Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2008, 22:29   #41
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik vind de Turkenhaat hier echt té achterlijk voor woorden.
De Turkenhaat valt best mee hoor. Er zitten een paar tussen die negatief zijn over Turken.De overgrote meerderheid is positief over de Turkse bevolkingsgroep.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 22:31   #42
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
De Turkenhaat valt best mee hoor. Er zitten een paar tussen die negatief zijn over Turken.De overgrote meerderheid is positief over de Turkse bevolkingsgroep.
Dat snap ik, maar een paar domme opmerkingen zijn al een paar genoeg.

Anywayz, back on topic.

Waarom ontwikkelen ze een tank in plaats van andere militaire voertuigen/wapens?
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 22:41   #43
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat snap ik, maar een paar domme opmerkingen zijn al een paar genoeg.

Anywayz, back on topic.

Waarom ontwikkelen ze een tank in plaats van andere militaire voertuigen/wapens?
Ze ontwikkelen al allerlei wapens, waaronder onbemande voertuigen, robots etc. Hier een eerder bericht van mij:

Citaat:
Rakestsysteem gebouwd door de Turken:

http://www.youtube.com/watch?v=klCDwWjykPc

Op afstand bestuurbare wapen:

http://www.youtube.com/watch?v=eE7XJcnkW70&NR=1

Een man die een scheet laat opgenomen door thermische camera:

http://www.youtube.com/watch?v=BjyS1...eature=related

Communicatie systeem Foresc2 die zowel aan de NAVO als aan Rusland is verkocht:

http://www.youtube.com/watch?v=l7QvE...eature=related

Hier een aantal wapens die door Turkse bedrijven geproduceerd worden, waaronder onbemande vliegtuigen:

http://www.youtube.com/watch?v=d7rbbgcg5pQ&NR=1

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 11 augustus 2008 om 22:42.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 03:57   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een tank, en je kan dit uitbreiden naar de meeste voertuigen die zwaar gepantserd zijn, hebben een verhouding tussen "mobiliteit" "bewapening" en "bepantsering".

Een groter kanon weegt meer, de munitie die er voor nodig weegt stuk per stuk meer, de ophanging van dit kanon weegt dan ook meer, en dan de hele mechaniek om de boel te bedienen is dus ook sterker, ergo zwaarder uitgevoerd. De hele handel is dan ook groter, wat de hoeveelheid pantser vermeerderd, en dan kan je niet veel meer doen dan ook dit zwaarder te laten zijn, of minder sterk.

De zwaardere geschutskoepel heeft een grotere tank nodig, die dan ook meer gewicht in pantser vraagt, dat grotere gewicht moet gedragen worden door de ophanging, die dan ook zwaarder word.
Die hele, zwaardere boel vraagt een sterkere motor, die groter, zwaarder en meer brandstof verbruikend is. Waar dan ook grotere brandstoftanks nodig worden, of meer frequent hertanken, wat een dik nadeel is.

Nu, deze obesitas plaag kan gedeeltelijk bestreden worden door meer hi-tech materialen te gebruiken, Titanium en composietmaterialen bijvoorbeeld, en gasturbine motoren ipv zuigermotoren. Nadeel daarvan is dat het allemaal veel meer kost.

Kijk maar eens naar het zelfs met inflatie-gecompenseerde prijs-/gewichtskaartje tussen de T72 en de T80 of de Leopard 1 en de Leopard 2.
Oud 12 augustus 2008, 07:56   #45
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"jeugdclubje" omschrijft het goed.........Zoals EU-mandatarissen ,onderdelen en aanverwanten daar in Georgie wat in het puin rondbanjeren,met hun sjieke zonnebril op en hun armani-suit en wat leuteren over "vredesvoorstellen" en zo....amai..en we BETALEN die nog ook.....

Zelf Frankrijk (ik herhaal in hoofdletters: FRANKRIJK) dient momenteel als schotelvod voor het kremlin)

Wie weet zitten ze in Istanbul wat verbijsterd te kijken momenteel....en DAAR wilden we bij.... amai.....bij Ataturk wat zouden we daar een kemel geschoten hebben

Kelt, ge weet dat ik heel lang voorstander was van een Turkse toetreding. Die gedachte begint nu hoe langer hoe meer te tanen. Ik zou zelfs zeggen dat ze hun kandidatuur moeten intrekken.
De inspanningen die Turkije geleverd heeft om te voldoen aan de toetredingsvoorwaarden en zo de West-Europese landen bij te benen zijn uiteraard niet tevergeefs. Turkije moet verder op de ingeslagen weg.
De bijzonder strategische ligging van Turkije op militair en economisch vlak moeten ze optimaal benutten. Waakzaamheid is ook een must. Ze moeten zich niet laten bedotten zoals de arme Georgiërs en nog een hele hoop andere bananenrepublieken.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 12 augustus 2008 om 08:20. Reden: joekel van een spelfout
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 08:14   #46
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind de Turkenhaat hier echt té achterlijk voor woorden.
Turkenhaat? Ik bemerk eerder één grote klucht, namelijk een onderontwikkeld land waar men in het binnenland soms nog in hutten met bladerdak woont gaat eens de "beste tank ter wereld" bouwen.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 10:33   #47
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Turkenhaat? Ik bemerk eerder één grote klucht, namelijk een onderontwikkeld land waar men in het binnenland soms nog in hutten met bladerdak woont gaat eens de "beste tank ter wereld" bouwen.
Ik heb een tijd in Anatolië doorgebracht, daar zijn niet alle huizen even fraai en niet iedereen is even goed opgeleid. Maar de gemiddelde geheel-blanke Nederlandse volkswijk is vaak net zo of nog meer wereldvreemd en onderontwikkeld.
Oud 12 augustus 2008, 10:59   #48
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijd in Anatolië doorgebracht, daar zijn niet alle huizen even fraai en niet iedereen is even goed opgeleid. Maar de gemiddelde geheel-blanke Nederlandse volkswijk is vaak net zo of nog meer wereldvreemd en onderontwikkeld.
Ah, dus een wijk in Anatolië heeft meer/betere bibliotheken dan een blanke nederlandse wijk?

De turken daar spreken allemaal minstens 3 of 4 talen?

De beschikbaarheid van internet is groter?

In Anatolië is er gelijke kansen beleid en een betere sociale en culturele infrastructuur dan in nederlandse wijken?

Laat me niet lachen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:14   #49
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ondanks dergelijke ontwikkelingen blijf ik erbij dat de geest van vele Nederlanders toch zeker niet verder ontwikkeld is dan die van de mensen die ik in meerdere plekken heb gezien. Ik heb op momenten mij meer thuis gevoeld in Istanbul dan in bepaalde wijken waar de gemiddelde Nederlander niet verder is "ontwikkeld" dan het hebben van overgewicht, asociaal gepraat en fobie voor alles met een kleurtje.
Oud 12 augustus 2008, 13:27   #50
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondanks dergelijke ontwikkelingen blijf ik erbij dat de geest van vele Nederlanders toch zeker niet verder ontwikkeld is dan die van de mensen die ik in meerdere plekken heb gezien. Ik heb op momenten mij meer thuis gevoeld in Istanbul dan in bepaalde wijken waar de gemiddelde Nederlander niet verder is "ontwikkeld" dan het hebben van overgewicht, asociaal gepraat en fobie voor alles met een kleurtje.
Als je 'bepaalde wijken' gaat selecteren om daar dan de 'gemiddelde nederlander' te vinden dan ben je fout bezig.

Op een analoge manier kan ik aantonen dat 'bepaalde' turken nog niet eens geleerd hebben om enkel op hun benen te lopen en dat ze een evolutionaire achterstand hebben :

(wat uiteraard niet mijn werkelijke mening is, for the record. )

Citaat:
Family may provide evolution clue
Turkish siblings, Passionate Productions/BBC
The siblings may have reverted to an ancient form of locomotion (Image: Passionate Productions/BBC)

Five siblings from Turkey who walk on all fours could provide science with an insight into human evolution, researchers have said.

The four sisters and one brother could yield clues to why our ancestors made the transition from four-legged to two-legged animals, says a UK expert.

...

However, a German group says a genetic abnormality does seem to be involved in the siblings' gait.

Coordination problem

Three of the sisters and one brother have only ever walked on two hands and two feet, but another sister alternates between a bipedal and quadrupedal gait. Another brother walks on two feet all the time, but only with difficulty.

Laatst gewijzigd door parcifal : 12 augustus 2008 om 13:34.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:53   #51
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ah, dus een wijk in Anatolië heeft meer/betere bibliotheken dan een blanke nederlandse wijk?

In Anatolië is er gelijke kansen beleid en een betere sociale en culturele infrastructuur dan in nederlandse wijken?

Laat me niet lachen.

De meeste Indiase wijken hebben geen bibliotheek.

De meeste Indiërs spreken ook niet minstens drie of vier talen.(Ik wist niet dat alle Nederlanders minstens drie of vier talen spreken.)

De beschikbaarheid van internet is er voor ongeveer 5 procent van de Indiërs(Turkije 20 procent)

Gelijke kansen beleid, sociale en culturele infrastructuur in India is zeker niet beter dan in Nederland. Integendeel.

En toch schieten die Indische gozers raketten met satellieten de ruimte in. Waarom zou Turkije dan ook niet zelf iets kunnen ontwikkelen?
Oud 12 augustus 2008, 14:03   #52
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zit met iets waar je misschien een verklaring voor kunt geven:
laatst bij een woordenwisseling trok de tegenstander de rascisme-kaart: "bla blabla...omdat ik Marokkaan ben."
Ik zei hem "Mijn excuses, ik dacht dat U een Turk was."
Ik was even bang dat de man een epilepsie aanval ging krijgen; hij kon geen woord meer uitbrengen en verloor enigszins de bewuste controle over zijn bewegingen. Hoe zou dat komen?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 14:10   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Als ik zie in welk tempo Turkije vooruitgaat, en ik zie hoe wij nu al 20 jaar stilstaan (wegen,scholen,infrastructuur,...) vind ik dat wij hier allang niet meer uit de hoogte hoeven te doen...

Integendeel
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 14:16   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De meeste Indiase wijken hebben geen bibliotheek.
Per miljoen inwoners gezien toch meer boeken beschikbaar dan bijvoorbeeld het zeer rijke Saoudi Arabië.

Citaat:
De meeste Indiërs spreken ook niet minstens drie of vier talen.(Ik wist niet dat alle Nederlanders minstens drie of vier talen spreken.)
2 is niet abnormaal.

Citaat:
De beschikbaarheid van internet is er voor ongeveer 5 procent van de Indiërs(Turkije 20 procent)
India 2008 census 1 132 446 000 inwoners, 5% daarvan is 56 622 300
Turkije 2007 census 70,586,256 inwoners 20% daarvan is 3 529 312 oftewel 16 keer minder dan India.

Citaat:
Gelijke kansen beleid, sociale en culturele infrastructuur in India is zeker niet beter dan in Nederland. Integendeel.
Alsof het in Turkije dan wel pikobelle is geregeld?

Citaat:
En toch schieten die Indische gozers raketten met satellieten de ruimte in. Waarom zou Turkije dan ook niet zelf iets kunnen ontwikkelen?
Stel dat 1 op de 10 000 000 mensen van een land een patriotisch genie is dat de mogelijk had om rakettechnologie te leren in landen waar ze dat al hebben
Dan heeft Turkije 7 geleerden, en India 113 geleerden.
Als India per inwoner de kostprijs van 1 maaltijd per dag investeerd in een ruimtevaart programma, dan hebben ze evenveel geld beschikbaar als het Apollo programma koste.
Turkije heeft dan net genoeg geld in kas om een kleine sateliet te bouwen en met een Indische raket de ruimte in te laten schieten.

Kortom, India heeft mankracht.
Oud 12 augustus 2008, 16:49   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Kelt, ge weet dat ik heel lang voorstander was van een Turkse toetreding. Die gedachte begint nu hoe langer hoe meer te tanen. Ik zou zelfs zeggen dat ze hun kandidatuur moeten intrekken.
De inspanningen die Turkije geleverd heeft om te voldoen aan de toetredingsvoorwaarden en zo de West-Europese landen bij te benen zijn uiteraard niet tevergeefs. Turkije moet verder op de ingeslagen weg.
De bijzonder strategische ligging van Turkije op militair en economisch vlak moeten ze optimaal benutten. Waakzaamheid is ook een must. Ze moeten zich niet laten bedotten zoals de arme Georgiërs en nog een hele hoop andere bananenrepublieken.
Volledig akkoord....om feitelijk tamelijk gelijksoortige redenen (economische,militaire en geopolitieke-redenen) ben ik al een tijdje consequent tegen de "grote EU" zoals ze ons nu opgedrongen is....Het was al een huzarenstukje om de as "Parijs-Berlijn" op al deze punten redelijk intakt te houden,nu verwatert het alleen maar,met nieuwe leden die hun eigen historische appeltjes te schillen hebben,met elkaar en met de buren.... en bovendien...wel...we zien allemaal de "macht" van de EU

Turkije ondertussen heeft veel meer belang in een soort "Zwarte Zee" bond...en de NATO moet STRIKT gescheiden gehouden worden van de EU,of andere lokale overeenkomsten tussen naties....

En ondertussen zal de economie zijn eigen werk wel doen....

Wel ja waarom geen eigen militaire materieel ontwikkelen,aangepast aan de eigen omstandigheden,een M1-Abrams is NIET overal inzetbaar...en een Leopard 2 ook niet....dan KAN eenvoudigweg ook niet...anderszijds,als je constant "vreemd" materiaal moet aanpassen en updaten naar de eigen wensen (en financiele middelen) kan het nuttiger zijn dan maar helemaal van voorafaan te beginnen....

Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2008 om 17:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 17:06   #56
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Laat me niet lachen.
Ach doe geen moeite, die Israëli beschouwt Turkenland immers als een bondgenoot.
Oud 12 augustus 2008, 17:06   #57
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ik zie in welk tempo Turkije vooruitgaat, en ik zie hoe wij nu al 20 jaar stilstaan (wegen,scholen,infrastructuur,...) vind ik dat wij hier allang niet meer uit de hoogte hoeven te doen...

Integendeel

Niemand houd je tegen te verhuizen! Daa�*�*g...
Oud 12 augustus 2008, 19:48   #58
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet stigmatiseren hoor!

Hier vlak bij de vogelbuurt!

Oud 12 augustus 2008, 20:36   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoor hier klagen over mensen die geen internet hebben, wel jongens en meisjes voor een land met een grote landbouw en natuur oppervlakte is 20% van de bevolking die over internet thuis beschikt helemaal niet slecht.
In Rusland, dat zelfs een ruimtestation had, ligt dat niet hoger.
In Belgie is het % dat thuis internet heeft ook nog dteeds lager dan 60%, en is het daarbij voor sommige nog onbetaalbaar ook.

Mensen die op takken en bladeren slapen, ja die zijn er nog in Turkije, maar hier hebben ze zelfs geen takken en bladeren, maar slapen ze op en onder kranten.

Men vraag hoeveel mensen in Turkije 4 en 5 talig zijn, laten we dan eerst eens beginnen met te kijken hoe weinig mensen hier in Belgie tweetalig zijn, 50%spreekt zelfs de tweede landstaal niet en voor 75% de derde landsstaal van dit land hetzelfde als Chinees.

Erzijn redenen om Turkije buiten de EU te houden, maar die hebben niets te maken met de opgesomde zaken. Echter wel met het feit dat de EU op het Christendom en Humanisme is gebouwd voor zijn wetten en Turkije op de Islam.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 21:02   #60
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

De tank heeft zijn geboorte meegemaakt bij WO 1. Toen ze in die strijd werden ingezet konden de geallieerden vrij grote gebieden veroveren op de duitsers maar die eerste tanks waren ook nog niet echt betrouwbaar en met goed gerichte artillery nog vrij kwetsbaar.

Pas in WO 2 en nog een paar andere gewapende conflicten zijn tanks zeer effectief geweest maar je wint nooit een oorlog enkel op een tank net zoals je een oorlog nooit wint op infanterie of enkel vliegtuigen.
Het is allemaal een goede complexe samenwerking tussen alle deze zaken. Waarbij communicatie uiteraard heel belangrijk is.

De tank zal ook we altijd bruikbaar blijven op grondoffensieven maar de toekomst op militair gebied ligt in de ruimte met raketschilden (om zo atoomraketten tot het verleden te schieten), satelietten met eventuele nieuw ontwikkelde wapens.
Maar als je wapens in de ruimte gaat plaatsen zullen er ook zaken moeten worden uitgevonden die deze wapens kan vernietigen in de ruimte en dan denk je direct aan vliegtuigen die klaar worden gestoomd om in de ruimte te kunnen vliegen en uiteraard bewapend met nieuwe wapens (al dan niet een soort laserwapens) om gevechten te kunnen leveren.

En al dit onderzoek zal leiden tot sprongen in de ruimtevaart en de kolonisatie van planeten waaronder mars en als op deze planeten dan ook grondstoffen te vinden zijn zullen er mensen zich willen vestigen om ze te delven en dit zal leiden tot kolonisaties van planeten wat uiteraard weer kan leiden tot herhaling van onze geschiedenis tijdens de ontdekkingsreizen en de kolonisatie van de toen ontdekte gebieden.

Ik denk dat tegen 2100 de aarde als de oude wereld zal genoemd worden!
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be