![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Een beetje vanalles: aardverschuivingen, stormen en onweders, tsunami's, gekke beestjes.
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat duidelijk zijn
Dat er nu iets of niets gebeurd.. Het bepaald mijn leven niet ![]() Ik sluit gewoon niets uit. Gebeurt er niets? Tjah so be it en verdergaan zoals we nu gaan. Toch kan je er niet omheen dat we verandering ervaren.
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Betreffende 2012, het is zwaar overhyped natuurlijk, daar kan niemand om. Je hoort de wildste beweringen en de krankzinnigste hypotheses, die allemaal een apocalyps vrezen of op zijn minst radicale wereldwijde ommekeer.
De Maya's slaan de bal wel niet mis om te beweren dat wij ons in een belangrijk punt bevinden in de geschiedenis. De algemene cliché-respons "dat was voor ons ook al een aantal keren het geval", gaat hier écht niet op. Nooit tevoren is er sprake geweest van de sociale ruimte waar we ons nu in bevinden. Namelijk een "global village". Hetgeen waar wij ons nu op bevinden, internet dus, is een medium waarvan wij de impact eigenlijk amper inschatten. De mensheid is meer verenigd dan ooit tevoren het geval was. Onze tijd is er een die alsmaar sneller en sneller gaat. Het ding wordt krapper en krapper. De technologie gaat met zevenmijlslaarzen vooruit ( en de mijlen van de laarzen blijven maar stijgen ook ). Ik heb eens een boek gelezen erover ( nee, geen New Age goeroe met gechannelde nonsens ) van de auteur John Mayor Jenkins omtrent dit onderwerp. Hij concludeerde gewoon dat de stand van de sterren volgens de Maya's aanduidt dat er een transitie aanbreekt die zal uitmonden in een nieuw tijdperk. De Maya's zagen het als "de geboorte van de mens" ( dus laat die doomsday-prietpraat voor wat ze is ). En dat de mensheid tot nu toe zich in een embryonale/foetale fase bevond. In een zeker opzicht kan dit wel kloppen. De mens is zowat van zijn prille begin afhankelijk van zijn gunstige moeder, de planeet. Stilaan begeeft hij zich in de diepten der ruimte en onderzoekt hij zelfs de sub-atomaire fundamenten van materie! Men noemt het niks voor niks het "the god particle". Het is nog steeds onduidelijk wat kwantumfysica allemaal inhoudt. Die dimensie is nog steeds een waar "terra incognita" en we speculeren maar verder over wat we hier nu precies (zullen) aantreffen. Bij CERN onderzoeken ze dit nu ( of ze gingen tenminste van start gaan in 2009 ). De resultaten zullen volgens mij onze levenswijze een geheel nieuwe richting insturen. Het is gewoon de som aan ontwikkelingen die men in overweging dient te nemen. Ik kan nog een hele waslijst opsommen aan sociale, politieke, economische, technologische en culturele veranderingen. Maar men zou hierna toch tot de conclusie komen dat deze tijd er een is van versnelling, in vergelijking met de voorgaande eeuwen. Een tijd zoals nooit tevoren beleeft. 21 december 2012 zal geen plotse wijziging inhouden van onze alledaagse beslommeringen. Het is een verkeersbord dat ons toont welke richting we opgaan. En die is in de diepten van de kosmos.
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level. Laatst gewijzigd door KaliYuga : 27 augustus 2009 om 00:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De maya's vonden helemaal niks van 2012, het jaar was gewoon zo ontzettend ver van hun bed dat ze geen moeite namen om hun kalender nog verder door te trekken, net als van die software ontwerpers die geen rekening gehouden hadden met het jaar 2000. Dat is alles, einde verhaal, geen rampen, geen dood en verderf, geen hemelse verlichting en geen nieuw tijdperk. En het duizendjarige rijk uit de bijbel mag u ook op uw buik schrijven.
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mag ik daar een bron van bovenbuur
![]() Dat de maya's niets vonden van het einde van de lange telling.
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als er één volk geobsedeerd was met tijd, dan waren het de Maya's wel.
Het doorgronden ervan was de priesterkaste hun hoofdbezigheid, hun hele religie stoelde erop! Luiheid heeft hen niet doen eindigen bij 2012.
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() The dawn of awakening!
En wie de mass awake niet ziet.... ![]() Is timewave zero really approaching?
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Waarom denkt iedereen dat dit het einde is der tijden? De Maya's suggereerden dit niet. 2012 was enkel de start van een nieuwe periode van 26 000 jaar. Volgens de Maya's hooguit een mogelijk punt van ommekeer.
Of het meer betekent en wordt, betwijfel ik. Wij dachten van 2000 ook dat het heel wat met zich mee kon brengen. Er is bij mijn weten niet veel gebeurd. Mensen bepalen bovendien zelf veelal wat er gebeurt. Het klopt wel dat er momenteel heel wat gaande is op onze planeet. Oorlog moet worden voorkomen, er is een crisis, er komt mogelijk een pandemie, het klimaat verandert en de tijd om dit in te perken dringt, China en India staan klaar om de macht bij hun te leggen en in 2012 komen er ook nieuwe presidentsverkiezingen in de V.S. Maar als je het objectief bekijkt zeiden mensen misschien altijd wel van hun periode dat het een rumoerige was. Iedere periode wordt dan ook gekenmerkt door verandering. Het enige verschil is dat we er vandaag sneller en grondiger van op de hoogte zijn dankzij de techniek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mckenna sloeg al meermaals de nagel op de kop.
![]()
![]() |
#50 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De Spanjaarden zullen er ook wel voor iets hebben tussengezeten.
![]() |
#51 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ongezien in de menselijke geschiedenis!
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik kijk uit naar 2012 als een nieuw begin - een einde is immers zoiezo een nieuw begin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 31 augustus 2009 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel het was al berekent voor de Tolteken naar Meso-Amerika migreerden. Dus nog voor dat pilaarbijtend Spanje het broodnodig vond om hun cultureel erfgoed naar de brandstapel te verwijzen.
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level. Laatst gewijzigd door KaliYuga : 1 september 2009 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mannekes, het gebeurt niet veel. Maar hier valt mijn mond toch even open van!
http://deoxy.org/omega.htm god damn, it makes so much sense! Quoteje via edit welgeplaatst om beeld te scheppen van de link: Citaat:
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 1 september 2009 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De cultfilm "Koyaanisqatsi" is vernoemd naar die specifieke voorspelling.
Perfecte weergave van het tijdperk van degeneratie.
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Film heb ik nog niet gezien. Valt zeker niet te bezien via livestream zeker?
Ik ben groot believer, enorm groot. Toch maak ik me zorgen over morgen. In de wereld en haar huidige status van gecreëerde overtuigingen, ziet het er niet naar uit dat we het rooskleurig mogen gaan inkaderen. I mean, fire man!
![]() |
#58 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die film is écht de moeite waard. Is ondertussen al een paar decennia oud, maar de boodschap spreekt vandaag nog steeds aan ( wat uiteraard te verstaan is, de tijd is in essentie dezelfde gebleven ).
Die is vrij makkelijk te vinden eigenlijk ( you know ). http://www.youtube.com/watch?v=rPY6jTiCMh8 hier is een kort fragment ervan. Je kan wel degelijk zeggen dat de gecreëerde overtuigingen, met de doctrinaire 'ismen' aan de voorhoede ervan met al hun genocidale pragmatiek, een uitvloeisel zijn van dat Faust-wezen dat de mens is de afgelopen 10.000 jaar. We hebben onze ziel ( verbondenheid met de kosmos ) verkocht voor vernuft en in ruil veroverden we zowat alles in onze nabijheid en verder. We hebben veel bereikt, maar nu komt de prijs.. of misschien kan zoals in het Goethes boek Faust ziel nog op tijd gered worden?
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lijkt me inderdaad een film die tot bezinning roept. Echter voor zoiets tot haar einde te kunnen zien, zal ik me in een andere status moeten bevinden
![]() Maargoed, weet nu over wat het gaat en voel al aan dat het gat in mijn cultuur is/was die film niet te kunnen. En ja, roep het al even terug te keren naar de natuur. Het is ergens ook wel vrij hypocriet van me zoiets te roepen vanaf een "ultramoderne ' laptop. Hopelijk komt de prijs van onze luxe-belevenis op dit moederke aarde niet te hard aan. Echter reikt de piek wel naar het oneindige op de novelty theorie.... I mean.... dat is gewoon totaal onbekend gebied voor mijn/uw huidige levensbelevenis. De mensheid wordt nu al zot van insanity, dat erbij moet toch gepaard gaan met mass-chaos tot in de hoogste graad? Niet?
![]() |
#60 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel men hoeft niet terug te keren naar de grotten en zich dan tevreden stellen met een gemiddelde leeftijd van 40. Een radicale terugkeer naar het Paleolithicum en de respectievelijke levenswijze zou gewoon zelfmoord zijn voor de (post-)moderne mens. De waardestelsels van toen en de holistische visie op de natuur zijn echter wel elementen die zeker de moeite waard zijn om de wederkeer ervan te bepleiten. Dat is uiteindelijk ook de these van McKenna ( je noemt daar zijn "novelty theory" ), dat de uiteindelijke "Archaic Revival" ons te wachten staat aan het einde van deze rit der beschaving.
Waarmee de levensstijl wordt bedoeld die zich terug schikt naar de patronen van voor de sociale stratificatie en al de andere uitwassen van dat "contra naturam"-fenomeen. Daarmee bedoelt hij niet dat we ons platbombarderen letterlijk naar het stenen tijdperk. Maar een samenleving, een ethiek, een levensbeschouwing die parallel is aan de voorouderlijke voorloper.
The internal struggle of self-overcoming must in turn also be matched by an external struggle with the forces of the age on an immediate and pratical level. Laatst gewijzigd door KaliYuga : 2 september 2009 om 00:09. |
![]() |
![]() |