Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 00:05   #41
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen

Goe bezig.

Eerst kappen op ons programma, maar inhoudelijk niet willen argumenteren.
Laat ons hopen dat de NVA niet op dezelfde manier aan politiek gaat doen...
Ik kap niet op uw programma, ik zeg dat het een zoveelste doorslagje is van dat van het Liberaal Appel en daarom niet de moeite om er echt inhoudelijk aandacht aan te besteden.
Dan heeft U ons programma niet gelezen of slecht gelezen!
Het heeft uiteraard raakpunten met dat van het Liberaal Appel, maar daar blijft het ook bij: raakpunten.
Ik zou eerder denken dat elk programma het lezen waard is voor iemand die zich politiek geengageerd wenst te noemen!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 30 maart 2004, 17:05   #42
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor de gebruikers willen we het "3-Strikes-Out" beleid invoeren: 3 opeenvolgende veroordelingen leidt tot zware bestraffing (verplichte afkick + 1 jaar gevangenisstraf).
En wat als ik je zeg dat de gevangenissen al overvol zitten? Die vent die z'n kind laatst heeft doodgeschoten, die was veroordeeld tot 5 maanden effectief voor slagen en verwondingen (en daar moet je al serieus wat slagen en verwondingen voor toedienen), maar zat die in den bak, nee, want er was geen plaats, wat is nu de prioriteit?

Citaat:
Voor de anderen dient zeer repressief vanaf de eerste keer opgetreden te worden. We denken daarbij aan effectieve gevangenisstraf van minimum 2 jaar en een boete van minimum 2000 € (te vermeerderen met de opcentiemen)
U staat ver van de realiteit, 2000 €, maak er zelfs 5000 € van, is voor dezen peanuts. Enkel de door u genoemde gevangenisstraf is voor hen van belang, en dan nog, het is vooral de pakkans die op dit vlak vergroot moet worden.

Citaat:
Neen, we willen gewoon het huwelijk niet openstellen voor homos, maar eerder teruggaan naar het samenlevingscontract.
Uw woorden zijn: "Homohuwelijken moeten kunnen" , dat is een hele andere en onjuiste bewoording als u het toen al over een samenlevingscontract had.

Citaat:
Dit laatste is voor ons geen issue. Voor ons is dit gewoon een Belgische kieskring zoals elke andere kieskring.
Haha! Er mag niet over gesproken worden! Verboden gespreksonderwerp! Sieg heil am führer Van Nespen!
U heeft nog altijd niet geantwoord op de vraag of het niet onlogisch is binnen provinciale kieskringen dat steden en gemeenten die binnen de zelfde provincie liggen niet binnen dezelfde PROVINCIALE kieskring liggen!?!

Vlaamse groeten

Erwin
Groot Bakkes is offline  
Oud 31 maart 2004, 20:26   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Zorroaster,

In plaats van enkel smalend en neerbuigend te doen over een partijprogramma, zou je het daarnaast beter argumentatief versnipperen als het je niet bevalt.
Het programma van uw N-VA stond me ook geen bollen aan, maar ik zegde tenminste waarom.
Moet ik daar mijn tijd aan gaan verprutsen?
Neen hoor jongen.
Als politiek geïnteresseerde of zelfs kandiderende is het laatste waar ge u moet voor interesseren partijprogramma's. Eens verkozen voert ge daar toch maar van uit wat in uw kraam of dat van uw kartel- of coalitiepartner zijn kraam past.
Een netwerkje uitbouwen, faveurkes beloven, handjes geven op de markt, uw grote leiders op congressen bejubelen en enkel het eigen partijprogramma als een mantra kritiekloos afdreunen.
Dat is waar ge u mee onledig hoort te houden.
Oud 31 maart 2004, 20:39   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fervent Nationaal
4) Familie

Voor Fervent Nationaal maakt de familie dé hoeksteen van de maatschappij. Een herstel van de traditionele familie zou een positieve invloed hebben op tal van andere gebieden, met name: vermindering van criminaliteit, toename van consumptie en uiteraard de vernieuwing van de generaties.
Ik vraag me af waarom uw partij het achterhaalde gezinsmodel wil propageren.
De realiteit toont dat de traditionele familie haar functie verliest, en niet meer als alleenzaligmakend model van samenleven behoort gezien te worden.
De sociale zekerheid, waarvoor je vroeger was overgeleverd aan de goodwill van je kinderrijkdom, is nu geïnstitutionaliseerd, zodat iedereen min of meer een vangnet heeft, of hij nu door omstandigheden familieloos is, of aldus vrijwillig wenst te leven.

Citaat:
Behalve de bovengenoemde maatregelen ter bevordering van de geboorten
Rudyyyyy!!!!
We zijn straks met 11.000.000 Belgen.
De wegen slibben dicht.
Er lijkt geen werk genoeg te zijn.
En jullie gaan desondanks opnieuw sociale en politieke druk uitoefenen om in de geest van de katholieken van vorige eeuwen ongebreideld en ongepland te baren.
Komaan zeg.

Citaat:
en de invoering van een oudersschapswedde,
Gaan jullie dat betalen van de Belgische staatsschuld?
Dan zal het een negatieve wedde zijn, ofte m.a.w. een ouderschapsbelasting.

Citaat:
komt Fervent Nationaal op voor een absoluut en onvoorwaardelijk respect voor het menselijk leven, van bevruchting tot natuurlijke dood.
Als je tegen euthanasie bent en dus een onmenswaardig levenseinde toestaat, dan hoef je op mijn stem alvast niet te rekenen.

Ik ruik hier een reactionairder en conservatievere partij dan de tsjeven en de blokkers saam.
Oud 1 april 2004, 00:38   #45
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Moet ik daar mijn tijd aan gaan verprutsen?
Neen hoor jongen.
Als politiek geïnteresseerde of zelfs kandiderende is het laatste waar ge u moet voor interesseren partijprogramma's. Eens verkozen voert ge daar toch maar van uit wat in uw kraam of dat van uw kartel- of coalitiepartner zijn kraam past.
Een netwerkje uitbouwen, faveurkes beloven, handjes geven op de markt, uw grote leiders op congressen bejubelen en enkel het eigen partijprogramma als een mantra kritiekloos afdreunen.
Partijprogramma's van serieuze partijen wil ik altijd mijn schaarse tijd insteken en geloof me, dat doe ik ook. Waarom vind ik FN geen serieuze partij? Niet omdat ze klein is, maar omdat ze een zeepbel is van mensen die sneller van partij dan van sokken wisselen.
Verwacht u nu echt dat ik mijn tijd ga steken in het analyseren van dit knip-en-plakwerk? U herinnert zich misschien nog de Onafhankelijke Alliantie? Dat partijprogramma heb ik twee weken geleden, toen ze werd opgericht, besproken en bestudeerd.
Allemaal weggesmeten tijd, want een week later was de oprichter al bij Fervent Nationaal aangesloten en schreef hij prompt een nieuw programma. Dat was ene Rudy van Nespen als ik me niet vergis.

Begrijpt u misschien nu wat beter waarom ik niet nog eens mezelf ga foppen door diens nieuwste programma te bestuderen? Over een week is het weer iets anders en dan sta ik daar weer mooi...
zorroaster is offline  
Oud 1 april 2004, 01:00   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom vind ik FN geen serieuze partij?
Pauselijke onfeilbaarheid verkregen van een CD&V-kompaan?

Citaat:
Verwacht u nu echt dat ik mijn tijd ga steken in het analyseren van dit knip-en-plakwerk?
Ik schetste hierboven afdoende wat ik van politici-in-spe verwacht.
Alles kan, niets hoeft.

Citaat:
Begrijpt u misschien nu wat beter waarom ik niet nog eens mezelf ga foppen door diens nieuwste programma te bestuderen? Over een week is het weer iets anders en dan sta ik daar weer mooi...
Commentaar geven op of programma's bediscussiëren, daar is iedereen hier vrij in.

Ikzelf voel me wel meestal enigszins verplicht om, wanneer ik een kwalificatie of persoonlijke interpretatie meegeef aan een programmapunt, om het waarom ervan ook te verduidelijken.
Maar geen probleem als jouw schaarse tijd enkel toelaat om heelder programma's af te doen met een one-liner.
Oud 1 april 2004, 07:20   #47
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen hoor jongen.
Partijprogramma's van serieuze partijen wil ik altijd mijn schaarse tijd insteken en geloof me, dat doe ik ook. Waarom vind ik FN geen serieuze partij? Niet omdat ze klein is, maar omdat ze een zeepbel is van mensen die sneller van partij dan van sokken wisselen.
Verwacht u nu echt dat ik mijn tijd ga steken in het analyseren van dit knip-en-plakwerk? U herinnert zich misschien nog de Onafhankelijke Alliantie? Dat partijprogramma heb ik twee weken geleden, toen ze werd opgericht, besproken en bestudeerd.
Allemaal weggesmeten tijd, want een week later was de oprichter al bij Fervent Nationaal aangesloten en schreef hij prompt een nieuw programma. Dat was ene Rudy van Nespen als ik me niet vergis.

Dus als de NVA in kartel gaat met de CD&V dan noemt U dat serieus.
Als de Onafhankelijke Alliantie samengaat met Fervent Nationaal, dan is dat niet serieus?

Hypocriete houding, vind ik dat!

Mag ik U er trouwens op attent maken dat ik het programma van Fervent Nationaal niet zelf gemaakt heb? Het is net omdat het zo dicht ligt bij de opinies van de Onafhankelijke Alliantie dat we besloten hebben om met Fervent Nationaal samen te werken.

Dat lijkt me trouwens serieuzer dan het zogenaamde Vlaams Kartel tussen twee partijen die nauwelijks raakpunten hebben qua programma.
Maar dat kartel kwam er om de NVA de kans te geven om de kiesdrempel te halen. Dat heeft hoegenaamd niks met principes maar alles met geld en postjes te maken!

Wie is hier nu niet serieus?

Oud 8 april 2004, 09:12   #48
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Lees ons programma en zie dat wij wel degelijk een alternatief bieden!

Oud 8 april 2004, 09:13   #49
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

hierna nogmaals ons verkiezingsprogramma:

1) Werkgelegenheid

Hoewel België traditioneel gebaat is met een vrijhandelsstelsel maakt het globalistische dogma een bedreiging uit voor zijn economie.

Het hart van ons economisch leven zijn de KMO en de zelfstandigen, die tevens een onontbeerlijke rol spelen als zg. "nabijheidsbedrijven".
Deze twee categorieen werden echter door opeenvolgende regeringen systematisch verwaarloosd en moeten dringend bevorderingsmaatregelen genieten.

Ook dienen de sociale en fiscale lasten op de bedrijven naar omlaag.
Deze maatregel is van dien aard dat zij meer jobs zal creëren en dat de competitiviteit van onze ondernemingen op de internationale markten alsook de interne consumptie een opleving zullen kennen.

Fervent Nationaal pleit voor de invoering van een oudersschapswedde. Deze maatregel is te begrijpen als een publieke erkenning en beloning voor de ouders die ervoor kiezen zich aan de opvoeding van hun kinderen te wijden.

Ons onderwijssysteem is aan herziening toe als het aan de behoeften van de bedrijfswereld wil beantwoorden. Iedereen heeft er belang bij dat het technisch en beroepsonderwijs opgewaardeerd wordt in plaats van als de vuilbak van het onderwijs te worden beschouwd.

2)Sociaal

Fervent Nationaal wil de vakbonden juridisch aansprakelijk maken door hen de rechtspersoonlijk te verlenen.

Een grondige herziening van de Sociale Zekerheid is niet te vermijden. Hierbij denken we oa. aan het overdragen van het beheer aan niet-politieke instellingen (met overzicht door het Rekenhof) alsook aan de redding van het pensioenssysteem door een soepeler bijdrageschema en een geboortebevorderend beleid.

3) Immigratie

Dit hoofdstuk vergt amper commentaar. De Belgische wetgeving verbiedt immers elke uitspraak terzake.
Wel dient opgemerkt te worden dat Fervent Nationaal een effectief herstel van de nationale grenzen verlangt, wat trouwens toegestaan wordt door de Schengen-akkoorden.

4) Familie

Voor Fervent Nationaal maakt de familie dé hoeksteen van de maatschappij. Een herstel van de traditionele familie zou een positieve invloed hebben op tal van andere gebieden, met name: vermindering van criminaliteit, toename van consumptie en uiteraard de vernieuwing van de generaties.

Behalve de bovengenoemde maatregelen ter bevordering van de geboorten en de invoering van een oudersschapswedde, komt Fervent Nationaal op voor een absoluut en onvoorwaardelijk respect voor het menselijk leven, van bevruchting tot natuurlijke dood.

5) Belastingwezen en economie

Fervent Nationaal is voorstander van de afschaffing van de belasting op inkomen, zoals trouwens aangeprezen door Nobelprijswinnaar Allais. Deze maatregel zou een verhoging van de koopkracht teweegbrengen, met al de economische en sociale voordelen die hiermee gepaard gaan. Het vermeerderde BTW-inkomen dat uit grotere consumptie zal voortvloeien, zal de schatkist in evenwicht houden.

In de economische sfeer moet de Staat weer als arbitrerende macht optreden, door de mededinging te arbitreren zonder er zelf in te spelen.
Maw. de Staat moet zich tot zijn rol beperken én deze effectief uitoefenen.

6) Landbouw

De zwaar beproefde landbouwsector beschermen kan niet zonder een radicale hervorming van het huidige landbouwbeleid. Dit houdt oa in dat het Gemeenschappelijke Landbouwbeleid van de EU grondig herzien dient te worden. Fervent Nationaal noemt het onaanvaardbaar dat wij niet-EU landbouwgoederen blijven importeren terwijl er in de Unie duizenden hectaren braak liggen. In landbouwzaken hebben het vrijhandelsprincipe en de globalistische ideologie geen burgerrecht. Onze boerenstand is niet te koop!

7) Onderwijs

Onze scholen moeten voor de opkomende generaties dringend hun missie als smeltkroezen voor verdienstelijkheid en excellentie terugvinden. Dit houdt in dat de basisvaardigheden en basiskennis verworven worden voordat ingegaan wordt op talloze, al dan niet nuttige, keuzevakken.
Verder moeten de leraars en directeurs hun gezag en hun pedagogische vrijheid terugkrijgen, in het bijzonder in het zogenaamde "vrij" onderwijs.

8 ) Justitie

Om de efficientie en de onafhankelijkheid van het gerecht te waarborgen, moet zonder meer terug gekomen worden op de recente hervorming van onze justitie. Fervent Nationaal eist dat het gerecht eindelijk daadwerkelijk wordt gedepolitiseerd en de menselijke, materiele en financiele middelen krijgt om zich van zijn taak te kunnen kwijten.
Het spreekt vanzelf dat de catastrofale hervorming van de politiediensten ook aan een grondige herziening toe is.

9) Instellingen en democratie

Behalve de versterking van de effectieve macht van het parlement en van het Rekenhof, pleit Fervent Nationaal voor de invoering van referenda op iniatief van de bevolking, zoals dat bijvoorbeeld in Zwitserland gebeurt.

Wat de institutionele toekomst van België betreft, is Fervent Nationaal voorstander van een federalisme op basis van de provincies. Het huidige federalisme met zijn 2 en half is niet te rechtvaardigen en moet ronduit opgegeven worden. België is een oude Europese natie, al heeft het pas in de 19de eeuw zijn onafhankelijkheid weten te verwerven. Opvallend is dat de taal in onze geschiedenis nooit een politieke factor is geweest en dat onze traditionele provincies (hoofdzakelijk graafschap Vlaanderen, hertogdom Brabant, prinsbisdom Luik) twee- of maar liefst drietalig waren. Ons federalisme op basis van de zogenaamde "gemeenschappen" en gewesten is dus totaal in strijd met onze historische identiteit.

10) Buitenlands beleid

Het België dat wij willen zal de dogmas van de nieuwe wereldorde resoluut afwijzen en zal weigeren mee te doen aan de imperialistische, resp. mondialistische ondernemingen van de VS en de VN.

Samen met onze Europese partners zullen wij streven naar een Europese militaire alliantie met het oog op het bestrijden van de eigenlijke gevaren die ons bedreigen. Zo'n alliantie hoeft echter het soevereniteitsprincipe niet in het gedrang te brengen.

Verder dient Europa duidelijker te worden gedefinieerd, zodat niet-Europese staten niet tot de EU mogen toetreden.

Het beleid en de strekking van de Europese Unie zijn dringend aan verandering toe, waarbij de commissie af zal zien van de bureaucratische handelswijze en mondialistische ideologie die haar kenmerken.
Haar macht dient tot een aantal nauwkeurig afgebakende domeinen beperkt te blijven, terwijl de lidstaten het laatste woord hebben op de gebieden die zij beter zelf beheren, het zogenaamde subsidiareitsprincipe.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be