Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2008, 19:44   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Ik kan geen ander motief bedenken waarom de Belg zo pro-europees is. En ik heb ook behoorlijk wat berichten op dit forum gelezen die erop wijzen dat men verwacht en hoopt dat het land oplost in de Europese Unie. The Easy Way Out noemen we dat.
Waar haal je het vandaan? Je mag je gelukkig prijzen dat je in een democratie leeft. Jij kreeg een referendum over de Europese Grondwet. Wij niet. Frankrijk kreeg dat ook en Ierland ook.

Bij ons werd een referendum geweigerd door politici die een Europese carriere willen eens ze in het land zijn uitgespeeld.

Geloof me maar... had Vlaanderen/belgique een referendum gehad dan had je ook een NEE gezien. Maar mij is niks gevraagd.

Het spijt me het te zeggen, maar om op die manier te spreken over ons toon je je een grote idioot. Trouwens... over het "nieuwe" verslag van Lissabon had ook Nederland weer een referendum kunnen hebben. Is dat gebeurd? Nee. Natuurlijk niet want Nederland zou weer nee hebben gezegd. In belgique ging men er gewoon van uit dat de bevolking bij een eerste referendum al nee zou zeggen dus heeft men dat niet gedaan.

Denk niet dat je beter bent, Unie. Ik vind Nederland wel democratischer, maar je Vlaming-bashing gaat wat voorbij aan de realiteit... we kregen verdomme de kans niet om ons erover uit te spreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:49   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waar haal je het vandaan? Je mag je gelukkig prijzen dat je in een democratie leeft. Jij kreeg een referendum over de Europese Grondwet. Wij niet. Frankrijk kreeg dat ook en Ierland ook.

Bij ons werd een referendum geweigerd door politici die een Europese carriere willen eens ze in het land zijn uitgespeeld.

Geloof me maar... had Vlaanderen/belgique een referendum gehad dan had je ook een NEE gezien. Maar mij is niks gevraagd.

Het spijt me het te zeggen, maar om op die manier te spreken over ons toon je je een grote idioot. Trouwens... over het "nieuwe" verslag van Lissabon had ook Nederland weer een referendum kunnen hebben. Is dat gebeurd? Nee. Natuurlijk niet want Nederland zou weer nee hebben gezegd. In belgique ging men er gewoon van uit dat de bevolking bij een eerste referendum al nee zou zeggen dus heeft men dat niet gedaan.

Denk niet dat je beter bent, Unie. Ik vind Nederland wel democratischer, maar je Vlaming-bashing gaat wat voorbij aan de realiteit... we kregen verdomme de kans niet om ons erover uit te spreken.
Overroep de inwoners van het landje net noordelijker van ons maar niet te hard...

De tijd van "de tolerante nederlander" blijkt ook weer achter de rug te liggen als je daar een kijkje of de forums neemt...

Hun grote mond en véél praat blijven ze echter wél behouden aangezien zulks genetisch is bepaald...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 19:55   #43
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan geen ander motief bedenken waarom de Belg zo pro-europees is. En ik heb ook behoorlijk wat berichten op dit forum gelezen die erop wijzen dat men verwacht en hoopt dat het land oplost in de Europese Unie. The Easy Way Out noemen we dat.
Waarom zijn het in dit land dan doorgaans steeds de pro-Belgische partijen en de natiegetrouwe media die geen onverholen woord van kritiek over Europa willen horen en het hele circus kost wat kost door de strot van de bevolking willen rammen? Omdat ze hopen dat hun geliefde natiestaat Belgique binnenkort oplost?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 21:31   #44
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet Monaco en vergeet Andorra. Vlaanderen is geen Monaco en zal het nooit worden, want daar is het nou net iets te groot voor. Ik heb ook gezegd dat het waarschijnlijk goed zal blijven boeren, als de buren het goed blijven doen, want net als Nederland is Vlaanderen afhankelijk van wat er in het buitenland gebeurt. Maar de invloed van 6 miljoen Vlaanderen in een Europa van 600 miljoen, dat moet voor iedereen duidelijk zijn, dat die ene procent geen reet uit zal maken als het op beslissingsinvloed aankomt.
een samengevoegd Vlaanderen en Nederland vormt de 10e economie ter wereld.
ik verzeker je dat dat een reet uitmaakt.
Zeker als Rotterdam en Antwerpen elkaar nog gaan versterken in plaats van elkaar dwars zitten.

maar heel eerlijk gezegd maakt die beslissingsinvloed mij dan weer geen reet uit. het feit dat wij, 2 Nederlanders, op een Vlaams politiek forum met elkaar babbelen moet toch te denken geven.
Vlaanderen en Nederland horen bij elkaar.

of dat geld oplevert, doet wat mij betreft bar weinig ter zake. Het economische argument, dat je wel degelijk kan gebruiken, is alleen maar handig om weerbarstige forummers over de streep te trekken.
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 22:36   #45
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergeet Monaco en vergeet Andorra. Vlaanderen is geen Monaco en zal het nooit worden, want daar is het nou net iets te groot voor. Ik heb ook gezegd dat het waarschijnlijk goed zal blijven boeren, als de buren het goed blijven doen, want net als Nederland is Vlaanderen afhankelijk van wat er in het buitenland gebeurt. Maar de invloed van 6 miljoen Vlaanderen in een Europa van 600 miljoen, dat moet voor iedereen duidelijk zijn, dat die ene procent geen reet uit zal maken als het op beslissingsinvloed aankomt.
Die 10 of zo miljoen Nederlanders wel. We komen er wel. Schaf de belastingen hier af en de helft van de wereld wil hier binnen raken met zijn geld, dan moeten ze geeneens belastingen meer heffen.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 22:51   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maak u geen illusies: de Fransen moeten de walen NIET hebben: ze weten goed dat het profiteurs zijn en dat er véél corruptie is.
Zoals hier al gezegd: een onafhankelijk Vlaanderen moet nauw met Nederland samenwerken. dat is de logica zelf.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 00:44   #47
Lemans
Vreemdeling

Standaard Veel gepraat....

Ik zal waarschijnlijk niet echt recht hebben om te reageren omdat ik hier maar af en toe eens kom kijken, maar och, waarom niet...
Ikzelf liep al een tijdje rond in dit landje en zag dat er zo goed als niks meer correct werkt. Belgie heeft een massa ambtenaren nodig om het wankel systeem een beetje draaiende te houden.
Ik heb een tijdje gezocht naar tekens die erop zouden wijzen dat er beterschap mogelijk was..... Niks gevonden...
Tijd om België een algemene C4 te geven en te gaan shoppen voor een nieuw land. Uiteindelijk bleef de keuze beperkt tot Frankrijk of Canada.
Een groot probleem was echter de taal. Gelukkig was er Wallonie.
Boerderijtje aangeschaft en the kids naar een Franstalige school. Nu 6 jaar later is iedereen hier perfect drietalig.Werken en wonen doen we nu in Frankrijk.
Ik geef toe, ik voel een gemis aan Vlaanderen, iets wat mijn kinderen nooit zullen voelen (gelukkig maar),maar zij hebben nu een thuis waar ze fier kunnen op zijn.
Een voordeel voor hen is dat ze nooit zullen aanzien worden als Nederlander, de rest van Europa ziet niet echt het verschil...
Voor de rest is het heerlijk om niet meer dagdagelijks het gevoel te hebben bestolen te worden door vadertje staat.
De slimsten onder ons weten dat als je te veel vraagt, helemaal niks krijgt...
En ja, de Fransen klagen ook... bij de tas koffie voor het aanvangen van het werk...ook al zijn ze al 15 min te laat...
Lemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be