![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() maar de Carrefour is niet te vergelijken met de Auchan, 't is alsof je de kruidenier om de hoek zou vergelijken met de Carrefour... idem qua prijsvergelijking...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo hebben we natuurlijk wel buurtwinkels terug, maar .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja het was deze week ergens op het nieuws (op de radio dacht ik). Voornamelijk de stijgende brandstofprijzen zijn mede verantwoordelijk voor deze wijziging van het koopgedrag. Voor buurtwinkels heeft men nu eenmaal geen wagen nodig en spaart men dus geld uit maar ook het gegeven dat men gewoon minder koopt (doelbewuster) doet vele centjes sparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, dan is de Aldi ook een buurtwinkel... Of vergis ik me eens temeer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 14 augustus 2008 om 12:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Inderdaad: mijn grootouders die naar een Carrefour moeten gaan zijn na een paar minuten doodmoe van te moeten wandelen in die grote winkel! De producten zijn zo gerangschikt dat je iedere keer de hele winkel moet doorlopen en all rekken moet afwandelen! Dit is voor oudere mensen onhaalbaar dus haken ze af.En dan spreken we nog niet van de urenlange wachttijden aan de kassa!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wie verplicht hen eigenlijk naar de Carrefour te gaan? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Maar die "nieuwe buurtwinkels" zijn gewoon afsplitsingen van die grote ketens als delhaize en gb. Die kan je moeilijk echt buurtwinkels noemen vind ik, gezien het op hetzelfde neerkomt nl de globalisering zorgt ervoor dat je al je producten uiteindelijk bij dezelfde koopt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De reden laat zich raden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de meeste buurtwinkels wel voldoende inkomen hebben.
Alleen is het vervelend dat ze meestal moeten werken als anderen niet werken. En dat...is er volgens mij te veel aan tegenwoordig. Maar wat betreft inkomen zal men wel op het gemiddelde zitten met een winkel.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik soms eerder vermoed is dat men zich spiegelt aan die armtierige winkeltjes van buitenlanders dikwijls. Men denkt dan automatisch dat het armoede is.
Vaak heeft men helemaal niet door (of weigert men dat geloven) dat deze armtierige winkeltjes daar maar zijn als witwas voor andere crimineel geld een bron van herkomst te geven. Uiteraard steken ze daar niet veel geld in want meestal veranderen ze even dikwijls van eigenaar als van hemd. Maar mensen zien dat en denken ...goh mij niet gezien.
![]() |
#58 |
Partijlid
|
![]() Waar ik vroeger woonde was er een buurtwinkeltje, een slager en een bakker,
toen de bakker en de slager zich voor de derde keer in 2 jaar tot een zware investering genoodzaakt zagen door de voor de zoveelste keer gewijzigde en verstrengde HACCP- wetgeving, gaven ze er de brui aan, daar de inkomsten de investeringen niet meer verantwoordden... kort nadien moest ook de buurtwinkel er de brui aan geven daar de mensen niet meer kwamen omdat ze toch alles meenamen uit de supermarkt, waar ze nu noodgedwongen heen moesten voor hun brood en vlees... heel veel ouderen uit de buurt zagen zich nu ook genoodzaakt een beroep te doen op familie en vrienden om de boodschappen uberhaupt te kunnen doen... sommige oudjes zonder kinderen zagen zich zelfs genoodzaakt zich te abboneren op OCMW-maaltijden, en een een huishoudhulp om mee naar de winkel te gaan... de gevolgen van de globalisering en de neoliberale koers, op wijkniveau... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ik ken een oude boer (letterlijk en figuurlijk
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de franse ardennen zijn de buurtwinkels nagenoeg allemaal verdwenen & zijn er in verhouding veel zeer grote vestigingen van Carrefour, Cora met shopping-centra achtige
aanhangsels (Modewinkels, MCDonalds, Pizatoestanden...) als je bedenkt dat het departement Ardennes ca. 250.000 inwoners heeft.. denk ik dat deze winkelcentra zo'n 90 % van de markt in handen hebben & dat is indien dat ook onze toekomst is, wel een akelig vooruitzicht.