![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de grootdistributie steekt teveel winst in hun zakken.
ze hebben software die bestudeert hoe prijsgevoelig consumenten zijn. Op basis van die analyses weten ze perfect waar ze winst kunnen pakken, en waar ze scherp moeten spelen. de lonen zijn 2 keer duurder door onze sociale zekerheid. De dagweddes liggen in Belgie iets hoger doordat iedereen alles duurder moet betalen. De verwarmingskostprijs is een faktor die ook weegt op onze economie. En de schaal van produceren en verdelen is groter, het land telt gewoon meer consumenten.. Dus de marketingkostprijs en overhead kan gespreid worden over meer consumenten.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 augustus 2008 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook moet je alles in rekening nemen kapitaalkosten (investeringen dus) allerhande... Er zit trouwens meer dan 3cent aardappel in een frietzak de prijs per kilo moet schommelen tussen de 10 en de 20 cent. En ik eet liever toch mijn frieten zonder aarde zonder pel en niet rauw...
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
edit: de klant is namelijk altijd koning...
Laatst gewijzigd door largo_w : 27 augustus 2008 om 09:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
kijk eerst eens in eigen boezem zou ik zo zeggen http://www.statbel.fgov.be/figures/d45_nl.asp Of kan jij ook met cijfers bewijzen wat je beweerd? Kom nog eens af met uw groot intellectueel vermogen... En jij wil spreken over kennis van economie ![]() Vraag en aanbod is het meest elementaire gegeven in de economie. Ook vraag ik mij af hoe de verkoper zijn goederen gaat verkopen voor een prijs die ligt boven het vermogen van zijn consumenten ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terzijde,
enkele jaren terug was er boel in Frankrijk; de boeren vonden dat ze weinig geld kregen voor hun produkten, terwijl deze in de grootwarenhuizen redelijk duur stonden; dus eisten ze dat er wetgeving zou komen die de warenhuizen ging verplichten om de inkoopprijs naast de verkoopprijs te affisjeren. De warenhuizen waren tegen, en zegden dat als die verplichting er ging komen, zij ook gingen affisjeren hoeveel transportkosten, verlieskosten door rot of kneuzing, bepotelen door klanten ... enz. van de "winst" afging. De wet is er niet gekomen en de boerenorganisaties zouden "het begrepen hebben".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de btw heeft onze economie geinflateerd: iedereen moest meer verdienen om die duurdere goederen te kunnen kopen... Ofwel room je de winst af van de bedrijven en verschuif je de supplycurve. Het effect zal wel een mix zijn. de lasten op de arbeid hebben de economie ook duurder gemaakt, alles dat in belgie geproduceerd wordt kost 3 x meer dan zonder lasten geproduceerd. Dus kan ik mij inbeelden dan voor een bedrijf die personeel in grootdistributie dubbeldik moet betalen, komt de prijs van dezelfde goederen duurder in de handel hier in Belgie dan in spanje. Door een Btw effect en door een kostprijseffect. Andere dingen gaan dan weer goedkoper zijn, dicht bij een logistieke hub wonen heeft ook zijn voordelen. Wat wel een punt is, waarom zou een spaanse imodium in spanje goedkoper moeten zijn dan de belgische imodium, en nota bene geproduceerd in belgie, en notabene leven in een europese gemeenschap. Dat is een duidelijk voorbeeld van prijszetting af fabriek per zone om een optimale winst te bekomen. Wat dus duidelijk nog niet werkt is de transport van die goederen van spanje naar belgie zou die belgische prijs onder druk moeten zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||||||
|
![]() brother p
Citaat:
![]() Citaat:
Maar op lang termijn sla je de bal verkeerd het zijn de hogere inkomsten die zorgen voor hogere prijzen op lange termijn niet hogere prijzen die zorgen voor hogere inkomens. het zou toch niet logisch zijn hé... Alé ik bedoel maar welke massochistische ondernemer zet zijn producten op de markt boven de marktprijs (prijs die de consument bereid is te betalen)-als hij lager kan? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Aangezien het bbp (het totaal aan goederen en diensten in ons land) 316,6 miljard euro bedroeg, vertegenwoordigde de totale loonsom in 2006 net geen 50 procent van het inkomen van alle Belgen. Van 1972 tot en met 2005 ging altijd ruim de helft van het bbp naar de loontrekkenden. In België en de andere rijke landen daalt het loonaandeel in het bbp al sinds het begin van de jaren 80. Vooral in sectoren en bedrijven met veel laaggeschoolden staan de lonen zwaar onder druk." Laatst gewijzigd door DannyS : 27 augustus 2008 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat "voor onze bedrijven"? Voor hun is de Belg koploper in gratis overuren. In Spanje moet je daarmee niet afkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() Als jij me lukraak tegenspreekt hoef ik dat niet te weerleggen.
Laatst gewijzigd door DannyS : 27 augustus 2008 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Op de genoemde fles cola én op mijne friet betaal ik 6% BTW. De stijgende prijzen zitten in de stijgende bedrijfswinsten. En dat doet pijn omdat onze lonen niet volgen.
Laatst gewijzigd door DannyS : 27 augustus 2008 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor alle duidelijkheid het was in Torrevieja en we gingen daar winkelen in de plaatselijke Aldi, Carrefour en de plaatselijke mercadonna's. Verschil op alle inkopen (en deze waren echt wel gelijk met wat we in België kopen) was rond de 30%.
Wil nog een voorbeeldje geven : na de plaatselijke markt op vrijdag, gingen we met onze twee kinderen wat drinken op een terrasje : 4 cola's en we betaalden ongeveer 4,5 €, dat zie je hier in België niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weet je, ik dacht ik zal een flesje champagne drinken, en zag toen de prijzen, normaal betaal ik zo'n 8-10euro, en het was daar allemaal 12-16euro en ik heb ze laten staan, ik heb toen maar genoten van de schitterende rode languedoc wijntjes van 4euro die je hier dan niet vind aan die prijs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |