![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() Nou, ik vind dit niet kunnen. Niet omwille van die oude knarren zelf natuurlijk: dat zaagt maar, is lelijk, verspreidt onaangename uitwasemingen, houdt je op aan de kassa, is een gevaar in het verkeer, eist dat je ze eens per jaar gaat bezoeken waarbij ze dan muffe pralines presenteren etc. Maar! Op deze manier gaat een legertje aan huisartsen, geriaters, proctologen, cardiologen, oncologen, en dies meer een hoop inkomsten aan chronische patiënten moeten derven. Broodroof is het!
![]() |
#42 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je een antwoord wil: ik vind het perverser om bv huisdieren te houden, omdat kinderen uit een arm land in leven houden wel eens minder kosten dan een huisdier. Of om met de auto te rijden of om in het vliegtuig te vliegen of een pc te gebruiken terwijl ... maar ik kan al raden dat jij het daar heel wat minder eens mee bent. Citaat:
Citaat:
Ander voorbeeld: je krijgt een heel hevige allergische reactie. Jammergenoeg kan niemand snel genoeg ter plaatse zijn dus ben je al zo bewusteloos dat je niet meer zelf kan ademen en hierdoor zijn hartslag ook is uitgevallen eer er een verpleegster of dokter ter plekke is. Twijfelen of je een epinefrineshot geeft (want dit hoort ook vaak bij reanimatie) en toch maar geen zuurstof toedienen of hartmassage geven omdat dit echt reanimatie is? Tegenwoordig is de richtlijn trouwens: geen ademhaling = reanimatie opstarten (want je weet dat het hart zal stilvallen door dat gebrek aan zuurstof). Je zou dus heel wat bewusteloze of comateuze personen die liggen te sterven dood laten gaan, omdat je geen zin hebt om ze te reanimeren ... terwijl deze personen met reanimatie wel een relatief grote overlevingskans hebben. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 augustus 2008 om 17:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei, hoe ik in het leven sta, of wat ik anderen toewens, is irrelevant. Het zal je misschien helpen om me als onmens te bestempelen of zo, maar het is verder niet meer dan een afdwaling van het onderwerp: "moeten we ouderlingen met alle geweld in leven proberen te houden of niet". Citaat:
Of zweven er zoveel bliksems rond in rusthuizen? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wist niet dat we hier aan het kiezen waren tussen een afdeling neonatologie en geriatrie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Foei. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Al sinds het allerprilste begin van de bschaving vezcht de mens om de natuur haar gang NIET te laten gaan. beschaving is tegennatuurlijk. Slechte ogen? We dragen een bril. Teveel kinderen? Anticonceptie werd ontwikkeld. Kindersterfte? Vaccinaties, medische begeleiding etc. Sterven in het kraambed? Gelukkig voor Westerse vrouwene een vergeten nachtmerrie. En Môsieu komt hier een poneren dat we de natuur terug haar gang moeten laten gaan.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een enorme werkdrtuk in RVT's
Ik werk zelf in zo en rvt Ik kan nog wel veel liefde en echte zorg geven aan de oudjes waar ik zo van hou ![]() Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 augustus 2008 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Partijlid
|
![]() Seg, nog een cheluk dat er nog mensen sijn met chevoel foor chumor!
![]() |
#53 |
Partijlid
|
![]() Wat zouden die dames en heren die op dat lumineuze idee kwamen, ervan zeggen als dat systeem algemeen ingevoerd zou worden en ze zelf de dag na hun zeventigste verjaardag in het rusthuis een hartaanval kregen...
Als zelfs een arts niet zomaar mag beslissen over leven en dood, wie geeft de dames en heren directeurs dan dat recht? Een opt-out systeem is niet rechtvaardig... Enkel opt-in is aanvaardbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Of je ouders, die uiteraard nog veel goed te maken hebben, zich ontpoppen tot fantastische grootouders waar je kindertjes dol op zijn. Ik ken mensen van bij de 80 die zowel nuttig werk doen, goeie mensen zijn met vaak een jeugdigere geest dan al die jonge zitzakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, de huidige wet is gewoon gebaseerd op het Christelijke geloof dat de mens niet het recht heeft om te beslissen over leven en dood en dus alles in het werk moet stellen om een leven te redden. Enkel God mag beslissen of iemand door reanimatie mag gered worden of niet. Dit terwijl diezelfde God dus had beslist dat die persoon zijn tijd gekomen was, maar door de mens word tegengewerkt via wetenschappelijk en medische technologie. Volgens de huidige wetgeving is een opt-in zelfs niet mogelijk, want het is wettelijk verboden en zelfs strafbaar om medische hulp te weigeren. Hoewel deze brief ook wettelijk verboden en strafbaar is, want iedereen is verplicht om iemand in nood te helpen en bij te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Omdat overbevolking niet echt productief is
![]() Citaat:
Of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Ik snap niet waarom sommige hiervan de schuld geven aan de vrije markt en privé ondernemingen. Een privé ouderentehuis heeft er namelijk niets aan dat haar klanten sterven. Geen enkele privé onderneming heeft een business model waar het doel is zo snel mogelijk van u klanten vanaf raken. Een privé onderneming zal tot het uiterste gaan om haar klanten te behouden, in dit geval wil tot het uiterste gaan zeggen dat ze hun klanten in leven willen houden.
Contrasteer dit met een staats ouderentehuis. Voor de staat zijn ouderen geen bron van inkomsten, maar een last. Politiekers geven het geld dat ze nu aan de ouderen geven liever uit aan iets opvallendere en populairdere dingen. Iedere oudere die sterft is voor de overheid iemand die bijdraagt aan het oplossen van de vergrijzing. Het staats ouderentehuis zal bij sterfgevallen niet treuren dat ze klanten verliest, maar blij zijn dat ze van een aantal schuldeisers af is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oke, Groentje & alle andere linksen.
Is die in een bejaardentehuis van - of gesubsideerd door - de overheid of in een instelling die compleet gefinancierd is door de bijdragen van de bewoners?
![]() |
![]() |