![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vond u al niet al te slim omdat je nog altijd in de prehistorische uitleg van het leven gelooft. Nu vind ik u nog ne slechte mens ook als het dat is wat je aanbid.
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en met z'n DT fouten altijd. Hij zat duidelijk niet op de eerste rij toen God het verstand uitdeelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
vervolgen en van allerlei kwaad betichten. Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten. Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest, hoe kan het dan weer zout gemaakt worden? Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt. Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel.' - Matteüs 5:11-16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() De troon van koning copy/paste 'jan hyoens' is in gevaar...
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zout, natruimchloride, molt alles wat leeft in de ondergrond. Dusja, christenen zijn het zout van de wereld ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Vroeger hadden ze geen frigo's om vlees te bewaren. Ze strooiden er zout op opdat het vlees niet zou verderven. Zo is het ook met de christenen. Ze zijn uitgestrooid over heel de wereld opdat de wereld niet zou verderven. Daarom gebruikt Jezus de zout vergelijking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat hij bedoelde dat het leven flauw en smakeloos is en dat de christenen wat leven in de brouwerij brengen. Luister naar de vrolijke opwekkende liedjes, de opbeurende verhaaltjes en de overige sprankende en bruisende tekenen van leven. Zij zijn werkelijk het zout en het licht van de wereld.
Sommige gelovigen hebben inderdaad wel iets van dat bruisende en inspirerende. Het valt mij op dat zij meestal afstand nemen van kerk en leer en hun levensbeschouwing en levenskunst een zeer persoonlijke ervaring en standplaats is. Die is niet met regeltjes te binden of in afspraken en ceremonies te vangen.
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Idem dito wat betreft de gelovigen die hun inspiratie halen uit die andere heilige boeken. Waat dit toe heeft geleid is te lezen in het eerste beste geschiedenisboek. Waar dit nóg steeds toe leidt is te lezen in de eerste beste krant.
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus als je zegt 'ik denk', dan is dat een gedachte, een opinie die verduisterd is en de waarheid niet kan zijn. Het zijn maar diegenen die Jezus gehoorzamen die Hem kunnen begrijpen. Lees maar eens wat Hij zegt over Zijn gelijkenissen die Hij tot de mensen sprak: 'En de discipelen kwamen en zeiden tot Hem: Waarom spreekt Gij tot hen in gelijkenissen? Hij antwoordde hun en zeide: Omdat het u gegeven is de geheimenissen van het Koninkrijk der hemelen te kennen, maar hun is dat niet gegeven.' - Matteüs 13:10-11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() Ik voel me zeker niet verheven, integendeel. Als je opnieuw geboren wordt (Johannes 3:3) dan begint er een zuiveringsproces. Je begint te zien wie je werkelijk bent en het is geen aangenaam proces. Elk niet gered mens denkt van nature dat hij een goed persoon is, maar eens je tot God nadert zie je wie je werkelijk bent. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met het volgende: je hebt vuiligheid op uw gezicht en je kijkt naar de reflectie van uw gezicht in het water. Je ziet wel iets van vuil maar het is redelijk vaag. Maar als je dan plotseling op klaarlichte dag voor een spiegel staat, zie je al het vuil op uw aangezicht met groot detail. Zo is het ook als je tot God nadert. Dan pas besef je hoe klein je bent. Een stofje aan de weegschaal.
Laatst gewijzigd door luc154 : 9 juli 2008 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar, zoals vroeger reeds betoogd: geloven is aannemen zonder echt (rationeel) te weten. Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2008 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Open mijn ogen, O God, opdat ik aanschouwe de wonderen van uw wet (de Bijbel)' - Psalmen 199:18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, ik kan evenmin zeggen dat Jezus dat allemaal niet heeft gezegd, want ik weet het niet. Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2008 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |