Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2008, 15:02   #41
FDM
Banneling

Standaard

Anderzijds vind ik Geert een zwak minister.
Hij staat er altijd bij alsof hij er niks aan kan doen en alles hem overkomt.

hij is dan ook advokaat , dat zegt genoeg

zie maar eens wat die van Terzake er allemaal van bakten en die 'maken' ook het nieuws op radio1)

toen ik in december voor de 1130ste keer een onderhandelaar uit de zaal zag komen , kreeg die een tros mikrofoons onder de neus , daaronder 1 mikro vrt en 1 mikro radio1 : stuurt de vrt 2 ploegen voor 1 geluidsopname ?? postjeskwekerij ?????
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 15:22   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
In feite heeft CD&V de N-VA of beter Dewever voor de zoveelste keer voor schut gezet.

Ik heb enige tijd krediet gegeven aan Bart Dewever.

De staatshervorming en de spitsing BHV zijn heel moeilijk te realiseren. Dit zal veel tijd en moeite kosten.
Tot een jaar ( en zelfs meer) heeft Dewever die tijd steeds verlengt...tot 15 juli.
Toen was het genoeg voor hem. Op 31 juli heeft hij dit nog eens bevestigd voor de camera's. Nog steeds geen probleem.
Uit democratisch oogpunt, heeft hij toen gezegd dat de leden van de partij mogen beslissen of ze hem steunen.

Maar grote broer CD&V gaat hier nu een stokje voor steken.
De leden van N-VA mogen niet stemmen of ze hun voorzitter steunen, ( dat het nu genoeg geweest is) wel of ze de afgezwakte versie voor een dialoog steunen.
Dat 'moeten' de kop-stukken can N-VA op de agenda zetten en verdedigen.
GB heeft al volmondig 'ja' hierop gezegd.

Zonder of mss als slaafje van CD&V (met steun van de Vlaamse regering) beseffen ze niet eens dat de N-VA nu met de zwarte-piet zit.
Als 'nee' zeggen, dragen ze de volledige verantwoordelijkheid van de mislukking van zowel de staatshervorming en de splitsing BHV. De Vlaamse regering en de Walen zullen hun dit zonder moeite aanwrijven.

Dus ze zijn weer in de tang genomen, en kunnen niet anders dan de verzwakte versie van Peeters goed keuren.

Als de top van de N-VA enig respect voor zen leden had gehad, had men zelf het heft in handen moeten houden, en op het congres "hun" eisen nogeens dik in de verf kunnen zetten...als voorwaarde voor een eventuele nieuwe opstart van de onderhandelingen enerzijds, of Dewever steunen en het lef hebben om de stekker eruit te trekken.
Bent U lid of kiezer van de B-VA?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 15:23   #43
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Vraagt de man die mee achter het cordon staat. Hypocrieter kan niet.
Ah ja?
Oud 6 september 2008, 15:29   #44
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Alweer de zoveelste post van een niet-lid van de nva, of van een niet-stemmer van de nva, die een beetje gaat zeggen wat de nva moet doen of moet laten.
Zever in pakjes, je weet niet eens wie ik ben.

Citaat:

In plaats van te zeggen aan hun 'eigen' partij wat te doen of niet te doen.
Ik heb geen 'eigen' partij, ik spreek hier als burger.

Citaat:

En maar voorspellen wat de volgende verkiezingsuitslag zal zijn ... een glazen bol in iedere map van de c-schijf !!
Waar lees je die voorspellingen???

Citaat:

Wat er van aan is: de leden van de nva hebben later in september de kans om hun stem uit te brengen (ik ben daar niet bij, ik ben enkel nva-stemmer .. misschien zal ik nog lid worden).
Wat mij betreft mag men stemmen dat de steun aan de regering opgezegd wordt. En dit op basis van het niet bevredigend resultaat tot op heden.
Door nu hun steun op te zeggen, keren ze zich tegen de Vlaamse regering..waar ze zelf deel vanuit maken.
Terwijl het eigenlijk de federale regering is, die de knopen moet doorhakken

Citaat:
Eén uitzondering: als de onderhandelingen van gemeenschap tot gemeenschap een serieuze start kunnen nemen voor de datum van het nva-kongres, dan schaar ik me eventueel achter het volgende:
"de voorzitter heeft de toestemming om de stekker uit de steun aan de regering te trekken; daarvoor moet hij geen nieuw kongres bijeenroepen.
Onzin, Dewever heeft dit al kunnen doen, na het zoveelste 'non' op de garantie 's voor een ernstige staatshervorming en de spitsing BHV.
Hij schuift de verantwoordelijkheid door naar de leden..wat ik kan verstaan uit democratisch oogpunt.

Citaat:
Maar hoe dan ook komt er opnieuw een kongres voor eind 2008, waar de voorzitter mag uitleggen waarom hij de stekker nog niet heeft moeten uittrekken".
Dat mag hij nu ook al doen, omdat hij naar eigen mening de stekker er wou uittrekken. We zien nu reeds dat het niet mag van KP

Citaat:

En natuurlijk ga ik hier niet zeggen wat het blok ondertussen moet doen, mij hoort ge niet horen zeggen dat ze best niks blijven doen.
Dat is uw goed recht, ik ga dat ook niet doen.
Alles draait hier immers om de geloofwaardigheid van N-VA, het Blok erbij sleuren is onzinnig.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 15:33   #45
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
In feite heeft CD&V de N-VA of beter Dewever voor de zoveelste keer voor schut gezet.

Ik heb enige tijd krediet gegeven aan Bart Dewever.
De staatshervorming en de spitsing BHV zijn heel moeilijk te realiseren. Dit zal veel tijd en moeite kosten.
Tot een jaar ( en zelfs meer) heeft Dewever die tijd steeds verlengt...tot 15 juli.
Toen was het genoeg voor hem. Op 31 juli heeft hij dit nog eens bevestigd voor de camera's. Nog steeds geen probleem.
Uit democratisch oogpunt, heeft hij toen gezegd dat de leden van de partij mogen beslissen of ze hem steunen.

Maar grote broer CD&V gaat hier nu een stokje voor steken.
De leden van N-VA mogen niet stemmen of ze hun voorzitter steunen, ( dat het nu genoeg geweest is) wel of ze de afgezwakte versie voor een dialoog steunen.
Dat 'moeten' de kop-stukken can N-VA op de agenda zetten en verdedigen.
GB heeft al volmondig 'ja' hierop gezegd.

Zonder of mss als slaafje van CD&V (met steun van de Vlaamse regering) beseffen ze niet eens dat de N-VA nu met de zwarte-piet zit.
Als 'nee' zeggen, dragen ze de volledige verantwoordelijkheid van de mislukking van zowel de staatshervorming en de splitsing BHV. De Vlaamse regering en de Walen zullen hun dit zonder moeite aanwrijven.

Dus ze zijn weer in de tang genomen, en kunnen niet anders dan de verzwakte versie van Peeters goed keuren.

Als de top van de N-VA enig respect voor zen leden had gehad, had men zelf het heft in handen moeten houden, en op het congres "hun" eisen nogeens dik in de verf kunnen zetten...als voorwaarde voor een eventuele nieuwe opstart van de onderhandelingen enerzijds, of Dewever steunen en het lef hebben om de stekker eruit te trekken.
Mooie analyse .
BDW heeft de regie niet meer in handen en moet ondergaan, anderzijds niet vergeten dat NVA een kleine partij is en toch sterk weegt in de besluitvorming.
Ik heb overal gelezen dat alle CDV-mandatarissen zeggen dat het kartel overeind moet blijven. Bovendien kan geen enkele vlaamse partij nog terugkomen op BHV. Er komt een nieuwe rondje "onderhandelen" tussen franstalige en nederlandstalige gemeenschap, maar aan franstalige kant komen de partijvoorzitters, bovendien komen van Deurzen en Reynders, maar Didier komt niet zonder Leterme.......het moeras wordt hoe langer hoe dieper.
Dus pure winst.
Of NVA opstapt of niet heeft niet zoveel belang , als het moeras maar dieper wordt.
Niet mis te verstaan was de boodschap van VOKA/Vuchelen:nog liever meer miserie , een staatshervorming forceren want dat moet eerst komen om sociaal economisch op te lossen.

In elk geval : VLD = zum kotsen .struis met Van Mechelen vlaams, federaal overal stokken in de wielen steken (eerst het sociaal economische), goedkoop zeggen dat de gewone man/vrouw meer netto moet overhouden,...
Nergens hoor je bij de VLD nog iets over het "ontvetten" van de staat, ter info, elk totaal overbodige senator/senatrice kost de belastingbetaler 1 mio euro per jaar . Zean-Z�*ake heeft in elk geval , met nog haar in zijn ogen en nat achter de oren, min of meer de Euro million gewonnen op jonge leeftijd.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 6 september 2008 om 15:53.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 15:39   #46
Chipie
Banneling

Standaard

Men kan toch niet ontkennen dat het kartel het spel in gang heeft gezet (en in gang houdt)...
Oud 6 september 2008, 15:40   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Daar heeft YLT de allergrootste troef uit handen gegeven., namelijk een regering vormen, nota bene ingeleid door VHS.Geen staatshervorming, geen regering !
Waarschijnlijk onder druk van ACW en om "iets" te doen aan de koopkracht.
Ondertussen weten we dat deze regering nog erger is dan paars ( dat wil wat zeggen) kompleet afgaat en niets realiseert.

CDV begrijpt ondertussen dat een electorale afgang dreigt en speelt haar laatste joker KP uit.
Wel.....eigenlijk is de situatie,vanuit Vlaams-Nationalistisch perspectief niet zo ongunstig

Een Belgische regering die geen duidelijke vooruitgang meer maakt met de staatshervorming verkeert namelijk tegelijkertijd in de onmogelijkheid om zelf "meer macht","meer bevoegdheden","meer politiek" te doen....verzeilt als het ware geleidelijk aan in de irrelevantie naarmate de deelstaten ,noodzakelijkerwijs,overnemen...tenslotte moet IEMAND regeren

YLT weet dat heel goed,je zou zelfs kunnen stellen dat het zijn VERDIENSTE is dat hij niet meer WIL voor Superbelgisch Premier spelen totdat die etterende wonde van die wankele belgische communautaire spelletjes met zijn "beschermde minderheid" en zijn "voor onbepaalde tijd gesubsidieerde economische zone" eens opgekuist en verbonden is.....

Beter,veel beter dan zijn "ervaren" voorganger die uitermate bedreven was in het "ongenezen" verbinden van etterende wonden .....tenslotte is het niet de schuld van YLT dat onder de begroting nogal "wisselvallige" funderingen liggen ,en dit ondanks een decennium onafgebroken paars aan beide kanten ,een goeie economie, en een schijnbare communautaire vrede.Zijn voornaamste zorg zal nu zijn te zorgen dat de begroting binnen EU-normen blijft (licht tekort toegestaan...)...maar verder ...NIETS...totdat de staatshervorming op gang raakt....Iedere dag worden Vlaanderen en Wallonie feitelijk "onafhankelijker"......het "verwateren" van Belgie is gewoonweg onder onze neus bezig

Laatst gewijzigd door kelt : 6 september 2008 om 15:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 15:43   #48
Chipie
Banneling

Standaard

Zo is dat...
Oud 6 september 2008, 15:46   #49
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Men kan toch niet ontkennen dat het kartel het spel in gang heeft gezet (en in gang houdt)...
Dat het België aan de gang houdt? Daar ben ik het mee eens.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2008, 15:51   #50
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het België aan de gang houdt? Daar ben ik het mee eens.

Het is vermoeiend,maar het moet dan wel de 999ste keer zijn om te doen stellen dat "het kartel" zich NIET ziet als de testamentair-executeur van Belgie....
Oud 6 september 2008, 15:51   #51
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel.....eigenlijk is de situatie,vanuit Vlaams-Nationalistisch perspectief niet zo ongunstig

Een Belgische regering die geen duidelijke vooruitgang meer maakt met de staatshervorming verkeert namelijk tegelijkertijd in de onmogelijkheid om zelf "meer macht","meer bevoegdheden","meer politiek" te doen....verzeilt als het ware geleidelijk aan in de irrelevantie naarmate de deelstaten ,noodzakelijkerwijs,overnemen...tenslotte moet IEMAND regeren

YLT weet dat heel goed,je zou zelfs kunnen stellen dat het zijn VERDIENSTE is dat hij niet meer WIL voor Superbelgisch Premier spelen totdat die etterende wonde van die wankele belgische communautaire spelletjes met zijn "beschermde minderheid" en zijn "voor onbepaalde tijd gesubsidieerde economische zone" eens opgekuist en verbonden is.....

Beter,veel beter dan zijn "ervaren" voorganger die uitermate bedreven was in het "ongenezen" verbinden van etterende wonden .....tenslotte is het niet de schuld van YLT dat aan de begroting nogal "wisselvallige" funderingen heeft ,en dit ondanks een decennium onafgebroken paars aan beide kanten ,een goeie economie en een schijnbare communautaire vrede.Zijn voornaamste zorg zal nu zijn te zorgen dat de begroting binnen EU-normen blijft (licht tekort toegestaan...)...maar verder ...NIETS...totdat de staatshervorming op gang raakt....Iedere dag worden Vlaanderen en Wallonie feitelijk "onafhankelijker"......het "verwateren" van Belgie is gewoonweg onder onze neus bezig
goede analyse .
Lang geleden dacht ik dat YLT zijn rekeningen zou vereffenen en hij kan dat inderdaad best door als premier volledig de boel te laten doorrotten. en daarom zo standvastig zijn postje vasthouden, elke dag is winst.
In die context kan je het handjes-schudden, Standaard, fotokes met Flup+Matil , Peking,....en doen alsof er niets aan de hand is economisch, we komen bijeen ergens in oktober, Trutelboom en Joël mekaar laten afmaken,...

Misschien spijtig voor YLT maar KP gaat misschien met de prijzen lopen.

Is YLT dan toch de MOL ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 6 september 2008 om 15:55.
Oud 6 september 2008, 15:55   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
goed analyse .
Lang geleden dacht ik dat YLT zijn rekeningen zou vereffenen en hij kan dat inderdaad best door als premier volledig de boel te laten doorrotten. en daarom zo standvastig zijn postje vasthouden, elke dag is winst.
In die context kan je het handjes-schudden, Standaard, fotokes met Flup+Matil , Peking,....en doen alsof er niets aan de hand is economisch, we komen bijeen ergens in oktober, Trutelboom en Joël mekaar laten afmaken,...

Misschien spijtig voor YLT maar KP gaat misschien met de prijzen lopen.
Is YLT dan toch de MOL ?
Neen ,een "mol" zijn past niet in zijn karakter....hij doet wat hij kan,(tot in het ziekenhuis toe)....Maar als het niet lukt...tja
Oud 6 september 2008, 15:57   #53
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen ,een "mol" zijn past niet in zijn karakter....hij doet wat hij kan,(tot in het ziekenhuis toe)....Maar als het niet lukt...tja
Anderzijds is YLT wel een west-vlaming en dat zijn niet bepaald de soepelsten en die hebben een lang geheugen.
Oud 6 september 2008, 16:02   #54
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is vermoeiend,maar het moet dan wel de 999ste keer zijn om te doen stellen dat "het kartel" zich NIET ziet als de testamentair-executeur van Belgie....

Dat heb ik ook nooit gezegd, maar het kartel fungeert wel als de zuurstoffles van de terminale, belzieke longkankerpatiënt.
Oud 7 september 2008, 09:00   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook nooit gezegd, maar het kartel fungeert wel als de zuurstoffles van de terminale, belzieke longkankerpatiënt.
Er wordt dan ook niet tegen jou spesifiek gereageerd, maar wel tegen "anderen" die het kartel dingen willen zien doen, die het kartel duidelijk niet in haar kiesprogramma had staan.

Het kartel wil niet het einde van het (on)land B.
Het kartel bestaat uit de tsjeven (die B willen behouden, maar wel na serieuze hervorming) en de nva (die B niet willen behouden, maar de serieuze hervorming als een aangename tussenstap zien, en die door de kartelvorming tenminste bereikbaar wordt; hetgeen niet mogelijk was door gewoon samen te werken met de sossen of de blauwbloedachtigen)

De tsjeven in het kartel zijn de grote broer. (waarom? simpel ! Meeste stemmen en meeste zetels).
Dat zij zuurstoffles willen spelen, dat is verdomd hun goede recht.

Het is aan de nva om te bepalen of gans het spelleke gespeeld wordt in overeenstemming met hetgeen afgesproken werd bij de kartelvorming. En niet om na te gaan of het kartel doet wat het blok-programma voorschrijft.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 09:16   #56
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt dan ook niet tegen jou spesifiek gereageerd, maar wel tegen "anderen" die het kartel dingen willen zien doen, die het kartel duidelijk niet in haar kiesprogramma had staan.
(..)
Het is aan de nva om te bepalen of gans het spelleke gespeeld wordt in overeenstemming met hetgeen afgesproken werd bij de kartelvorming. En niet om na te gaan of het kartel doet wat het blok-programma voorschrijft.
Jij rammelt steeds dezelfde mantra af, wanneer je met kritiek wordt geconfronteerd op het Vlaams Kartel cq n-va (en dan toch vooral NA december 2007, dit even terzijde) :
"Het kartel moet zijn programmapunten verwezenlijken , niet die vh Belang."
Correct uiteraard, maar als uit politieke feiten de vrees wordt geconcludeerd dat dit niet staat te gebeuren, dan wordt die steevast gelinkt met partijpolitieke berekening vh boze Blok.
De analyse van 'de prof' verdient beter dan dit demagogisch truukje.
Oud 7 september 2008, 09:37   #57
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het kartel wil niet het einde van het (on)land B.
Het kartel bestaat uit de tsjeven (die B willen behouden, maar wel na serieuze hervorming) en de nva (die B niet willen behouden, maar de serieuze hervorming als een aangename tussenstap zien, en die door de kartelvorming tenminste bereikbaar wordt; hetgeen niet mogelijk was door gewoon samen te werken met de sossen of de blauwbloedachtigen)

De tsjeven in het kartel zijn de grote broer. (waarom? simpel ! Meeste stemmen en meeste zetels).
Dat zij zuurstoffles willen spelen, dat is verdomd hun goede recht.

Nogmaals: De aanpak van de NV-A is gelijk aan die van een hink-stap-springer die over een ravijn wil. Wie nu nog niet inziet dat je op die manier nergens terechtkomt, behalve in de afgrond, is ofwel dom of intellectueel oneerlijk.

Laatst gewijzigd door Duym : 7 september 2008 om 09:38.
Oud 7 september 2008, 10:35   #58
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: De aanpak van de NV-A is gelijk aan die van een hink-stap-springer die over een ravijn wil. Wie nu nog niet inziet dat je op die manier nergens terechtkomt, behalve in de afgrond, is ofwel dom of intellectueel oneerlijk.
Misschien ook eens wat kritiek op uw eigen partij geven?
Oud 7 september 2008, 12:06   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nva-stemmer zien hun werkwijze dus niet als een hink-stap-sprong over een ravijn.

Mag ik dit illustreren met de Vlaamse geschiedenis sedert de grondwetswijziging die aan Vlaanderen de kulturele autonomie gaf.
Sedertdien is er telkens meer autonomie bijgekomen, tot waar we nu staan: het federale nivo heeft aan de roi de Laeken wijsgemaakt dat ditzelfde federale nivo geblokkeerd zit, zodat er moet gepalaberd worden op andere nivo's.

Het lijkt mij er dus meer op dat de visie om tot een uitgeroepen beslissing tot onafhankelijkheid te komen, eer een onmogelijke sprong is over een brede ravijn.
Waarom onmogelijk? Nooit een parlementaire meerderheid voor geweest.

De weg van de vu, de nva en nu ook deels het kartel, is deze van de brede rivier over te steken, door van steen naar steen te stappen ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 september 2008, 12:15   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jij rammelt steeds dezelfde mantra af, wanneer je met kritiek wordt geconfronteerd op het Vlaams Kartel cq n-va (en dan toch vooral NA december 2007, dit even terzijde) :
"Het kartel moet zijn programmapunten verwezenlijken , niet die vh Belang."
Correct uiteraard, maar als uit politieke feiten de vrees wordt geconcludeerd dat dit niet staat te gebeuren, dan wordt die steevast gelinkt met partijpolitieke berekening vh boze Blok.
De analyse van 'de prof' verdient beter dan dit demagogisch truukje.
Ik waardeer je oordeel dat 't een of 't ander van mijn uitleg "korrekt' is.

Als de vrees er is bij een kartel-stemmer dat het nva, of het kartel, zijn poltiieke agenda onvoldoende kan bereiken, dan zal dit overduidelijk blijken bij de volgende verkiezingen. Indien het zo zou zijn, dan gun ik de enige overblijvende nationalistische partij, helaas voor enkele punten onaanvaardbaar voor mij - maar swat - alle sukses, en ze zullen dan ook mijn stem hebben.

als de vrees er is bij een niet-kartelstemmer, dan vraag ik me steeds af of hij/zij geen poltiieke oppositietaal aan het uitkramen is; niet met het oog op "de waarheid", maar wel met het oog op "zijn eigen groot gelijk", of "toekomstige stemmenwinst".

Voor de rest, blijf ik vinden dat, beschouwd over gans de periode van de Vlaamse ontvoogdingsgeschiedenis, het op dit ogenblik er nooit zo goed heeft uitgezien. Dit laatste zelfs al is er momenteel geen parlementaire meerderheid voor separatisme.

Als dit mijn mantra moet genoemd worden, dat is dat maar zo. Het is mijn politieke overtuiging, zoals die van jou de jouwe is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be