![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen weten we (volgens wetenschappelijk onderzoek dat we hebben opgezocht) dat de slaagkans eigenlijk minder dan 1 procent is. We moeten het niet onder stoelen of banken steken dat, op die leeftijd, jongeren eigenlijk niet zoveel last hebben van die nicotinestok en als ze hun sigaretjes zelf rollen valt de prijs eigenlijk ook wel nog mee. In hun beleving hebben ze dikwijls meer te verliezen dan te winnen door er mee te stoppen. Maar we zijn nog maar begonnen en geven ons niet gewonnen. Laatst gewijzigd door Karma : 4 september 2008 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() Al die bemoeizuchtigheden de dag van vandaag:
Waarom moogt ge nie paffen op de speelplaats of in een gescheiden rokersruimte? Daar kunt ge nie afkomen met passief-roken-argumenten maw ge schaadt er niemand mee buiten uzelf en als da een probleem is kunt ge ineens ook de MacDonalds, alcohol en alle frituren verbieden. Voor minderjarigen zou ik nog kunnen begrijpen dat het enkel is toegelaten mits schriftelijke toestemming van de ouders. Maar nu maken ze gewoon problemen waar er geen zijn. IK heb zelf nooit gerookt en heb mij nooit gestoord aan leerlingen/leerkrachten die op de speelplaats stonden te paffen of in een aparte rokersruimte. Al die ziekelijke betuttelingen van links en die noemen zichzelf dan "tolerant" ![]()
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind een serieuze verstrenging uiterst welkom. Tijd dat jonge mensen eens kennis maken met de wereld zoals hij hoort te zijn. Trouwens ik vind een lijfstraf zoals vroeger noodzakelijk terug. Ge kunt er alleen maar flinker van worden.
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben gewoon van het soort dat irrationele gedrag van de mens, namelijk langzaam zichzelf vergiftigen omdat ze te zwak zijn om een verslaving tegen te gaan mag verhinderd worden door dwang. Of denkt u dat rokers echt roken omdat ze er baat bij hebben ? Die gele tanden, die stank, die rokershoest, die gele vingers, die schrale huid, de 0-conditie, die piepende longen, de grote kans op vroegtijdige kanker....als een roker ook maar 1 hersencel had met karakter was ie al lang gestopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wat verstaat u onder "baat"? Ik spendeerde vroeger bijv. heel veel tijd aan computer en gamen (een vorm van verslaving dus). Daar heb ik in principe ook geen baat bij dus moet er ne pipo van de regering hier komen binnestormen en mij verbieden van nog met de videogames te spelen? Persoonlijk weet ik zelf nie wa rokers fijn vinden aan zone stinkstok net zoals veel rokers zich afvroegen wa ik fijn vond aan die "infantiele" games. Dat niet-rokers moeten worden gevrijwaard van de schadelijke stoffen die rokers verspreiden ben ik het 100% eens maar er zijn nu eenmaal plaatsen (zoals openlucht of rokersruimtes) waar ze niemand storen en ik begrijp dan ook nie waarom da het nu opeens wel een probleem is.
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En lijfstraffen is gewoon een vorm van zwakheid. Als ge uw kinderen/leerlingen alleen kunt doen luisteren door erop te motten dan zegt dat meer over u dan over die kinderen/leerlingen.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() De dag van vandaag motten de leerlingen op de leerkracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In den tijd dat de leraar nog eens een mot kon geven zonder vervolging, waren de leerlingen wat aandachtiger. Zo zwak stonden ze dus niet. Ik denk dat de leraar van vandaag een zwakke positie heeft.
![]() |
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() In da geval mogen ze voor mijn part terugmotten.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebeurde vroeger ook al eens.
Maar dan kwamen er nog meer straffen aan te pas.
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ge vroeger tegen uw ouders ging vertellen da ge straf had gekregen dan kreeg ge er nog eens straf bovenop van uw ouders. De dag van vandaag gaat die ouder zijn beklag doen bij de schooldirecteur. Maw, de slinger is teveel naar de andere kant aant gaan. Maar in mijn secundaire schoolcarrière heb ik genoeg gevallen gezien van leerlingen die ten onrechte gestraft werden gewoon omdat de leerkracht een slechte dag heeft of omdat hij gewoon de pik had op bepaalde leerlingen. Dat de leerkracht een machtspositie heeft is okè maar volgens mij werd die positie vroeger veel te veel misbruikt en daar is dan gelukkig verbetering in gekomen.
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En roken ... da's bij uitstek het uitgangsbord van "stoer" omdat dit het toonbeeld is van "volwassen". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bv in de metro: No eating , No smoking. Fine: 50 dollars. En het wordt stipt opgevolgd. In USA is hoge snelheid op de weg verboden. max is denk ik 100 km/u. Overtreders worden streng beboet. Iedereen houdt zich daaraan. 'Verboden te verbieden' dat is de ziekte van de Mei 68-ers. De ziekte is ongeveer overwonnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hebt ge duidelijk niet genoeg nagedacht?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kandidaat immigrant: neen, ik zal mijn kinderen niet onderwerpen aan de leerplicht, ik vind dat ikzelf over hen mag beslissen. bevoegde ambtenaar: verblijfsvergunning en visum geweigerd: betrokkene begrijpt niks van onze kultuur, onze wetten en onze gewoontes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementslid
|
![]() Rookverbod op scholen voor min-18 jarigen, goed zo.
Maar dat ze dan ook drugdealers aanpakken. De politiek-correcten hebben er zo iets van om op de kap van de rokers te zitten, maar dan drugs wel te 'gedogen.' Omgekeerde wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vader: en Jantje, hebt ge ne goeie meester? Jantje: Ja pa, hij slaat niet terug.
|
![]() |
![]() |