Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2008, 16:09   #41
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Al het goede dat de mensen doen zijn in Gods ogen als een vuil kleed van een menstruerende vrouw (Jesaja 64:6).
Sla jij jezelf soms ook met een zweepje?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 16:55   #42
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Er is geen enkel mens goedhartig:
'Niets is zo onbetrouwbaar als het hart, onverbeterlijk is het, wie zal het kennen?', zegt de profeet Jeremia in 17:9.
Al het goede dat de mensen doen zijn in Gods ogen als een vuil kleed van een menstruerende vrouw (Jesaja 64:6).

Maar hoe kan een mens dan in de hemel geraken? Omdat er iemand was die rechtvaardig en zonder zonde was: Jezus Christus. Hij heeft een weg gemaakt naar God zodanig dat de mens kan hersteld worden en opnieuw in relatie kan leven met God. Het enige wat je moet doen is geloven in Jezus Christus:
'Wie in de Zoon geloofd heeft het eeuwige leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven nooit niet kennen, integendeel Gods toorn blijft op hem rusten.' - Johannes 3:36

Als je zelf een weg wilt banen naar God door goede werken te doen (zoals alle andere geloven) dan zal je er niet geraken. God maakt het niet moeilijk voor de mens, maar gemakkelijk.

Je zult dus niet voor eeuwig leven in een liefdeloze plaats verwijderd van God omdat je geen goede werken gedaan hebt, je zult verworpen worden omdat jij Zijn Zoon verworpen hebt.
Arme ziel.
Oud 7 juli 2008, 19:24   #43
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkel mens goedhartig:
'Niets is zo onbetrouwbaar als het hart, onverbeterlijk is het, wie zal het kennen?', zegt de profeet Jeremia in 17:9.

Maar hoe kan een mens dan in de hemel geraken? Omdat er iemand was die rechtvaardig en zonder zonde was: Jezus Christus. Hij heeft een weg gemaakt naar God zodanig dat de mens kan hersteld worden en opnieuw in relatie kan leven met God. Het enige wat je moet doen is geloven in Jezus Christus:
'Wie in de Zoon geloofd heeft het eeuwige leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven nooit niet kennen, integendeel Gods toorn blijft op hem rusten.' - Johannes 3:36

Als je zelf een weg wilt banen naar God door goede werken te doen (zoals alle andere geloven) dan zal je er niet geraken. God maakt het niet moeilijk voor de mens, maar gemakkelijk.

Je zult dus niet voor eeuwig leven in een liefdeloze plaats verwijderd van God omdat je geen goede werken gedaan hebt, je zult verworpen worden omdat jij Zijn Zoon verworpen hebt.
Er gaat toch eens iemand aan god moeten uitleggen wat Liefde betekent. Het lijkt wel alsof hij daar niet veel ervaring mee heeft.
Ik vond u al niet al te slim omdat je nog altijd in de prehistorische uitleg van het leven gelooft. Nu vind ik u nog ne slechte mens ook als het dat is wat je aanbid.
Oud 7 juli 2008, 20:05   #44
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en met z'n DT fouten altijd. Hij zat duidelijk niet op de eerste rij toen God het verstand uitdeelde.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 07:03   #45
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
en met z'n DT fouten altijd. Hij zat duidelijk niet op de eerste rij toen God het verstand uitdeelde.
Misschien heeft hij een bijbel met dt-fouten.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 08:17   #46
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Misschien heeft hij een bijbel met dt-fouten.
Wat een vervelende manier om iemand zwart te maken.
Oud 8 juli 2008, 09:16   #47
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mens is zo ver van God afgedwaald en zo verhard in zijn hart en ongevoelig geworden voor zijn Maker dat God hem gewoon overlaat aan al zijn eigen dwaasheden. Enkel diegenen die nog oprecht reageren op Gods stem in hun hart zal Hij naar Zich toe trekken. Anderen laat Hij over aan het lot waarvoor ze willens en wetens kiezen: leven zonder God.
Nu nog een leven zonder gelovigen, en de wereld zou er een stuk beter uitzien.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 09:35   #48
luc154
Parlementslid

luc154's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nu nog een leven zonder gelovigen, en de wereld zou er een stuk beter uitzien.
'Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden,
vervolgen en van allerlei kwaad betichten.
Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel;
zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten.
Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest,
hoe kan het dan weer zout gemaakt worden?
Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt.
Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt,
kan niet verborgen blijven. Men steekt ook geen lamp aan
om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten,
nee, men zet hem op een standaard,
zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is.
Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen,
opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen
aan jullie Vader in de hemel.' - Matteüs 5:11-16
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 09:42   #49
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

De troon van koning copy/paste 'jan hyoens' is in gevaar...
Oud 8 juli 2008, 09:43   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
'Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden,
vervolgen en van allerlei kwaad betichten.
Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel;
zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten.
Jullie zijn het zout van de aarde. Maar als het zout zijn smaak verliest,
hoe kan het dan weer zout gemaakt worden?
Het dient nergens meer voor, het wordt weggegooid en vertrapt.
Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt,
kan niet verborgen blijven. Men steekt ook geen lamp aan
om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten,
nee, men zet hem op een standaard,
zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is.
Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen,
opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen
aan jullie Vader in de hemel.' - Matteüs 5:11-16
Ah daar is em weer met zijn zout.

Zout, natruimchloride, molt alles wat leeft in de ondergrond. Dusja, christenen zijn het zout van de wereld
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 09:51   #51
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah daar is em weer met zijn zout.

Zout, natruimchloride, molt alles wat leeft in de ondergrond. Dusja, christenen zijn het zout van de wereld
Vroeger hadden ze geen frigo's om vlees te bewaren. Ze strooiden er zout op opdat het vlees niet zou verderven. Zo is het ook met de christenen. Ze zijn uitgestrooid over heel de wereld opdat de wereld niet zou verderven. Daarom gebruikt Jezus de zout vergelijking.
Oud 8 juli 2008, 11:23   #52
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat hij bedoelde dat het leven flauw en smakeloos is en dat de christenen wat leven in de brouwerij brengen. Luister naar de vrolijke opwekkende liedjes, de opbeurende verhaaltjes en de overige sprankende en bruisende tekenen van leven. Zij zijn werkelijk het zout en het licht van de wereld.

Sommige gelovigen hebben inderdaad wel iets van dat bruisende en inspirerende. Het valt mij op dat zij meestal afstand nemen van kerk en leer en hun levensbeschouwing en levenskunst een zeer persoonlijke ervaring en standplaats is. Die is niet met regeltjes te binden of in afspraken en ceremonies te vangen.
Oud 9 juli 2008, 07:59   #53
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Wat een vervelende manier om iemand zwart te maken.
Zwart?
Toch niet verboden, hoop ik?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 08:14   #54
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zijn het zout van de aarde.
Jullie zijn het licht in de wereld.
Waarmee je expliciet aangeeft dat jij je verheven voelt boven anderen.

Idem dito wat betreft de gelovigen die hun inspiratie halen uit die andere heilige boeken.

Waat dit toe heeft geleid is te lezen in het eerste beste geschiedenisboek.

Waar dit nóg steeds toe leidt is te lezen in de eerste beste krant.
Oud 9 juli 2008, 09:14   #55
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Ik denk dat hij bedoelde dat het leven flauw en smakeloos is en dat de christenen wat leven in de brouwerij brengen. Luister naar de vrolijke opwekkende liedjes, de opbeurende verhaaltjes en de overige sprankende en bruisende tekenen van leven. Zij zijn werkelijk het zout en het licht van de wereld.

Sommige gelovigen hebben inderdaad wel iets van dat bruisende en inspirerende. Het valt mij op dat zij meestal afstand nemen van kerk en leer en hun levensbeschouwing en levenskunst een zeer persoonlijke ervaring en standplaats is. Die is niet met regeltjes te binden of in afspraken en ceremonies te vangen.
Je geeft uw opinie van iets wat Jezus sprak. Je hebt een gedachte over wat Hij zou bedoeld hebben met deze vergelijking. Maar weet dat de Bijbel zegt dat iedereen die Jezus niet gehoorzaamd, hun gedachten verduisterd zijn.
Dus als je zegt 'ik denk', dan is dat een gedachte, een opinie die verduisterd is en de waarheid niet kan zijn. Het zijn maar diegenen die Jezus gehoorzamen die Hem kunnen begrijpen.

Lees maar eens wat Hij zegt over Zijn gelijkenissen die Hij tot de mensen sprak:
'En de discipelen kwamen en zeiden tot Hem:
Waarom spreekt Gij tot hen in gelijkenissen?
Hij antwoordde hun en zeide: Omdat het u gegeven is
de geheimenissen van het Koninkrijk der hemelen te kennen,
maar hun is dat niet gegeven.' - Matteüs 13:10-11
Oud 9 juli 2008, 09:21   #56
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Waarmee je expliciet aangeeft dat jij je verheven voelt boven anderen.
Ik voel me zeker niet verheven, integendeel. Als je opnieuw geboren wordt (Johannes 3:3) dan begint er een zuiveringsproces. Je begint te zien wie je werkelijk bent en het is geen aangenaam proces. Elk niet gered mens denkt van nature dat hij een goed persoon is, maar eens je tot God nadert zie je wie je werkelijk bent. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met het volgende: je hebt vuiligheid op uw gezicht en je kijkt naar de reflectie van uw gezicht in het water. Je ziet wel iets van vuil maar het is redelijk vaag. Maar als je dan plotseling op klaarlichte dag voor een spiegel staat, zie je al het vuil op uw aangezicht met groot detail. Zo is het ook als je tot God nadert. Dan pas besef je hoe klein je bent. Een stofje aan de weegschaal.

Laatst gewijzigd door luc154 : 9 juli 2008 om 09:22.
Oud 9 juli 2008, 09:27   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik voel me zeker niet verheven, integendeel. Als je opnieuw geboren wordt (Johannes 3:3) dan begint er een zuiveringsproces. Je begint te zien wie je werkelijk bent en het is geen aangenaam proces. Elk niet gered mens denkt van nature dat hij een goed persoon is, maar eens je tot God nadert zie je wie je werkelijk bent. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met het volgende: je hebt vuiligheid op uw gezicht en je kijkt naar de reflectie van uw gezicht in het water. Je ziet wel iets van vuil maar het is redelijk vaag. Maar als je dan plotseling op klaarlichte dag voor een spiegel staat, zie je al het vuil op uw aangezicht met groot detail. Zo is het ook als je tot God nadert. Dan pas besef je hoe klein je bent. Een stofje aan de weegschaal.
Tot nu toe heeft niemand me kunnen overtuigen dat wat er in de evangelies -staat -let wel: wat er over Jezus gezegd wordt wel te verstaan en wat hij zou gezegd hebben -staat berust op eender welke waarheid. Het is dus een kwestie van daar in te geloven of niet. Als men gelooft neemt men dat wel aan voor waar.

Maar, zoals vroeger reeds betoogd: geloven is aannemen zonder echt (rationeel) te weten.

Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2008 om 09:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 09:32   #58
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Tot nu toe heeft niemand me kunnen overtuigen dat wat er in de evangelies -staat -let wel: wat er over Jezus gezegd wordt wel te verstaan en wat hij zou gezegd hebben -staat berust op eender welke waarheid. Het is dus een kwestie van daar in te geloven of niet. Als men gelooft neemt men dat wel aan voor waar.

Maar, zoals vroeger reeds betoogd: geloven is aannemen zonder echt (rationeel) te weten.
Jij kan niet geloven vermits geloof je moet gegeven worden van boven. Als God de ogen van de mens niet opendoet leest hij Zijn woorden tevergeefs.
'Open mijn ogen, O God, opdat ik aanschouwe de wonderen van uw wet (de Bijbel)' - Psalmen 199:18
Oud 9 juli 2008, 09:36   #59
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kan niet geloven vermits geloof je moet gegeven worden van boven. Als God de ogen van de mens niet opendoet leest hij Zijn woorden tevergeefs.
'Open mijn ogen, O God, opdat ik aanschouwe de wonderen van uw wet (de Bijbel)' - Psalmen 199:18
U geeft een andere betekenis aan het woord 'geloof'. U ziet het 'geloof' als een soort 'genade'. Ik zie dat anders. Als ik zeg dat het statistisch meer dan waarschijnlijk is dat er buitenaards leven moet zijn, dan 'geloof' ik dat. Maar echt 'weten' doe ik het niet.

Nu, ik kan evenmin zeggen dat Jezus dat allemaal niet heeft gezegd, want ik weet het niet.

Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2008 om 09:39.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 09:47   #60
luc154
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U geeft een andere betekenis aan het woord 'geloof'. U ziet het 'geloof' als een soort 'genade'. Ik zie dat anders. Als ik zeg dat het statistisch meer dan waarschijnlijk is dat er buitenaards leven moet zijn, dan 'geloof' ik dat. Maar echt 'weten' doe ik het niet.

Nu, ik kan evenmin zeggen dat Jezus dat allemaal niet heeft gezegd, want ik weet het niet.
Iemand die geloofd in God weet met zijn hart dat God bestaat. Het is niet meer geloven zoals de wereld gelooft maar het is het kennen van de realiteit. Eerst moet je tot geloof komen, dan pas zal je de realiteit zien. Dat is wat Jezus bedoeld met 'alle mensen leven in duisternis en kunnen niet zien'. Hij bedoeld daarmee dat ze de waarheid niet kunnen zien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be