![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() EU-leiders zijn weer bij hun verstand, nu willen ze plots geen sancties meer ondernemen. Dit wordt gewoon lachwekkend voor Europese politiek. Toch geloof ik dat Baltsiche state en Polen wel met hun stokken zwaaiden en stoer deden alsof ze niet bang waren van Rusland.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-Rusland.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb dat artikel bekeken, maar daar staat niets concreets in:
...Franse diplomaten in Brussel zeiden dat Frankrijk wel overweegt de samenwerking met Rusland in te perken. Vergadering Maandag komen Europese leiders op uitnodiging van EU-voorzitter Frankrijk in Brussel bijeen om te spreken over mogelijke maatregelen tegen Moskou naar aanleiding van de inval in Georgië en het erkennen van de onafhankelijkheid van twee afvallige provincies. Maar de buitengewone zitting zal volgens het Elysée geen concrete sancties opleveren, hoewel een aantal landen daar wel op heeft aangedrongen. Veel geblaat en weinig wol. Ik zou wel willen uitvinden welke landen hebben aangedrongen op concrete sancties en waarom. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2008 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is onwijs slechts informatie van één kant in een conflict te absorberen. In een oorlog is het eerste dat sneuvelt de waarheid, en dat geldt evenzeer voor de 'westerse' media als voor de niet-westerse media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Staatssecretaris
|
![]() Nog eens die reactie van Europa. Hier een laatste bericht van de Nouvel Observateur. Blijkbaar hebben ze daar ook een bocht van 180° gemaakt.
CRISE DANS LE CAUCASE L'Elysée dément les menaces de sanctions contre la Russie NOUVELOBS.COM | 29.08.2008 | 18:01 http://tempsreel.nouvelobs.com/actua..._la_russi.html "Nous sommes toujours en phase de dialogue avec Moscou, pas en phase de sanctions", a affirmé une source proche de l'Elysée démentant les propos de Bernard Kouchner qui évoquait jeudi des sanctions "et bien d'autres moyens" de l'UE contre la Russie. Celle-ci espère, de son côté, que "la raison l'emportera sur les émotions" au sein de l'UE. De rest zal besproken worden tijdens de Europese Raad |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan hebt ge mijn vraag verkeerd begrepen. Ik vroeg: "Welke zijn de landen die aangedrongen hebben op sancties tegenover Rusland?" Ik heb die vraag gewoon uit persoonlijke interesse gesteld. Johan heeft daar al op geantwoord dat het waarschijnlijk gaat over de Baltische staten en Polen. Tot voor enkele dagen was Frankrijk daarbij... maar Kouchner is blijkbaar wat over zijn toeren gegaan.. en dat hebben ze nu ook ingezien in Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb dit vanochtend ook gehoord. Ik dacht het omgekeerde gelezen te hebben. Wat is het nu ?
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 augustus 2008 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Het is jammer dat China en de Europese landen nog steeds plat op de buik gaan voor het USA imperialisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belangrijk is hoe de EU dit mijnenveld,haar opgelegd door machten van buitenaf,gaat ontmijnen.....daartoe is de stok en de wortel nodig.Maar zonder "stok" zijn de opties nogal beperkt ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2008 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Niet dus. Zie enkele berichten hierboven.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 augustus 2008 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Interessant iets over deze kwestie: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja Cjpie...als ge op dit forum zit, dan is dit om meer te weten. Als ge ons nu vraagt waarom dit interessant is?... Niemand verplicht u op deze thread te blijven... Of zijt ge soms betaald om deze thread te terroriseren?
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 30 augustus 2008 om 15:58. |
![]() |
![]() |