Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 17:54   #41
FDM
Banneling

Standaard

De vld wil enkel 1. cdv kapotmaken

zodat ze zelf met spa kunnen verderboeren ?
het zou mij niet verwonderen !!
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 17:58   #42
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Max, wedden dat NVA niet uit het kartel stapt. Hieraan zijn immers voor de partij heel wat meer na-dan voordelen aan verbonden.
1. NVA uit de uit de Vlaamse regering met als gevolg postjesverlies, i.c. mensen moeten ontslaan,..
2. De onmogenlijkheid om nog te wegen op de Vlaamse besluitvorming welke cruciaal zou kunnen blijken indien de comunautaire discutie naar de gewesten wordt overgeheveld;..
3. Weg uit de publieke belangstelling,..
3. Totaal op droog zaad te komen zitten want door een vergetelheid, foutje,....worden de dotaties voor het kartel op een CD&V vzw gestort en niet op een gezamenlijke vzw. En ga maar naar de verkiezingen zonder werkingsmiddelen;..
4.Wat kan een partij die maximaal 7 tot 8% zou kunnen behalen nu betekenen voor de samenleving, want in die zogenaamde Forza Flandria geloofd tocn niemand nog.
Ik vraag me af, voor puntje 3 waar je op doelt ?

bron of linkje of zo ?

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 18:07   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht

..

4.Wat kan een partij die maximaal 7 tot 8% zou kunnen behalen nu betekenen voor de samenleving, want in die zogenaamde Forza Flandria geloofd tocn niemand nog.

Als niemand gelooft dat er kommunotaire problemen zijn, waarom gelooft niemand dan dat er een goedwerkende, stabiele, eendrachtige .. regering bezig is?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 18:13   #44
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
VLD wil de cdv kapotregeren, op zo kort mogelijke tijd.

De dag dat cdv zijn nek uitsteekt en zegt dat de staatshervorming een werk van lange termijn is en dat de regering er niet voor hoeft te vallen is de dag dat VLD en de franstaligen er de stekker uittrekken om dan de cdv te zien afgaan in vervroegde verkiezingen.

De VLD wil trouwens geen staatshervorming, ze deed alsof om zelf niet nog meer stemmen te verliezen en cdv geen kans te geven de zaak op de lange baan te schuiven.

De vld wil enkel 1. cdv kapotmaken , 2. het Vlaams kartel uiteenspelen en 3. cdv kapotmaken.

mvg. sint ignacius
Daar zit ook iets in natuurlijk. Al heeft de CD&V de fout om in die val te trappen natuurlijk.

Dit bewijst nogmaal eens de stelling dat de VLD de meest verderfelijke partij is van Vlaanderen. Wordt het niet eens tijd dat die partij desnoods via buitenparlementaire actie wordt geëlimineerd.

Een leider als Poetin, zou zich niet zomaar laten doen... Jammer, want dat Yves vorig jaar van goede wil was, daar blijf ik van overtuigd.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 18:14   #45
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
De vld wil enkel 1. cdv kapotmaken

zodat ze zelf met spa kunnen verderboeren ?
het zou mij niet verwonderen !!
Een nieuwe paarse periode moet met hand en tand, desnoods met geweld bestreden worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 09:08   #46
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een nieuwe paarse periode moet met hand en tand, desnoods met geweld bestreden worden.
Hoe gaan die nog een meerderheid bijeenkrijgen?
Hoe meer de Vld kapt op het Kartel hoe sterker dit wordt.
Vooral de gewone burger is het 8 jaar opportunistisch vooral franstalig geinspireerd gewauwel van Verhofstadt nog niet vergeten. En Somers is helemaal ne giller.
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 10:16   #47
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
U verdient Uw leiders...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 21:52   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ben ik nu de enige die partijpolitiek ABSOLUUT oninteressant begin te vinden? niet dat dit bij mij nu pas doordringt (ik vind dit al meer dan een jaar zo), maar soms sta ik ervan verbaasd dat het nog dwazer kan.

Knopen doorhakken en op uw strepen blijven staan zijn dingen die precies niet meer kunnen.

ge kunt compromissen maken, maar er ook ferm in overdrijven. Dat laatste begint mij echt danig op m'n zenuwen te werken, mijn geloof in de democratie heeft een flinke deuk gekregen moet ik zeggen. Wat een kutsysteem toch.
Het kutsysteem waaronder de Belgen gebukt gaan mag dan al 'democratie' worden genoemd, dat is toch niet maar dan een schoolvoorbeeld van wat in de volksmond een 'leugen' heet.

Voor het Belgische systeem is zelfs het woord 'particratie' niet accuraat genoeg.

Mijn geloof in de democratie (zoals bijvoorbeeld de Zwitsers die proberen te verwerkelijken) neemt net elke dag toe.

Bij de volgende verkiezingen zal mijn stem afhangen van één item: invoering van het BROV.

Ik overweeg zelfs zèlf op te komen, met de 'ReferendumLijst'.

In de statuten daarvan zal in elk geval opgenomen zijn :

- verkozenen mogen enkel stemmen over de invoering van het BROV (liefst 'ja', uiteraard), over �*lle andere zaken moeten ze zich onthouden (bij voorkeur door de zittingen te verlaten).

- éénmaal het BROV ingevoerd, wordt de 'ReferendumLijst' ontbonden, en nemen �*lle verkozenen onmiddellijk ontslag als volksvertegenwoordiger.

- èlke verkozene die zich niet aan deze twee punten houdt, wordt onmiddellijk vogelvrij verklaard.

Ik hoop dat het niet nodig zal zijn, natuurlijk, want ik hou tegelijk ook van een rustig en relatief anoniem bestaantje als simpele dommekloot.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 22:42   #49
FDM
Banneling

Standaard

gaat het nva-congres voor een 3e sisser stemmen ?
15/7
31/7
21/9
3x is scheepsrecht
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 12:53   #50
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C. Bekijk bericht
Vooral de gewone burger is het 8 jaar opportunistisch vooral franstalig geinspireerd gewauwel van Verhofstadt nog niet vergeten. En Somers is helemaal ne giller.
Deprimerend gemakkelijk eigenlijk, dat zal ongeveer als volgt gaan :

- somers : Ja mensen we hebben al meer dan een jaar geprobeerd maar cdv/nva/kartel ( schrap wat niet van toepassing is ) maken het ons onmogelijk door hun te radicale houding.
- somers : Wij willen geen chaos en gaan doen wat goed is voor de mensen
- Vandelanotte : we gaan onze verantwoordelijkheid opnemen omdat we de mensen niet langer kunnen laten gijzelen door de fascisten/nva/vlaamskartel
- DiRuppo : Het ies met skpijt in de hart dat iek dit zie gebeur. Maar wij zullen de solidair met de anderen zijn en garandeer dat cdh geen slaktoffer wordt van de radikaal houding van de CDV.
( cdh zal dus in de regering mogen blijven )
- Groen! <wie daar momenteel het woord ook moge voeren> : wij gaan de mensen redden van de ondergang die een jaar crisis al veroorzaakt heeft en we gaan de solidariteit redden.
- ...

Kort gesteld zal er een paarsgroene regering komen , die hebben een minderheid aan vlaamse, maar wel een enorme meerderheid aan waalse kant.

Er is natuurlijk de redenering dat een minderheid aan vlaamse kant niet kan want dat zou de verhoudingen in dit land te duidelijk maken. Echter, indien de vlaamse deelnemers aan zo'n regering konden zeggen dat 't de schuld van cdv/nva was omdat ze door die twee echt geen andere keuze meer hadden zou paars groen het durven proberen.

Vergeet niet dat dit idee aan vlaamse kant voor de verkiezingen al geopperd is door Decroo, de omstandigheden maakten de uitvoering ervan totnogtoe moeilijk/onmogelijk maar op termijn zou dit een mogelijk plan kunnen zijn. En het moet niet eens worden uitgevoerd, enkel binnenskamers mee gedreigd. Als de cdv binnenskamers te horen kreeg dat ze TOCH niet zo onmisbaar zijn voor een regering zullen die snel genoeg hun kar draaien om de postjes niet te mislopen. Waarom denk je dat cdv zo "standvastig" is geweest de laatste weken ? Ze doen echt hun best om zonder te veel schade hun kar te keren.

En de gevolgen in 't stemhokje ? Wel, als je dit kan doen op een moment dat er net verkiezingen zijn geweest ( 2009 ) en de volgende nog jaren weg zijn , dan zal de stap snel gezet zijn naar de dumping van alle vlaamse eisen. En men zal dan zijn best doen om de kiezer aan deze vaudeville niet meer te herinneren en op een paar jaar tijd zal diens verontwaardiging ( als die er al is ) al wel weer vergeten zijn , behalve bij een paar politiek geinteresseerden zoals de mensen op dit forum, maar dat maakt geen knal uit. De overgrote meerderheid van de mensen zal 't vergeten zijn.

Vlamingen zijn echt een dom klootjesvolk, wij laten ALLES over ons heen gaan.

Als de spelers in deze vaudeville het kunnen uithouden met leugens in de media en rookgordijnen tot juni 2009 is alles verloren. Als ze vroeger door de mand vallen zou het KUNNEN dat de oppositie een mooie slag slaat, maar ja dan verandert enkel de samenstelling van de regering een beetje na 2009. Dan zal LDD "geroepen" zijn om "verantwoordelijkheid" op te nemen of zoiets, maar verder blijft de zaak uitzichtloos.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
Oud 7 september 2008, 17:26   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Deprimerend gemakkelijk eigenlijk, dat zal ongeveer als volgt gaan :
Deprimerend gemakkelijk ???
Eventjes vergeten hoe diep het water geworden is tussen de blauwen en de roden/donderroden (die laatste de groenen zijnde ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 17:56   #52
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deprimerend gemakkelijk ???
Eventjes vergeten hoe diep het water geworden is tussen de blauwen en de roden/donderroden (die laatste de groenen zijnde ...)
Ja, want ze hebben een gemeenschappelijke vijand : het Vlaams Kartel.

Het was enkel wachten tot het juiste moment, en door verkiezingen zo vlakbij was de oplossing nog niet haalbaar. Wacht maar tot juni 2009.

mvg. sint ignacius
Oud 7 september 2008, 18:49   #53
Siger
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je vergeet natuurlijk wel de groep die nog niet beslist heeft en waar lees je dat er een meerderheid voor status quo is?
Hoe kan je rekening houden met de groep die nog niet beslist heeft?
Siger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 10:06   #54
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het kutsysteem waaronder de Belgen gebukt gaan mag dan al 'democratie' worden genoemd, dat is toch niet maar dan een schoolvoorbeeld van wat in de volksmond een 'leugen' heet.

Voor het Belgische systeem is zelfs het woord 'particratie' niet accuraat genoeg.

Mijn geloof in de democratie (zoals bijvoorbeeld de Zwitsers die proberen te verwerkelijken) neemt net elke dag toe.

Bij de volgende verkiezingen zal mijn stem afhangen van één item: invoering van het BROV.

Ik overweeg zelfs zèlf op te komen, met de 'ReferendumLijst'.

In de statuten daarvan zal in elk geval opgenomen zijn :

- verkozenen mogen enkel stemmen over de invoering van het BROV (liefst 'ja', uiteraard), over �*lle andere zaken moeten ze zich onthouden (bij voorkeur door de zittingen te verlaten).

- éénmaal het BROV ingevoerd, wordt de 'ReferendumLijst' ontbonden, en nemen �*lle verkozenen onmiddellijk ontslag als volksvertegenwoordiger.

- èlke verkozene die zich niet aan deze twee punten houdt, wordt onmiddellijk vogelvrij verklaard.

Ik hoop dat het niet nodig zal zijn, natuurlijk, want ik hou tegelijk ook van een rustig en relatief anoniem bestaantje als simpele dommekloot.
Nederland kent dezelfde problemen en in Belgie is het nog veel erger door de communitaire tegenstellingen

De regering Leterme is pas het begin van de crisis tussen politici en burgers.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...maar_het_begin

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 8 september 2008 om 10:12.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 07:49   #55
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C. Bekijk bericht
SP-A en VLD zijn in de Vlaamse regering toch druk doende om een nieuwe paarse periode voor te bereiden.
Nog een tijdje rekken en strekken tot nieuwe federale verkiezingen .
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:55   #56
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ze willen het kartel gewoon uitéén spelen

gogogo, de regering moet (nog een keer) vallen! Tot iedereen doorheeft dat dit apeland onbestuurbaar is!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be