Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2008, 09:53   #41
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd denk ik dat men Jong CD&V bewust wat laat rommelen om aldus als bliksemafleider te fungeren voor de ontevredenheid. Nadat de jongeren en in hun achterban bepaalde andere leden eens hun ongenoegen hebben mogen uiten, zal de machtspolitiek weer doorgedrukt worden. De oude CVP-gewoontes steken weer de kop op. De oude draak is er weer.
Dat denk ik ook. Maar, ze kunnen hun beslissing misschien wel opdringen aan de leden, maar niet meer aan de kiezer. De traditionele CD& stemmer is ook aan het vergrijzen.

Ik ben uiterst benieuwd hoe de stemmen gaan verschuiven in juni en ik hoop dat ze vooral richting LDD, VB, NVA verschuiven want anders denk ik dat we gaan naar een scenario : paars in vlaanderen (acht ik weinig waarschijnlijk daar vld/SPa en groen niet groot genoeg gaan zijn) of een tripartite in vlaanderen en vervolgens ook een tripartite federaal.
Dan zitten de drie traditionele partijen samen aan de macht en kunnen ze met een praatbarak starten.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 09:54   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Verwonderlijk inderdaad, want als het toch de bedoeling was om de beloftes in te slikken, dan had de CD&V dat beter veel vroeger gedaan. Zo is er meer tijd om de bocht te doen vergeten.

Maar ik denk dat je de CD&v mentaliteit niet helemaal door hebt. Het is geen arrogantie. Je hebt hier te maken met mensen die het echt menen - hoe vreemd dat ook mag klinken - maar die NOOIT de moed hebben de eigen standpunten door te drukken als puntje bij paaltje komt. Niet enkel dat maar de CD&V topman is mentaal niet in staat om buiten de geijkte paden te betreden.

Als de tegenstrever dan niet mee wil, dan weten die mensen niet wat doen, en doen dus niets. Het onvermijdelijke resultaat is dat kiezers en bondgenoten in de kou gelaten worden, maar dat gebeurt niet met opzet. Dat is enkel het gevolg van die pathologische besluiteloosheid waaraan elke CD&V topman lijkt te lijden.

Die pathologische onmacht aan de top verklaart meteen waarom partijbonzen tijdens interne crisissen er als martelaars uitzien. "Met pijn in het hart" is een joke geworden, maar ik ben ervan overtuigd dat CD&Vers dat echt menen als ze dat zeggen. Ze willen wel, maar kunnen niet en het doet hen pijn dat hun kiezers en bondgenoten daar de gevolgen van moeten dragen.

Dat is het verschil met echte cynici als Verhofstadt of De Gucht. Die menen het niet. Nooit. Als ze een bocht moeten nemen, dan is dat niet met pijn in het hart en dus kunnen zij met een brede smile naar de camera's stappen om het allemaal uit te leggen.
Zullen we een apart draadje openen over de CVP - CD&V mentaliteit ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 11:30   #43
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard Leterme ne vas pas �* New-York

Zadeh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 12:55   #44
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zullen we een apart draadje openen over de CVP - CD&V mentaliteit ?
Ach neen, ik zou er depri van worden !
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 13:29   #45
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Toen hij begon was hij een naïeveling die weinig wist over de echte politiek.
De stage die hij bij Verhofstadt gelopen heeft voor hij er echt aan kon beginnen, heeft hem deugd gedaan.
de meest hilarische zinnen die ik van u al gelezen heb
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 13:33   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Toen hij begon was hij een naïeveling die weinig wist over de echte politiek.
De stage die hij bij Verhofstadt gelopen heeft voor hij er echt aan kon beginnen, heeft hem deugd gedaan.
Gaat Leterme nu dan ook al wat nog rest van het staatspatrimonium gaan verkopen om zijn begroting in evenwicht te krijgen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 14:31   #47
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
...

De staatshervorming is eigenlijk al bezig sinds 1830 ...
Al meer dan 150 jaar, en nog kan het niet dat 'les flamins' gewoon krijgen waar ze eigenlijk recht op hebben.

Echt iets om trots op te zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be