![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer het over moslims gaat echter is het overal ter wereld ambras, waar dat zotzooi ook neerstrijkt! Hoe leg je dat uit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ohja, bestaan er geen nonnen in frankrijk ? Hoe zit het met die 'gelijkheid van man en vrouw' ? ![]() Nu weet ik weinig van idiote religies zoals het christendom, maar houden nonnen zich ook niet bezig met dwaze kledij en andere wackorituelen ? Laatst gewijzigd door Cyanide : 13 juli 2008 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Compelling arguments ? Misschien eens stellen waraom het niet vergelijkbaar is, hmmm ?
Beiden stemmen toch uit van een (achterlijk) geloof en hanteren (achterlijke) rituelen... Als ik me niet vergis kleden nonnen zich als pinguins. De moslima ook, alleen gaat zij een stap verder en bedekt ze ook haar gezicht. Maar een stap verder of niet, daarover gaat de discussie toch niet...? (hoop ik toch) Gans dit discussie toont aan dat beide niet kan. Want die moslima moet haar boerka afdoen, wat tegen haar geloof indruist. Kijk, je mag alles vinden van islam, christendom of jodendom, maar als er iets bestaat als 'vrijheid van godsdienst', dan dien je gewoon de gang van zaken te respecteren. (of heb je geen respect voor de eigen grondwet van je land ?) Laatst gewijzigd door Cyanide : 13 juli 2008 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Nonnen dragen een uniform - hun beroepskledij als het ware. Een groot verschil met een moslima dus. Bovendien zijn er nog weinig "moderne" nonnen die zich als een pinguïn dienen te kleden. Afin, de vergelijking met nonnen gaat niet op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vreemdeling
|
![]() Het verschil zit hem in het 'beroep'
Oh come on ![]() Er zijn ook maar weinig burqas btw, al is de quantiteit een erg slecht argument als je het mij vraagt (in nederland zijn er in totaal 150 moslima's met boerqa's. In frankrijk weet ik niet, maar de aantal zal niet zo verrassend hoog zijn denk ik) Laatst gewijzigd door Cyanide : 13 juli 2008 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 13 juli 2008 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad. Plus non worden, is een vrijwillige roeping. In dit Frans boerka-geval is het de eigenaar(haar echtgenoot) die beslist en zijn slaaf verplicht om die boerka te dragen. Onmiddellijk hele familie uitwijzen na afname van de Franse nationaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Cyanide;3562161]Compelling arguments ? Misschien eens stellen waraom het niet vergelijkbaar is, hmmm ?
Beiden stemmen toch uit van een (achterlijk) geloof en hanteren (achterlijke) rituelen... Als ik me niet vergis kleden nonnen zich als pinguins. De moslima ook, alleen gaat zij een stap verder en bedekt ze ook haar gezicht. Maar een stap verder of niet, daarover gaat de discussie toch niet...? (hoop ik toch) [quote] Ik wil me niet vergissen...hoe kleden zich pinguins?
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laten we stellen dat er genoeg nonnen zijn, nog meer dan moslima's die eenboerqa aandoen, die dergelijke kledijden aandoen. (nog maar te zwijgen van nonnen die zich afsluiten van de buitenwereld). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 13 juli 2008 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() verkeerde knop gedrukt, ignore please.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 13 juli 2008 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ten tweede: Ze kan alsnog weigeren. Als ze dat niet doet, dan is dat niet persé een onderdrukking. Zij kan er bijvoorbeeld meeleven, met een boerqa. (dat valt moeilijk te achterhalen. Het lijkt een lose-lose situatie voor haar als dat weldegelijk het geval is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het moet genoteerd worden dat de totstandkoming van een democratie zoals wij die kennen de afwezigheid van Islam als overwegende godsdienst voorondersteld. Het volstaat te kijken naar de Islamitische landen. Het is dus een beetje hypocriet om plotseling naar de grote begrippen te grijpen en op een abstrakte wereldvreemde manier te gaan reageren in de trent van 'heb jij geen respekt voor je grondwet?' Katholicisme en Islam zijn twee 'agressieve' godsdiensten, en sluiten mekaar volledig uit. Ik ken niemand die beide tegelijk is. Een meer diepgaande breuklijn kan je in een samenleving niet terugvinden. Landen waarin godsdiensten met mekaar concurreren kennen een feitelijke toestand van geschorste of afwezige democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
met die aanpassingen word bedoelt, de taal, de manier van omgang in het openbaar, zich aanpassen aan onze gewoontes, ... wat het godsdienstige betreft kan je mijn inziens niemand verplichten om hun godsdienst overboord te gooien en een andere godsdienst aan te nemen. godsdienst en gelovigheid is iets wat ons overstijgt, een geloof in iets ontastbaars waar men zich mee kan verzoenen om op moeilijke momenten een houvast te hebben en op blije momenten een reden, iets of iemand die boven ons staat waar je mag falen of winnen, waar je altijd zal aanvaard worden ongeacht welke gebeurtenissen ook. deze zaken mogen we niet afnemen van mensen die zich bij ons willen inburgeren. ik vind nu wel niet dat we hun eigen kerk of moskee of wat dan ook moeten laten bouwen, geloof gaat trouwens veel verder dan een gebouw, maar zolang men zich aanpast om op een aangename manier te kunnen samenleven (maw, zich aanpassen aan onze wetgeving, ook indien deze verbied hoofddoeken te dragen in openbare diensten) en daarbuiten, bij hen thuis of bij gelijkgezinden (zonde raan bendevorming te doen) hun eigen geloof, hun eigen ding, ... laten doen zonder dat eender wie het recht heeft die mensen er voor te veroordelen dat ze ook die zaken moeten laten vallen zolang men met die zaken de wet niet overtreed.
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 14 juli 2008 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burgemeester
|
![]() toch niet mijn beste, het is de manier waarop men de religieuze teksten interpreteerd. en heel wat teksten, zelfs niet enkel die uit de oudheid of religieuze teksten, zijn voor verschillende interpretaties vatbaar. de mens heeft zo de flauwe gewoonte gekregen de interpretatie dusdanig om te bouwen om zijn eigen misstappen goed te praten om op die manier een religie of een bepaalde tekst voor die misstappen te laten opdraaien en dit terwijl het wel de persoon in kwestie is die de misstap deed.
![]() |
#59 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
zelf heb ik geen cijfers, daarom dat ik het aan u vraag. ik beschuldig niet alle moslims van de wereld van terrorisme, in uw qoute doe je dat wel. ik ben er vrij van overtuigd dat het slechts over enkel percenten van de gehele moslimgemeenschap (wereldwijd bekeken dan) die zich inlaat met terroristische akties, net zoals ook door niet-moslims terrorisme word gepleegd.
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Want dat betoog lijkt meer op dikke stierenstront. |
|
![]() |
![]() |