![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met 25O€ per jaar méér, kan je niet plots goed gaan eten. Trouwens waar blijven we als werkenden in armoe moeten leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik, bijvoorbeeld, kan het mij niet permeteren slecht te eten. Voor mij is 250 €, als ik die zou krijgen, gelijk aan 212 kg goede tienminutenrijst uit de Aldi. Mij had Leterme tijdens Rerum Novarum hetvolgende beloofd: " Armoede bevecht je door ons sociaal systeem te herwaarderen. Niet door de uitkeringen in de tijd te beperken maar door de pensioenen welvaartsvast te maken, door een inhaalbeweging voor de oudste en de laagste pensioenen, door de kinderbijslagen voor iedereen op niveau te zetten en welvaartsvast te maken, door chronisch zieken een bestaanszeker inkomen te geven . Door het leefloon niet te laten zakken onder de Europese armoedegrens: ook met een leefloon, moet men menswaardig kunnen leven. En dat is geen onbetaalbare belofte. De kostprijs is berekend. In ons financieel plan voorzien we daarvoor een bedrag dat stijgt tot 2 miljard euro in 2011." Onedrtussen heeft hij het over nog slechts 200 miljoen, (400 in 2010) en geeft hij duurdere geschenkjes aan de werkenden, waardoor er voor de gehandicapten niet minder, maar juist meer in te halen valt. Tijdens dat zelfde Rerum Novarum had ie het trouwens ook over een belastingvrije 10400,-. (geen 6400) Laatst gewijzigd door DannyS : 20 september 2008 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slechts zeven procent van hen doen dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Staatssecretaris
|
![]() De nieuwe armen eten slecht. Ze moeten nog leren dat slecht eten veel kost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voeg daar nog de recente cijfers aan toe over de verbijsterende correlatie tussen armoede en gezondheidsrisico: die correlatie is veel strikter en dramatischer dan we ooit vermoedden. De armen verdienen niet alleen te weinig, ze verdienen ook zo weinig dat zelfs als ze van excellente gezondheidszorgen mógen genieten, dat niet voldoende is om hen uit een ongezonde toestand te halen. Er zijn vele van dergelijke correlaties, die de sociologen in ons land goed kennen. Maar daar mag enkel over gesproken worden wanneer er weer eens een studie wordt gepubliceerd die hoge ogen werpt. Anders zwijgt men daarover. Belastingvrije som optrekken tot minstens €15,000 om te compenseren voor die catastrofale sociale effecten waaronder mensen met een laag loon leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() 6400 euro is een lachterje, Dat bedrag is zelfs lager dan de bedrijfsvoorheffingen die ik elk jaar moet afdokken aan de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() maar als ik het goed begrijp was het dus in de jaren van onze ouders financieel makkelijker ? Vermits je met 1 persoon rondkwam en dikke kasten van huizen kon neerzetten die nu totaal onbetaalbaar zijn. Die koopkracht in de jaren '60 of '70 moet iets ongeloofelijks zijn geweest. Of ben ik mis ? Ik ben zelf maar van '82
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ik wil hier het optrekken van de netto-inkomsten van de minimumloners (1350€/maand) met 50€ aanstippen.
Als het goed is, zeggen we het ook. ...Terwijl echter de belastingsvrije som op het belachelijke niveau van 6000€ gehouden wordt, zodat de politieke prostaatlijders de werkende armen gewoon verder fiscaal kunnen blijven terrorizeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 60 kon je dus veel "goedkoper" een huis laten bouwen, maar de bouwvakker (en de metsendiender zeker !!) waren mensen die spijts hun harde werken een erg lage pree hadden. Een huis was echter niet meer dan een huis: geen keuken van 15.000 €, geen verwarming in de slaapkamers, geen badkamer van 'k weet niet wat .... Een auto van toen is van geen kanten te vergelijken met een van nu. In de jaren 60 begonnen arbeiders hun eerste auto te kopen: dat was dan meestal een okkasie. In dezelfde tijd was er de uitdrukking (smalend door de hogere klasse gedebiteerd): "wat gaan we zondag doen: biefstuk kopen of nafte om een toerke te doen". Goedstuderende kinderen werden vaak naar driejarige oplediingen gestuurd (destijd de technische ingenieurs) in plaats van den univ. Soms diende de oudste zoon zich op te offeren door niet te gaan studeren, want men gaf zijn pree nog wel af thuis, zodat de nr 2 of 3 toch kon studeren ... Geneeskunde was vaak niet zo duur, maar wel grootdeels "onbestaande", de eerste hartoverplanting was een schok (veel kaloten dachten echt nog dat de ziel in het hart woonde ...), nu zou ik al degenen met een baaipas of peesmeker in mijn kleine stadje waar ik woon nog geen pint kunnen betalen met mijn maandwedde. Zonder daar een hele studie aan te besteden: we zijn er enorm veel op vooruitgegaan, we leven veel royaler op vele vlakken, uitzondering voor enkele zaken (zoals de loodgieter voor één uur laten een werkje uitvoeren ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() de belastingsvrij som moet 11000€ worden, dat is de armoedegrens.
Dat is toch pure logica? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Mensen die veel geld verdienen, genieten dan ook een belastingsvrij deel van 11000 hé
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk dat er ook wel goedkoop goed eten bestaat. Maar dat de minimumlonen naar omhoog moeten, zelfs al moet dit ten nadele gaan van de sociale uitkeringen, is een open deur instampen, maar heeft dan minder te maken met goed eten, dan wel met de werkloosheidsval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |