd? Voornamelijk uit Brussel toch?

Het probleem, nogmaals, is dat Brussel in Marrakech veranderd is en dat de rijke Franstaligen daar weg willen, richting de Rand waar 't nog goed leven is, maar zij zijn niet bereid om Nederlands te leren. "Bruxelles plutôt Arabe que Flamand", maar nu krijgen ze wel de rekening ervoor gepresenteerd.

Dus trachten ze de Walen op te zetten tegen de Vlamingen.
Daar komt het op neer. De franstaligen zijn het slachtoffer geworden van de eigen geo-politieke strategie van de PS : Brussel islamiseren via de massale import van vreemdelingen die als 2de taal het Frans hebben (uit de Magreb) en de culturele genocide op de Vlamingen geruisloos verder zetten.
Plutôt Arabe que Flamand. Inderdaad.

Nu het Brussels kot onleefbaar geworden is voor hen zelf, slaan ze op de witte vlucht naar de Rand waar ze denken Heer en Meester te kunnen spelen over diegenen die ze via een culturele genocide zelf verjaagd hebben.

En dan durven die criminelen het begrip "repli identitaire et linguistique" nog in de mond nemen om Vlaanderen te culpabiliseren.

Het continu opeisen van faciliteiten en grondgebied is niets anders dan een kenmerk van hun "repli identitaire en unifrancophone".

Van arrogantie gesproken !
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:08   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een rotte appel in het midden van je mand hebben, is het beste... als je wil dat de volledige inhoud van je mand rot.
Goed om zien dat je toegeeft de rotte appel te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:29   #46
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar door ze op te jagen en taalverplichtingen op te leggen zullen die 1/3 twijfelaars zich wellicht bij de rabiaat Franstaligen voegen om hun cultuur niet te verliezen.
Een cultuur van zuipen en feesten.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 5 juli 2008 om 10:29.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:37   #47
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goed om zien dat je toegeeft de rotte appel te zijn.
Nee, de Vlamingen die Brussel willen laten rotten dan verwonderd zijn dat de Brusselaars niets moeten weten van Vlaanderen.
Oud 5 juli 2008, 10:37   #48
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Een cultuur van zuipen en feesten.
laag
Oud 5 juli 2008, 10:40   #49
Ambiorix

Standaard

werchter is een commercieel kutfestival, overgenomen door de Amerikanen. Voor festivals ga ik nog altijd liever naar de Walen, Dour en Les Ardentes zijn het beste wat een festival te bieden heeft.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:42   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
werchter is een commercieel kutfestival, overgenomen door de Amerikanen. Voor festivals ga ik nog altijd liever naar de Walen, Dour en Les Ardentes zijn het beste wat een festival te bieden heeft.
Werchter is tevens een van de goedkoopste festivals van West-Europa.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:45   #51
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
laag
Wat is dit dan?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 5 juli 2008 om 10:45.
Oud 5 juli 2008, 10:48   #52
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Werchter is tevens een van de goedkoopste festivals van West-Europa.
vindt gij het normaal dat ge 2.5euro betaalt voor een platwaterke?
En dat ge dat niet moogt meepakken op de festivalweide?
Enfin, ik vind dat dus niet normaal.

En uw opmerking raakt kant noch wal, ze is gewoonweg fout.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:54   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van hetzelfde forum :

Beseft die onnozelaar wel dat Vlamingen zijn uitkeringen betalen ?
Geen paniek, Pick Nick! De meeste Franstaligen gaan nog steeds naar Vlaanderen, dat de Vlamingen het willen of niet! Ik weet dat de aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen enkele Vlamingen stoort maar dat is niet ons probleem.

Laatst gewijzigd door Everytime : 5 juli 2008 om 10:54.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:57   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
vindt gij het normaal dat ge 2.5euro betaalt voor een platwaterke?
En dat ge dat niet moogt meepakken op de festivalweide?
Enfin, ik vind dat dus niet normaal.

En uw opmerking raakt kant noch wal, ze is gewoonweg fout.
Er staat nergens dat ik dat normaal vind, ik zeg enkel dat Werchter énorm goedkoop is. Vooraleer je dat ideologisch gaat trekken, lees u een keer een of ander internationaal muziektijdschrijft - néé, niet den humo - en dan kan je eenvoudig de prijzen vaststellen. Werchter wordt daar bij de goedkopere festivals gerekend.

Ik kan er ook niet aan doen dat gij niet verder kunt kijken dan wat uw neus lang is.

Als ik werchter als individu goedkoop zou vinden, zou ik hier nu niet zitten, trouwens. Ik vind het te duur voor wat het maar is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:57   #55
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geen paniek, Pick Nick! De meeste Franstaligen gaan nog steeds naar Vlaanderen, dat de Vlamingen het willen of niet! Ik weet dat de aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen enkele Vlamingen stoort maar dat is niet ons probleem.
Helemaal niet. Het zijn net zij die zich storen aan ons. Als ik naar Frankrijk ga, dan stoor ik mij ook niet aan Franse vlaggen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:57   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Maar van waar worden de Franstalige kranten gedirigeerd? Voornamelijk uit Brussel toch?

Het probleem, nogmaals, is dat Brussel in Marrakech veranderd is en dat de rijke Franstaligen daar weg willen, richting de Rand waar 't nog goed leven is, maar zij zijn niet bereid om Nederlands te leren. "Bruxelles plutôt Arabe que Flamand", maar nu krijgen ze wel de rekening ervoor gepresenteerd.

Dus trachten ze de Walen op te zetten tegen de Vlamingen.
Te veel gedronken of clichés over een stad die je eigenlijk niet ken. Brussel is meer dan Schaerbeek en Anderlecht, hoor. En nog, het VRT wijk is ook Schaerbeek en dat heeft niets te maken met de wijken van Schaerbeek waar veel allochtonen wonen maar dat weten de meeste Vlamingen natuurlijk niet.
Oud 5 juli 2008, 11:08   #57
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Brussel is allicht de meest verloederde stad in heel Europa. Nergens anders is er zoveel verkrotting en zijn er zoveel vreemdelingen. De hele omgeving van de Grote Markt is besmeurd met graffiti. Zelfs de Albertina en het ruiterbeeld van Albert I zitten onder de vuiligheid van die allochtonen. En dat is het historische stadscentrum, nog niet eens de buitenwijken. Het is een hoofdstad die in een enorme afvalberg veranderd is. En overal maar dan ook overal vind je bedelaars.

Het FDF moet natuurlijk de vlucht vooruit kiezen en "Brussel" verplaatsen naar de Vlaamse gemeenten door ze in te palmen. Daar is de verbrusseling nog niet zo erg en zo kunnen ze zich wanen dat ze in een mooi "Brussel" leven. Maar in feite vluchten ze weg van de problemen van de stad, en sommige franstaligen kiezen zelfs voor de vlucht naar Frankrijk om aan de miserie van het teloor gegane Brussel te ontsnappen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:08   #58
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Te veel gedronken of clichés over een stad die je eigenlijk niet ken. Brussel is meer dan Schaerbeek en Anderlecht, hoor. En nog, het VRT wijk is ook Schaerbeek en dat heeft niets te maken met de wijken van Schaerbeek waar veel allochtonen wonen maar dat weten de meeste Vlamingen natuurlijk niet.
Zonder Vlaams geld stelt Brussel niets maar dan ook helemaal niets voor. Dus Who cares. Stik daar maar in uwe rotte brol.

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 5 juli 2008 om 11:09.
Oud 5 juli 2008, 11:09   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar komt het op neer. De franstaligen zijn het slachtoffer geworden van de eigen geo-politieke strategie van de PS : Brussel islamiseren via de massale import van vreemdelingen die als 2de taal het Frans hebben (uit de Magreb) en de culturele genocide op de Vlamingen geruisloos verder zetten.
Plutôt Arabe que Flamand. Inderdaad.

Nu het Brussels kot onleefbaar geworden is voor hen zelf, slaan ze op de witte vlucht naar de Rand waar ze denken Heer en Meester te kunnen spelen over diegenen die ze via een culturele genocide zelf verjaagd hebben.

En dan durven die criminelen het begrip "repli identitaire et linguistique" nog in de mond nemen om Vlaanderen te culpabiliseren.

Het continu opeisen van faciliteiten en grondgebied is niets anders dan een kenmerk van hun "repli identitaire en unifrancophone".

Van arrogantie gesproken !
Euh, spreek voor uwzelf! Ik voel me prima in Brussel net als de meeste Franstalige Brusselaars. Moest ik Brussel verlaten, zou ik het land verlaten. In Wallonië is er geen toekomst en met de situatie van het land zie ik me niet echt naar Vlaanderen verhuizen. OK, voor de vakantie, voor een eendagsbezoek is Vlaanderen of Wallonië uitstekend maar om daar te gaan leven, nee dank u.
Oud 5 juli 2008, 11:14   #60
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Euh, spreek voor uwzelf! Ik voel me prima in Brussel net als de meeste Franstalige Brusselaars. Moest ik Brussel verlaten, zou ik het land verlaten. In Wallonië is er geen toekomst en met de situatie van het land zie ik me niet echt naar Vlaanderen verhuizen. OK, voor de vakantie, voor een eendagsbezoek is Vlaanderen of Wallonië uitstekend maar om daar te gaan leven, nee dank u.
Succes, je gaat het nog nodig hebben.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=15
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be