Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Zijn "vlaamse" eremoorden beter dan "islamietische"?
"vlaamse" zijn het gevolg van onweerstaanbare drang 2 13,33%
"islamietische" eremoorden zijn monsonwaardig 5 33,33%
Die juri zat duidelijk vol moslims 8 53,33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 05:49   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

KAHRAMAN Yücel, ik val je bij.... als de 10 geboden door iedereen nageleefd zouden worden, zonder een spoor van hypocricie, dan zou het een leukere wereld zijn.

Helaas is hypocricie ingebouwd in het menselijke egoïsme.En gaan mensen de regeltjes naar eigen zin aanpassen.
Oud 30 maart 2004, 06:26   #42
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Ik merk dat het argumentarium van Filosoof almaar dunner wordt... Nogmaals, ik daag je hier formeel uit om mij ook maar één belgisch vonnis of arrest te citeren waarin een strafrechter in z'n motivatie het concept van de "eremoord" as such aanvaardt om tot een vrijspraak te concluderen op basis van art. 71 SW.
Try me... at least I know what I'm talking about....

getekend,

Een Gents jurist...
Een dgl moord, begaan door een moslim wordt uiteraard een gemene "eremoord", begaan door een horendragende jurist wordt het uiteraard een "onweerstaanbare drang"
Voor de rest is natuurlijk iedereen gelijk voor de wet, enkel zijn sommigen "gelijker" voor de wet dan anderen...
Uiteraard kan Filosoof zo geen voorbeeld geven en natuurlijk vertelt hij dan maar nonsens.

Niet dat ik iets wil insinueren....
Oud 30 maart 2004, 11:28   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Ik geloof inderdaad ook dat de moordzaak te vergelijken is met een eermoord.
Als we eisen van vreemdelingen zich aan de wetten te houden moeten we zelf al de voorbeeld geven. Je mag nooit verwachten dat vreemdelingen akkoord zullen gaan met dubbele regels; soepele voor de autochtonen en strenge voor de allochtonen. Dit zou automatisch opstand veroorzaken.
Wat betreft eermoord keur ik het ten strengste af, ik vind het achterlijk en vind dat er strenge straffen op moeten gegeven worden.
Niets kan moord vergoeilijken vind ik. Een mens is gewoon veel te veel waard om brutaal het leven van te nemen.
Daarom zeg ik wat duizenden jaren wordt gezegd: JE ZULT NIET DODEN.
Ook het proces gevolgd ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 15:24   #44
Dienaar van het Volk
Vreemdeling

Standaard

Verbaas me over de onjuiste interpretatie of tenminste bron van het fenomeen 'eerwraak'.., Willen zij die er kennelijk van overtuigd zijn dat dit een islamitisch verschijnsel is mij vertellen hoe ze daarbij komen? Dank daarvoor.

Overigens vind ik het niet vreemd dat topicopener dit vergelijkt met de eerwraak kwestie. Menigeen bekritiseren zijn insteek maar niemand wenst zich inhoudelijk te uiten over het WAAROM het dan niet het zelfde is.., Ben benieuwd en geef me voer inhoudelijk te reageren beste mensen..,
Oud 31 maart 2004, 16:33   #45
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dienaar van het Volk
Verbaas me over de onjuiste interpretatie of tenminste bron van het fenomeen 'eerwraak'.., Willen zij die er kennelijk van overtuigd zijn dat dit een islamitisch verschijnsel is mij vertellen hoe ze daarbij komen? Dank daarvoor.

Overigens vind ik het niet vreemd dat topicopener dit vergelijkt met de eerwraak kwestie. Menigeen bekritiseren zijn insteek maar niemand wenst zich inhoudelijk te uiten over het WAAROM het dan niet het zelfde is.., Ben benieuwd en geef me voer inhoudelijk te reageren beste mensen..,
Primo, ik laat in het midden of "eerwraak" een louter islamitisch fenomeen is...

Secundo, ik denk dat ik afdoende heb toegelicht hoe art. 71 van de Belgische Strafwet geen regeling is om "eerwraak" te erkennen als verschoningsgrond voor een misdrijf. Daarvoor is dat artikel enerzijds te breed (slaat ook op gevallen waar er geen eerwraak aan de orde is) en anderzijds tezeer gericht op de specifieke psychologie van de dader (een algemeen principe als "eerwraak" heeft hierin geen enkele waarde).

Mijn uitdaging blijft... Citeer me één enkel geval waar een rechter in zijn vonnis of arrest het concept van de "eerwraak" gebruikt om op basis van art. 71 SW de dader vrij te pleiten. Het is zelfs geen argument dat in de marge gebruikt wordt in onze rechtspraak.
Oud 31 maart 2004, 18:46   #46
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Zijn er hier een paar hun zinnen compleet aan het verliezen? Dit heeft absoluut niks met eremoorden te maken zoals die in de Koran duidelijk omschreven en op voorhand vergoelijkt worden.

Waar zijn we mee bezig?
In de bijbel staan even goed eremoorden..
en het draait altijd om hetzelfde: het aangetaste eergevoel van de horendrager -(draagster)....
Met toch dit verschil: veel Moslims staan nog steeds klaar om hun leven te geven voor Allah en de Koranregels. De bijbel (sorry voor diegenen die nog niet zover zijn...) heeft voor de meeste "christenen "niet veel of helemaal geen invloed meer op hun dagelijks leven. Godsdienst is voor velen hier meer een soort van reden voor feestelijkheden en folklore zoals doopsel, communie,huwelijk tot "begrafenisfeest" toe in bepaalde gevallen. Men moet maar kijken naar de volle moskee's die als paddestoelen uit de grond schieten en de zo goed als lege kerken met één pastoor voor drie of vier dorpen...
De Koran is nu voor hen van groot belang.
De bijbel WAS voor ons van groot belang.
Zoals als dikwijls gezegd en vastgesteld: de Islam houdt die mensen een 500 jaar op achterstand.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 20:06   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Citaat:
In de bijbel staan even goed eremoorden..
en het draait altijd om hetzelfde: het aangetaste eergevoel van de horendrager -(draagster)....
Met toch dit verschil: veel Moslims staan nog steeds klaar om hun leven te geven voor Allah en de Koranregels. De bijbel (sorry voor diegenen die nog niet zover zijn...) heeft voor de meeste "christenen "niet veel of helemaal geen invloed meer op hun dagelijks leven. Godsdienst is voor velen hier meer een soort van reden voor feestelijkheden en folklore zoals doopsel, communie,huwelijk tot "begrafenisfeest" toe in bepaalde gevallen. Men moet maar kijken naar de volle moskee's die als paddestoelen uit de grond schieten en de zo goed als lege kerken met één pastoor voor drie of vier dorpen...
De Koran is nu voor hen van groot belang.
De bijbel WAS voor ons van groot belang.
Zoals als dikwijls gezegd en vastgesteld: de Islam houdt die mensen een 500 jaar op achterstand.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
De bijbel (sorry voor diegenen die nog niet zover zijn...) heeft voor de meeste "christenen "niet veel of helemaal geen invloed meer op hun dagelijks leven. Godsdienst is voor velen hier meer een soort van reden voor feestelijkheden en folklore
Lees dit dan eens:
BELIEF IN AMERICA
En wij ondertussen maar spotten met en verontwaardigd doen over die achterlijke moslims hier en elders....

Dit stond lang in de cache van Google (George Magazine lijkt ter ziele gegaan...) Nu heeft iemand anders het op zijn server gezet:
http://css.peak.org/newsletter/1997/apr97/belief.html
A few interesting (and depressing) statistics, according to the December 1996 issue of George magazine (a political magazine that proclaims itself "not just politics as usual"):
[Note: the numbers don't always add up to exactly 100%, due to rounding.]
48% of Americans attend religious services once a week.
37% attend less than once a week.
13% attend on religious holidays only.
60% of Americans believe the world was created in 7 days.
27% don't believe the world was created in 7 days.
13% don't know or refused to answer.
78% of Americans believe in angels.
15% don't believe in angels.
7% don't know or refused to answer.
49% of Americans are pro-life.
42% are pro-choice.
10% don't know or refused to answer.
56% of Americans don't support the Christian Coalition.
29% do support the Christian Coalition.
16% don't know or refused to answer.
67% of Americans believe that other religions are as legitimate as theirs.
20% believe their religion is more legitimate.
14% don't know or refused to answer.
41% of Americans follow the laws of religion over the laws of the land.
37% choose the law of the land over the laws of religion.
23% don't know or refused to answer.
55% of Americans believe that there is life on other planets.
Of those, 53% believe that aliens have visited us in the last century.
And of those, 70% believe the government is covering it up.
Broken down by partisan beliefs:
Liberals Conservatives Belief
45%.......70%.............7-day Creation
58%.......30%.............Evolution
67%.......79%.............Life after death
76%.......92%.............Heaven
69%.......83%.............Hell
72%.......82%.............Angels
76%.......87%............. Miracles
40%.......30%.............Reincarnation
44%.......41%.............Ghosts
29%.......27%.............Astrology

Return to CSS 1997 Newsletter Archive

Dit is recenter: http://agpgroupdotnet.crosswinds.net/news/dutch/news/0057.htm
agp ][ NEWS.NL
You are > home > news.agpgroup.net > Nederlands Nieuwscentrum >

[size=5]
Veel inwoners VS nemen Bijbel letterlijk[/size]
WASHINGTON - De scheppingsgeschiedenis Genesis is de letterlijke waarheid, zo zoals beschreven in het bijbelboek gelooft 61 procent van de Amerikanen. ABC News publiceerde deze week de uitkomsten
van een onderzoek.
Van de ondervraagden gelooft 66 procent ook dat de zondvloed en de doortocht door de Rode Zee werkelijk hebben plaatsgehad, en dat het niet zomaar om "symbolische, stichtelijke verhalen uit de Bijbel" gaat.
De uitkomsten van het onderzoek berusten op vraaggesprekken met 1011 volwassen
Amerikanen. Deze werden tussen 6 en 10 februari gehouden. Charles Nalls, pastoor van de katholiek-anglicaanse kerk "Christ the King" in Washington, noemt de resultaten "verrassend en geruststellend." Volgens hem "toont het onderzoek aan dat Amerikanen meer in de Bijbel lezen dan we dachten. De meesten van hen zien de Bijbel als Gods onfeilbaar Woord."
Uit het onderzoek blijkt verder dat christenen onderling verschillen in de mate waarin ze geloven. Van de leden van de grote protestantse kerkverbanden gelooft 75 procent in het letterlijke scheppingsverhaal, 79 procent in de
doortocht door de Rode Zee en 73 procent in de zondvloed. Bij de evangelische kerken is dat respectievelijk 87, 91 en 87 procent; bij de rooms-katholieken 51, 50 procent en 44 procent. Zelfs van de ondervraagden die opgaven dat ze geen godsdienst aanhingen, zei 25 procent in de schepping te geloven. Bijna eenderde van hen gelooft in de doortocht door de Rode Zee en 29 procent in de zondvloed.
Met het oog op de aanstaande première van de film van regisseur Mel Gibson over het lijden van Christus stelden de onderzoekers de vraag of het Joodse volk zoals dat nu leeft, schuldig is aan de dood van Christus. Van de ondervraagden antwoordde 80 procent ontkennend, 8 procent meent van wel. Gibson heeft in verschillende interviews gezegd dat "wij allemaal, de hele mensheid, de verantwoordelijkheid dragen."
Vorig jaar hadden er eveneens verschillende onderzoeken plaats naar de geloofsovertuiging van Amerikanen. Een Harris-onderzoek onder 2201 volwassenen wees toen uit dat 93 procent van de christelijke Amerikanen in
wonderen gelooft, 95 procent in de hemel, 93 procent in de maagdelijke geboorte en 96 procent in de opstanding van Christus.
Uit een eerder gehouden Harris-onderzoek onder 2306 volwassenen, dat in oktober werd gepubliceerd, bleek dat 42 procent van de christelijke Amerikanen God als mannelijk ziet. Slechts 1 procent ziet Hem als vrouwelijk. Bijna 40 procent is van mening dat God noch mannelijk noch vrouwelijk is, 11 procent vindt dat God
zowel mannelijk als vrouwelijk is.
Volgens dit onderzoek meent 48 procent dat God een Geest is Die een menselijke vorm kan aannemen, maar niet menselijk is. Volgens 9 procent is God als een mens. Iets meer dan een kwart meent dat God nooit een menselijke vorm aanneemt.
In december vorig jaar toonde de uitkomst van een Gallup-onderzoek aan dat 61 procent van de Amerikanen gelooft dat godsdienst alle of bijna alle problemen van deze tijd zou kunnen oplossen. Een iets grotere groep, 64 procent, meent tegelijk dat de invloed van godsdienst in de VS hoe langer hoe meer tanende is.
Eenzelfde onderzoek wees in november uit dat godsdienst een belangrijke rol speelt in het leven van zes op de tien Amerikanen. Bij Canadezen is dat maar 28 procent en bij Britten maar 17 procent.
Bron: Reformatorisch Dagblad d.d. 18-02-04
Ik heb dit al enkele malen op het forum gezet en ik zal herbeginnen, mocht het nodig zijn, voor degenen die het niet gelezen hebben.

Helaas kon ik nog niet de hand leggen op een dgl. enquète voor Vlaanderen.
En hoeveel "bezoekers" trok Lourdes nu ook weer de laatste jaren?
En dan maar lachen met die lompe moslims...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 20:25   #48
Hanne
Banneling

Standaard

[quote="filosoof Lees dit dan eens:
BELIEF IN AMERICA
[/quote]

Filo toch, soms komen die dekselse Amerikanen je toch wel goed hé. De ideale excuustruzen om het achterlijke islamitische denken te verschonen. Alleen, we hebben het hier over Europa.
Idd., EUROPA : dus geen appels met peren verwarren om citroenen een zoete smaak toe te dichten...
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 21:35   #49
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Je klampt je vast aan strohalmen, Filosoof...

Belief in AMERICA... Alsof je hiermee iets relevants zegt over het christelijk geloof in EUROPA...

Je zou het net zo goed kunnen hebben over nationalisme in AMERICA of extreem rechts in AMERICA of misschien zelfs de algemene kennis van de gemiddelde AMERICAN...

Het zootje ongeregeld dat zich in die privé-kerkjes ophoudt en zichzelf "in the name of God" tot het uitverkoren volk rekent, kan ik nog bezwaarlijk "christelijk" noemen. Money, money, money... da's alles waar die televisiepredikanten om geven. En aangezien het intelligentiepeil van een zeer groot deel van de Amerikaanse bevolking niet meteen "hoog" te noemen is, "pakt" het daar ook nog. Die predikanten "proberen" hun ideeën al jaren te slijten in Europa (in Italië hebben ze zelfs hun eigen zenders), maar het wil maar niet aanslaan... Gek toch he...

Sorry, maar die vergelijkingen zijn intellectueel oneerlijk. En het erge is dat je dit zelf vast en zeker beseft. Je bent bewust te kwader trouw hier.
Oud 31 maart 2004, 22:38   #50
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb dit al enkele malen op het forum gezet en ik zal herbeginnen, mocht het nodig zijn, voor degenen die het niet gelezen hebben.
Is dat een dreigement?
Oud 31 maart 2004, 22:41   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
Is dat een dreigement?
Hoe schreef L P BOON dat ook weer? "De mensen een geweten schoppen" ?
Oud 31 maart 2004, 22:46   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier

Is dat een dreigement?
Hoe schreef L P BOON dat ook weer? "De mensen een geweten schoppen" ?
Of Boileau "cent fois sur le métier,remettez l'ouvrage , commencez et recommencez le sans cesse"
Of Willem van Oranje-Nassau:
"Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer"
zoiets in die zin....
(je moest eens weten, AB...)
Oud 1 april 2004, 08:56   #53
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Filosoof, wat komt gij nu toch weer lullen over Amerika? Het is een feit dat we VANDAAG de dag in BELGIE immens veel last hebben met de moslims.

Het is een feit dat we VANDAAG over GANS DE WERELD oorlog en verdrukking hebben overal waar er moslims zijn.

En telkens wordt dat weerlegd met zaken die er niet toe doen, zaken uit het verleden, uitzonderingen, ...

Je verandert hierdoor niet de feiten, hoor. En de feiten spreken zich niet positief uit over de islamwereld.

De gehele wereldbevolking doet zijn best om meer en meer in vrede te leven met mekaar. Maar met wie wordt het steeds erger en erger? De moslims... Ga zelf maar na, en als je het niet w�*l zien, tja, dan kan ik je ook niet helpen.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 09:42   #54
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

En hopla... zo zitten we natuurlijk weer op het favoriete thema "de islam" en de political correctness die ons dan weer zou moeten verplichten om het christendom minstens even erg te bevuilen.

En moeite dat er gedaan wordt... en blijkbaar zijn de kortzichtige vooroordelen nog steeds in de uitverkoop; als het moet, kunnen we zelfs verwijzen naar wat er in de VS gebeurt. Kijk eens aan, kijk eens aan... Ik hoop vurig dat Filosoof in z'n broekske kakt als hij de statistieken voor Vlaanderen in z'n pollen krijgt en daaruit blijkt dat die "leegloop van de kerk" veel minder groot is dan ie gedacht had... Ik kan enkel getuigen vanonder de kerktorens waar ik me beweeg dat het met die leegloop heel erg meevalt en dat er zelfs een duidelijke trend naar verjonging en vernieuwing merkbaar is die ons Filosoofke de schrik om het hart zou jagen.

Maar terug on-topic. Eremoord bestaat in ons rechtssysteem dus NIET. Eremoord wordt in ons christelijk geloof NIET geduld; nu niet en nooit niet! Ook in het verleden werd voor "eremoord" geen uitzondering geduld. Nagenoeg elke Westerse strafwet kent het concept "temporary insanity", zeker geen "populaire" rechtsfiguur, maar wel een menselijke.

Als ge dan deze figuur wil gaan misbruiken om iets over de islam te gaan vergoeilijken, dan steekt ge dus zelf het vuur aan de lont.

Ethisch heb ik het er zeer moeilijk mee dat rechtzaken nog eens dunnetjes worden overgedaan in de media gewoon omdat het slachtoffer familie was van een journalist. Sorry, dit kan dus NIET. Grappig detail: een aantal mensen met wie ik destijds in de clinch lag in het debat over de juryrechtspraak hebben in dit debat hun "kazak gedraaid"... nu zou het plots toch wenselijk zijn dat de jury wordt afgeschaft en de beoordeling overgelaten aan beroepsmagistraten.
Oud 1 april 2004, 10:23   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Belief in AMERICA... Alsof je hiermee iets relevants zegt over het christelijk geloof in EUROPA...

Je zou het net zo goed kunnen hebben over nationalisme in AMERICA of extreem rechts in AMERICA of misschien zelfs de algemene kennis van de gemiddelde AMERICAN...

Het zootje ongeregeld dat zich in die privé-kerkjes ophoudt en zichzelf "in the name of God" tot het uitverkoren volk rekent, kan ik nog bezwaarlijk "christelijk" noemen. Money, money, money... da's alles waar die televisiepredikanten om geven. En aangezien het intelligentiepeil van een zeer groot deel van de Amerikaanse bevolking niet meteen "hoog" te noemen is, "pakt" het daar ook nog. Die predikanten "proberen" hun ideeën al jaren te slijten in Europa (in Italië hebben ze zelfs hun eigen zenders), maar het wil maar niet aanslaan... Gek toch he...

Sorry, maar die vergelijkingen zijn intellectueel oneerlijk. En het erge is dat je dit zelf vast en zeker beseft. Je bent bewust te kwader trouw hier.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik
Helaas kon ik nog niet de hand leggen op een dgl. enquète voor Vlaanderen. Dus alls jij cijfers hebt....
Oud 1 april 2004, 10:58   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Filosoof, wat komt gij nu toch weer lullen over Amerika? Het is een feit dat we VANDAAG de dag in BELGIE immens veel last hebben met de moslims.

Het is een feit dat we VANDAAG over GANS DE WERELD oorlog en verdrukking hebben overal waar er moslims zijn.

En telkens wordt dat weerlegd met zaken die er niet toe doen, zaken uit het verleden, uitzonderingen, ...

Je verandert hierdoor niet de feiten, hoor. En de feiten spreken zich niet positief uit over de islamwereld.

De gehele wereldbevolking doet zijn best om meer en meer in vrede te leven met mekaar. Maar met wie wordt het steeds erger en erger? De moslims... Ga zelf maar na, en als je het niet w�*l zien, tja, dan kan ik je ook niet helpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Het Zwart Blok heeft daar last mee, [size=6]ik niet![/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkslaaf
De meest recente massaslachting had plaats in Rwanda, een goed "gekerstende" streek (ik meen me trouwens te herinneren dat daar bij in België zelfs nonnetjes voor een rechtbank moesten worden gebracht...) [size=6]1.200.000 doden[/size], ruw geschat...
De eerste Golfoorlog, na de invasie van Koeweit kwam er omdat de CIA groen licht gegeven had aan Saddam ("he is a bastard, but he is our bastard"), om zo een excuus te hebben om militaire bassissen in de regio op te zetten.
De 2° Golfoorlog was US-initiatief: zgn. zoeken naar door het westen geleverde en al lang vernietigde WMD. Die WMD werden dan ook niet gevonden...
Een 20°eeuw westerse oorlogen, [size=6]10-tallen miljoenen doden[/size], grotendeels alleen gedaan... , een eeuw US-interventies in Latijns Amerika, allemaal zonder moslims
Een 19° eeuw met de oorlogen van Napoleon en de kolonialisering van een deel van de wereld: moslims?? Kijk eens naar de film over "onze" afrikaanse kolonialisatie, vanavond..

Werkslaaf, ventje, je weet gewoon niet waarover je spreekt! In het ergste geval maken de moslims een tevergeefse inhaalbeweging: d�*t halen ze nooit in.....
Oud 1 april 2004, 11:09   #57
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkslaaf
De meest recente massaslachting had plaats in Rwanda, een goed "gekerstende" streek (ik meen me trouwens te herinneren dat daar bij in België zelfs nonnetjes voor een rechtbank voor kwamen...) [size=6]1.200.000 doden[/size], ruw geschat...

Ga je nu nog insinueren dat het Westen verantwoordelijk was voor die stammentwisten?

De eerste Golfoorlog, na de invasie van Koeweit kwam er omdat de CIA groen licht gegeven had aan Saddam ("he is a bastard, but he is our bastard"), om zo een excuus te hebben om militaire bassissen in de regio op te zetten.

Ja, en daar waren ze bijzonder ontevreden mee in Koeweit ... ze zagen liever Saddam komen, niet? ...

De 2° Golfoorlog was US-initiatief: zgn. zoeken naar door het westen geleverde en al lang vernietigde WMD. Die WMD werden dan ook niet gevonden...

Nee, en veel van de 100.000den doden van het Saddam Hoessein regime moeten ze ook nog opgraven.

Een 20°eeuw westerse oorlogen, [size=6]10-tallen miljoenen doden[/size],

60 jaar geleden Filo ...

grotendeels alleen gedaan... , een eeuw US-interventies in Latijns Amerika,

Hoeveel doden in naam van de profeet Jezus ?

allemaal zonder moslims
Een 19° eeuw met de oorlogen van Napoleon en de kolonialisering van een deel van de wereld: moslims??

Vreugerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ....

Werkslaaf, ventje, je weet gewoon niet waarover je spreekt! In het ergste geval maken de moslims een tevergeefse inhaalbeweging...
en is het OK dat moslims niets uit de geschiedenis leren, niet?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 11:22   #58
filosoof
Banneling

Standaard

[quote="Hanne"]
Citaat:

De meest recente massaslachting had plaats in Rwanda, een goed "gekerstende" streek (ik meen me trouwens te herinneren dat daar bij in België zelfs nonnetjes voor een rechtbank voor kwamen...) [size=6]1.200.000 doden[/size], ruw geschat...

Ga je nu nog insinueren dat het Westen verantwoordelijk was voor die stammentwisten?
Ik mep niet enkel naar het westen...

Ja, en daar waren ze bijzonder ontevreden mee in Koeweit ... ze zagen liever Saddam komen, niet? ...

Nee, en veel van de 100.000den doden van het Saddam Hoessein regime moeten ze ook nog opgraven.

Een 20°eeuw westerse oorlogen, [size=6]10-tallen miljoenen doden[/size],

60 jaar geleden Filo ... mager excuus!
grotendeels alleen gedaan... , een eeuw US-interventies in Latijns Amerika,

Hoeveel doden in naam van de profeet Jezus ?
Ongeteld en ontelbaar...
allemaal zonder moslims
Een 19° eeuw met de oorlogen van Napoleon en de kolonialisering van een deel van de wereld: moslims??

Vreugerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .... Jullie hebben het toch ook zo graag over de misdaden van Mohammed in de 7° eeuw...
Werkslaaf, ventje, je weet gewoon niet waarover je spreekt! In het ergste geval maken de moslims een tevergeefse inhaalbeweging...
en is het OK dat moslims niets uit de geschiedenis leren, niet?
Citaat:
In het ergste geval maken de moslims een tevergeefse inhaalbeweging...
Oud 1 april 2004, 11:30   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Helaas kon ik nog niet de hand leggen op een dgl. enquète voor Vlaanderen. Dus alls jij cijfers hebt....
intellectueel oneerlijk
bewust te kwader trouw hier
kijk hier eens: een voorproefje:
http://www.smslgv.be/tijdschrift/jaa...e_lourdes.html

en dit...
http://www.bop.vgc.be/tijdschriften/...8/28binbed.txt
Meer mensen op bedevaart
Dit jaar gaan meer Belgen op bedevaart. De paus riep het jaar 2000
uit tot heilig jaar voor de christenen. Hij riep ze op om te komen
bidden in Rome of Jeruzalem. Dat zijn de belangrijkste plaatsen voor
de Kerk. Gelovigen moeten natuurlijk niet zover gaan. Ze kunnen ook
bidden in eigen land. Elk jaar trekken tienduizenden bedevaarders
naar Scherpenheuvel, Halle en Oostakker. In Halle gaan ze bidden bij
de 'zwarte madonna'. De pastoor van Halle telde al dubbel zoveel
bedevaarders als vorig jaar. Er gaan ook meer Belgen naar Lourdes in
Frankrijk. "Het aantal bedevaarders steeg met een vierde", zegt Guido
Lammens. Hij verkoopt reizen naar Lourdes voor bedevaarders.

Nog iets: http://www.medjugorje.org/
The Medjugorje Web™ is dedicated to providing information about one of the most incredible and important supernatural events of our time. Since 1981, in a small village named Medjugorje in Bosnia-Herzegovina (map), The Blessed Virgin Mary has been appearing and giving messages to the world. She tells us that God has sent her to our world and, these years she is spending with us are a time of Grace granted by God. In her own words she tells us, "I have come to tell the world that God exists. He is the fullness of life, and to enjoy this fullness and peace, you must return to God".

Since the apparitions began in 1981, millions of people of all faiths, from all over the world, have visited Medjugorje and have left spiritually strengthened and renewed. Countless unbelievers and physically or mentally afflicted, have been converted and healed. You owe it to yourself and your loved ones, to investigate with an open mind and heart the events which are occurring in Medjugorje. I invite you to explore all the information contained on this Web Site, and decide for yourself whether you will answer Our Lady's call from Heaven.
nog een beetje:http://www.salvatorscherpenheuvel.be/

Ik laat [size=6]al[/size] die mensen hun geloof, maar ik laat het dan ook aan anderen....
Bewust te kwader trouw en intellectueel oneerlijk? Dan stel je mijn verdraagzaamheid wel zwaar op proef
(wie in een glazen huis woont gooit beter [size=6]niet[/size] met stenen...)
Oud 1 april 2004, 12:06   #60
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
kijk hier eens: een voorproefje:
http://www.smslgv.be/tijdschrift/jaa...e_lourdes.html

en dit...
http://www.bop.vgc.be/tijdschriften/...8/28binbed.txt
Meer mensen op bedevaart
Dit jaar gaan meer Belgen op bedevaart. De paus riep het jaar 2000
uit tot heilig jaar voor de christenen. Hij riep ze op om te komen
bidden in Rome of Jeruzalem. Dat zijn de belangrijkste plaatsen voor
de Kerk. Gelovigen moeten natuurlijk niet zover gaan. Ze kunnen ook
bidden in eigen land. Elk jaar trekken tienduizenden bedevaarders
naar Scherpenheuvel, Halle en Oostakker. In Halle gaan ze bidden bij
de 'zwarte madonna'. De pastoor van Halle telde al dubbel zoveel
bedevaarders als vorig jaar. Er gaan ook meer Belgen naar Lourdes in
Frankrijk. "Het aantal bedevaarders steeg met een vierde", zegt Guido
Lammens. Hij verkoopt reizen naar Lourdes voor bedevaarders.

Nog iets: http://www.medjugorje.org/
The Medjugorje Web™ is dedicated to providing information about one of the most incredible and important supernatural events of our time. Since 1981, in a small village named Medjugorje in Bosnia-Herzegovina (map), The Blessed Virgin Mary has been appearing and giving messages to the world. She tells us that God has sent her to our world and, these years she is spending with us are a time of Grace granted by God. In her own words she tells us, "I have come to tell the world that God exists. He is the fullness of life, and to enjoy this fullness and peace, you must return to God".

Since the apparitions began in 1981, millions of people of all faiths, from all over the world, have visited Medjugorje and have left spiritually strengthened and renewed. Countless unbelievers and physically or mentally afflicted, have been converted and healed. You owe it to yourself and your loved ones, to investigate with an open mind and heart the events which are occurring in Medjugorje. I invite you to explore all the information contained on this Web Site, and decide for yourself whether you will answer Our Lady's call from Heaven.

Ik laat al die mensen hun geloof, maar laat het dan ook aan anderen....
Ondertussen wachten we nog altijd op een bewijs 'dat je met dat artikel 71 SWB alle kanten uit kunt'. Ik verwed er 100 € op dat er niet 1 uitspraak bestaat die 'gekrenkt eergevoel' of 'gekrenkt religieus gevoel' als schulduitsluitingsgrond aanvaardt.
Filo lult m.a.w. nog maar eens uit zijn nek (over deze uitdrukking zal hij vast weer verontwaardiging spelen... en zo de vraagstelling ontwijken. Kronkel, kronkel, zoals de gewaardeerde Distel pleegt te zeggen. )

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be