Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2008, 20:10   #41
Gargamel
Banneling

Standaard

En kwestie verscholen rijkdommen...Die vanden Hertogen of zoiets spreekt waarschijnlijk over semtex en andere vliegtuigen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 08:33   #42
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
En kwestie verscholen rijkdommen...Die vanden Hertogen of zoiets spreekt waarschijnlijk over semtex en andere vliegtuigen
????
aan het ijlen ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:04   #43
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

[quote=circe;3685452]Voortgaande op de percentages moslims in de oorspronglanden en het aantal vreemdelingen ingeschreven in onze gemeenten, komt hij tot een totaal aantal van 628.751 moslims in België. [quote]

Ik ga misschien iets heel doms zeggen, maar afgaande op wat hierboven staat, en in het abstracte genomen, lijkt me dit niet echt een betrouwbare methode. De onderzoeker lijkt ervan uit te gaan dat, binnen het land van oorsprong, iedere religieuze groep dezelfde "drang" tot emigreren (naar België) heeft, én dat, wie eens moslim geweest is, zich steeds als moslim zal blijven beschouwen en het zal doorgeven aan z'n kinderen. Beide veronderstellingen lijken me te verregaand om zomaar aan genemen. Daarenboven is me niet duidelijk of genaturaliseerden ook meegeteld worden, maar afgaande op het cijfer neem ik aan van wel.

Ik vermoed dan ook dat de daadwerkelijke methode van Hertogen iets complexer zal geweest zijn. Of dat ik het verkeerd begrepen heb.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:08   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burkide
wie eens moslim geweest is, zich steeds als moslim zal blijven beschouwen en het zal doorgeven aan z'n kinderen
dit maakt nu eenmaal deel uit van het islamitische geloof.
zich uiten als "afvallige" kan zéér kwalijke gevolgen hebben, want staat gelijk met desertie ten tijde van oorlog!

En eveneens volgens hun geloof wordt iederéén als moslim geboren! Zelfs de farao van Egypte was een moslim, net als Abraham en Mozes natuurlijk. Raar genoeg vergeten ze dan wel dat als Mozes een moslim was, al zijn joodse nazaten dus ook moslim zijn.... maar die zijn dan weer stoute afvalligen dus.

Je bent een vredelievende godsdienst of je bent een vredelievende godsdienst nietwaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:13   #45
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

[quote=circe;3697383]dit maakt nu eenmaal deel uit van het islamitische geloof. [/quote¤

Wat die zeveraars daarvan vinden kan mij geen r... schelen. Als secularist beschouw ik enkel diegenen die zichzelf daadwerkelijk als moslim beschouwen als moslim en daarmee basta.

Ik heb m.i. dus geen antwoord gekregen op mijn opmerking.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 18 september 2008 om 12:13.
Oud 18 september 2008, 12:16   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit maakt nu eenmaal deel uit van het islamitische geloof.
Wat die zeveraars daarvan vinden kan mij geen r... schelen. Als secularist beschouw ik enkel diegenen die zichzelf daadwerkelijk als moslim beschouwen als moslim en daarmee basta.

Ik heb m.i. dus geen antwoord gekregen op mijn opmerking.
Toch wel.

Ik probeerde je duidelijk te maken dat mensen die zichzelf geen moslim meer vinden dit onmogelijk aan de grote klok kunnen hangen wegens bedreiging.

het meest recente voorbeeld hiervan is Ehsan Jahmi die na zijn poging tot het oprichten van een vereniging voor ex-moslims moest beveiligd worden en regelmatig ineengeklopt werd.

Ook in Duitsland en nog andere europese landen zijn verenigingen voor ex-moslims opgericht.
beetje een AA-organizatie ....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2008 om 12:17.
Oud 18 september 2008, 12:22   #47
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch wel.

Ik probeerde je duidelijk te maken dat mensen die zichzelf geen moslim meer vinden dit onmogelijk aan de grote klok kunnen hangen wegens bedreiging.

het meest recente voorbeeld hiervan is Ehsan Jahmi die na zijn poging tot het oprichten van een vereniging voor ex-moslims moest beveiligd worden en regelmatig ineengeklopt werd.

Ook in Duitsland en nog andere europese landen zijn verenigingen voor ex-moslims opgericht.
beetje een AA-organizatie ....
Dat betwist ik niet, maar ik zie de relevantie voor mijn opmerking niet.
Tenzij je wil zeggen dat Hertogen bewust dezelfde definitie gebruikt als de islamzotten die Jahmi bedreigen gebruikt. In dat geval vind ik z'n methode nog steeds op niets trekken.
Of: als je beweert dat het aantal moslims omwille van de druk die je noemt niet te meten heeft. Dat maakt Hertogens methode zeker niet betrouwbaarder, wel integendeel.
Oud 18 september 2008, 14:53   #48
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

In een democratische land is er geen sprake van zo iets!

Moslim , niet-moslim of zwart en wit bestaat niet en elke politieke partij die zo iets verkondigt moet door de regering, EU en VN uitgeschakeld worden.

In een islamitische staat mogen soms de wetten voor niet moslims anders zijn dan voor moslims, moslims zowel de mannen als vrouwen en iedereen moeten zakaat (een basis zuil van de islam) betalen, maar de niet-moslims moeten dat niet betalen en moeten gewoon een andere belasting betalen, en alleen de werkende mannen moeten dat betalen.

Maar dat is dan islamitische staat en geen democratische staat of begrijp jij dat niet ? maar er is geen democratie maar democratieën, en zo is de democratie van Amerika anders dan die van Noorwegen of zo.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 14:59   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ahmes Bekijk bericht
In een democratische land is er geen sprake van zo iets!

Moslim , niet-moslim of zwart en wit bestaat niet en elke politieke partij die zo iets verkondigt moet door de regering, EU en VN uitgeschakeld worden.

In een islamitische staat mogen soms de wetten voor niet moslims anders zijn dan voor moslims, moslims zowel de mannen als vrouwen en iedereen moeten zakaat (een basis zuil van de islam) betalen, maar de niet-moslims moeten dat niet betalen en moeten gewoon een andere belasting betalen, en alleen de werkende mannen moeten dat betalen.

Maar dat is dan islamitische staat en geen democratische staat of begrijp jij dat niet ? maar er is geen democratie maar democratieën, en zo is de democratie van Amerika anders dan die van Noorwegen of zo.
je bent zo schattig!

bijna zou ik wensen dat moslims in onze westerse seculiere landen ook yazyah beschermtaks moeten betalen zoals de koran het voorschrijft: in alle nederigheid. En uiteraard zijn de belastingsschalen voor die beschermtaks een pakje hoger dan voor dhe eigen volk dat gewoon zakat betaalt. het dubbele om goed te zijn, net zoals in uw geliefde islamlandjes.
En bij niet betalen? gewoon kop eraf! daarom heette het ook beschermingstaks natuurlijk. Net zoals bij de maffia.

Oud 18 september 2008, 15:22   #50
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Je bedoelt Jizyah = belasting als je het vertaalt.

Het is waar maar niet op de manier hoe je dat formuleert hoor.

Je moet belasting betalen, en niet betalen = strafbaar, maar die straf verschilt van situatie tot een situatie, in een historische context waarin er een oorlog verklaard was tussen islamitische staat en de vijanden van deze staat betekent niet betalen van belasting oorlog verklaren en meedoen, snap je?

Niet-moslim moet belasting altijd betalen als hij werkt en geld verdient, maar vrouwen en kinderen en oude mannen moet niets betalen.

Maar alle moslims (vrouw, man of oud) moeten zakaat betalen, zakaat is een belasting maar ook een religieuze ritueel, daarom moeten de niet-moslims geen zakaat betalen, omdat er geen dwang is in het geloof.

Maar feit blijft dat islamitische staat geen democratische staat is, en democratische staat is geen islamitische staat.

Laatst gewijzigd door Ahmes : 18 september 2008 om 15:24.
Oud 18 september 2008, 15:25   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt Jizyah = belasting als je het vertaalt.

Het is waar maar niet op de manier hoe je dat formuleert hoor.

Je moet belasting betalen, en niet betalen = strafbaar, maar die straf verschilt van situatie tot een situatie, in een historische context waarin er een oorlog verklaard was tussen islamitische staat en de vijanden van deze staat betekent niet betalen van belasting oorlog verklaren en meedoen, snap je?

Niet moslims moet belasting altijd betalen als hij werkt en geld verdient, maar vrouwen en kinderen en oude mannen moet niets betalen.

Maar alle moslims (vrouw, man of oud) moeten zakaat betalen, zakaat is een belasting maar ook een religieuze ritueel, daarom moet de niet-moslims dat niet betalen omdat er geen dwang is in het geloof.

Maar feit blijft dat islamitische staat geen democratische staat is, en democratische staat is geen islamitische staat.
ik bedoel inderdaad de yizyah beschermingstaks die volgens de koran in ALLE ONDERDANIGHEID moet worden betaald ja.

Ik bedoel inderdaad NIET de zakaat, die door moslims onderling wordt betaald om arme moslims (ENKEL moslims) ter hulp te schieten.
Kan je me dan even vertellen waarom niet-moslims die dubbel zoveel moesten betalen (googel even) daar dan niks van terugkregen?

Beetje zoals ons sociale zekerheidssysteem: iedereen draagt bij, maar ook iedereen kan ervan genieten. Niet zo bij die vredelievende moslims natuurlijk. apartheid maakt een inherent deel uit van die ideologie en eigen volk is eigen volk.
zullen we dan maar ook hier het islamitische systeem toepassen?
Jullie betalen jullie zakaat (2-3%?) voor jullie eigen volk en de yizyah beschermingstaks omdat je moslim zijt, en wij zijn verplicht door onze belgische religie om sociale zekerheid (16.7%) te betalen, maar dan enkel voor niet-moslims uiteraard.

ge hebt hier wel de verkeerde voor om te komen mekkeren over jullie zakaat en o zo vriendelijk yizyah systeem! The Godfather heeft er verdomme niks tegen!

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2008 om 15:27.
Oud 18 september 2008, 15:56   #52
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Je verdient in België 12.345 € in het jaar 2007
Na de berekeningen en alles hebben ze jou 1000€ terug betaald, maar na een paar maanden en na herberekening zeggen ze dat je 800 € moet terug betalen.

Wat is er gebeurd? bedrijfsvoorheffing van een pensioen berekend ipv werknemer, maar wat is er dan juist gebeurd en hoe hebben ze dat berekend of wat hebben ze juist foutief berekend??

Laatst gewijzigd door Ahmes : 18 september 2008 om 15:57.
Oud 18 september 2008, 16:00   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verdient in België 12.345 € in het jaar 2007
Na de berekeningen en alles hebben ze jou 1000€ terug betaald, maar na een paar maanden en na herberekening zeggen ze dat je 800 € moet terug betalen.

Wat is er gebeurd? bedrijfsvoorheffing van een pensioen berekend ipv werknemer, maar wat is er dan juist gebeurd en hoe hebben ze dat berekend of wat hebben ze juist foutief berekend??
geen flauw idee jongen. Wat is je punt? Dat je liever enkel zakat zou betalen? Van mij mag je hoor! maar dan ook geen ziekenkas en geen dop meer hé . (en o ja: belastingen dienen op vb. wegen aan te leggen, dus ook niet meer op straat lopen als je geen belastingen wil betalen)

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2008 om 16:01.
Oud 18 september 2008, 16:08   #54
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen flauw idee jongen. Wat is je punt? Dat je liever enkel zakat zou betalen? Van mij mag je hoor! maar dan ook geen ziekenkas en geen dop meer hé . (en o ja: belastingen dienen op vb. wegen aan te leggen, dus ook niet meer op straat lopen als je geen belastingen wil betalen)
Je begrijpt fiscale recht van jouw eigen land niet, en je wilt hier over die van de islam debatteren. Ik vind het persoonlijk wel raar hoor.

Laatst gewijzigd door Ahmes : 18 september 2008 om 16:09.
Oud 18 september 2008, 16:14   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt fiscale recht van jouw eigen land niet, en je wilt hier over die van de islam debatteren. Ik vind het persoonlijk wel raar hoor.
je bent grappig.

ik neem aan dat je het verschil kent tussen belastingen en RSZ? en ik neem aan dat je weet dat zakat vergelijkbaar is met RSZ? of weet je dat ook niet?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be