![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voila, hier kun je dus de volledige échte Talmud lezen. Véél plezier ermee. O ja, je had het dus ergens over minim die volgens jou Christenen zouden zijn. Niet dus volgens zelfs de meest orthodokse Jood. Ik hoop dat je Engels verstaat. Five are called 'minim': (1) he who says there is no God and the world has no guide; (2) he who says the world has more than one guide; (3) he who ascribes to the Lord of the Universe a body and a figure; (4) he who says that God was not alone and Creator of all things at the world's beginning; (5) he who worships some star or constellation as an intermediating power between himself and the Lord of the World. De door jouw aanbevolen site Come and Hear is gewoon de zoveelste antisemitische site die, als je de goeie links erin aanklikt , naar ene Elizabeth Dillen leidt en via haar kom je dan weer bij David Duke van de Koekoeks Clan terecht. LOL Laatst gewijzigd door Francientje : 29 augustus 2008 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er staat namelijk niet dat hij niet hoeft te betalen. Hij moet namelijk wél betalen. Het gaat om het tijdstip wanneer hij moet betalen. De Joodse wet is als volgt dat een Jood een Jood direct moet betalen voor verrichtte werkzaamheden. Dat wil zeggen: op de dag zélf, vóór zonsopgang van de volgende dag. Dat dit onpraktisch is kunt u zelf wel bedenken, dus mag er een uitzondering worden gemaakt als de betreffende Jood een betalingstermijn heeft afgesproken. Bijvoorbeeld: 'Ik wil betaald worden bij levering.' De regeling die je aanhaalt geeft aan dat als er geen termijn is afgesproken je je aan de Joodse wet moet houden (direct betalen), behalve t.o.v. ongelovigen voor wie die verplichting niet geldt. Het gaat dus niet om 'of' iemand betaald krijgt maar om 'wanneer'. Het is alweer een tijd geleden maar ik heb het ooit als volgt gehoord: ''Laat het loon van de werkman niet in uw huis overnachten''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik citeer uit de Babylonische Talmoed. U moet niet van onderwerp veranderen. Waarom probeert u altijd de waarheid te verdraaien.De miniem in deze context, zijn de christenen. Ik citeer hier een tekst die het heeft over de Joodse aanwezigheid in Caesarea in de late Oudheid. Social Interplay: Contacts with Non-Jewish Neighbours The degree and variety of contacts with its non-Jewish neighbours also distinguished the Jewish community at Caesarea. Each group -- pagans, Jews, Christians, Samaritans -- appears to have been a minority in the city. The Babylonian Talmud (Avoda Zara 4a) tells of an incident involving Jewish-gentile relations in the city which is instructive: R. Abbahu praised Rav Safra to the minim ]Christian or Jewish-Christian agoranomoi responsible for the market in Caesarea], saying that he was a great man. They exempted him from taxes for 13 years. One day the minim found him [Rav Safra] and said: ... Een andere tekst, lukraak gekozen: Thank you for the excellent article "Writer Reviews History of Matthew" in last Sundays' edition. It has consistently been the case that with every succeeding archaeological find, the closer it moves us to a purer message, and further away from the Higher Criticism of the past century or so. Maybe now more of us can concentrate on the message, and much less the missives of the "scholarly" and media-savvy efforts of those like the Jesus Seminar. The article mentioned George Howard, Shem Tob and the Mishnah, all three of which points toward something that is actually missing in the copies of the New Testament we carry. The Gospel of Matthew in Hebrew by Shem Tob contained the Divine Name Jehovah (YHWH). The Mishnah mentions the use of the Divine Name (Sanhedrin 7:5, Yoma 6:2, Berakhot 9:5) close to Christ's time, but it is the Talmud that mentions the ritual removal the "Tetragrammata" (YHWH) from the "Books of the Minim" (Christian Scriptures) at Talmud Shabbat 13 (14:5). 'Minim' betekent heel vaak hier christenen (ook joden-christenen). U moet ons hier niet proberen iets wijs te maken. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sanedrin 58 b: een heiden die een jood slaat mag gedood worden. R. Hanina said: If a heathen smites a Jew, he is worthy of death,21 for it is written, And he looked this way and that way, and when he saw that there was no man, he slew the Egyptian.22 R. Hanina also said: He who smites an Israelite on the jaw, is as though he had thus assaulted the Divine Presence; for it is written, one who smiteth23 man [i.e. an Israelite] attacketh24 the Holy One.25 En men geeft zelfs de reden op waarom die heidene (ongelovige) mag worden gedood die een jood (Israeliër) heeft geslagen. Dat staat er in de Babylonische Talmoed. En nu ben ik benieuwd wat u nu weer gaat uitvinden om het goed te praten. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Komt dat nog altijd van Come and Hear? LOL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Idd. Maar wij zijn de dwalenden, de site "Come en Hear" is het evangelie.
Ik consulteer liever echte bronnen, jij hebt aangetoond dat de site "come en hear" van bedenkelijk alooi is. Dat is voldoende. Dra ik zelf geen hebreeuw of oud grieks kan lezen, dien ik dus beroep te doen op vertalingen. Nu weet ik welke ik niet dien te gebruiken.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Wat in de Babylonische Talmud staat heb ik niet geschreven. Er staat wat er staat. De betekenis van minim is wat ie is. Ik heb deze teksten niet geschreven. Een van de teksten mbt tot de 'minim' komt overigens van een joodse onderzoeker. Maar u hoort het niet zo graag natuurlijk. Pech voor u.
De moraal van het verhaal: de heilige boeken van de joden zijn evenzeer doorspekt met zware racistische of onverdraagzaame standpunten als de heilige boeken van de islamieten. Dus de joden moeten bij mij nooit meer spreken van antisemitisme. Hun heilige boeken getuigen van een even erge negatieve houding tegenover de niet-joden, de goiem. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() De vooroordelen van u en uw weinig inventieve naprater zijn legio. Dat is mijn bron:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
gezicht altijd zo echt uit ziet. Op de koop toe vermengen ze een beetje 'echt' met véél vals. Net zo goed vind ik het altijd koddig als ze met de Talmoed aankomen. Ik bedoel maar: er zijn mensen die hun hele leven wijden aan het lezen en het leren interpreteren vooral en ook het aanpassen aan de normen van de huidige tijd van alles wat er zoal in de Talmoed staat. Maar ja, dat zal die onheilige alliantie van kukluxclanners, fundi's en extreem linksen een zorg zijn. Als een en ander niet in hun kraam past dan veranderen ze het gewoon zo dat het wel in hun kraam past. Ik bedoel, er zijn er die serieus geloven dat Joden kinderbloed door hun brooddeeg roeren. Bedankt voor je steun. Laatst gewijzigd door Francientje : 29 augustus 2008 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 18:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Is de echte Talmoed van Francientje compleet? Waar zijn de folios? (de oorspronkelijke verdeling v.d. de Talmoed)
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal u helpen en geef de site met de onverdachte tekst: http://www.come-and-hear.com/sanhedrin/sanhedrin_0.html Maar kijkt u gerust naar een andere tekst als u dat verkiest. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
op Virtueel Jewish Library staat. Maar ik heb het dus niet gecontroleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://www.sacred-texts.com/jud/bar/index.htm . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Ik vraag me trouwens af wat u hebt tegen de vertaling heb van de Nékizin, Sanhedrin van Rabbi Epstein en Co. U citeert zelf een versie van de Talmud (via een vermoedelijke Joodse of Zionistische Link, die geen folio geeft) en u weet nog niet eens wat er in staat. Waar bent u toch mee bezig. Weinig ernstig in ieder geval. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementslid
|
![]() De Talmoed van "Jewish virtual library" is een copie van "Sacred-texts.com"
Lees eens wat er bovenaan de site staat: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |