Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2004, 20:18   #41
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het wijst er alleen maar op dat dat meldpunt voor racisme, behalve om wat ambtenaren bezig te houden, niet nodig is.
Evenals dat centrum voor gelijke kansen.
De burger klaagt niet over racisme, enkel sommige politici doen het, wat ze hier dus eigenlijk gedaan hebben is een klaagmuur bouwen voor privé gebruik.
Een meldpunt voor administratieve klachten zou meer succes gehad hebben.

Belastingsgeld voor eigenbelang.
Alweer!
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 21:03   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Je kan op dat soort vragen een antwoord vinden onder meer op de website van het CGKR in de rubrieken 'rechtspraak' en 'recente uitspraken'.

CGKR: http://www.antiracisme.be/
waar moet mijn collega terecht toen die vorige week door drie "zwarte krullekopkes" in mekaar werd geramd om 15u30 aan het Noordstation in Brussel ?
Bij de federale politie, waar anders, of wou je't zelf oplossen?
Oud 25 maart 2004, 21:05   #43
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser

Zit uw brievenbus dan niet altijd vol populistische propaganda van het Blok?
Ge moet dat ook al eens lezen hé. Weet je wel wat dat kost? Het Vlaams Blok houdt ocharme geen frank meer over om hun studiediensten te doen draaien.
Ik heb nog nooit reclame of iets dergelijks over eender welke partij in mijn brievenbus gehad.
Jij woont dan ook niet in Antwerpen wellicht, want anders zou jeweten waar we het over hadden.
Oud 25 maart 2004, 21:07   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Racist het eerste woordje dat de migranten leren erna volgen kindergeld ... ocmw ...
ken je de drie Wee's ?

eerste jaar : [size=6]heimWee[/size]
tweede jaar : [size=6]ocmWee[/size]
derde jaar : [size=7]BMWee[/size]
Ik leid zelf een vzw die asielzoekers begeleid naar betere integratie, particpatie en emancipatie in onze maatschappij. Ik kan je met de hand op het hart verzekeren: dit cliché klopt niet met de werkelijkheid.

amarcord vzw: http://www.amarcord.be
Oud 25 maart 2004, 22:04   #45
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

De economie en werkgelegenheid zwengel je alleszins niet aan door de productieve bedrijven en de productieve bevolking zwaar te belasten om met dat geld federaal gesubsidieerde instellingen te kunnen betalen.

Dat is de economie uithollen, korte-termijndenken en contraproductief. Maar ja, de mensen hadden het ook goed, he, tijdens het communisme. Nietwaar?! We weten ondertussen wel beter.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 22:08   #46
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Zeg mateke, als je het mij vraagt is het Vlaams Blok nog het minst propagandistisch van alle partijen. Paars monopolizeert gewoon de media, oefent druk uit op de besturen en journalisten en verschijnt dagelijks wel 10 keer op het scherm.

Over propagandisme gesproken...

Trouwens, ze zijn er een boeltje van aan't maken: absurde verkeersboetes instellen (aan de dagelijkse dodelijke ongevallen met vrachtwagens wordt nog steeds niks NIKS gedaan), ze een week later terug afschaffen, en daar blijft het niet bij.

Populistisch en gezever. Dit is geen politiek meer maar een mediacircus.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 22:14   #47
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

waar moet mijn collega terecht toen die vorige week door drie "zwarte krullekopkes" in mekaar werd geramd om 15u30 aan het Noordstation in Brussel ?
Bij de federale politie, waar anders, of wou je't zelf oplossen?
Ja, 't is 't moment zo vlak voor de verkiezingen als ge nog iets gedaan wilt krijgen.
Oud 25 maart 2004, 22:14   #48
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
ken je de drie Wee's ?
eerste jaar : [size=6]heimWee[/size]
tweede jaar : [size=6]ocmWee[/size]
derde jaar : [size=7]BMWee[/size]
Ik leid zelf een vzw die asielzoekers begeleid naar betere integratie, particpatie en emancipatie in onze maatschappij. Ik kan je met de hand op het hart verzekeren: dit cliché klopt niet met de werkelijkheid.
amarcord vzw: http://www.amarcord.be
Het is natuurlijk een boutade, maar iedereen begrijpt het wel.
Ik weet dat Indische vluchtelingen voor de eerste keer in Brugge belanden en de rechte weg naar het OCMW kenden. Ik ken ook flinke Russen die steun weigerden maar zelf steeds gewerkt hebben.
Veel geluk met je integratieproject. Ik hoop dat je hen verstandiger zaken vertelt dan wat je hier soms neerpoot.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 22:23   #49
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
De economie en werkgelegenheid zwengel je alleszins niet aan door de productieve bedrijven en de productieve bevolking zwaar te belasten om met dat geld federaal gesubsidieerde instellingen te kunnen betalen.

Dat is de economie uithollen, korte-termijndenken en contraproductief. Maar ja, de mensen hadden het ook goed, he, tijdens het communisme. Nietwaar?! We weten ondertussen wel beter.
Ja, dat is ook mijn kernpunt: een kwestie van prioriteiten. Daarom ook dat de stelling van het Vlaams Blok 'eigen volk eerst' me wel aanspreekt.
Nu pakken ze eerst de problemen van de migranten aan, en als er nog geld over is gluren ze eens naar de Belgen en twijfelen of ze ermee op restaurant gaan of niet.
Oud 25 maart 2004, 22:38   #50
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Metser, zeg nu zelf dat ze bij het VB al die euro's niet in eigen zakken steken of in auto met bestuurder. Een mens vraagt zich toch af wat ze in die andere partijen doen met al dat geld, en de meeste hebben daar dan nog Visakaarten of zitten op ministeriële kabinetten. Echt onbegrijpelijk.
Maar ja, elke partij mag het geld naar eigen goeddunken uitgeven, en te oordelen naar de verkiezingsuitslagen zijn 'de mensen' meer en meer tevreden met de resultaten van het VB
U trekt wel erg rare conclusies uit die grafieken.
Mag ik effe zeggen wat die grafieken mij vertellen?

1. dat het VB ivm andere grote partijen enorm veel meer uitgeeft aan propaganda buiten de verkiezingen. Meer dan tachtig miljoen in 2001.
En dit voor een partij die er prat opgaat dat haar standpunten sinds haar oprichting onveranderd zijn. Ik vraag me af wat die nog te communiceren hebben? Dit kan maar één ding betekenen; de boodschap er Goebbels-gewijs inrammen.

2. Grafiek twee zegt mij dat het VB ondanks haar enorme groei steeds minder uitgeeft aan eigen personeel. Dat verteld mij dat het VB helemaal geen belang hecht aan een structurele uitbouw van de partij.

Maar zoals je al zei; elke partij besteed de haar ter beschikking gestelde gelden zoals ze wil.
Wanneer het Vlaams Blok in de pers, evenveel aandacht kreeg als een andere partij, zou zij geen privé drukwerkjes moeten uitgeven.
Het Vlaams Blok moet zelf laten horen wat ze doen. Zowel in gemeenteraden als nationaal.
De pers is zelfs zo VALS, dat ze punten op de a&genda geplaatst door het Vlaams Blok, voorsteld als ingediend door een andere partij.
Daarom MOET het Vlaams Blok de mensen duidelijk maken langs deze weg wat ze doen.
En ik moet U inderdaad gelijk geven, het systeem Goebels wordt zeer goed toegepast door onze "onafhankelijke" pers, en nationale zender.
Niets over het Blok vertellen.
Tevens kunnen we zien dat het Vlaams Blok, zijn centen gebruikt voor wat ze bestemd zijn.
En niet om grote sier, en eigen mlandatarissen te "spekken".
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 07:48   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Ik heb nog nooit reclame of iets dergelijks over eender welke partij in mijn brievenbus gehad.
Jij woont dan ook niet in Antwerpen wellicht, want anders zou jeweten waar we het over hadden.
sommige mensen hebben meer dan één keer de uitleg nodig om het te begrijpen... snap je piano
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be