Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2008, 17:30   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Waarom is er in godsnaam zo'n hoge geboortestijging in de Gaza, waarom worden mensen daar relatief oud? Niet echt typisch voor een concentratiekamp.

Overigens is het normaal dat je in tijde van oorlog je vijand probeert te isoleren en te voorkomen dat ze aan nog meer wapens komen.
U moet het anders stellen: overigens is het normaal dat je de mensen, van wie je het land hebt afgepikt, probeert te isoleren om te voorkomen dat ze aan wapens komen om hun land te verdedigen.

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2008 om 17:45.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 18:45   #42
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Kinderen beschieten in Sderot is geen zelfverdediging, zolang dat doorgaat mogen ze van mijn part verroten. Uiteindelijk is het een feit dat we de Arabieren in de Gaza zullen moeten accepteren als een aparte staat, onafhankelijk van Israël. Maar dan moeten ze stoppen met hun jihadachtige gedrag. Idealiter zie ik de Israëlis de Gazanen een oprotpremie geven om zich ergens anders in Arabië te vestigen, maar zolang een geweldloze oplossing onrealistisch is, ben ik bereid de Arabieren in Gaza te accepteren: op voorbehoud dat Hamas Israël erkend en iedereen die Israël aanvalt wordt gestraft.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2008, 21:48   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Kinderen beschieten in Sderot is geen zelfverdediging, zolang dat doorgaat mogen ze van mijn part verroten. Uiteindelijk is het een feit dat we de Arabieren in de Gaza zullen moeten accepteren als een aparte staat, onafhankelijk van Israël. Maar dan moeten ze stoppen met hun jihadachtige gedrag. Idealiter zie ik de Israëlis de Gazanen een oprotpremie geven om zich ergens anders in Arabië te vestigen, maar zolang een geweldloze oplossing onrealistisch is, ben ik bereid de Arabieren in Gaza te accepteren: op voorbehoud dat Hamas Israël erkend en iedereen die Israël aanvalt wordt gestraft.
Het wordt stilletjesaan tijd dat u dat beseft. En niet alleen Gaza moet een Palestijnse staat worden. De Palestijnen moeten een 'degelijke' staat bekomen. Niet de staat die Israel hen gunt. Want dan zal het alweer niet veel zaaks zijn. Peanuts. Dan wordt het een 'joods aalmoes', en dan kunnen de Israeli's weer eens wat grond inpikken. En die grond zullen ze nodig hebben, vermits ze alle joden uitnodigen om zich in Israel te komen vestigen. Want daar zijn ze slinkse meesters in.

Maar misschien is de 'messias' in aankomst. Dat kan ook natuurlijk .

Laatst gewijzigd door system : 23 juli 2008 om 22:10.
Oud 24 juli 2008, 07:24   #44
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het wordt stilletjesaan tijd dat u dat beseft. En niet alleen Gaza moet een Palestijnse staat worden. De Palestijnen moeten een 'degelijke' staat bekomen. Niet de staat die Israel hen gunt. Want dan zal het alweer niet veel zaaks zijn. Peanuts. Dan wordt het een 'joods aalmoes', en dan kunnen de Israeli's weer eens wat grond inpikken. En die grond zullen ze nodig hebben, vermits ze alle joden uitnodigen om zich in Israel te komen vestigen. Want daar zijn ze slinkse meesters in.
Hier lees ik dan weer uw verzuchting naar een Groot-Palestina, 'dat niet tot Gaza beperkt moet blijven'. Dat is bijna letterlijk wat in het Handvest van Hamas staat geschreven: alle Joden buiten, terug naar het grondgebied van voor de Israëlische onafhankelijkheid, dwz: inbegrepen Jordanië en Israël. Op dit ogenblik zouden de Palestijnen met ongeveer 9.500.000 zijn, die zich in Gaza, Westbank, vluchtelingenkampen in Syrië, Jordanië, Libanon enz bevinden. Ik stel voor dat we ze een stuk van de Sahara geven, dan kunnen ze net zoals de Joden dat de voorbije honderd jaren hebben gedaan, van zand en stof een van de modernste staten van de wereld proberen te stichten. We zullen zien hoever dat ze binnen honderd jaar zijn geraakt.

Maar het venijn zat 'm weer in de staart. Uw uitspraken zoals ze zijn slinkse meesters, behoeven geen verdere toelichting. U verklapt hiermee uw eigen hardnekkige vooroordelen, die vooral een chronisch gebrek aan originaliteit vertonen en die in de geschiedenis van het Jodendom eeuwenlang tot vervolging en moord hebben geleid.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 07:46   #45
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet het anders stellen: overigens is het normaal dat je de mensen, van wie je het land hebt afgepikt, probeert te isoleren om te voorkomen dat ze aan wapens komen om hun land te verdedigen.
Indien het alleen maar om wapens zou gaan ...
Oud 24 juli 2008, 10:03   #46
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het enige nut van een Palestijnse staat in Samaria & Judea is meer terreur tegen Israël. De golan kan op een zekere hoogte van mijn part ook terug naar Syrië, als het regime en de bevolking een drastische transformatie doorgaat althans, en dat zie ik de komende eeuw nog niet gebeuren.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 10:07   #47
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Op het nieuws: "Brown roept op tot opschorting kolonisatie Westelijke Jordaanoever. De Britse premier Gordon Brown heeft de Israëli's in Bethlehem opgeroepen de kolonisatie van de Westelijke Jordaanoever stop te zetten. Brown, voor het eerst in het Midden-Oosten als Brits premier, kondigde tevens nieuwe economische steunmaatregelen aan voor de Palestijnen." Bron.

Ah ja, die Britten en Israël. Daar hebben de Joden 'mooie' herinneringen aan over gehouden. Vooral toen tussen 1920 en 1948 Palestina Brits protectoraat was. Toen tijdens WOII de Jodenmoord haar eindsom vond in het Derde Rijk, waar waren ze dan die Britten?

Toen de Joden nazi-Duitsland trachtten te ontvluchten omdat ze anders vermoord zouden worden, waren ze nergens welkom of werden ze slechts met mondjesmaat toegelaten. De grootste belemmering om in Palestina te raken was de Britse kolonisator. Tussen 1946 en 1948 hielden de Britten ongeveer 50.000 Joden opgesloten die ze hadden onderschept toen zij trachtten naar Palestina te emigreren. Ze vonden het niet beter om de Joodse vluchtelingen op te sluiten in hun eigen concentratiekampen op het eiland Cyprus, vooral dat van het havenstadje Larnaka werd berucht omwille van de erbarmelijke leefomstandigheden die niet veel beter waren dan in de Duitse concentratiekampen. Pas na de onafhankelijkheid van Israël zouden ze door de Britten worden vrijgelaten en naar Israël (of elders) emigreren.

Ook de Britten zijn blijkbaar niet vergeten (en hebben ook nooit vergeven) dat ze door de Joodse gewapende organisaties zoals de Haganah en vooral Irgun uit Israël werden verdreven. Na de bomaanslag van 22 juli 1946 (morgen 62 jaar geleden) op het King David Hotel in Jeruzalem alwaar de Britse bezetter haar hoofdkwartier had, bomaanslag die gepleegd werd door Irgun, werd de Brits-Israëlische relatie nooit meer normaal. Zelfs in 2006, toen in Israël de 60-ste verjaardag van die bomaanslag werd herdacht, kwam het tot een politieke rel. Zie hier. Ondanks dat de Israëlische strijdkrachten een duidelijke waarschuwing had gegeven dat er een bom zou ontploffen in het hotel, hadden de Britten elke waarschuwing genegeerd, zo zeker dat ze waren van hun militaire sterkte. Met als gevolg: 91 doden waaronder 28 Britten.

De Britten zijn de laatsten die de Israëli's lessen mogen geven in alles wat tot betrekking staat met de veiligheid van de Joodse staat. Geen kat die daar nog aan twijfelt na alle voorbije ellende in de historie van het ontstaan van Israël.
Het bevriezen van de nederzettingen lijkt mij een zeer redelijk advies.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 14:16   #48
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Om achteraf een beetje caloriën toe te voegen om opnieuw te ontdooien
Oud 25 juli 2008, 14:21   #49
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

zionisten ,moslim extreemisten, neo-nazi's ect zijn allemaal 1 pot nat.
Oud 25 juli 2008, 20:46   #50
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
zionisten ,moslim extreemisten, neo-nazi's ect zijn allemaal 1 pot nat.
Net zoals die Katholieke IRA-fascisten. Die was je nog vergeten...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 21:21   #51
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
En de protestantse 'fascisten' van de unionisten.

Laatst gewijzigd door system : 25 juli 2008 om 21:21.
Oud 25 juli 2008, 22:02   #52
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
En de protestantse 'fascisten' van de unionisten.
Wie zijn dan wel die protestantse fascisten??
Oud 26 juli 2008, 11:45   #53
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zijn dan wel die protestantse fascisten??
Wie zijn de katholieke 'fascisten' dan eigenlijk wel?

Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2008 om 11:45.
Oud 26 juli 2008, 11:55   #54
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Op voorwaarde dat de Arabische buurlanden eendrachtig de staat Israël erkennen, de veiligheid van haar bewoners garandeert en over gaat tot algemene ontwapening van alle privémilities in de betrokken gebieden. Directe ontwapening dus van Hamas, Hezbollah, Al Fatah, Islamitische Jihad en al hun nevenorganisaties.

Alle betrokken partijen dienen wel samen aan de onderhandelingstafel plaats te nemen. Het heeft totaal geen zin om met de een of andere zelfbenoemde vertegenwoordiger van één of andere Palestijnse groepering te onderhandelen, als de rest van de betrokkenen op voet van oorlog blijft. Dat is al honderd keer voorgedaan en allemaal mislukt.

Pas als aan al die voorwaarden wordt voldaan, ben ik er absoluut van overtuigd dat Israël graag over de nederzettingspolitiek wil praten en er alles zal aan doen om voor iedereen een gunstige en bevredigende vredesregeling te verkrijgen.

Laatst gewijzigd door roskam : 26 juli 2008 om 11:56.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 16:45   #55
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ben onlangs in noord ierland geweest en de enige vorm van fascisten die ik tegen gekomen waten stickers van combat 18 die samen hingen van de britse BNP . Wie zijn dan de fascisten
Oud 26 juli 2008, 17:03   #56
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u nu alweer daar met oude koeien uit de gracht te halen, met uw holocaust en concentratiekampen. Het komt me stilletjes aan de strot uit.
Deze ga ik bijhouden voor een discussie met u over Vlaams-nationalisten, system.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 17:10   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Deze ga ik bijhouden voor een discussie met u over Vlaams-nationalisten, system.
Als ik steeds weer ben moeten terugkomen op de sympathie van een bepaald deel van het Vlaams-nationalisme voor de collaboratie, dan is dat niet omdat ik het daar per se over wil hebben. Maar dan is dit wel omdat sommige Vlaams-nationalisten deze collaboratie in het verleden pertinent ontkennen of steeds weer proberen te minimaliseren.

Ik ontken de holocaust niet en ik vind deze episode een schande voor de mensheid. Ik zou echer wel eens willen weten om sommige Vlaam-nationalisten deze mening ook aanhangen. En zie, daar heb ik nu juist ernstige twijfels over.

Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2008 om 17:23.
Oud 26 juli 2008, 18:44   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Die oude koeien, zoals u de holocaust en concentratiekampen smalend kapittelt, lagen wel aan de basis van het ontstaan van Israël kort na de Tweede Wereldoorlog. Dat historisch gegeven mag u dan wel de strot uitkomen maar de uniciteit van de Shoah laat zich nu eenmaal niet vergelijken met gelijk welke andere genocide, hoe verschrikkelijk die ook geweest zijn.
Aha! Dit wordt interessant! Dan heb ik twee vragen voor u:

1) Wáár vonden holocaust en concentratiekampen plaats? In Europa? In Palestina? In Syrië? In Egypte? In Iraq? In Iran?

2) Wáár ligt de uniciteit van de holocaust t.o.v. andere genocides? Wat is de zin van deze "concurrence des victimes"? En gesteld dat er een uniciteit zou zijn, welke aanspraken zouden daar dan uit voortvloeien?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:57   #59
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik ben onlangs in noord ierland geweest en de enige vorm van fascisten die ik tegen gekomen waten stickers van combat 18 die samen hingen van de britse BNP . Wie zijn dan de fascisten

Combat-18 en de BNP worden bij de Protestantse Unionisten uitgekotst jongen. Zowel het tuig van C18 als de BNP zijn zeer "Antizionistisch" met hun ZOG-gezeik iets wat bij de meeste Unionisten in zeer slechte aarde valt.

Lees deze bijdrage maar eens van een UDA supporter:

Dualta,
I'm a loyalist who lives in the North-Antrim/Londonderry UDA Brigade area and I can categorically deny suggestions that the UDA have formal links with ANY racist organisation.

If the brigade supported Combat 18, why would they erect Israeli flags in loyalist areas like the Fountain, which is under the geographical remit of the UDA's 1st Battalion, Londonderry, of the 7 Battalions in the Brigade. Neo-Nazis hate the Jewish people! I've also read reports that say Combat 18 stated on their website that they could no longer support Ulster Loyalism if they used "Zionist" symbols!

Posted by: Concerned Loyalist at October 5, 2005 02:37 PM

Probeer volgende keer ff je bronnen te checken als je unionistische organisaties nog eens beschuldigd van banden met neonazi,s...
Oud 26 juli 2008, 21:45   #60
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Combat-18 en de BNP worden bij de Protestantse Unionisten uitgekotst jongen. Zowel het tuig van C18 als de BNP zijn zeer "Antizionistisch" met hun ZOG-gezeik iets wat bij de meeste Unionisten in zeer slechte aarde valt.

Lees deze bijdrage maar eens van een UDA supporter:

Dualta,
I'm a loyalist who lives in the North-Antrim/Londonderry UDA Brigade area and I can categorically deny suggestions that the UDA have formal links with ANY racist organisation.

If the brigade supported Combat 18, why would they erect Israeli flags in loyalist areas like the Fountain, which is under the geographical remit of the UDA's 1st Battalion, Londonderry, of the 7 Battalions in the Brigade. Neo-Nazis hate the Jewish people! I've also read reports that say Combat 18 stated on their website that they could no longer support Ulster Loyalism if they used "Zionist" symbols!

Posted by: Concerned Loyalist at October 5, 2005 02:37 PM

Probeer volgende keer ff je bronnen te checken als je unionistische organisaties nog eens beschuldigd van banden met neonazi,s...
Wat hebben de Britten nu te zoeken in noord-ierland. Ik zal het u iets zeggen NIETS. Dit is pure bezetting. Het IRA komt gewoon op voor hun land. Ze zijn gewoon de witte brigade van Noord-Ierland

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 26 juli 2008 om 21:48.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be