Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2004, 23:56   #41
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Jullie lijken nogal op de hoogte te zijn van wat er in dit landje gebeurt hé? Ooit al eens een jeugdhuis bezocht, ooit al eens lid geweest van een jeugdhuis en er geregeld geweest?
Ik denk van niet...
Ik ben wel lid en ga geregeld naar een jeugdhuis. We krijgen geen Marokkanen of Turken over de vloer, want in mijn gemeente wonen er weinig allochtonen. Maar toch wordt er soms drugs gebruikt, toch komt het wel eens voor dat er gevochten wordt, en ook zij krijgen subsidies.
Misschien beter gewoon alle jeugdhuizen sluiten en alle jongeren het land uitzetten?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 23:59   #42
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Was dat trouwens niet in Mechelen dat ze die schimmige vzw's (ook gekend als Marokkaanse theehuisjes) hebben opgedoekt omdat er drugs werd verkocht. Niet dat het veel uitmaakt, ze stampen gewoon een nieuwe vzw uit de grond en het spelletje kan weer herbeginnen. Ik las ook ergens dat bezoekers van Rzoezie onder invloed van drugs bij een politiecontrole tegen de lamp liepen. Blijkbaar gebeurd er wel wat meer dan kickeren in dat roversnest.
Alsof onze Belgische jongeren op dat vlak zo zuiver op de graat zijn... Het is nu eenmaal een onderdeel van de jongerencultuur om met allerlei soorten drugs te experimenteren, dat gebeurt heus niet alleen bij Marokkaanse jongeren hoor. Komen jullie wel eens buiten tijdens het weekend?
Maar de vraag is moeten we dit laten gebeuren. Men houd wel razzia's in dancings waarom niet in een jeugdhuis waar men weet van heeft dat er drugs gebruikt en gedeald wordt? En moeten we deze drugspanden nog subsidiëren?
Oud 26 maart 2004, 00:03   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Alsof onze Belgische jongeren op dat vlak zo zuiver op de graat zijn... Het is nu eenmaal een onderdeel van de jongerencultuur om met allerlei soorten drugs te experimenteren, dat gebeurt heus niet alleen bij Marokkaanse jongeren hoor. Komen jullie wel eens buiten tijdens het weekend?
Maar de vraag is moeten we dit laten gebeuren. Men houd wel razzia's in dancings waarom niet in een jeugdhuis waar men weet van heeft dat er drugs gebruikt en gedeald wordt? En moeten we deze drugspanden nog subsidiëren?
Dat hangt er maar van af wat je prioritair vindt... Als jij vindt dat dit een belangrijk maatschappelijk probleem is, belangrijker dan laten we zeggen ramkraken of terrorisme, dan moet je de ordediensten inderdaad maar laten opdraven telkens je vermoedt dat iemand ergens een jointje zit te roken. Voor mij is dat echter maar een futiliteit in vergelijking met andere "misdrijven"...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 00:20   #44
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er worden wel degelijk razzia's gehouden in jeugdhuizen, ik heb er zelf al een paar meegemaakt.
Oud 26 maart 2004, 00:27   #45
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat hangt er maar van af wat je prioritair vindt... Als jij vindt dat dit een belangrijk maatschappelijk probleem is, belangrijker dan laten we zeggen ramkraken of terrorisme, dan moet je de ordediensten inderdaad maar laten opdraven telkens je vermoedt dat iemand ergens een jointje zit te roken. Voor mij is dat echter maar een futiliteit in vergelijking met andere "misdrijven"...
Er is wel wat meer aan de hand dan het roken van een jointje, het feit dat ze daar geen pottekijkers wensen toont aan dat er daar dingen gebeuren die het daglicht niet verdragen. Die vzw's die ze hebben opgedoekt dat waren geen theehuisjes meer maar rasechte coffeeshops. En dat waren volwassen mensen die er hun waar verkochten. Maar als het om een jeugdhuis gaat laat men begaan. Begrijpe wie kan. Enerzijds heeft men er steeds de mond van vol dat onze jeugd beschermd moet worden tegen drugs allerhande en anderzijds laat men bewust toe dat deze zaken gebeuren. En zou dat nu zo belastend zijn op een politiekorps om daar eens een razzia te houden of om af en toe eens een controle te doen op mensen die onder invloed na het verlaten van dergelijke plaatsen achter het stuur kruipen? Maar ja, 't zijn weer allochtonen en we mogen deze brave mensen niet provoceren of stigmatiseren.
Oud 26 maart 2004, 00:29   #46
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Citaat:
Er worden wel degelijk razzia's gehouden in jeugdhuizen, ik heb er zelf al een paar meegemaakt.
Ja, waar?
Oud 26 maart 2004, 00:30   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Het is gemakkelijk om die paar gevallen op te noemen waar de politie fouten begaat en er misschien inderdaad wat wordt voorgetrokken en de andere gevallen waar het op een correcte manier gebeurt te negeren.

Waar doet er niet toe, ik blijf graag anoniem op een forum dat ik nog niet goed ken, dus dat doe ik niet uit de doeken. Wat ik je wel kan zeggen, en wat je natuurlijk verwachtte, is dat het een gemeente is met weinig migranten.
Maar dit is ook maar om nog eens te illustreren dat de blanke jeugd even schudig is aan zo'n zaken. De gelijkenis zit hem in de sociale omstandigheden, dat is het probleem, niet hun ras of religie.
Oud 26 maart 2004, 00:35   #48
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Yeah right, daarom heb je in Brussel alleen al 1 groepsverkrachting per week, VOORNAMELIJK DOOR MIGRANTENJONGEREN.

En we zullen maar zwijgen over het aandeel in de overige vormen van criminaliteit.

Maar ja, da's onze fout, natuurlijk, wij maken ze zo.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 00:37   #49
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Je moet m'n posten niet negeren wolf. Het is gemakkelijk om die paar gevallen op te noemen waar de politie fouten begaat en er misschien inderdaad wat wordt voorgetrokken en de andere gevallen waar het op een correcte manier gebeurt te negeren.
Ik negeer helemaal niets, ik had die posting niet gezien. Ik maak gewoon duidelijk dat allochtonen steeds kunnen profiteren van een gedoogbeleid.
Oud 26 maart 2004, 00:40   #50
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Maar dit is ook maar om nog eens te illustreren dat de blanke jeugd even schudig is aan zo'n zaken
Heb ik ergens beweerd dat autochtonen zich niet schuldig maken aan drugsmisbruik. Toon me dat waar ik dat deed.
Oud 26 maart 2004, 00:47   #51
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Sorry wolf, ik had je post ook nog niet gezien, kheb de mijne daarnet aangepast.

Ja je hebt dat inderdaad niet beweerd, ik zei het maar om aan te tonen dat die criminaliteit niet te maken heeft met ras maar met sociale omstandigheden. Ook dit is niet op jou bedoeld maar op de posten van enkele andere mensen. Ik weet niet of je criminaliteit associeert met ras, daarvoor ben ik hier nog niet lang genoeg.

Werkslaaf, wat is je bron? Het is natuurlijk wel een feit dat allochtonen over het algemeen meer in de criminaliteit zitten dan autochtonen, maar de meeste allochtonen behoren ook tot de onderklasse van de bevolking en raken zo vlug in slechte milieus.
Voor een stuk ligt het ook aan de mentaliteit dat sommigen hun zonen te veel vrijheid geven en hun niet de juiste waarden leren, maar dan moeten we daar iets aan doen en niet zo agressief reageren.
Oud 26 maart 2004, 00:58   #52
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je criminaliteit associeert met ras, daarvoor ben ik hier nog niet lang genoeg.
Als tachtig procent van de straatcriminaliteit wordt gepleegd door een etnische minderheid kan je criminaliteit associëren met afkomst.
Oud 26 maart 2004, 01:05   #53
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Neen dat kan je wel, maar dat betekent niet dat het klopt. Met statistieken alleen kom je er niet, statistieken hebben geen betekenis zonder het nodige onderzoek. Waar haal je die statistieken trouwens vandaan?
Oud 26 maart 2004, 01:12   #54
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Neen dat kan je wel, maar dat betekent niet dat het klopt. Met statistieken alleen kom je er niet, statistieken hebben geen betekenis zonder het nodige onderzoek. Waar haal je die statistieken trouwens vandaan?
Brice De Ruyver, criminoloog en werkzaam op het kabinet van Verhofstadt, kwam met deze cijfers op de proppen. In het verleden werden cijfers angstvallig geheim gehouden of gewoonweg vervalst.
Oud 26 maart 2004, 07:35   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Yeah right, daarom heb je in Brussel alleen al 1 groepsverkrachting per week, VOORNAMELIJK DOOR MIGRANTENJONGEREN.

En we zullen maar zwijgen over het aandeel in de overige vormen van criminaliteit.

Maar ja, da's onze fout, natuurlijk, wij maken ze zo.
Nog maar eens hetzelfde sprookje...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 maart 2004, 07:37   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry wolf, ik had je post ook nog niet gezien, kheb de mijne daarnet aangepast.

Ja je hebt dat inderdaad niet beweerd, ik zei het maar om aan te tonen dat die criminaliteit niet te maken heeft met ras maar met sociale omstandigheden. Ook dit is niet op jou bedoeld maar op de posten van enkele andere mensen. Ik weet niet of je criminaliteit associeert met ras, daarvoor ben ik hier nog niet lang genoeg.

Werkslaaf, wat is je bron? Het is natuurlijk wel een feit dat allochtonen over het algemeen meer in de criminaliteit zitten dan autochtonen, maar de meeste allochtonen behoren ook tot de onderklasse van de bevolking en raken zo vlug in slechte milieus.
Voor een stuk ligt het ook aan de mentaliteit dat sommigen hun zonen te veel vrijheid geven en hun niet de juiste waarden leren, maar dan moeten we daar iets aan doen en niet zo agressief reageren.
De bron van werkslaaf zit grotendeels tussen z'n twee oren en voor de rest op de webstek van het Vlaams Blok. Werkslaaf is het trieste schoolvoorbeeld dat propaganda werkt...

Citaat:
Oud 26 maart 2004, 09:10   #57
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok wil die problemen niet oplossen. Ze zoeken gewoon een excuus om rascistisch en gewelddadig te kunnen optreden.
Dat is toch de indruk die ik krijg als ik die mannen op dit forum bezig hoor.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 09:18   #58
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Ja, dat is waar, heel spijtig is dat. Tja, laat Vlaams Blok eens in de regering en hetzelfde zal gebeuren zoals in Oostenrijk, dan wordt het meteen duidelijk dat zo'n partijen slechts lucht verkopen.
Oud 26 maart 2004, 09:58   #59
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is waar, heel spijtig is dat. Tja, laat Vlaams Blok eens in de regering en hetzelfde zal gebeuren zoals in Oostenrijk, dan wordt het meteen duidelijk dat zo'n partijen slechts lucht verkopen.
dat zeg ik ook, laat ze het maar eens bewijzen. een grote smoel opzetten kan iedereen, veel blazen ook. maar effectief de problemen oplossen...kan het blok net zo min.
laat ze het maar proberen, dan kunnen we een half jaar lachen en daarna weer naar de stembus hotsen.
Oud 26 maart 2004, 11:37   #60
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie ook eens naar steden zoals Orange in Frankrijk waar het FN aan de macht is. Daar leven de mensen al in angst om afgetroeft te worden door de lijfwachten van de burgemeester. Democratie noemt men dat...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be