Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 18:41   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Hoe verschrikkelijk erg!!

En niemand van de passagiers die dacht daar wat aan tegen te werken? Héél erg! Het zal maar jou kind wezen.

Voor zulke ziekelijke mannen moet de doodstraf nog bestaan. Die smerige vent verdient niets anders dan de doodstraf: hij verdient géén nieuwe kansen, dat heeft hij zijn onschuldig slachtoffer ook niet gegunt!
Wat is dat voor onverdraagzame praat? Heb jij ook niet eens een mindere dag?
OK, die kerel ging even door het lint. Moet je hem daarom ineens "ziekelijk" gaan noemen?
Een mensenleven telt gemiddeld 30.000 dagen. Als één daarvan net zijn dagje niet was, en de andere 29.999 gedraagt hij zich voorbeeldig, moet hij dan omwille van die éne dag voor de rest van zijn leven gestraft worden?
Jezus zeg...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 augustus 2008 om 18:42.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 18:44   #42
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Trouwens, moest dit nu in Antwerpen zijn voorgevallen, dan zou dat onthoofd slachtoffer vast wel eerst geprovoceerd hebben.
En is het wel bewezen dat hij niet al onthoofd was vóór hij de bus opstapte? Zouden we niet wachten op de feiten, alvorens de mensen met de vinger te wijzen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 19:26   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En is het wel bewezen dat hij niet al onthoofd was vóór hij de bus opstapte? Zouden we niet wachten op de feiten, alvorens de mensen met de vinger te wijzen?
voil�*

en zijn medezittend vriendje met de slecht dag was vast gewoon een beetje fundi geworden. Allemaal de schuld van de chauffeur die zijn raampje niet goed had opengezet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 20:02   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, die kerel ging even door het lint. Moet je hem daarom ineens "ziekelijk" gaan noemen?
Een mensenleven telt gemiddeld 30.000 dagen. Als één daarvan net zijn dagje niet was, en de andere 29.999 gedraagt hij zich voorbeeldig, moet hij dan omwille van die éne dag voor de rest van zijn leven gestraft worden?
Jezus zeg...
Iedereen heeft wel eens een mindere dag, maar dat geeft je niet het recht om mensen te gaan neersteken of te onthoofden. Bemerk trouwens dat de kerel die overleden is in dit geval wel voor de rest van zijn leven gestrafd wordt, elke mogelijke dag dat hij nog had kunnen leven (29.999 van de 30.000). Dat is geen argument tegen de doodstraf.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 21:34   #45
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iedereen heeft wel eens een mindere dag, maar dat geeft je niet het recht om mensen te gaan neersteken of te onthoofden. Bemerk trouwens dat de kerel die overleden is in dit geval wel voor de rest van zijn leven gestrafd wordt, elke mogelijke dag dat hij nog had kunnen leven (29.999 van de 30.000). Dat is geen argument tegen de doodstraf.
Ik bewonder je moed om op zoveel domheid te reageren.
Oud 2 augustus 2008, 21:41   #46
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

thorgal zat weer niet op die bus.

of bestaan thorgals alleen in strips?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 22:04   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Lol, ik had het louter over de thematiek van deze thread hoor.

Ik heb ooit eens zo'n executie-video uit Irak gezien, en sindsdien wil ik niks meer lezen, horen of zien over onthoofdingen.

Ik krijg er spontaan braakneigingen en koppijn van.

Een goede raad: bekijk nooit een onthoofdingsvideo. Zelfs niet gewoon uit nieuwsgierigheid. Gewoon niet doen. Echt.
En dat kwam hier dan ooit op dit forum aandraven met het voorstel om alle rechtsen tot solyent green te verwerken...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 12:12   #48
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus zeg...
Waarom wil ik niet weten wat jij allemaal uitspookt als je eens "een mindere dag" hebt?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 12:32   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Jaani heeft een minder dagje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 12:49   #50
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jezus zeg...
Zo gaat dat tegenwoordig Jaani, het is eenders wie je bent of wat je gedaan hebt, je wordt afgerekend op details.

Neem nu Ghandi, bangelijke gast.

En toch zijn er mensen die hem zijn spelletjes met naakte meisjes van 12 jaar kwalijk nemen. Zo bleek uit de BBC 2 documentaire.

Neem Hitler, als die nu de joden laat leven, dan was dat toch een bangelijke kerel. Maar ja, hij wordt afgerekend op de joden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 13:13   #51
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²
Als het waar is.

Want eigenlijk doen zulke berichten me niets, omdat ik niet kan geloven dat het echt is.
Iemand vijftig keer kunnen steken op een bus waarop andere passagiers zitten met een mes zonder dat iemand zich daaraan stoort?? Dan iemands hoofd eraf snijden, met een mes, zonder dat iemand zich daaraan stoort? Dan met dat hoofd door de bus rennen, again zonder dat iemand dat op enige manier abnormaal vindt ofzo?? Komaan zeg.
waar lees jij dat de andere passagiers zich er niet aan storen?

lees eens wat over 'bystander apathy'. en antwoord eens op de vraag van de anderen. zou jij in ware rambostijl de dader overmeesteren? of zou je gaan lopen? zou je afwachten en hopen dat iemand anders het oplost?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 14:14   #52
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
waar lees jij dat de andere passagiers zich er niet aan storen?

lees eens wat over 'bystander apathy'. en antwoord eens op de vraag van de anderen. zou jij in ware rambostijl de dader overmeesteren? of zou je gaan lopen? zou je afwachten en hopen dat iemand anders het oplost?
Dat hangt er van af, eerst en vooral moet em kleiner zijn als mij, en er minder sterk uitzien.
Ten tweede moet ik mijn mes bij hebben, ten derde moet ik zeker zijn dat ik geen overtreding bega, met hem tot paté te steken. Anders riskeer ik mijn verlof.
En ten vierde moet ik een verschrikkelijk rothumeur hebben.

Anders, blijf ik zitten of ga ik lopen, of zet mijn keel open.
Oud 3 augustus 2008, 14:38   #53
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Als het waar is.

Want eigenlijk doen zulke berichten me niets, omdat ik niet kan geloven dat het echt is.
Iemand vijftig keer kunnen steken op een bus waarop andere passagiers zitten met een mes zonder dat iemand zich daaraan stoort?? Dan iemands hoofd eraf snijden, met een mes, zonder dat iemand zich daaraan stoort? Dan met dat hoofd door de bus rennen, again zonder dat iemand dat op enige manier abnormaal vindt ofzo?? Komaan zeg.
Jij deed toch psychologie, niet? Is groepsgedrag. Zijn al veel studies over geweest.

Indien bv een persoon aan het verdrinken is, zal ie geluk hebben als een enkeling, of een kleine groep mensen hem zal aantreffen. Indien er een zwemmer bij is, zal ie gered worden. Indien er echter een hele groep op staat te staren, zal de hele groep verdwaasd staan kijken tot de persoon verdronken is om zich daarna af te vragen waarom niemand in het water sprong. De hele groep wacht op de rest van de groep om de persoon te redden.

Je moet al echt een enorm sterke psyche hebben, eer ge toch in het water springt terwijl er al een groep als een bende schapen staat te kijken. Of dit gegeven in de psyche weten en er op dat moment aan denken waardoor ge dat kunt omzeilen.

Er zijn trouwens een massa voorbeelden van. Meisje van zeven verdronken in Nederland een aantal jaar geleden waar een hele bus op zat te gapen (en niemand deed iets). Frank Dingenen die vermomd (voor meester hij begint weer) een medeactrice haar handtas beroofde in een stadscentrum. Geen reactie. Het gevangenis experiment in Stanford in de jaren 70. enzovoort.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 18:23   #54
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Jij deed toch psychologie, niet? Is groepsgedrag. Zijn al veel studies over geweest.

Indien bv een persoon aan het verdrinken is, zal ie geluk hebben als een enkeling, of een kleine groep mensen hem zal aantreffen. Indien er een zwemmer bij is, zal ie gered worden. Indien er echter een hele groep op staat te staren, zal de hele groep verdwaasd staan kijken tot de persoon verdronken is om zich daarna af te vragen waarom niemand in het water sprong. De hele groep wacht op de rest van de groep om de persoon te redden.

Je moet al echt een enorm sterke psyche hebben, eer ge toch in het water springt terwijl er al een groep als een bende schapen staat te kijken. Of dit gegeven in de psyche weten en er op dat moment aan denken waardoor ge dat kunt omzeilen.

Er zijn trouwens een massa voorbeelden van. Meisje van zeven verdronken in Nederland een aantal jaar geleden waar een hele bus op zat te gapen (en niemand deed iets). Frank Dingenen die vermomd (voor meester hij begint weer) een medeactrice haar handtas beroofde in een stadscentrum. Geen reactie. Het gevangenis experiment in Stanford in de jaren 70. enzovoort.
Weet ik uiteraard wel. Gedeelde verantwoordelijkheid.
Hugo Claus heeft dat trouwens ook eens aan den lijve moge ondervinden.

Rationeel gezien vond ik het bericht niet geloofwaardig. Vooral dat gedeelte "persoon loopt met hoofd in zijn hand rond om het te tonen aan zijn medepassagiers" ...
Maar ik heb ondertussen een Engels artikel erover gelezen en blijkt dat het in het echt er anders aantoe is gegaan. En de bus is direct gestopt zodat iedereen eruit kon vluchten, voordat het hoofd werd... oké laat maar. Ik word er echt niet goed van. :/ En het zijn wel degelijk de buschauffeur + een medepassagier die opgetreden hebben zodat verdere slachtoffers voorkomen konden worden. (Hebben hem opgesloten in de bus enzo.)

Mijn redenatie was: als er enkele sterke mannen in die bus zitten, type bodyguard, kilo's meer spieren en kop groter dan de dader, en die man huppelt daar rond met een hoofd in zijn handen (wtf) en heeft geen mes meer vast zodat er geen gevaar is voor je eigen leven, overmeester je hem zodat hij geen andere slachtoffers maakt. Als je niet al lang bent flauwgevallen, een hartaanval hebt gekregen van de schrik of anders, want dat zou ik waarschijnlijk doen.

Maar ik heb niet graag dat wat ik typ of zeg gelezen wordt als hetgeen de psy-in-spe zegt. Ik typ graag eens iets zonder gehinderd te worden door kennis, puur op gevoel en sluit die theorie dan allemaal mooi af, stop 'm weg en negeer het bestaan ervan. Soms wil ik me ook helemaal niet invoelen en somimge kennis wil ik ook helemaal niet hebben. Dat is mijn zaak en mijn manier van doen en het zou tof zijn dat mensen dat onthouden zonder dat ze beginnen fulmineren waarbij ze verwijzen naar wat ik studeer. :-/ Ik heb al lang spijt dat ik dat hier ooit gezegd heb.
Als ik iets wel typ 'met de kennis die ik geleerd heb in mijn opleiding' en als 'de psy in spe' zullen julie dat zeker merken. Ik kan iig meegeven dat dat niet vaak zal gebeuren in een koetjes en kalfjes rubiek of in't algemeen op een politiek forum.
Maar mijn gevoel blijft dus zeggen dat dit niet gebeurt is en het niet kan gebeuren. Zelfprotectiesystemen enzo. Ieder zijn strategie om te overleven hé.

Maar aargh, in K&K over mijn studies bezig ... Een minder serieus onderwerp nu, please.

Edit: deze post is een antwoord aan iedereen die reageerde op wat ik zei, en niet enkel aan jou natuurlijk Dablacky.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 augustus 2008 om 18:32.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 18:27   #55
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik uiteraard wel. Gedeelde verantwoordelijkheid.
Hugo Claus heeft dat trouwens ook eens aan den lijve moge ondervinden.

Rationeel gezien vond ik het bericht niet geloofwaardig. Vooral dat gedeelte "persoon loopt met hoofd in zijn hand rond om het te tonen aan zijn medepassagiers" ...
Maar ik heb ondertussen een Engels artikel erover gelezen en blijkt dat het in het echt er anders aantoe is gegaan. En de bus is direct gestopt zodat iedereen eruit kon vluchten, voordat het hoofd werd... oké laat maar. Ik word er echt niet goed van. :/ En het zijn wel degelijk de buschauffeur + een medepassagier die opgetreden hebben zodat verdere slachtoffers voorkomen konden worden. (Hebben hem opgesloten in de bus enzo.)

Mijn redenatie was: als er enkele sterke mannen in die bus zitten, type bodyguard, kilo's meer spieren en kop groter dan de dader, en die man huppelt daar rond met een hoofd in zijn handen (wtf) en heeft geen mes meer vast zodat er geen gevaar is voor je eigen leven, overmeester je hem zodat hij geen andere slachtoffers maakt. Als je niet al lang bent flauwgevallen, een hartaanval hebt gekregen van de schrik of anders, want dat zou ik waarschijnlijk doen.

Maar ik heb niet graag dat wat ik typ of zeg gelezen wordt als hetgeen de psy-in-spe zegt. Ik typ graag eens iets zonder gehinderd te worden door kennis, puur op gevoel en sluit die theorie dan allemaal mooi af, stop 'm weg en negeer het bestaan ervan. Soms wil ik me ook helemaal niet invoelen en somimge kennis wil ik ook helemaal niet hebben. Dat is mijn zaak en mijn manier van doen en het zou tof zijn dat mensen dat onthouden zonder dat ze beginnen fulmineren waarbij ze verwijzen naar wat ik studeer. :-/ Ik heb al lang spijt dat ik dat hier ooit gezegd heb.
Als ik iets wel typ 'met de kennis die ik geleerd heb in mijn opleiding' en als 'de psy in spe' zullen julie dat zeker merken.
Maar mijn gevoel blijft dus zeggen dat dit niet gebeurt is en het niet kan gebeuren. Zelfprotectiesystemen enzo. Ieder zijn strategie om te overleven hé.
Welk psychologisch type ben je Groentje?

Of is dat te intiem?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 21:46   #56
FDM
Banneling

Standaard

HLN 3/8update Op het Griekse eiland Santorini heeft een man zijn echtgenote onthoofd.

dat onthoofden gaat nog een rage worden
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 00:17   #57
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar ik heb niet graag dat wat ik typ of zeg gelezen wordt als hetgeen de psy-in-spe zegt.
Sorry
Oud 4 augustus 2008, 02:12   #58
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

2

Laatst gewijzigd door Vette Pois(s)on : 4 augustus 2008 om 02:12.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 02:13   #59
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht

Interessant.
Maar als er nu es een koffertje met geld staat (met etiket neem zoveel u wilt) ipv een mens in nood?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2008, 10:14   #60
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Interessant.
Maar als er nu es een koffertje met geld staat (met etiket neem zoveel u wilt) ipv een mens in nood?
Wel, het kan dus heel goed zijn dat dat koffertje onaangeroerd blijft. Iedereen denkt van de anderen dat er wel iemand tussen zit van wie het koffertje is.

Ik wil wel even zeggen politieagenten en dergelijke een uitzondering vormen op al deze regels.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be