Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2008, 16:18   #41
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Tuurlijk... En als zoon- of dochterlief via-via aan een schoon jobke kan geraken zal U dat ten stelligste afraden en hen zeggen dat ze door er hard voor te werken en zelf ernaar toe te ploeteren veel meer voldoening hebben.

Macht corrumpeert.

Zoals de partijen die nu aan de kant staan en de heilige uithangen, zo zullen de huidige regeringspartijen hetzelfde doen als ze in de oppositie verzijld raken.

Ik heb al lang mijn vertrouwen in de goedheid van de mens verloren. Mensen zijn gewoon slecht en gebruiken elk voordeel dat ze kunnen nemen, ook al is dit nadelig voor iemand anders.
Als mijn dochterslief via-via de kans krijgen om in de privé hun kans te wagen, zie ik daar niet 't minste probleem. Als ze incompetent zijn, zal zich dat vroeg of laat toch wel wreken. Iets anders is als het gaat om een overheidsjob, betaalt met overheidsgeld. Nogmaals, daar moet men een einde maken aan de tweeslachtigheid en hypocrisie die erin bestaat naar de buitenwereld toe ogenschijnlijk een objectieve selectieprocedure te hanteren, terwijl in de praktijk vriendjespolitiek en nepotisme schering en inslag zijn. Als de politiek niet met zijn fikken van de administratie kan blijven, dat men dan opteert voor 't systeem dat ook in de VS bestaat waarbij je tot op een bepaald niveau ENKEL partijcreaturen hebt. Da's duidelijk voor iedereen en 't stopt de schijnheiligheid en hypocrisie die hier nog altijd heerst. Oh enne, wees gerust: ALLE politieke partijen hebben ter zake kilo's boter op 't hoofd!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 17 september 2008 om 16:20.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:20   #42
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Democratie? Volgend jaar sta ik er weer om te kiezen,verplicht,rond de middag ongeveer ga ik altijd.Velen lopen vlug het kieshok in,en verdwijnen na 2 seconden weer naar buiten,om toch op tijd te geraken voor vrienden en familie.Dan denk ik altijd,...Kom niet af als er weer iets mis ga met de regering'.Jaar na jaar kiezen we voor dezelfden,en jaar na jaar glijden we verder af in misserie.Lees eens iets anders dan Dag allemaal!!
Ik koos ook altijd voor dezelfden.

Ze hebben één keer mogen meespelen met de groten, en ze zijn nog altijd hun wonden aan het likken, al voel ik weinig medeleven omdat ze zich tenslotte als de eerste de beste in de luren hebben laten leggen.

Een volgende keer stem ik niet.

Ik hoop dat ik dat niet elektronisch zal moeten doen, maar dat zal ook wel aan mijne rekker zijn.

Ik las Dag Allemaal één keer, als ik me goed herinner.

Ik schuim liever tinternet af, op zoek naar authentieke bronnen waar ik ze maar kan vinden, en anders stel ik me wel tevreden met een zo breed mogelijke waaier van opinies, polemieken, informatiekanalen, ...

Ik kan het ook niet helpen dat Zwitserland bestaat, en bovendien best wel blijkt te functioneren.

Tot genoegen,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:22   #43
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Democratie? Volgend jaar sta ik er weer om te kiezen,verplicht,rond de middag ongeveer ga ik altijd.Velen lopen vlug het kieshok in,en verdwijnen na 2 seconden weer naar buiten,om toch op tijd te geraken voor vrienden en familie.Dan denk ik altijd,...Kom niet af als er weer iets mis ga met de regering'.Jaar na jaar kiezen we voor dezelfden,en jaar na jaar glijden we verder af in misserie.Lees eens iets anders dan Dag allemaal!!
Het is zoals ik vandaag in Knack las: het probleem is niet de democratie, maar het gebrek aan democraten in dit land! Schijnheiligaards zijn 't, van de eerste tot de laatste!

Oh en on-topic: straffen zou erg onrechtvaardig zijn, gelet op de geldende praktijk in dit land! Patrick moet blijven, als hogepriester van de politieke benoemingen!

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 17 september 2008 om 16:36.
Oud 17 september 2008, 16:32   #44
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Maak men bolletje maar zwart maak men bolletje maar zwart

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 17 september 2008 om 16:33.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:34   #45
FDM
Banneling

Standaard

( on veu sa po )
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:42   #46
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Het is zoals ik vandaag in Knack las: het probleem is niet de democratie, maar het gebrek aan democraten in dit land! Schijnheiligaards zijn 't, van de eerste tot de laatste!

Oh en on-topic: straffen zou erg onrechtvaardig zijn, gelet op de geldende praktijk in dit land! Patrick moet blijven, als hogepriester van de politieke benoemingen!
Pas op!!.Voor andere kiezen,zal weer andere mensen de kans geven om corrupt te worden,om onder tafel de lakens uit te delen.Denkt niet dat dan alles wordt opgelost hoor.Misschien wordt het zelfs erger.Het voordeel van de twijfel geven nu.Jonge politici,dat je jong bent werkt in je voordeel nu.(toch bij mij).Maar ik ga me geen illusies koesteren hoor.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:59   #47
FDM
Banneling

Standaard

als hij niet ( als een groentje ) in de fout is gegaan , dan is hij onbekwaam
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 07:39   #48
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Pas op!!.Voor andere kiezen,zal weer andere mensen de kans geven om corrupt te worden,om onder tafel de lakens uit te delen.Denkt niet dat dan alles wordt opgelost hoor.Misschien wordt het zelfs erger.Het voordeel van de twijfel geven nu.Jonge politici,dat je jong bent werkt in je voordeel nu.(toch bij mij).Maar ik ga me geen illusies koesteren hoor.
Dus volgens u zijn alle mensen nu eenmaal voorbestemd om corrupt te worden? Ik ben wel zeker dat u de bal daar compleet mis slaat. Wat wel zo is,is dat je aan een bepaald "profiel" moet beantwoorden, wil je het in de politiek ver schoppen. Principevastheid en integriteit behoren niet tot het lijstje van toelatingscriteria! Ik kijk alvast belangstellend (maar tevergeefs?) uit naar de witte raaf die politiek niet louter beschouwd als een vorm van carrièreplanning...
Oud 18 september 2008, 08:19   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Dus volgens u zijn alle mensen nu eenmaal voorbestemd om corrupt te worden? Ik ben wel zeker dat u de bal daar compleet mis slaat. Wat wel zo is,is dat je aan een bepaald "profiel" moet beantwoorden, wil je het in de politiek ver schoppen. Principevastheid en integriteit behoren niet tot het lijstje van toelatingscriteria! Ik kijk alvast belangstellend (maar tevergeefs?) uit naar de witte raaf die politiek niet louter beschouwd als een vorm van carrièreplanning...
ja die PasOP mensen blokkeren ook altijd alles.. De typische stopper: je moet voorzichtig zijn blabla..
Je kunt zodanig voorzichtig zijn dat je uw deur niet meer uitkomt, dat je op het einde van het jaar niets gedaan hebt, en dat je op het einde van de rit eindigt met een werklozeneconomie.

Risico's moeten gediversifieerd worden, dus een mens mag wel eens een risico nemen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 08:53   #50
Don Quichote
Banneling

Standaard

De Wael werd op mogelijke fouten gewezen door de brief van een vakbondsman.
Waarop De Wael antwoordde dat iedereen maar best in zijn eigen bord moet kijken.
---------------------------------------------------------

Hallo?

Leterme (de grote roerganger) staat erbij en kijkt ernaar.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 10:32   #51
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
De Wael werd op mogelijke fouten gewezen door de brief van een vakbondsman.
Waarop De Wael antwoordde dat iedereen maar best in zijn eigen bord moet kijken.
---------------------------------------------------------

Hallo?

Leterme (de grote roerganger) staat erbij en kijkt ernaar.
Die kijkt in zijn eigen bord.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:49   #52
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
U vergist zich , Patrick werd "misleid" .
Wat denken jullie van Patrik, le cocu ?
Patrick le cocu??? Enfin, elk om beurt he, eerst zijn vrouw en nu hijzelf!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 13:51   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Corruptie moet worden bestreden. Incompetentie ook.

Inzoverre de macht corrumpeert, en/of incompetentie toelaat/stimuleert moet ook de macht worden bestreden.

Invoering van de directe democratie naar Zwitsers model lijkt mij de meest wenselijke oplossing voor de aan een particratie/hereditaire monarchie-hybride inherente problematiek van de corruptie/incompetentie (dit laatste wegens het onvermijdelijke nepotisme dat de hybride in zich draagt).

Het spijt me,

djimi
committee P lijkt dan toch wel te werken, niet snel, maar dan toch wel objectief. Een pluim voor die instelling, de behoeder van de democratie.
Nu nog een committee P toepassen voor alle overheidsinstellingen inclusief de regering en we zijn helemaal goed.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 13:54   #54
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu nog een committee P toepassen voor alle overheidsinstellingen inclusief de regering en we zijn helemaal goed.
Comitee P zal eerder evolueren zoals BBI. Wanneer de politieke kaste teveel last heeft met hen : kortwieken
Oud 18 september 2008, 15:14   #55
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
committee P lijkt dan toch wel te werken, niet snel, maar dan toch wel objectief. Een pluim voor die instelling, de behoeder van de democratie.
Dat comité P waarop u doelt, bestaat al. Het wordt ook wel eens Parlement genoemd. Maar ja, de heren en dames volksverkloters houden zich veel liever bezig met ongevaarlijke vraagjes stellen over de strontvliegplaag en de gevolgen ervan op de aardappeloogst en nog meer van dat fraais, in plaats van hun werk te doen: de regering en de werking van de overheid controleren. Maar ach, geen kat die zich daarover druk maakt. Zelfs niet de vierde macht!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be