![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat ik ook raar vindt is de verschuiving van "het vaderland" naar "het moederland"... ofwel heb ik iets drastisch gemist, ofwel is dat ook heel stilletjes in ons taalgebruik binnengesijpeld. In mijnen tijd hadden de mensen enkel "hét vaderland" (één vaderland, hét vaderland, ons vaderland, sterven voor het vaderland, fier op het vaderland, noem maar op.... niks: terug naar het moederland...)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hasjhandel is een van de belangrijkste inkomstenbronnen van Marokko. Wat dit echter met gezinshereniging (titel van de topic) te maken heeft is mij een raadsel.
Het hypocriete is dat enerzijds de kweek van drugs wordt getolereerd - afgezien van de oorlog in '92 die tegen de hasjkwekers (Rif) werd gevoerd - maar anderzijds strenge straffen worden uitgesproken voor wie aan de grenzen wordt betrapt. De gevolgen voor een onschuldige truckchauffeur werden nog niet zo lang geleden verfilmd in "De hel van Tanger". Even hypocriet vind ik het als softdrugs niet mogen worden gekweekt maar wel in beperkte mate mogen worden gebruikt en/of verkocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen als synoniem worden gebruikt, hoewel "vaderland" het land benadrukt waar je geboren en getogen bent. "Moederland" heeft eerder met bezittingen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goodwill( of moet ik zeggen Goodwilleke want u verkleint nogal graag iemand naam lees ik) de handel in Antwerpen op gebied van soft drugs is voornamelijk in handen van Marokkanen. Ze voeren dit zelf in via de vakanties in Marokko en verkopen het in lokale vzw's. Als u denkt dat het anders is moet u eens wat veldwerk verrichten dan kunt u zelf die conclusie maken.
Turken houden zich met softdrugs niet bezig. Wel met heroine; maar in tegenstelling tot hun Marokkaanse broeders loopt die distributie niet via hun vzw's. Misschien moet u eens achter uw begonia kruipen en met mensen die in het vak zitten op pad gaan; u leert vast veel bij. Laatst gewijzigd door alice : 9 september 2008 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sinds wanneer heeft een "belg" bezittingen in een moederland rudy?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Wist dat je die vraag zou stellen. Neen, een moederland is een land met bezittingen in een ander land, maar het woord kan ook gebruikt worden als synoniem voor vaderland. Waarom weet ik niet, misschien dat vaderland iets te patriottistisch zou klinken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Informatie die te sterk is om tegen te argumenteren ? Ga de eerste de beste VZW binnen en vraag of er iemand is die je wat wiet kan verkopen. Wedden dat je dadelijk prijs hebt ? Sorry, maar commentaar leveren op verkapte commerciële zaken die zichzelf VZW noemen en dan ook nog vuiligheid verkopen, is blijkbaar not done. Maar niet zo lang geleden werd er een post geplaatst waarin met veel poeha werd gemeld dat R.M. Morel een datingsite gebruikt om aan een relatie te geraken. Dat was meteen met toenaam van de persoon en al. Maar da's ni zo erg zekers ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Ik woon hier tussen de marokkanen, en ik moet er uit alle eerlijkheid bijzeggen dat ik nog nooit problemen met ze gehad heb.
Ze spreken bijna allemaal Spaans en Catalaans, maar probeer niet tijdens de zomer aan je spul te geraken want net als al de rivieren staat het er zomerdroog bij. ps ik spreek dus uit ervaring, hoewel ik ook graag toogpraat verkoop.
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() op wat slaat dit allemaal ?
denk je nog na ?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan is Mohammed VI een "mietje" zeker? want de marokkanen hebben het toch altijd over hun moederland hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Leerde op de voetbal ne zekere mohammed kennen (onze zonen speelden in het zelfde team) nen toffe pee, na enkele jaren verdween hij voor 3 jaar in de cel waarvoor? ja hoor dealen in 't groot (per kilo), het was toen de vierde maal dat hij daar voor opgepakt werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik dacht dat Marokkanen het eerder over vaderland hebben.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal hebben die mensen het gewoon over Marokko!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jamaar nee, in bepaalde zinswendingen of uitleggen.
wij hebben het ook over Belgie, maar in bepaalde context geldt dat als "vaderland" voor sommigen althans.
![]() |
![]() |