![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de verzorgende partij het er niet mee eens is, heeft die dan het recht om toe te kijken hoe die ander stilletjes sterft? Heeft die het recht om tegen de wil van de ander in, te beslissen er maar meteen een eind aan te maken? Citaat:
![]() Er zijn veel mensen die niet op zichzelf zouden kunnen overleven, maar die helder genoeg denken en die best nog kunnen "geven", als dat een criterium is om te mogen leven of zo. Een extreem geval, maar ik zou Stephen Hawking geen levende plant durven noemen. Maar ik denk niet dat je een Stephen Hawking moet zijn vooraleer je het waard bent om te blijven leven. Bovendien zijn de naasten niet de enigen die iemand in leven willen blijven zien. Ook de zieke zelf durft zoal eens de brutale neiging te hebben om te willen blijven leven. ![]() Ik had het trouwens geheel niet over 'de taak van de maatschappij'. Gewoon over leven en dood. Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Immobiele bejaarden wiens leven geleid wordt door de medewerkers van een tehuis, kan je die nog een andere naam geven? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Hie los je deze situatie op:
1 gezin, zowel vader als moeder langs beide ouders zitten in een rusthuis. Het gezin heeft 2 kinderen, de ouders zijn laaggeschoold en verdienen een minimumloon aan de overheid, voor een goeie 1300 euro/maand (samen dus 2600 euro/maand) De ouders krijgen gezamelijk 4*850 euro (3500 euro) overlevingsgeld. de rekening van het pension bedraagd (1500*4 = 6000 euro) Dit geeft: 2600+3500-6000=100 euro voor de ouders en nog wat kindergeld om hun kinderen eten te geven... hopelijk kunnen ze de theelichtjes nog betalen.
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 28 juli 2008 om 08:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan ook wat voorbeeldjes in het rond strooien. Een alleenstaande verdient 1800€ netto per maand; van die 2000 staat hij maandelijks (om jou cijfers te blijven hanteren, 1500€ - 850€) 650€ af om zijn bejaarde moeder in een rusthuis te onderhouden. Waarom zou hij nog meer moeten afstaan om ook andersmans ouders/grootouders te onderhouden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik wou enkel aantonen dat het niet altijd zo makkelijk is om met een karig loon je ouders in een rustoord te onderhouden, eht is zelfs onmogelijk in sommige gevallen, alleen kan je zeggen dat er altijd wel mensen door de mazen van het net zullen glippen, met dit verschil dat er geen net meer is, en iedereen z'n eigen boontjes maar moet doppen. Want daar komt het nu stillaan wel op neer. Ik hoop dat je m'n berekening nog eens rustig opnieuw wil lezen. PS: waar ik me nog het meeste zorgen om maak is dat zelfs de overheid het niet onder stoelen of banken steekt dat pensioensparen een must is, wat ik me dan openlijk afvraag is waar is elke cent van het zilverfonds en vooral waarom moet ik bijdragen aan een fonds waar ik toch nooit een cent van zal zien ?
![]() |
![]() |
#46 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet maar zeker niet dat wij geen mensen verplichten om te eten als ze stervende zijn,daar hebben wij als zorgverlenerers te veel repect voor de stervende hoor,dus als een stevende aangeeft niet meer te willen eten,dan geven wij geen eten meer(wel te verstaan als er een paliatief dossier is opgestart hé,anders is het een heel andere zaak)
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn moeder had kanker en is moeten gaan,maar niet zonder te vechten voor het leven,daartegenover had mijn vroegere vriendin alle gezondheid en jeugdigheid die iemand van 26 heeft,en toch is ze omgekomen in een dodelijk treinongeval. Zie je soms heb je de keuze om te vechten voor je leven,en soms wordt je er zo uit weggetrokken zonder dat je er iets kan aan doen. Ik weet niet wat het ergst is,iemand al vechtend zien wegkwijnen,of iemand die plotseling uit je leven gerukt is. Spaar me dus je visie op de dood,het mens zijn staat altijd voorop,alleen verschilt de situatie,het is niet aan anderen om te oordelen wanneer iemand de pijp moet uitgaan.
![]() |
![]() |
#50 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |