![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Euh, we hadden het over jeugdhuizen. Over het nut van die turkse boekjes heb zelfs ik mijn twijfels.
Jan, jij haalt daar aan dat "integratiebeleid" in Gent volgens jou bestaat uit het leren van tamtam aan Belgen, en dat dus wij geacht worden om ons aan te passen aan de migranten. Wel, ik heb dat toevallig gedaan (ik ben redelijk proffesioneel met muziek bezig), in Gent, en ik was vrij om dat te doen hoor, ik werd niet gedwongen, ik moest daar trouwens voor betalen, dus ik denk niet dat daar veel subsidies naartoe gingen. Maar misschien heb je ergens wel gelijk, en moeten er meer "inlandse" activitieten georganiseerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() De aanwezige blokkers hebben zeker een punt als ze stellen dat er veel geld verkeerd gebruikt wordt en taal is een enorm groot probleem...ook bij de kinderen van Turkse gezinnen. Een oorzaak hiervan zijn de concentratiescholen...het is niet onbegrijpelijk dat kinderen elkaar in een taal aanspreken die ze het best begrijpen...
Wat de Turkse vrouw van Kadanz betreft...Ze is 23, spreekt perfect Nederlands...werkt al zo'n drie jaar vast bij het jeugdwelzijnswerk en is de figuur die de afdeling in Blaisantvest draaiende houdt. Ze is er de enige beroepskracht, die zowel de financiën doet als de begeleiding van stagiaires als het contact met de ouders, de begeleiding van de kinderen en ook deelneemt aan sociale buurtoverleggen. Ik vind het niet meer als gerechtvaardigd dat zulke mensen financieel worden bijgestaan. Ik blijf erbij, het is een goede zaak voor zowel de allochtone als de autochtone bevolking. En het is vrij lichtzinnig om dan ineens over criminaliteit te gaan beginnen...in eerste instantie bevordert het de verstandhouding tussen de twee bevolkingsgroepen in een gematigd klimaat. Van beide kanten gaat er meer moeite gedaan worden om elkaar te leren kennen. @ Jan...als ge zogezegd betere dingen te doen hebt dan na te gaan of uw stellingen op iets slaan, dan hebt ge ook iets beters te doen dan de stellingen op zich uit te kramen...dus dat sloeg ook weer op niet veel. Ik lees ook over Vlaams blok, ik praat ook met blokkers...ik begrijp hun standpunten...hun frustraties en waar ze vandaan komen en ik ben ervan overtuigd dat Links Extreem Rechts heeft gecreëerd door het idealiseren van de multiculturele samenleving...En dat is onzin...De mens is een complex gegeven...een geheel van gedragingen, opvattingen, reacties, waarden, perspectieven,...enz. Als we dan ook nog es spreken over verschillende culturen dan is de complexiteit niet te overzien...maar wij hebben het rationeel denken meegekregen...en niet om het te idealiseren en ook niet om te dramatiseren. Want zowel links als rechts kunnen er wat van om in beide kanten te overdrijven. groeten...
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk komt het er dus op neer dat Turken,marokanen, Algerijnen,.. ( en een paar linkiewinkies)voor een prikje naar Turkse, marokaanse, algerijnse,... groepjes kijken terwijl ze ondertussen getrakteerd worden op thee en gebakjes! Van integratie gesproken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Jan,
Ik kan mijn nauwelijks uitspreken over andere vzw's en ik ben ervan overtuigd dat u daar meer over weet dan ik, daar ik mij er nog niet mee beziggehouden heb. Er gaat enorm veel geld naar volstrekt overbodige of zelfs volledig verkeerde zaken. Maar blijkbaar zijn die dingen belangrijker dan taal en integratie. En zaalvoetbalploegen zijn allemaal heel leuk enzo...en iedere mens moet aan sport en ontspanning kunnen doen ten gepaste tijde, maar ze maken er een circus van en integratie wordt op die manier al helemaal niet aantrekkelijk gemaakt; ze hebben geen reden om te integreren...ze krijgen toch alle mogelijkheden. Maar dat ligt volgens mij niet bij de allochtonen. Het heeft alles te maken met een volslagen verkeerd beleid! En ik blijf er ook bij dat de concentratie een enorm probleem is, vooral wat de taal betreft: en dat blijft toch wel 90% van integratie.
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steek het huidig beleid en alle migranten samen op een eiland of in een omheinde uithoek van de Ardennen en laat ze voor elkaar werken, dan heb ik er geen probleem mee, en kunnen we het uitgespaard belastingsgeld eens samentellen en kijken wat we zo allemaal kunnen verbeteren in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Eum...lichtzinnig?
![]()
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat allemaal dik gelul. Toen ik bij de scouts was dan zetten de mensen van de leiding en de sympathisanten zich ook in om kinderen van alle lagen van de bevolking een zinvolle en leerijke vrijetijdsbesteding te bezorgen. die gasten van de leiding combineerden dat ook met zware studies.
En ze deden dat allemaal BELANGELOOS. Nu moeten die Turkse parasieten om dat voor zichzelf te doen door ONS ook nog eens "ZWAAR GESUBSIDIEERD" worden. Rot toch op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() iemand die puberale woorden als "parasieten" gebruikt om een gehele bevolkingsgroep te benoemen neem ik doorgaans niet al te serieus...volwassen blijven he jongen en u een beetje beheersen.
Trouwens, jullie zitten te zeveren over belastingsgeld dat naar allochtone vzw's gaat. Je moet eens bedenken hoeveel van die centjes van jou naar het koningshuis gaan. Ik zou zelfs durven stellen dat dat de reinste racisme is! Dat een persoon recht heeft op vele miljoenen per jaar enkel en alleen omdat hij het geluk heeft gehad in de juiste familie geboren te worden is discrimineren op basis van biologische eigenschappen (bloedband). EN het is volstrekt nutteloos...wat niet gezegd kan worden van een vzw als Kadanz.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met het geld dat al in het multikulproject is gestopt kan je een duizendtal konginshuizen onderhouden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() @ dixie...
![]() Het grote probleem voor mij is de hele volksdemagogische voorstelling van de multiculturele samenleving door links. Woorden als diversiteit en verdraagzaamheid worden als elfde en twaalfde gebod opgelegd. De reactie van rechts is begrijpelijk en zelfs terecht. Zoiets kan vergeleken worden met de territoriale afbakening bij dieren. Indringers zullen worden verjaagd. Dat geeft meteen ook weer hoe de oergeest nog steeds in ons zit. En die oergeest mag je niet als verkeerd zien. Vergeet niet dat cultuur de evolutie van onze hersenbouw heeft voorbijgestoken. Behavioristen stellen dat we een tabula rasa zijn, een onbeschreven blad...en daaruit kunnen ze voor alles de schuld geven aan de omgeving, de maatschappij, de opvoeding. Maar een heel groot deel is volgens mij genetisch bepaald en dan is het probleem plots veel groter. Dan zijn de spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen beter verklaarbaar, maar dan valt er ookminder aan te doen. En daarom is een perfecte symbiose tussen allochtonen en autochtonen ondenkbaar. Dat is zowel evolutionair als antropologisch gezien niet mogelijk. Punt is wel dat ze (de migranten) er nu zijn en het weinig zin heeft om er over te liggen zagen en lichtzinnige denkwijzen de wereld in te sturen...We moeten de situatie optimaliseren en niet het probleem trachten op te lossen. En het is belachelijk om dingen te zeggen als "allemaal buiten", want dan lach je met jezelf. De regering moet zorgen voor een degelijk beleid, opbouwend voor de hele samenleving...zowel de allochtone als de autochtone. En natuurlijk, ze staan daarvoor voor een aartsmoeilijke opdracht, maar dat kan ook niet anders...het gaat over mensen en dan is alles moeilijk. Maar als mensen zich kandidaat stellen om een volk te dienen en te besturen, dan moeten ze daar ook bekwaam voor zijn.
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we ons belastingsgeld moeten blijven verspillen aan projekten die weinig of niets verwezenlijken op het gebied van integratie en wegwerken van 'achterstand'. Als je zo redeneert kun je ook stellen: "ge moet niet komen zeveren over Hitler en zijn zes miljoen Joodse slachtoffers, want Leopold II heeft meer dan 10 miljoen Congolezen op zijn geweten!" Er is toch iets mis met uw redenering, makker... Ik zal bovendien nog eens een thread openen over al dat subsidiëren. Een verhaal uit Holland... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk nu toch eens hoe wanhopig de alternatievelingen zijn. Ze beginnen openlijk toe te geven dat harmonieus samenleven met de moslims ONMOGELIJK is en dat we "niet moeten trachten om het probleem op te lossen"... Ze klampen zich werkelijk aan elke laatste strohalm vast om een als verloren en opgegeven wereldvisie toch nog enigszins de schijn van bestaan te geven. In hun binnenste hebben ze de strijd blijkbaar opgegeven. Ze hebben het zo goed als aanvaard dat binnenkort het onvermijdelijke gaat gebeuren. Want dat zal gegarandeerd gebeuren als "je de problemen niet tracht op te lossen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Extreem-rechts en extreem-links voeren de verkeerde strijd.
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() @ Darwin,
Dus voor u bestaat er alleen maar links en rechts en hoor ik automatisch bij één van de twee? Ge stelt dus mijn denkwijze gelijk aan dat van alle "alternatieven". Ik ben plots representatief voor een hele denkrichting? Ik wil alleen maar zeggen dat dit alles ver boven een persoonlijk ervaren van problemen staat. Ja, ik ben ook te vinden voor homogene samenlevingen die in hun eigen landen kunnen bestaan met goede verstandhoudingen ten opzichte van elkaar. Maar dat is utopisch. Het gaat nu eenmaal niet goed in de wereld en het zal ook nooit alleen maar goed gaan zolang de mens over deze planeet regeert. Stap allemaal gewoon af van een probleemoplossend denken, want dat probeert de mens al duizenden jaren. We zijn nu eenmaal allemaal mensen en jezelf en je cultuur verheerlijken is nu eenmaal eigen aan de mens. En cultuurrelativisme is gevaarlijk, maar als je dat zegt is ben je politiek incorrect bezig...stellen dat de democratie zoals de westerse wereld die kent superieur staat ten opzichte van andere besturingsvormen is al helemaal crimineel...we moeten gewoon eens nuchter naar onze planeet kijken en niet in de geestesverengende sferen van extreem-links of extreem-rechts. Ze beginnen openlijk toe te geven dat harmonieus samenleven met de moslims ONMOGELIJK is en dat we "niet moeten trachten om het probleem op te lossen"... wie zijn "Ze" dan darwinneke? Ik heb helemaal niks toe te geven...vanaf het eerste moment dat ik mensen ben gaan observeren en vragen ben gaan stellen weet ik dat het zo is... En atilladehun...ik denk dat ik het al vele malen heb gezegd...ik zal het voor u speciaal nog eens herhalen; er gaat veel geld naar verkeerde en nutteloze projecten...en daar moet inderdaad iets aan gedaan worden...maar ik vind dat vzw's die wel iets kunnen verwezelijken zoals Kadanz in Gent geld moeten kunnen krijgen.