Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2008, 20:46   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Een paar cijfertjes:

Bebert :
5min wc-bezoek of tandenpoetsen: 94,44 euro
8 uurtjes slapen: 9.066,67 euro
30 minuten eten: 566,67 euro

Fabiola:
5min wc-bezoek of tandenpoetsen: 14.27 euro
8 uurtjes slapen: 1.369,86 euro
30 minuten eten: 85.62 euro

Filip:
5min wc-bezoek of tandenpoetsen: 9.14 euro
8 uurtjes slapen: 877.63 euro
30 minuten eten: 54.85 euro

Astrid:
5min wc-bezoek of tandenpoetsen: 3.17 euro
8 uurtjes slapen: 304.11 euro
30 minuten eten: 19.01 euro

Laurent:
5min wc-bezoek of tandenpoetsen: 3.03 euro
8 uurtjes slapen: 291.32 euro
30 minuten eten: 18.21 euro

En deze cijfers zijn er dan nog op gebaseerd dat ze 24/24 betaald worden en niet 8u/dag zoals een 'normale werkende mens' betaald wordt. Dit om de Belgicisten te counteren die toch zo graag beweren dat de Coburgs te beklagen zijn en zo hard moeten 'werken' voor hun centen.
De cijfers aan normale werkuren bespaar ik de meest gevoeligen onder de forumbezoekers; ik werd er zelf depressief van...

Te bedenken dat er sukkelaars zijn die een HELE MAAND moeten rondkomen met een leefloon of pensioen dat een p�*k lager is dan wat Filiepke elke nacht al slapend binnenrijft...
Ik ga nooit meer zeggen dat ze de pot op kunnen want als die daar allemaal tegelijk een kwartiertje op de pot gaan zitten kost ons dat 372.15 euro, en dan zullen we het water voor door te spoelen en hun toiletpapier ook nog mogen betalen. Om nog maar te zwijgen over het ruimen nadien van de beerput. Waarschijnlijk zal die stront ook nog speciaal moeten verwerkt worden zodat hij niet tussen die van het plebs kan terecht komen zeker? Wat moet dat dan wel niet kosten?

Laatst gewijzigd door Garry : 10 augustus 2008 om 20:47.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 20:48   #42
jef
Gouverneur

Standaard

Volgens hun arrogantie en hoogmoed moet hun stront wel naar 4711 ruiken.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 20:52   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Wanneer gaan we eindelijk eens een artikeltje krijgen over de kost van het federalisme (10 miljard euro per jaar) en de politieke partijen (70 miljoen euro per jaar)?
Ja, dat moet jij zeggen. Ik dacht dat gij pro Belgischgezind bent. Stuur dat koningshuis wandelen, ontbind België, dat betekend het ontslag van drie regeringen, en dan staan we al een heel eind in de goede richting.
Oud 10 augustus 2008, 20:54   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk bericht
Volgens hun arrogantie en hoogmoed moet hun stront wel naar 4711 ruiken.
Dan ruik ik toch liever Chanel nr 5 als het voor jou gelijk is.
Oud 10 augustus 2008, 20:57   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
'Daar in Laken" werken ze ook, alleen op een andere manier. Sociale afgunst staat niemand erg goed.
Onnozeleteit nog veel minder.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 augustus 2008 om 20:59.
Oud 10 augustus 2008, 21:00   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij welke ziekenkas zouden die staatsbedelaars zijn ?

Zouden ze hun ziekenhuisfakturen betalen, of zou dat ook "geregeld" worden via een ministerie? Via het militaire hospitaal misschien ?
Goede vraag.
Oud 10 augustus 2008, 23:10   #47
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Dat loopt hier écht de spuigaten uit! Ik zou me haast schamen dat ik me hier in betrek! Maar de eer van onze Vorst en de Zijnen moet toch door iemand wat verdedigd worden tegenover al die laffe, ongegronde, onwaardige aanvallen.
Oud 10 augustus 2008, 23:18   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dat loopt hier écht de spuigaten uit! Ik zou me haast schamen dat ik me hier in betrek! Maar de eer van onze Vorst en de Zijnen moet toch door iemand wat verdedigd worden tegenover al die laffe, ongegronde, onwaardige aanvallen.
Joepie!
Oud 10 augustus 2008, 23:54   #49
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
De Tsaar in Rusland is voor minder afgeknald door het volk...
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 00:20   #50
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
De Tsaar in Rusland is voor minder afgeknald door het volk...

Een skinhead die het opneemt voor de bolsjevieken en zelfs hun propaganda napraat! De politieke scholing van extreem-rechts is natuurlijk nooit echt goed geweest.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 00:45   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Flipper hangt precies met z'n middel vastgebonden aan die omheining.
Idd, was me nog niet opgevallen [...]. Wat zou de reden daarvoor geweest zijn?
Hij zal wel niet kunnen stilzitten hebben voor de foto. Dus maar lekker vastbinden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 00:46   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht

Een skinhead die het opneemt voor de bolsjevieken en zelfs hun propaganda napraat! De politieke scholing van extreem-rechts is natuurlijk nooit echt goed geweest.
Wil u daarmee zeggen dat alleen communisten democraten kunnen zijn? Een standpunt dat ik zeker niet zal tegenspreken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 05:18   #53
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je wel!!! Daar is het hem om te doen!! Jaloezie!!!
Bent U simpel van geest of wat? Het gaat hier helemaal niet om afgunst - dit gaat om het fundament van de democratie. Erfopvolging is gewoonweg ontoelaatbaar; het is niet omdat iemand uit een blauwbloedige k*t is gevallen dat hij/zij daarom staatshoofd mag worden. Graag een presidentiëel systeem naar Zwitsers voorbeeld. Dank U.
(voor de die-hard royalisten: het Zwitsers systeem kost een fractie van hetgeen een monarchie of conventioneel presidentschap kost)
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 05:23   #54
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Wanneer gaan we eindelijk eens een artikeltje krijgen over de kost van het federalisme (10 miljard euro per jaar) en de politieke partijen (70 miljoen euro per jaar)?
In het geval van Hans kan men uiteraard wél spreken over afgunst. Dat zijn partijtje niet verkozen geraakt is ons probleem niet. Meer nog, het is betamelijk in een moderne democratie dat verkozen (verkozen!) partijen gesteund worden. Nogmaals met nadruk op verkozen - in schril contrast met de monarchie uiteraard.
Wat het federalisme betreft; volmondig akkoord; laten we België splitsen.
(off-topic: doe dat zeer Hans? Steeds dezelfde afgekraakte mantra's herhalen?)
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 08:45   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat perfect dat jij je schaamt. Je hebt er ook alle redenen voor. Al zijn het niet diegene die jij denkt.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 augustus 2008 om 08:46.
Oud 11 augustus 2008, 08:53   #56
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En lap, we zijn weer vertrokken.
Worden jullie dat dan nooit beu? De calimero uithangen, zagen, kermen, terwijl we hier praktisch het meest welvarende land zijn ter wereld.

Zijn dit jullie persoonlijke frustratie's dat jullie proberen af te schuiven op het Paleis?
Word je het dan nooit beu om een verloren zaak te verdedigen met idiote argumenten? Het is toch niet omdat ik in een welvarend land leef dat ik me moet laten bestelen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 08:58   #57
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koning en zijn familie moeten niet weg, maar naar de gevangenis nadat al hun gestolen geld en goed terug naar de belastingbetaler gegaan is. Misschien is er voor hen een plaatsje in de Zoo zodat we die uitstervende diersoort van dichtbij kunnen bekijken.

Laatst gewijzigd door Duym : 11 augustus 2008 om 09:25.
Oud 11 augustus 2008, 10:24   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De koning en zijn familie moeten niet weg, maar naar de gevangenis nadat al hun gestolen geld en goed terug naar de belastingbetaler gegaan is. Misschien is er voor hen een plaatsje in de Zoo zodat we die uitstervende diersoort van dichtbij kunnen bekijken.
zedde zot? Weet jij wat dat kost een gevangene? Dat kost ons straks nog meer dan dat we ze gewoon op post zouden laten. Nee, je moet beschaafd blijven en gewoon zeggen “ Beste majesteit, we zouden echt niet weten wat we zonder U zouden moeten beginnen, maar vanaf morgen willen we het wel eens proberen. U bent dan ook bij deze bedankt voor de bewezen diensten. Daar U nooit een bediendecontract ondertekende maakt U echter geen aanspraak op een ontslagpremie.”

Is het zo goed CaT?

Laatst gewijzigd door Garry : 11 augustus 2008 om 10:28.
Oud 11 augustus 2008, 10:41   #59
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
zedde zot? Weet jij wat dat kost een gevangene? Dat kost ons straks nog meer dan dat we ze gewoon op post zouden laten.
Toch niet. Als ze die paljassen in een kot steken zullen heel wat kijklustigen toestromen en er extra entreegeld voor willen betalen.
Oud 11 augustus 2008, 10:45   #60
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

arm vlaanderen... Zebben weer iets 'ontdekt' laat het nu net de koning zijn die wil dat deze 'werkelijke kost van de monarchie' doorzichtiger wordt. 30 miljoen € of 3 € per persoon per jaar of 0,25€ per maand afdragen aan UW koningshuis en tis de arme belg al teveel (misschien toch best staatsuitgaven geheim houden?)...
laat ons duidelijk zijn die kost is minimaal en zou veel hoger mogen (vb. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten_...uis_(Nederland) "Over 2008 zijn de totale kosten begroot op 113,9 miljoen euro. "). Men vergeet wat daar allemaal inzit en weeral wil men de monarchie gaan vergelijken aan Jan Modaal een goedkope truc die alleen de hoogte van dit debat aangeeft (dat en het feit dat het hier vaker over stront gaat dan over de monarchie zelf).
Bon om het toch weer kort te houden; ik lees wat ik hier gewoon ben veel afgunst en jaloezie weinig echte inzichten. Dat daarbij veel gratuite uitspraken vallen is dan ook niet meer dan normaal...Ale "en somme" ARM vlaanderen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be