![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dan gaan nog meer armen deze bonus mislopen , 't is nu al zo dat vooral rijken van het systeem gebruik maken
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat in Vlaanderen-Wallonië ongeveer 70 persent van de mensen een eigen woning bezitten. En dat dit persentage een van de hoogste is op internationaal vlak. 't Moet zijn dat de gemiddelde Vlaming/Waal toch de senten gevonden heeft om die woonst te kopen en te betalen. En daarom volgende suggestie aan de scherven- en amokmaker: dat de mensen hun 300 € per werkende kop steken in hun huis, of in een tweede huis (dat zij dan kunnen verhuren aan iemand die geen eigen huis heeft; die huurder zal daar zeer tevreden mee zijn).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 september 2008 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Nee, dit is niet duidelijk. Kan je dit duidelijk aantonen? Of is dit te veel gevraagd? 3 Is dit nog logisch als het wel binnen de werkuren past? Een keuze is er zelden. Ik ben programmeur, toen ik in 1999 (het jaar voor de millinium-bug en in volle voorbereiding om alle programma's aan te passen voor de euro) een 4/5 job zocht, was dit zeer moeilijk. De reactie, als je vraagt naar de mogelijkheid om 4/5 te werken. Nochtans is mijn functie bij uitstek geschikt om binnen de werkuren te passen. Na maanden zoeken, kon ik beginnen via interim voor een consultancy-bedrijf onder het motto, beter een 4/5 dan niets. Het bedrijf waar ik voordien 6 maanden werkte, bood me een contract van onbepaalde aan. Een 4/5 contract werd me geweigerd. Kom me dus niet vertellen dat er keuze is. 4 De kloof is wel relevant. Waarom moet ik dubbel zo veel verdienen dan een arbeider aan de lopende band? Waarom heeft niet iedereen de kans op een job die deftig betaald wordt? Heeft de werkgever het recht extra winsten te generen ten koste van om het even wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De reden dat jij dubbel zoveel verdient, is omdat je dat waard bent, en de arbeider aan de lopende band niet. Jij kan het daar niet mee eens zijn, maar zo eenvoudig is het. Ga gerust naar je baas om te zeggen dat je teveel verdient; hij zaller weinig op tegen hebben om je minder te geven... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 21 september 2008 om 15:43. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gelijk jij over die arbeider aan de band spreekt zouden allemaal goed moeten gaan staken !!!!!!!!! zonder die arbeiders aan de lopende band zijn er ook geen kaderfuncties !!!!!! de ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel ............ loonverschillen JA , maar met mate !!!!! Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sfax, ik ben één van die mensen waarvan de ouders verdere studies niet konden betalen. Dit had dan weer motivatieproblemen tot gevolg en om een lang verhaal kort te maken heb ik zelfs nooit mijn humaniora afgemaakt.
Ondertussen werk ik als boekhouder voor een internationale organisatie en ben bezig met het behalen van een diploma via avondonderwijs. Om op deze functie te geraken heb ik veel moeite moeten doen en met de avondschool er nu bij wordt het enkel maar zwaarder. Het enigste probleem is dat ik altijd een achterstand zal hebben tov iemand die wel de kansen van thuis uit heeft gekregen. Die mensen kunnen direct beginnen in mijn functie en kunnen veel sneller promotie maken dankzij hun diploma.
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Dat lijkt me logisch; wat is het probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Het ging niet over "voor een ander te bepalen wat hij/zij nodig heeft en wat niet", maar over "wie wel of niet in staat is in te schatten wie het nodig heeft of niet?" 3 Je beweert dat het logisch is dat 4/5 geweigerd wordt als het niet binnen de werkuren past. Een weigering als het wel binnen de uren past is ook logisch? In elk geval impliceert elke weigering, dat de werknemer geen keuze heeft. 4 De realiteit geeft me gelijk. Zoek maar eens een 4/5 job. Als programmeur, heb ik 6 maanden gezocht naar een 4/5 job, terwijl er toen een enorm tekort was. Ik heb de reacties gezien. Test het zelf eens uit. Heel veel mensen hebben dus niet de keuze om 4/5 te werken. 5 Als ik aanklaag dat ik dubbel zoveel verdien als een bandwerker, zal dat wel niet uit afgunst zijn. Als ik afgunstig was van zij die meer verdienen, zou ik wel full-time gaan werken, of aan examens meedoen voor een hogere functie. Ik moet je ontgoochelen, ik ben tevreden met wat ik verdien, ik ben gelukkig met wat ik heb. Als ik mijn werkgever vraag om me minder te betalen, verandert er niets voor die bandwerker. Leg me eens waarom of hoe ik het dubbele waard zou zijn van een bandwerker? 6 Niet iedereen heeft en krijgt dezelfde kansen. Je moet nu en dan geluk hebben in het leven. Het helpt enorm als je ervoor kiest in het juiste land en in het juiste gezin geboren te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is toch een communistemaatregel, welk tweeverdienend gezin heeft nu maar 24000euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je je discussie beperkt tot het onderwerppwaarover het gaat,,dan weet je dat je het over belgië hebt, en daar krijgt iedereen dezelfde kans. Niet iedereen gaat er op dezelfde manier mee om. Het eindresultaat hoeft dus ook niet hetzelfde te zijn. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Als je begrijpt wat het verschil is, antwoord dan toch op de vraag. Kan je duidelijk aantonen dat jij in staat bent om in te schatten, wie wel of niet in staat is in te schatten wie het nodig heeft of niet? 3+4 Ik probeer het in andere termen uit te leggen. Het aanbod voor 4/5 jobs is veel kleiner dan de vraag, dus is de keuze voor de werknemer zeer klein, dikwijls onbestaand. 5 Nochtans was je stelling "Er is niets verkeerd aan loonverschillen en verschillen in rijkdom. Er is enkel afgunst, of de kunst om je daar niet aan te laten vangen." Misschien zijn er andere drijfveren dan afgunst. 6 Natuurlijk moet er iets veranderen voor die bandwerker. Ik kan nog begrijpen dat er verschil is in lonen, maar de verschillen zijn veel te groot, buiten proportie. 7 Hij heeft ook skills die ik niet heb. Ik zou dat werk niet kunnen. Dat rechtvaardigt zeker niet het grote loonverschil. 8 Ik had het niet over de Afrikaanse broesse. 9 Ook in België heeft en krijgt niet iedereen dezelfde kansen. Het is dus belangrijk om het juiste gezin te kiezen om geboren te worden. Als je ziek wordt, of een ongeluk hebt, waardoor je niet meer kan gaan werken, is dat een verkeerde keuze? Als het bedrijf, waar je 15 of 20 jaar werkt, failliet gaat, heb je dan een verkeerde keuze gemaakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat bedrag bruto of netto? Hoe heb je dat bedrag bepaald? Omvat het dertiende en veertiende/vakantiegeld maanden (die sowieso al hoger belast worden dan een gewoon maandloon)? Nee echt... ik vraag me af hoe je aan die som komt en vooral netto of bruto zou nogal een verschil geven in interpretatie. Als je het over bruto hebt, dan kan ik je zeggen dat ik daar ver boven zit... heel ver. Maar ook voor mij wordt het steeds meer zaak van spaarlampjes indraaien en zuinig gaan rijden, want ook voor mij worden water, brandstof, verwarming, voedsel en nog zoveel meer ook duurder. En mijn huisbaas is meestal sneller met het aanpassen van de index voor mijn huur dan mijn werk. Niet dat ik momenteel te klagen heb, hoor... ik heb geen moeite te doen naar het eind van de maand toe, maar ik begin dat ook te voelen. Nu heb je ergens een punt dat een CEO die er een paar honderduizenden of meer per jaar vangt, totaal niets gaat merken van die jobkorting en voor zulke jobs kan je je inderdaad afvragen of dit nodig is terwijl je misschien de lagere en middenklassen een beetje meer kan geven dan. Maar mijn punt is maar... waar leg je de grens? Verder: ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals gezegd, als jij vindt dat je proportioneel teveel verdient in vergelijking met een bandwerke, vraag gerust om een loonsverlaging. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb gewoon het bedrag, dat nu genomen wordt om het onderscheid te maken tussen 300 euro dan wel 250 euro bonus, gebruikt. Kan voor mijn part hoger komen te liggen ook. Maar ondertussen vind ik het dus gewoon beter om die bonus te laten aanvragen. Wie geen moeite wil doen (omwille van genoeg en tevreden) vraagt de bonus niet aan. Meer geld voor zij die het echt nodig hebben en die dus wel de moeite gaan doen. En natuurlijk ook meer geld voor zij die nooit genoeg hebben en vinden dat ze recht hebben op de wereld en de overheid een nutteloze geldverslindende instantie vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind dat de staat a priori minder zou moeten vragen. ik vind dat de vlaamse regering gerust dat geld mag investeren bvb in energieprojecten met 100% rendement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Met die korting op de personenbelasting wil de Vlaamse regering de koopkracht ondersteunen op een ogenblik - einde winter - dat gezinnen dat goed kunnen gebruiken." Blijkbaar denkt de Vlaamse regering dat alleen werkenden en zelfstandigen koopkracht herstel nodig hebben. Werklozen, gepensioneerden, zieken,.. blijven in de kou. 2 Ik wil best geloven dat jij niet in staat bent om in te schatten wie het nodig heeft, anderen kunnen dit wel. 3 Aangezien de keuze te beperkt is, zouden heel wat mensen liever hebben dat de overheid maatregelen treft zodat meer mensen de keuze krijgen om 4/5 te werken. 4 Kan je me uitleggen, waarom ik volgens jouw, de loonkloof aanklaag. Is het uit afgunst of niet? 5 Als we de markt de verschillen laten bepalen, crepeert de halve bevolking. De overheid moet dus corrigeren. 6 Je valt in herhaling. Ik gaf je daar nochtans al een antwoord op. 7 Dit is afhankelijk van wat je waardeert. 8 Ik refereerde helemaal niet naar Afrika. 9 Leerplicht is niet voldoende. De sociale klasse is de meest bepalende factor tot het behalen van een diploma. 1 kind op 3 krijgt (privé, betaalde) bijles. Denk je dat dit voor iedereen toegankelijk is? 10 De keuze hoe je met je ziekteuitkering en je ziektekosten omgaat? Heb jij enig idee hoe hoog die uitkeringen zijn? 11 Kiezen voor een job bij een firma die 15 tot 20 jaar later zal failliet gaan is een verkeerde keuze? Dat had men kunnen voorzien? Hoe je er mee omgaat? Hoe bedoel je? Hoe zou de verkeerd en de juiste manier van ermee omgaan er dan moeten uitzien? Laatst gewijzigd door artisjok : 23 september 2008 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |