Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2008, 09:48   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Allen is overdreven maar een grote groep probeert toch jaarlijks of tweejaarlijks (afhankelijk van het inkomen) naar het "land van herkomst" (wel raar vermits sommigen in Nederland geboren en getogen zijn) reizen...
idd.

wat ik ook raar vindt is de verschuiving van "het vaderland" naar "het moederland"... ofwel heb ik iets drastisch gemist, ofwel is dat ook heel stilletjes in ons taalgebruik binnengesijpeld.

In mijnen tijd hadden de mensen enkel "hét vaderland" (één vaderland, hét vaderland, ons vaderland, sterven voor het vaderland, fier op het vaderland, noem maar op.... niks: terug naar het moederland...)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 10:56   #42
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
idd.

wat ik ook raar vindt is de verschuiving van "het vaderland" naar "het moederland"... ofwel heb ik iets drastisch gemist, ofwel is dat ook heel stilletjes in ons taalgebruik binnengesijpeld.

In mijnen tijd hadden de mensen enkel "hét vaderland" (één vaderland, hét vaderland, ons vaderland, sterven voor het vaderland, fier op het vaderland, noem maar op.... niks: terug naar het moederland...)
Zou het niet kunnen dat ze daar nog familie hebben en dat ze misschien een keer per jaar daarvoor naar daar gaan....
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 11:23   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

De hasjhandel is een van de belangrijkste inkomstenbronnen van Marokko. Wat dit echter met gezinshereniging (titel van de topic) te maken heeft is mij een raadsel.

Het hypocriete is dat enerzijds de kweek van drugs wordt getolereerd - afgezien van de oorlog in '92 die tegen de hasjkwekers (Rif) werd gevoerd - maar anderzijds strenge straffen worden uitgesproken voor wie aan de grenzen wordt betrapt. De gevolgen voor een onschuldige truckchauffeur werden nog niet zo lang geleden verfilmd in "De hel van Tanger".

Even hypocriet vind ik het als softdrugs niet mogen worden gekweekt maar wel in beperkte mate mogen worden gebruikt en/of verkocht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 11:26   #44
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze mogen als synoniem worden gebruikt, hoewel "vaderland" het land benadrukt waar je geboren en getogen bent. "Moederland" heeft eerder met bezittingen te maken.
Oud 9 september 2008, 11:38   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill( of moet ik zeggen Goodwilleke want u verkleint nogal graag iemand naam lees ik) de handel in Antwerpen op gebied van soft drugs is voornamelijk in handen van Marokkanen. Ze voeren dit zelf in via de vakanties in Marokko en verkopen het in lokale vzw's. Als u denkt dat het anders is moet u eens wat veldwerk verrichten dan kunt u zelf die conclusie maken.
Turken houden zich met softdrugs niet bezig.
Wel met heroine; maar in tegenstelling tot hun Marokkaanse broeders loopt die distributie niet via hun vzw's. Misschien moet u eens achter uw begonia kruipen en met mensen die in het vak zitten op pad gaan; u leert vast veel bij.

Laatst gewijzigd door alice : 9 september 2008 om 11:38.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 12:44   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ze mogen als synoniem worden gebruikt, hoewel "vaderland" het land benadrukt waar je geboren en getogen bent. "Moederland" heeft eerder met bezittingen te maken.
sinds wanneer heeft een "belg" bezittingen in een moederland rudy?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 september 2008, 12:59   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sinds wanneer heeft een "belg" bezittingen in een moederland rudy?
'k Wist dat je die vraag zou stellen. Neen, een moederland is een land met bezittingen in een ander land, maar het woord kan ook gebruikt worden als synoniem voor vaderland. Waarom weet ik niet, misschien dat vaderland iets te patriottistisch zou klinken.
Oud 9 september 2008, 13:46   #48
PoCo?
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goodwill( of moet ik zeggen Goodwilleke want u verkleint nogal graag iemand naam lees ik) de handel in Antwerpen op gebied van soft drugs is voornamelijk in handen van Marokkanen. Ze voeren dit zelf in via de vakanties in Marokko en verkopen het in lokale vzw's. Als u denkt dat het anders is moet u eens wat veldwerk verrichten dan kunt u zelf die conclusie maken.
Turken houden zich met softdrugs niet bezig.
Wel met heroine; maar in tegenstelling tot hun Marokkaanse broeders loopt die distributie niet via hun vzw's. Misschien moet u eens achter uw begonia kruipen en met mensen die in het vak zitten op pad gaan; u leert vast veel bij.
U bent van uw eerste veralgemening ook niet gestorven hè.
Oud 9 september 2008, 14:16   #49
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
je kan niet veralgemenen.

ik hoop voor jou dat je geen vertrouwelijke informatie hier loslaat, want dta kan zich tegen je keren en is strafbaar.
Geef mij de definitie van 'vertrouwelijke informatie' ?
Informatie die te sterk is om tegen te argumenteren ?
Ga de eerste de beste VZW binnen en vraag of er iemand is die je wat wiet kan verkopen. Wedden dat je dadelijk prijs hebt ?
Sorry, maar commentaar leveren op verkapte commerciële zaken die zichzelf VZW noemen en dan ook nog vuiligheid verkopen, is blijkbaar not done.
Maar niet zo lang geleden werd er een post geplaatst waarin met veel poeha werd gemeld dat R.M. Morel een datingsite gebruikt om aan een relatie te geraken.
Dat was meteen met toenaam van de persoon en al.
Maar da's ni zo erg zekers ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 14:23   #50
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Geef mij de definitie van 'vertrouwelijke informatie' ?
Informatie die te sterk is om tegen te argumenteren ?
Ga de eerste de beste VZW binnen en vraag of er iemand is die je wat wiet kan verkopen. Wedden dat je dadelijk prijs hebt ?
Sorry, maar commentaar leveren op verkapte commerciële zaken die zichzelf VZW noemen en dan ook nog vuiligheid verkopen, is blijkbaar not done.
Maar niet zo lang geleden werd er een post geplaatst waarin met veel poeha werd gemeld dat R.M. Morel een datingsite gebruikt om aan een relatie te geraken.
Dat was meteen met toenaam van de persoon en al.
Maar da's ni zo erg zekers ?
Is dit ook niet van toepassing op de meeste Vlaamse jeugdhuizen??
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 14:23   #51
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
spreek je uit ervaring ?
typische toogpraat.
Ik woon hier tussen de marokkanen, en ik moet er uit alle eerlijkheid bijzeggen dat ik nog nooit problemen met ze gehad heb.

Ze spreken bijna allemaal Spaans en Catalaans, maar probeer niet tijdens de zomer aan je spul te geraken want net als al de rivieren staat het er zomerdroog bij.

ps ik spreek dus uit ervaring, hoewel ik ook graag toogpraat verkoop.
Oud 16 september 2008, 02:00   #52
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Elk voertuig dat van ginder komt is een mogelijk smokkelvoertuig . Iedereen weet nu al wel dat via Marokko een massa soft-drugs naar hier komt ...

Maar wat voor een halve gare loopt nu naar de politie om te zeggen dat zijnen auto vol drugs is gestolen ...
Hij had tuurlijk graag zijnen autoradio terug....
Oud 16 september 2008, 08:33   #53
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Hij had tuurlijk graag zijnen autoradio terug....
op wat slaat dit allemaal ?
denk je nog na ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 11:15   #54
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd.

yo circe, moederland is wanneer je een koniging hebt.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 11:19   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
yo circe, moederland is wanneer je een koniging hebt.
dan is Mohammed VI een "mietje" zeker? want de marokkanen hebben het toch altijd over hun moederland hoor.

Oud 16 september 2008, 11:23   #56
Hoomer

Standaard

Citaat:
dan is Mohammed VI een "mietje" zeker? want de marokkanen hebben het toch altijd over hun moederland hoor.
dat kan natuurlijk tot de mogenlijkheden behoren
Oud 16 september 2008, 11:31   #57
Hoomer

Standaard

Leerde op de voetbal ne zekere mohammed kennen (onze zonen speelden in het zelfde team) nen toffe pee, na enkele jaren verdween hij voor 3 jaar in de cel waarvoor? ja hoor dealen in 't groot (per kilo), het was toen de vierde maal dat hij daar voor opgepakt werd.
Oud 16 september 2008, 12:46   #58
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik dacht dat Marokkanen het eerder over vaderland hebben.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:14   #59
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meestal hebben die mensen het gewoon over Marokko!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 15:15   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Meestal hebben die mensen het gewoon over Marokko!
jamaar nee, in bepaalde zinswendingen of uitleggen.

wij hebben het ook over Belgie, maar in bepaalde context geldt dat als "vaderland" voor sommigen althans.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be