Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 10:02   #41
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hero Bekijk bericht
Natuurlijk will ik well werken en ben hard op zoek naar werk Maar ik reken ook op die geld om te eten en zo, het is niet zo makelijk als u het will zetten.

En ja, ik heb besloten om gewoon maandag zo vroeg mogelijk naar de VDAB gaan en het waarhijd vertelen en meteen een nieuwe afspraak vragen en zien als ze het begrijpen of niet.
dubbelaccountje van duveltje382?
Oud 15 september 2008, 10:04   #42
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Tip. Ga maandag naar een interimkantoor en vraag naar werk, eender wat.
Dat zal hij wel doen zeker.
Ik heb dat indertijd ook gedaan, en vaak is dat maar voor een dag of twee, en dan zit je zonder. Vaak zijn het ook kutjobkes die ze u aanbieden, die niemand wil doen..
Ik heb dat ook af en toe gedaan, ma kben blij dat dat over is
Oud 15 september 2008, 10:16   #43
Don Quichote
Banneling

Standaard

Er is niets plezants aan werken.
Daarom moet je die van de Vdab zoveel mogenlijk proberen in de luren te leggen.

Die merken dat toch niet.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:21   #44
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Daarom moet je die van de Vdab zoveel mogenlijk proberen in de luren te leggen.

Die merken dat toch niet.
ben jij vdab-consulent?
Oud 15 september 2008, 10:27   #45
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ben jij vdab-consulent?
Nope,
Slechtbetaalde rotjob.

Die krijgen tegenwoordig lessen.
"Omgaan met agressie".
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:32   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ho maar.

Ik beleefde daar enorm plezier aan, en nog.

Alleen was het nooit betaald, dat plezier.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:46   #47
Walter X
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zo gaat het idd in de praktijk als hij contact opneemt dan bewijst hij daarmee wel een uitnodiging te hebben gehad, ook al was die niet aangetekend. Indien het geen aangetekende brief was zou ik dat dus zeker niet doen.
niet aangetekende brieven vd vdab of rva die gaan bij mij direct de vuilbak in - en ik doe ze zelfs niet eens open.
Klopt. Hiermee zou hij inderdaad bewijzen de uitnodiging van de VDAB wel degelijk te hebben ontvangen.
Walter X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:23   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo gaat het idd in de praktijk als hij contact opneemt dan bewijst hij daarmee wel een uitnodiging te hebben gehad, ook al was die niet aangetekend. Indien het geen aangetekende brief was zou ik dat dus zeker niet doen.

niet aangetekende brieven vd vdab of rva die gaan bij mij direct de vuilbak in - en ik doe ze zelfs niet eens open.

Allez gij zot !
Ik heb, uit pure medelijden, vorige week je nog 100 € opgestuurd om je te steunen ... ik heb wel een briefomslag en postzegel van de staat gebruikt (om te besparen, zodat je je vlugger nog eens kan helpen ...).
Dus, mijn 100 € heb jij in de vuilbak gekieperd !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:28   #49
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez gij zot !
Ik heb, uit pure medelijden, vorige week je nog 100 € opgestuurd om je te steunen ... ik heb wel een briefomslag en postzegel van de staat gebruikt (om te besparen, zodat je je vlugger nog eens kan helpen ...).
Dus, mijn 100 € heb jij in de vuilbak gekieperd !!!
ik weiger inderdaad aalmoezen in ruil voor een goed geweten

wie deze arme wilt helpen moet hem niks geven maar moet naast hem durven komen staan wanneer hij opkomt voor zijn recht om van niemands aalmoezen afhankelijk te moeten zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 11:31   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat zal hij wel doen zeker.
Ik heb dat indertijd ook gedaan, en vaak is dat maar voor een dag of twee, en dan zit je zonder. Vaak zijn het ook kutjobkes die ze u aanbieden, die niemand wil doen..
Ik heb dat ook af en toe gedaan, ma kben blij dat dat over is

Kutjobkes zijn er voor kutmensen die na nog nooit iets gepresteerd te hebben in hun kutleven, en zelfs nog hun eerste kutdopgeld niet getrokken hebben, al een kutvergadering vergeten, en dan een kutdraad beginnen om hun kutschrik voor een kutschorsing in de kutverf te zetten.

Zulike kutmensen vind ik maar klote. (maar deze laatste zin heb ik er maar bij gezet uit vrouwvriendelijkheid: I liike kutjobs, maar dat is wat anders).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 september 2008, 11:44   #51

Standaard

en ik heb iets tegen kutmensen die komen zagen tegen werklozen omdat ze te laf zijn om hun kutmiddelvinger op te steken naar hun kutbaas en naar de kutstaat die hun de kutbelastingen oplegt

ik ben er ook tegen dat de sz betaald moet worden door werkende mensen en niet door de rijken - en zolang werkende mensen de dop moeten betalen weiger ik dan ook consequent om zo n betalende werkmens te worden en blijf ik lustig deze kutstaat en hun kutsysteem verder kapot doppen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 september 2008 om 11:57.
Oud 15 september 2008, 13:47   #52
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ik heb iets tegen kutmensen die komen zagen tegen werklozen omdat ze te laf zijn om hun kutmiddelvinger op te steken naar hun kutbaas en naar de kutstaat die hun de kutbelastingen oplegt

ik ben er ook tegen dat de sz betaald moet worden door werkende mensen en niet door de rijken - en zolang werkende mensen de dop moeten betalen weiger ik dan ook consequent om zo n betalende werkmens te worden en blijf ik lustig deze kutstaat en hun kutsysteem verder kapot doppen
Ik vrees voor sommigen dat ze de ene of andere dag - wanneer er genoeg opvangplaatsen zijn - tijdelijk in bewaring zullen genomen worden...

In Geel zijn de wachtlijsten enorm lang volgens dat ik vernomen heb...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 19:51   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weiger inderdaad aalmoezen in ruil voor een goed geweten

wie deze arme wilt helpen moet hem niks geven maar moet naast hem durven komen staan wanneer hij opkomt voor zijn recht om van niemands aalmoezen afhankelijk te moeten zijn
Ik naast jou komen staan ????
Naast jou, of naast iemand zoals jij (naar mijn veronderstelling) als vb. een kraker ... nooit van mijn leven zeg.

Zeker niet nadat ik dit stukje van jou las:

Citaat:

Nu, dop jij maar verder, als je denkt een aangenaam leven te kunnen leiden op die wijze.

Oud 15 september 2008, 19:56   #54

Standaard

slaven en mensen die bereid zijn om een slavenstatuut te aanvaarden enz kunnen uiteraard niet naast mij gaan staan - zou ik uiteraard zelf ook niet willen - dat zou onze emancipatorische vierde wereld beweging zelfs ronduit belachelijk maken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 september 2008 om 19:57.
Oud 16 september 2008, 10:04   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Word ik nu geschorst door de RVA?
Don't worry be happy.

Geschorst of niet, op 't OCMW krijg je evenveel of meer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 21:57   #56
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Als je een uitnodiging NIET ontvangen hebt, zie ik geen reden tot schorsing.Trouwens voor een eerste maal krijg je altijd een waarschuwing! Je kan altijd de RVA voor de rechtbank trekken met een advokaat erbij! Trouwens als je geschorst wordt kan je terecht bij het OCMW die je terug een uitkering geeft.Zo dom is dus de RVA: schorsen=OCMW=overheid blijft betalen!

Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 22 september 2008 om 21:57.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 09:20   #57
Walter X
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter X Bekijk bericht
Ter extra informatie.

Wat gebeurt er als de werkzoekende niet reageert op de uitnodiging of als hij geen geldige reden heeft?
"We nodigen de werkzoekende opnieuw uit, dit keer met een aangetekende brief. Reageert hij hier niet op binnen acht dagen, dan wordt de RVA, de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening, hiervan verwittigd. Met 'reageren' bedoelen we ofwel alsnog langskomen voor een gesprek ofwel een geldige reden opgeven voor zijn afwezigheid. De RVA beslist, na de werkzoekende gehoord te hebben, of hij al dan niet wordt gesanctioneerd."
http://forum.vdab.be/magezine/2001-09/plichten.shtml

Opgelet! De informatie over de transmissieprocedure die op de website van de VDAB vermeld staat, is verouderd en niet meer van toepassing. Zie http://vdab.be/magezine/2001-09/plichten.shtml

Werkzoekenden die geschorst worden doordat zij afgaan op onjuiste of onvolledige informatie, kunnen de VDAB hiervoor aansprakelijk stellen.

Laatst gewijzigd door Walter X : 24 oktober 2008 om 09:27.
Walter X is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be