Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2008, 09:08   #41
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nee, er staat 'ze vonden 48 doden in het mortuarium van het ziekenhuis'. En daarbuiten vraag ik me af. De conclusie van 'de redactie' naar aanleiding van dit bericht is 'geen genocide in zuid-Ossetië'. Niet erg geloofwaardig die 'redactie' heb ik de indruk. Moeten ze nu noodzakelijkerwijze die conclusie trekken op basis van het aantal doden in een ziekenhuis gevonden?

Mijn conclusie is dat het voor mij nog niet duidelijk is wat er bij de start van de oorlog aan burgerslachtoffers gevallen is. Wat we weten is dat Georgië begonnen is de hoofdstad van Zuid-Ossetië te beschieten, maar niet of de stad inderdaad daardoor 'vernietigd' is zoals de Russen zeggen. Of heeft iemand beelden van de stad?
Allez dan... Vandaag te lezen in De Standaard:
'We hebben ook het aantal burgerdoden onderzocht, door veldhospitalen en het ziekenhuis van Tschinvali te bezoeken, en via interviews', zegt Loksjina. 'De Russische president Medvedev sprak deze week over “duizenden doden, en over “genocide,. Wij stelden vast dat 273 gewonden zijn verzorgd in de medische posten. De burgerdoden in Zuid-Ossetië schatten we op enkele dozijnen.'

'Maar als we de inwoners hier vragen hoeveel doden er zijn gevallen, zeggen ze: “Duizenden,. Ze citeren het cijfer dat ze op de Russische radio hebben gehoord. Die mythologisering draagt niet bij tot een blijvende vrede.'

U begrijpt toch dat als men slechts 273 gewonden vindt er moeilijk sprake kan zijn van duizenden doden...

De Standaard is natuurlijk niet zo objectief als de site van de PVDA, maar toch...

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 augustus 2008 om 09:10.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 09:53   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
'Maar als we de inwoners hier vragen hoeveel doden er zijn gevallen, zeggen ze: “Duizenden,. Ze citeren het cijfer dat ze op de Russische radio hebben gehoord. Die mythologisering draagt niet bij tot een blijvende vrede.'
Ongetwijfeld, beide partijen maken zich schuldig aan slechte propaganda. Alleen toont dat berichtje aan hoezeer de Ossetische bevolking naar de Russische zijde overhelt en ogenschijnlijk weinig te maken wil hebben met Georgië.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 09:59   #43
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt toch dat als men slechts 273 gewonden vindt er moeilijk sprake kan zijn van duizenden doden... De Standaard is natuurlijk niet zo objectief als de site van de PVDA, maar toch...
Kunt ge mij dan uitleggen waarom de OSCE (www.osce.org) en alle andere politieke organen er zo op staan om humanitaire corridors te creeëren, wanneer er maar 273 gewonden zijn?

Verder vindt de OSCE-voorzitter dat er te weinig waarnemers zijn om de toestand exact te kunnen opnemen.
Citaat:
The OSCE Chairman-in-Office, Finnish Foreign Minister Alexander Stubb, voiced grave concern today about the safety of civilians in and around the South Ossetia conflict area, and will push for an increase of Military Monitoring Officers of the OSCE Mission to Georgia by up to 100.
Bron: OSCE Chairman says OSCE must do its utmost for the safety of civilians in and around South Ossetia. http://www.osce.org/item/32569.html
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 10:52   #44
danielsjohan
Partijlid

danielsjohan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Kunt ge mij dan uitleggen waarom de OSCE (www.osce.org) en alle andere politieke organen er zo op staan om humanitaire corridors te creeëren, wanneer er maar 273 gewonden zijn?
Zonder die corridor zouden er inderdaad veel meer doden en gewonden zijn gevallen. Dat is nu eenmaal zo als je zwaar geschut en clusterbommen op steden dropt...
Dat betekent echter nog niet dat die doden en gewonden reeds gevallen waren (want dan zou zo'n corridor een beetje te laat zijn, nietwaar?)

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 13:56   #45
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt toch dat als men slechts 273 gewonden vindt er moeilijk sprake kan zijn van duizenden doden...
Ik heb inderdaad twijfel bij dat aantal van 2000 doden, vandaar dat ik de vraag stelde naar beelden van die 'vernietigde' hoofdstad van Zuid-Ossetië, die niemand lijkt te hebben gezien. De Russen bespelen ook de media heb ik de indruk. Dat moet ons niet verwonderen.

Maar eigenlijk zijn 50 doden al te veel als je een 'daad van agressie' stelt, zoals het bombarderen van een stad. Er was sinds 1991 een bestand in Zuid-Ossetië en Georgië heeft dat geschonden. Dat is een 'daad van agressie' en het begin van de oorlog.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 augustus 2008 om 14:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 15:48   #46
Den Dolf
Vreemdeling

Den Dolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erkende mensenrechtenorganisaties vonden tot op heden… 48 doden

Bron
Erkende mensenrechtenorganisaties zoals Human Rights Watch hebben intussen een team ter plaatse om na te gaan wat er waar is van de geruchten over een genocide.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=5J1VB0O3

wetende dat dit zogenaamde "ërkende" vehicel wat zich human rights watch noemt , betaald wordt door duistere figuren zoals Soros en Rockefeller, weet je al direct uit welke richting de wind waait.

Laatst gewijzigd door Den Dolf : 16 augustus 2008 om 15:52.
Den Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 17:25   #47
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Dolf Bekijk bericht
Erkende mensenrechtenorganisaties zoals Human Rights Watch hebben intussen een team ter plaatse om na te gaan wat er waar is van de geruchten over een genocide. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=5J1VB0O3 ...wetende dat dit zogenaamde "ërkende" vehicel wat zich human rights watch noemt , betaald wordt door duistere figuren zoals Soros en Rockefeller, weet je al direct uit welke richting de wind waait.
Men moet inderdaad wel wat opletten... zie: Human Rights Watch http://www.hrw.org

Some Frequently Asked Questions About Human Rights Watch
How do you do your work?
http://www.hrw.org/about/faq/#3

Human Rights Watch researchers conduct fact-finding investigations into human rights abuses by governments and non-state actors in all regions of the world. We visit the site of abuses to interview victims, witnesses and others. We publish our findings in dozens of books and reports every year, generating extensive coverage in local and international media. In moments of crisis, we seek to report up-to-the-minute information so as to maximize the impact of our work. By exposing human rights violations, this publicity shames abusers and helps to put pressure on them to reform their conduct. Human Rights Watch seeks dialog with offending governments to encourage them to change abusive laws and policies. We also enlist the support of other influential actors such as the United Nations, the European Union, international financial institutions, the U.S. government, and others. In the case of particularly egregious abuses, Human Rights Watch may press for the withdrawal of military and certain economic support.

...Vooral over 'the others' en de international financial institutions kan nogal vragen stellen. De United Nations is sowieso een praatbarak die zich richt naar de sterkste... en de Europese Unie... wel we kennen het niveau van onze ministers van buitenlandse zaken...zie clown De Gucht!
Oud 16 augustus 2008, 18:12   #48
Chipie
Banneling

Standaard

Allez mannekes...

We zullen dan nog maar wat wachten...

Of ik nu mijn gelijk moet krijgen of binnen een dag of veertien, daar lig ik niet van wakker...
Oud 17 augustus 2008, 06:16   #49
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Schroeder noemt Saakasjvilli een gokker. Schroeder, de man die direkt na zijn mandaat aan het hoofd van de Duitse regering een mandaat opnam in een van Poetins energieconcerns. Kwa geloofwaardigheid kan dat ook wel tellen natuurlijk.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 11:51   #50
Piet07
Vreemdeling

Piet07's schermafbeelding

Standaard

Het Georgische leger geeft geen antwoord aan Russische agressors!
Rusland heeft beweszen wat zijn "vredesmissie" inhoudt.

Zie misdaad van het Russische Leger:

http://www.chechenpress.info/g/thumbnails.php?album=9
Piet07 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 11:52   #51
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Russische staat en regiering voeren leugens-oorlog..

zie waarheid over Georgie:

http://www.civil.ge
http://www.geotimes.ge
Oud 17 augustus 2008, 12:20   #52
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Schroeder noemt Saakasjvilli een gokker. Schroeder, de man die direkt na zijn mandaat aan het hoofd van de Duitse regering een mandaat opnam in een van Poetins energieconcerns. Kwa geloofwaardigheid kan dat ook wel tellen natuurlijk.
Inderdaad, hier de info:

Schroeder Accepts Russian Pipeline Job
German Critics Charge Conflict, http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...120901755.html

By Craig Whitlock and Peter Finn, Washington Post Foreign Service, Saturday, December 10, 2005; Page A14

BERLIN, Dec. 9 -- Former German chancellor Gerhard Schroeder landed a job Friday as board chairman for a Russian-German gas pipeline that he championed while in office, a post that deepens his already close relationship with the Russian government and President Vladimir Putin.

Meer hierover kan men lezen op de verwijzing...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 17 augustus 2008 om 12:21.
Oud 17 augustus 2008, 12:31   #53
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet07 Bekijk bericht
Russische staat en regiering voeren leugens-oorlog..
zie waarheid over Georgie: http://www.civil.ge[/url]
We gaan eerst beginnen met civil.ge en dan http://www.geotimes.ge Hier wat informatie:

About Civil.Ge http://www.civil.ge/eng/category.php?id=84
Civil Georgia is a daily news online service devoted to delivering quality news and analysis about Georgia. Civil.Ge is run by The UN Association of Georgia, a Georgian non-governmental organization, in frames of ‘National Integration and Tolerance in Georgia’ Program financed by USAID. Civil Georgia is also supported by Friedrich Ebert Stiftung, German Foundation and Swiss Agency for Development and Cooperation.

Civil.Ge was launched in July 2001 and accumulates over 300.000 views per month from around the globe. Published in three languages (Georgian, English, Russian), Civil.Ge has a history of editorial and political independence.

USAID About USAID - U.S. foreign assistance has always had the twofold purpose of furthering America's foreign policy interests in expanding democracy and free markets while improving the lives of the citizens of the developing world. Spending less than one-half of 1 percent of the federal budget, USAID works around the world to achieve these goals. http://www.usaid.gov/about_usaid/

Als ik dat zo bekijk...dan is dat een 'Georgische' organisatie, betaald door de USAID (de Verenigde Staten) en bepaalde groepen waarvan hun belang bij economische projecten zeker een meer kritische blik noodzakelijk maken. Allé, het is al positief dat ze van zichzelf zeggen dat ze een '...geschiedenis hebben van onafhankelijkheid op gebied van politiek en media'. En wij moeten dat natuurlijk geloven.

www.geotimes.ge is de online versie van een Georgische krant zoals bij ons De Standaard... dus zeker GEEN waarborg voor correct nieuws. Ik heb geen probleem dat men artikels aanhaalt uit lokale kranten. Ik neem niet aan dat men die artikels als het summum van correctheid beschouwd,... of hen als een deus ex machina voor ons gezicht laat wiebelen met hun onfeilbaarheid. Dat is het geval voor zowel berichten uit onze De Standaard, als de Pravda, als de Geo Times...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 17 augustus 2008 om 12:46.
Oud 17 augustus 2008, 12:40   #54
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
We gaan eerst beginnen met civil.ge. Hier wat informatie:

About Civil.Ge http://www.civil.ge/eng/category.php?id=84
Civil Georgia is a daily news online service devoted to delivering quality news and analysis about Georgia. Civil.Ge is run by The UN Association of Georgia, a Georgian non-governmental organization, in frames of ‘National Integration and Tolerance in Georgia’ Program financed by USAID. Civil Georgia is also supported by Friedrich Ebert Stiftung, German Foundation and Swiss Agency for Development and Cooperation.

Civil.Ge was launched in July 2001 and accumulates over 300.000 views per month from around the globe. Published in three languages (Georgian, English, Russian), Civil.Ge has a history of editorial and political independence.

Als ik dat zo bekijk...dan is dat een 'Georgische' organisatie, betaald door de USAID (de Verenigde Staten) en bepaalde groepen waarvan hun belang bij economische projecten zeker een meer kritische blik noodzakelijk maken. Allé, het is al positief dat ze van zichzelf zeggen dat ze een '...geschiedenis hebben van onafhankelojkheid op gebied van politiek en media'. En wij moeten dat natuurlijk geloven.

www.geotimes.ge is de online versie van een Georgische krant zoals bij ons De Standaard... dus zeker GEEN waarborg voor correct nieuws. Ik heb geen probleem dat men artikels aanhaalt uit lokale kranten. Ik neem niet aan dat men die artikels als het summum van correctheid beschouwd,... of hen als een deus ex machina voor ons gezicht laat wiebelen met hun onfeilbaarheid. Dat is het geval voor zowel berichten uit onze De Standaard, als de Pravda, als de Geo Times...
Voor sommigen moeten die eerst op de site van de pvda gestaan hebben...
Oud 17 augustus 2008, 12:42   #55
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voor sommigen moeten die eerst op de site van de pvda gestaan hebben...
Wat bedoelt ge daarmee?...
Oud 17 augustus 2008, 12:47   #56
Piet07
Vreemdeling

Standaard

Russische "vredestroepen" zijn aan het plunderen in Georgie, videos:
De plunderaars dragen in hun zakken vorken en messen, gestolen uit Georgische huizen. Ook kleding wordt gestolen, schoenen, meubelen, toiletpotten - alles wordt op vrachtwagens geladen en afgevoerd naar Russische bases in Zuid-Ossetie. Burgers worden uit hun auto's gezet en de auto's worden meegenomen. Mensen worden ontvoerd, zowel mannen als vrouwen, en die worden gedwongen aan het werk gezet.

http://maidan.org.ua/static/news/2007/1218723308.html
Oud 17 augustus 2008, 12:56   #57
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet07 Bekijk bericht
Russische "vredestroepen" zijn aan het plunderen in Georgie, videos:
De plunderaars dragen in hun zakken vorken en messen, gestolen uit Georgische huizen. Ook kleding wordt gestolen, schoenen, meubelen, toiletpotten - alles wordt op vrachtwagens geladen en afgevoerd naar Russische bases in Zuid-Ossetie. Burgers worden uit hun auto's gezet en de auto's worden meegenomen. Mensen worden ontvoerd, zowel mannen als vrouwen, en die worden gedwongen aan het werk gezet. http://maidan.org.ua/static/news/2007/1218723308.html
Ik merk dat ge maar van de ene nieuwsdienst op de andere springt zonder enige kritische noot. Ik verwijs hiervoor naar http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=53 - waar ik nog steeds geen antwoord heb gekregen... behalve dan de nietszeggende commentaar van Chipie. Kan je mij de vertaling geven van de inhoud van uw verwijzing? Intussen heb ik heb hier al een engelse versie gevonden van een van uw video's (met een reeks andere feiten) op Georgian TV reporter shot by Russian sniper !!! 15/08/2008 http://www.youtube.com/watch?v=dXSZOwA6aI0

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 17 augustus 2008 om 13:06.
Oud 17 augustus 2008, 14:12   #58
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk dat ge [Piet07] maar van de ene nieuwsdienst op de andere springt zonder enige kritische noot (...) Ik verwijs hiervoor naar [url] waar ik nog steeds geen antwoord heb gekregen...

Kan je mij de vertaling geven van de inhoud van uw verwijzing?
Dat kan hij niet. Het is niet in het belang van leugenaars en desinformanten om op details in te gaan. Zoals je al zei droppen ze hun leugenachtige anti Russische "memes" eenmalig en that's it - ze komer er niet meer op terug.

Het is dan ook niet verrassend dat er geen enkele seconde een plunder te zien is op de "plunder video's" van Piet07.

Laatst gewijzigd door Bertie : 17 augustus 2008 om 14:21.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 14:23   #59
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat een rommel en zever, die beelden bewijzen helemaal niets.
Je weet met name niets over de chronologie van die foto's en het is heel goed mogelijk dat een aantal van die mensen in shock zijn.
²!!!!

Walgelijk eigenlijk dat er zoiets achter gezocht wordt en dat er mensen intrappen. Ik ben trouwens niet goed van die beelden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 augustus 2008 om 14:24.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2008, 14:30   #60
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk ook niet dat alles wat we voorgeschoteld krijgen even koosjer is.
Een aantal jaren geleden ging een vriend op reis naar Oost-Europa toen er net oorlog uitbrak, hij werd ten stelligste afgeraden te gaan. Maar ging toch omdat hij er iemand ging bezoeken. Terwijl wij hier werden gebombardeerd met beelden over een heel bloederige oorlog over heel het land, heeft hij nooit één teken van oorlog gezien en zelfs niet gehoord. Het grote conflict wat er zich toen afspeelde bleek beperkt te zijn tot enkele wijken ...
Dat maakt de miserie van de betrokkenen er natuurlijk niet minder op. Maar je kan de mediarapportering niet vertrouwen, zeker niet over iets als oorlogen.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be