Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 12:32   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is natuurlijk zeer veralgemeend, maar Oostenrijk staat nog wel te boek als een conservatief, wat meer introvert volk. Net zoals de Zwitsers eigenlijk. Ze hebben wel veel kwaliteiten. Vriendelijkheid, goed eten - zeker het bier -, een goedlopende economie, en mooie steden.
klopt. Wel een wat saai volk, en voor het eten moet je ook niet gaan, tenzij je verlekkerd bent op knodels, schnitsels en worsten. Het bier is ook wat saaitjes in vergelijking met Belgisch bier. Hun wijn kan ik wel appreciëren. Heel mooie natuur, en Wenen is een erg plezante stad, heeft zelfs al iets Oost-Europees.
Wel een vreselijk duur land, de trein tussen Salzburg en Wenen kost 80 euro. En in België maar klagen hé...

Laatst gewijzigd door tomm : 1 oktober 2008 om 12:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 12:38   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
maak u geen zorgen. Er is moeilijk iets te vinden over foute uitspraken of foute video's over Haider. Er zijn wel harde migrantenstandpunten maar ik zie geen typisch bruin verleden zoals normaal bij extreemrechts hoort. Hij is misschien populistisch, maar is geen gevaar voor de democratie.

Ik denk niet dat ze het even goed als Italië gaan doen omdat de andere coalitiepartner in Oostenrijk er niet warm voor loopt maar niet anders zal kunnen.
We zullen zien hoe het loopt.
Had Haider zich niet eens uitgelaten over de "zogezegde" Holocaust?
Hij was ook geen al te beste vriend van Israel, steunde openlijk Saddam Houssein, dat wil niets zeggen natuurlijk, maar als rechtse rakker is dat wel bijzonder. Ik denk dat het veilig is te zeggen dat hij in "dezelfde sfeer" zit. Ook niet zo moeilijk in een land waar veel mensen nog openlijk Hitler bewonderen en goedspreken, meer dan in Duitsland.

Als extreem-rechtse zou ik Italië nu niet onmiddellijk als voorbeeld nemen, waarschijnlijk het slechtst bestuurde land van West-Europa en behoorlijk corrupt.
Oud 1 oktober 2008, 12:42   #43
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Tsss, is dat niet die Hitler-vereerder? Foei!
Minstens een derde van de Wit-Russen werd uitgemoord door de nazi's, waaronder een deel van zijn eigen familie. Dat is weer een van de vele westerse propagandaleugens over belarus. Een andere leugen is dat het een arm land zou zijn en dat "de economie niet werkt". Als je vergelijkt met Oekraïne en zelfs het olie- en gasrijke Rusland of het EU-lid Polen is er weinig armoede en de economische groei bedraagt 9% per jaar.
Misschien is dat wel de reden waarom de mensen niet op de oppositie stemmen? (natuurlijk zal er wel fraude geweest zijn, papa Luka speelt het graag safe en wil geen westerse pottenkijkers, maar de meerderheid van de Belarussen steunt echt zijn regime)
Oud 1 oktober 2008, 13:31   #44
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is natuurlijk zeer veralgemeend, maar Oostenrijk staat nog wel te boek als een conservatief, wat meer introvert volk.
Dat is toch niet negatief? Ik ga elk jaar minstens één keer naar daar en heb veel zien veranderen. Het beeld van een "introvert" Oostenrijk is natuurlijk een beetje een mythe. Het soort mensen dat leeft met die denkbeelden is er veelal nog nooit geweest, laat staan écht geweest (landurig en contactrijk). De linkse communisten en aangesloten, oliedomme negerverheerlijkers kennen immers geen Duits (of een andere taal buiten steenkoolengels) en hun contacten met de wereld beperken zich meestal tot de "trendy" buurt van Gent, alwaar ze zich dan nog snel wegmaken wanneer het donker wordt omdat ze stiekem bang hebben van hun bruine vriendjes de "jongeren". Wat ze voorts weten van de wereld komt allemaal uit "De Morgen" of een of andere links-achterlijke "nieuwssite" zoals die van de VRT.

Resultaat is dus dat de linkse hypocrieten zich uit achterlijkheid bezondigen aan het herhalen van racistische vooroordelen tegenover andere volkeren uit pure onwetenheid. En dat terwijl ze van zichzelf zullen zeggen dat ze "tegen racisme" zijn. Begrijpe wie kan.

Citaat:
Net zoals de Zwitsers eigenlijk. Ze hebben wel veel kwaliteiten. Vriendelijkheid, goed eten - zeker het bier -, een goedlopende economie, en mooie steden.
Ja dat klopt, zowel Oostenrijk als Zwisterland (bijna onbereikbaar voor de linkse medemens wegens te taalonkundig en teveel cultuur, linkse cultuur dat is pseudo-kunst en emo-muziek van bruinen) hebben in feite méér troeven dan hopeloos verlinkste landen zoals Nederland in België. Vooral Nederland heeft zéér te lijden gehad onder de maatschappelijke omwentelingen is een nogal kleurloos land geworden vol vreemdelingen en zedeloosheid. België heeft het erg te pakken in zijn grote steden maar de normale steden en sommige dorpen zijn nog wel leefbaar.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 13:36   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Dat beloofd. Wie gaat er skien volgend jaar in Oostenrijk?

http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...082645-439.art
ik heb al geboekt !

http://www.magdalena.at/winter.htm

Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2008 om 13:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 13:50   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dat is toch niet negatief? Ik ga elk jaar minstens één keer naar daar en heb veel zien veranderen. Het beeld van een "introvert" Oostenrijk is natuurlijk een beetje een mythe. Het soort mensen dat leeft met die denkbeelden is er veelal nog nooit geweest, laat staan écht geweest (landurig en contactrijk). De linkse communisten en aangesloten, oliedomme negerverheerlijkers kennen immers geen Duits (of een andere taal buiten steenkoolengels) en hun contacten met de wereld beperken zich meestal tot de "trendy" buurt van Gent, alwaar ze zich dan nog snel wegmaken wanneer het donker wordt omdat ze stiekem bang hebben van hun bruine vriendjes de "jongeren". Wat ze voorts weten van de wereld komt allemaal uit "De Morgen" of een of andere links-achterlijke "nieuwssite" zoals die van de VRT.

Resultaat is dus dat de linkse hypocrieten zich uit achterlijkheid bezondigen aan het herhalen van racistische vooroordelen tegenover andere volkeren uit pure onwetenheid. En dat terwijl ze van zichzelf zullen zeggen dat ze "tegen racisme" zijn. Begrijpe wie kan.
Zit wel een kern van waarheid in, gelukkig kan ik wel Duits en kom ik regelmatig in het hele Duitstalige gebied. Ik bedoelde introvert ook niet zozeer in de negatieve zin.
Citaat:
Ja dat klopt, zowel Oostenrijk als Zwisterland (bijna onbereikbaar voor de linkse medemens wegens te taalonkundig en teveel cultuur, linkse cultuur dat is pseudo-kunst en emo-muziek van bruinen) hebben in feite méér troeven dan hopeloos verlinkste landen zoals Nederland in België. Vooral Nederland heeft zéér te lijden gehad onder de maatschappelijke omwentelingen is een nogal kleurloos land geworden vol vreemdelingen en zedeloosheid. België heeft het erg te pakken in zijn grote steden maar de normale steden en sommige dorpen zijn nog wel leefbaar.
Nou ja, kleurloos. Nederland en België zijn altijd al kleurloos geweest omdat ze geen eenduidige identiteit hebben. In Nederland heb je elk kwartier rijden een ander dialect. Daar moet je dan ook nog de invloed van migranten bij optellen - hier ook voornamelijk in steden, hoor - maar ik zou niet zeggen dat dit iets is van de laatste tijd. De Nederlanden hebben altijd veel meer dan de rest van de wereld blootgestaan aan de invloeden van buitenlandse culturen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 13:57   #47
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De "weldenkende" alpenbewoners stemde traditionneel altijd op Christen-Democratische partijen vanaf 1945 - zie ook de 50jarige alleenheerschappij van de CSU in Beieren -
nu verschuift een groot deel van deze kiezers naar meer extreem rechts. Wat is er rechtser dan één extreem rechctse partij ? 2 extreem-rechtse partijen !
In Oostenrijk zit de ÖVP dus met een groot probleem : ze zijn haast gedwongen mee te regeren met de SPÖ en kunnen uit die verbinding niet anders dan nog meer kiezers aan één van de 2 rechtsen verliezen. In Beieren heb je het verschijnsel van de "Freie Wähler" een soort Leefbaar... als ik het goed begrijp.. Maar daar zou zich binnen enkele verkiezingen een polarisatie kunnen voordoen indien "Die Linke" voorbij de5% kiesdrempel zou geraken (en de FDP mee een coalitie vormt met de CSU).

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:15   #48
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aan zichzelf kent men een ander?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:17   #49
Anna List
Banneling

Standaard

mannekens, de vraag is wel wie gaat er skiën hé, gelieve on topic te blijven

Zillertal - Hochfuegen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 02:50   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Preuße

Citaat:
Dat is toch niet negatief? Ik ga elk jaar minstens één keer naar daar en heb veel zien veranderen. Het beeld van een "introvert" Oostenrijk is natuurlijk een beetje een mythe. Het soort mensen dat leeft met die denkbeelden is er veelal nog nooit geweest, laat staan écht geweest (landurig en contactrijk).
Ik ben al 5 keer naar Oostenrijk geweest, 4 keer als kind en een keer recentelijk. Ik spreek voldoende Duits om me verstaanbaar te maken ("steenkolenduits" of "Jean-Marie Pfaff-duits"weliswaar) en ik was er voor een project. Veel cliché's kloppen WEL (zoals overal ter wereld, bvb. Afrikanen ZIJN inderdaad meestal lui, corrupt en slecht georganiseerd). Als je echt Oostenrijks wil eten (ik heb het dus niet over de vele buitenlandse restaurants en gerechten in de grote steden) krijg je zeker knodels, wienerschnitsels en wursten op uw bord. Oostenrijkers zijn en blijven een star volk, extreem georganiseerd, proper, en niet echt verdraagzaam. Een beetje melancholisch ook in Wenen, daar begint de Oost-Europese invloed al. Daarnaast heb je zoals in Duitsland, Zwitserland en Luxemburg ook een tegencultuur van extreme marginalen met nog echt van die hanekammen, tattoos, honden en de onafscheidelijke halve liter in hun handen, maar ook dat is strikt opgedeeld in hokjes en kaders. Wij waren de enige op de trein die zaten te eten en te babbelen, en iedereen zat naar ons te staren als naar een bende marginalen. Hun huizen en die typische woonblokken zijn ook spotteloos, een beetje creepy eigenlijk. Ik sprak er met migranten uit de ex-Sovjet-Unie en die haten de Oostenrijkers en noemen ze vuile fascisten, en koude kikkers.

Citaat:
De linkse communisten en aangesloten, oliedomme negerverheerlijkers kennen immers geen Duits (of een andere taal buiten steenkoolengels) en hun contacten met de wereld beperken zich meestal tot de "trendy" buurt van Gent, alwaar ze zich dan nog snel wegmaken wanneer het donker wordt omdat ze stiekem bang hebben van hun bruine vriendjes de "jongeren". Wat ze voorts weten van de wereld komt allemaal uit "De Morgen" of een of andere links-achterlijke "nieuwssite" zoals die van de VRT.
Ik wil nu niet opscheppen, maar ten eerste spreek ik waarschijnlijk beter Engels dan U, alsook zeker beter Frans/Spaans/Russisch, ten tweede heb ik jaren in de meest marginale buurt van Antwerpen gewoond, waar bijna 100% van de weinige Belgen op het VB stemmen, ten derde ben ik er vrijwel zeker van dat U nog nooit in Afrika bent geweest, noch "bruine" vrienden hebt, en dus absoluut geen idee hebt van hun cultuur, en dus niet weet waarover U spreekt. En ten vierde wat U denkt te weten over de wereld komt ongetwijfeld uit een of ander marginaal rechts gazetje of dergelijke. U lijkt mij geen wereldreiziger, anders zou je zulke stomme uitspraken achterwege laten. (en zou U ook niet elk jaar naar Oostenrijk gaan, de wereld heeft zoveel meer te bieden dan Tirol en Schnitsel)

Citaat:
Resultaat is dus dat de rechtse hypocrieten zich uit achterlijkeheid bezondigen aan het herhalen van racistische vooroordelen tegenover andere volkeren en cuturen (Afrikanen, etc.) uit pure onwetendheid.

Citaat:
Ja dat klopt, zowel Oostenrijk als Zwisterland (bijna onbereikbaar voor de linkse medemens wegens te taalonkundig en teveel cultuur, linkse cultuur dat is pseudo-kunst en emo-muziek van bruinen)
Duits is een relatief gemakkelijke taal voor Vlamingen, ik daag U echter eens uit om Russisch te leren... zolang U dat niet doet hebt U eigenlijk geen recht van spreken betreffende de voormalige Sovjet-Unie.
Wat cultuur betreft denk ik niet dat landen als Rusland, Oekraïne, Egypte, Syrië, laat staan Italië, Frankrijk, Israel of Spanje moeten onderdoen voor Oostenrijk.
Bijna alles dat als typisch Oostenrijks beschouwd wordt komt oorspronkelijk uit Italië of Frankrijk (architectuur, opera, etc.)

Citaat:
hebben in feite méér troeven dan hopeloos verlinkste landen zoals Nederland in België.
Waarom? Oostenrijk is op de meeste vlakken achter op België en zeker Nederland. Ze hebben meer en mooiere natuur en dat is het enige voordeel dat ik zie. Vroeger waren ze een wereldrijk nu zijn ze een klein landje net als BelgiË en nederland.

Citaat:
Vooral Nederland heeft zéér te lijden gehad onder de maatschappelijke omwentelingen is een nogal kleurloos land geworden vol vreemdelingen en zedeloosheid.
Wat een onzin, Nederland is veel diverser dan Oostenrijk, ik zie dat als een troef. Oostenrijk is leuk om eens te komen, maar voor de rest een oersaai en weinig vernieuwend land. U ziet dat blijkbaar als een troef, ik niet. Als conservatief en het gebrek aan gekleurde medemensen een troef is, dan zijn landen als Polen nog veel beter af dan Oostenrijk.

Citaat:
België heeft het erg te pakken in zijn grote steden maar de normale steden en sommige dorpen zijn nog wel leefbaar.

U wilt dus terug naar het België van de jaren '50, waar de pastoor en plaatselijke dorpsonderwijzer de plak zwaaien en verveling troef is... gij liever dan ik... ik geloof in vooruitgang, niet in achteruitgang...
Oud 2 oktober 2008, 03:23   #51
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk niet dat je Russisch hoeft te beheersen om Oostenrijkers of Zwitsers te begrijpen en gel*l over "voor"oordelen terzake van de gezegende (sacer) multicul maakt slechts de l*ller belachelijk.
Oud 2 oktober 2008, 04:04   #52
willem1940NLD

Standaard

Ik denk niet dat je Russisch hoeft te beheersen om Oostenrijkers of Zwitsers te begrijpen en gel*l over "voor"oordelen terzake van de gezegende (sacer) multicul maakt slechts de l*ller belachelijk.
Oud 2 oktober 2008, 10:55   #53
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je echt Oostenrijks wil eten (ik heb het dus niet over de vele buitenlandse restaurants en gerechten in de grote steden) krijg je zeker knodels, wienerschnitsels en wursten op uw bord.
En dan? Als U al zodanig onverdraagzaam en gesloten bent dan raad ik U toch ten stelligste aan om in een of andere antifa-kraakpand te blijven.

Citaat:
Oostenrijkers zijn en blijven een star volk, extreem georganiseerd, proper, en niet echt verdraagzaam.
Ik zou hen eerder omschrijven als harde werkers om mee te beginnen, goede landbouwers en nog in het algemeen met betere manieren. Maar zulke omvattende en globale omschrijvingen van een heel volk is natuurlijk altijd surrealistisch. En Oostenrijkers als "saai" beschrijven is nog zo'n oppervlakkig non-argument dat nergens om slaat. Wat dan te zeggen van Wit-Russen? Die zijn dan in vergelijking oersaai. Om in Uw vorm van argumentatie te blijven: een geluk dat er zoveel van werden gedood tijdens de oorlog, anders was er helemaal niets over te zeggen.
Citaat:
Wij waren de enige op de trein die zaten te eten en te babbelen, en iedereen zat naar ons te staren als naar een bende marginalen. Hun huizen en die typische woonblokken zijn ook spotteloos, een beetje creepy eigenlijk.
Wat een onzin, hiermee toont U aan dat U duidelijk nog nooit in Oostenrijk geweest bent. Het standaard-huis is daar immers een houten woonhuis met die typische steunbalken in de gevel, lang geen woonblokken. Voorts is Uw xenofobische en bevooroordeelde beschrijving van een heel volk nogal racistisch en achterlijk. Blijkbaar beoordeelt U een heel land op wat U ziet in één treinreis. Dat is toch absurd.

Citaat:
Ik sprak er met migranten uit de ex-Sovjet-Unie en die haten de Oostenrijkers en noemen ze vuile fascisten, en koude kikkers.
U gaat dus om met racisten en ander xenofobisch tuig uit de marginale kringen van het Oostblok. Dat is alvast genoteerd.

Citaat:
Ik wil nu niet opscheppen, maar ten eerste spreek ik waarschijnlijk beter Engels dan U, alsook zeker beter Frans/Spaans/Russisch, ten tweede heb ik jaren in de meest marginale buurt van Antwerpen gewoond, waar bijna 100% van de weinige Belgen op het VB stemmen, ten derde ben ik er vrijwel zeker van dat U nog nooit in Afrika bent geweest, noch "bruine" vrienden hebt, en dus absoluut geen idee hebt van hun cultuur, en dus niet weet waarover U spreekt.
Hoe, dus de bruinen heben wél cultuur? Dus nadat U Oostenrijkers hebt zitten uit te schelden voor marginale nazi's (weliswaar via proxy van de zogezegde "vrienden") gaat U nu beweren dat die mysterieuse, onbekende "rijkdom" van de bruinen mij onbekend zou zijn? Quod erat demonstrandum zou ik zeggen. Negerverheerlijking tot en met met geen flauw benul van een land dat véél dichterbij ligt. Dat is werkelijk links in een notedop

Citaat:
Wat een onzin, Nederland is veel diverser dan Oostenrijk, ik zie dat als een troef. Oostenrijk is leuk om eens te komen, maar voor de rest een oersaai en weinig vernieuwend land.
"Oersaai" is natuurlijk een compleet puberaal argument en bovendien uiterst subjectief. In dit geval staat Uw racisme en xenofobie een normale cultuurbeleving in de weg. Dat Oostenrijk "weinig vernieuwend" zou zijn is eveneens een mythe. Zelfs afgelegen boerenhuizen hebben er zonnepanelen bijvoorbeeld, en dat al sinds de jaren '90. De Afrikaanse landen daarentegen ....

Citaat:
U ziet dat blijkbaar als een troef, ik niet. Als conservatief en het gebrek aan gekleurde medemensen een troef is, dan zijn landen als Polen nog veel beter af dan Oostenrijk.
Polen staat er inderdaad goed voor: een levendig patriotisme, een levendige Katholieke kerk en een bevolking die nog wil werken. En geen asielprofiteurs of andere ongewenste vreemdelingen die het land overspoelen. Ik zie daar niets dan groeipotentieel.

Citaat:
U wilt dus terug naar het België van de jaren '50, waar de pastoor en plaatselijke dorpsonderwijzer de plak zwaaien en verveling troef is... gij liever dan ik... ik geloof in vooruitgang, niet in achteruitgang...
Dat is een mythe: verveling is een modern fenomeen. In de jaren '50 had niemand zelfs tijd om zich te vervelen. Dat verschijnsel is pas beginnen opzetten met de overconsumptie en lusteloosheid van de jaren '90 in feite. Voordien was het iets was je hooguit tijdens de studietijd op school deed.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 12:04   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Als U al zodanig onverdraagzaam en gesloten bent dan raad ik U toch ten stelligste aan om in een of andere antifa-kraakpand te blijven.

Ik zou hen eerder omschrijven als harde werkers om mee te beginnen, goede landbouwers en nog in het algemeen met betere manieren. Maar zulke omvattende en globale omschrijvingen van een heel volk is natuurlijk altijd surrealistisch. En Oostenrijkers als "saai" beschrijven is nog zo'n oppervlakkig non-argument dat nergens om slaat. Wat dan te zeggen van Wit-Russen? Die zijn dan in vergelijking oersaai. Om in Uw vorm van argumentatie te blijven: een geluk dat er zoveel van werden gedood tijdens de oorlog, anders was er helemaal niets over te zeggen.

Wat een onzin, hiermee toont U aan dat U duidelijk nog nooit in Oostenrijk geweest bent. Het standaard-huis is daar immers een houten woonhuis met die typische steunbalken in de gevel, lang geen woonblokken. Voorts is Uw xenofobische en bevooroordeelde beschrijving van een heel volk nogal racistisch en achterlijk. Blijkbaar beoordeelt U een heel land op wat U ziet in één treinreis. Dat is toch absurd.

U gaat dus om met racisten en ander xenofobisch tuig uit de marginale kringen van het Oostblok. Dat is alvast genoteerd.

Hoe, dus de bruinen hebben wél cultuur? Dus nadat U Oostenrijkers hebt zitten uit te schelden voor marginale nazi's (weliswaar via proxy van de zogezegde "vrienden") gaat U nu beweren dat die mysterieuse, onbekende "rijkdom" van de bruinen mij onbekend zou zijn? Quod erat demonstrandum zou ik zeggen. Negerverheerlijking tot en met met geen flauw benul van een land dat véél dichterbij ligt. Dat is werkelijk links in een notedop

"Oersaai" is natuurlijk een compleet puberaal argument en bovendien uiterst subjectief. In dit geval staat Uw racisme en xenofobie een normale cultuurbeleving in de weg. Dat Oostenrijk "weinig vernieuwend" zou zijn is eveneens een mythe. Zelfs afgelegen boerenhuizen hebben er zonnepanelen bijvoorbeeld, en dat al sinds de jaren '90. De Afrikaanse landen daarentegen ....

Polen staat er inderdaad goed voor: een levendig patriotisme, een levendige Katholieke kerk en een bevolking die nog wil werken. En geen asielprofiteurs of andere ongewenste vreemdelingen die het land overspoelen. Ik zie daar niets dan groeipotentieel.

Dat is een mythe: verveling is een modern fenomeen. In de jaren '50 had niemand zelfs tijd om zich te vervelen. Dat verschijnsel is pas beginnen opzetten met de overconsumptie en lusteloosheid van de jaren '90 in feite. Voordien was het iets was je hooguit tijdens de studietijd op school deed.
Afgaande op wat u zo allemaal op dit forum achterlaat, zou ik durven stellen dat de gemiddelde 'bruine' - net als de gemiddelde Oostenrijker trouwens - méér 'cultuur' in z'n kleine teen heeft, dan u in uw gehele lijf en u zult erg hard uw best mogen doen om mij van gedachten te doen veranderen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 2 oktober 2008 om 12:05.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 12:58   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Als je Rusland en de voormalige Sovjet-Unie wil kennen daarentegen moet je wel Russisch kunnen, en als je China wil kennen moet je Chinees kunnen, etc. toch zijn er hier veel op het forum die rustig vooroordelen spuien over Rusland, Afrika of China ongehinderd door enige kennis.
Oud 2 oktober 2008, 13:47   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Preuße

Citaat:
Ik zeg enkel dat ik dat eten niet zo lekker vind, dat is subjectief natuurlijk, net als uw bewering dat Oostenrijks eten lekker is. De meeste mensen vinden Frans of Italiaans eten toch wel beter (en nee, Afrikaanse eten is NIET lekkerder in tegendeel)

Citaat:
Ik zou hen eerder omschrijven als harde werkers om mee te beginnen, goede landbouwers en nog in het algemeen met betere manieren.
inderdaad, dat is wel positief, ze hebben betere manieren dan de gemiddelde Belg.

Citaat:
Maar zulke omvattende en globale omschrijvingen van een heel volk is natuurlijk altijd surrealistisch.
Nochtans hebt U er geen enkel probleem mee om andersgekleurde medemensen te beschrijven als zijnde zonder cultuur.

Citaat:
En Oostenrijkers als "saai" beschrijven is nog zo'n oppervlakkig non-argument dat nergens om slaat.
Heel subjectief, dat is waar, maar dat was mijn perceptie.

Citaat:
Wat dan te zeggen van Wit-Russen? Die zijn dan in vergelijking oersaai.
Vergeet het maar, je kunt veel zeggen over Wit-Russen, dat ze veel drinken, dat ze corrupt zijn, gewelddadig, racistisch zijn zelfs, maar saai zijn ze zeker niet.

Citaat:
Om in Uw vorm van argumentatie te blijven: een geluk dat er zoveel van werden gedood tijdens de oorlog, anders was er helemaal niets over te zeggen.
Daar ga ik maar niet op ingaan, zeker niet omdat het uit de mond komt van een fascist.

Citaat:
Wat een onzin, hiermee toont U aan dat U duidelijk nog nooit in Oostenrijk geweest bent. Het standaard-huis is daar immers een houten woonhuis met die typische steunbalken in de gevel, lang geen woonblokken.
U bent blijkbaar enkel in Tirol en omgeving geweest... (U bent toch Bart Dewever niet?) in het oosten van Oostenrijk en de grote steden zie je vooral grote piekfijne gekleurde stenen huizen en woonkazernes.

Citaat:
Voorts is Uw xenofobische en bevooroordeelde beschrijving van een heel volk nogal racistisch en achterlijk. Blijkbaar beoordeelt U een heel land op wat U ziet in één treinreis. Dat is toch absurd.
Zoals ik al zei ben ik al 5 keer in Oostenrijk geweest, 4 keer onvrijwillig als kind. Naar Tirol (Lechtal), Salzburg (Ramsau), Burgenland en Wenen.

Citaat:
Helemaal niet, dat was toevallig. Veel personeel in restaurants en horecazaken zijn van Russische of oekraïense origine, en dan ontspringt er wel eens een gesprek hé.
.

Citaat:
Hoe, dus de bruinen heben wél cultuur?

Oostenrijkers hebben, net als de "bruinen" (een veralgemening van vele dozijnen totaal verschillende culturen, maar goed) OOK cultuur, maar zijn niet het Herrenvolk dat U ervan maakt.

Citaat:
, Dus nadat U Oostenrijkers hebt zitten uit te schelden voor marginale nazi's (weliswaar via proxy van de zogezegde "vrienden")
dat waren geen vrienden, en die mensen als buitenlanders in Oostenrijk kunnen het beter weten dan U of ik hé, ja doch?

Citaat:
gaat U nu beweren dat die mysterieuse, onbekende "rijkdom" van de bruinen mij onbekend zou zijn? Quod erat demonstrandum zou ik zeggen.
Vreselijke veralgemening van miljarden mensen. Aziaten bvb. hebben een cultuur die verder teruggaat, en in veel opzichten verfijnder is, dan de onze. Bvb. Thailand, Vietnam, Myanmar, etc. Egypte kent meer kunst- en cultuurschatten dan heel Noord-West Europa samen, uit de oudheid en uit de vroege middeleeuwen, toen Noord-West-Europa nog bevolkt werd door wilde stammen. Zelfs in Zwart-Afrika zijn er rijken en culturen geweest en nog steeds aanwezig waar U ongetwijfeld geen besef van hebt.

Citaat:
Negerverheerlijking tot en met met geen flauw benul van een land dat véél dichterbij ligt. Dat is werkelijk links in een notedop
Nee, ik heb wel besef van de West-Europese cultuur, die ik apprecieer, heb alle grote grote musea van Europa aangedaan denk ik. En ik doe niet aan negerverheerlijking, ik zeg enkel dat die mensen ook een cultuur hebben.

Citaat:
"Oersaai" is natuurlijk een compleet puberaal argument en bovendien uiterst subjectief. In dit geval staat Uw racisme en xenofobie een normale cultuurbeleving in de weg.
Oersaai is inderdaad subjectief en heeft niets met racisme te maken, je kunt iemand of iets saai vinden, maar pas als je iemand minderwaardig vindt wegens zijn huidskleur of cultuur ben je racist. Ik heb nooit gezegd dat Oostenrijkers minderwaardig zijn, ze hebben ook hun goede eigenschappen.

Citaat:
Dat Oostenrijk "weinig vernieuwend" zou zijn is eveneens een mythe. Zelfs afgelegen boerenhuizen hebben er zonnepanelen bijvoorbeeld, en dat al sinds de jaren '90. De Afrikaanse landen daarentegen ....
OK, dat klopt, en je hebt ook Hundertwasser (wie is dat? meneer de Oostenrijkkenner?), Schiele en andere belangrijke art-nouveau kunstenaars en architecten. Maar dat was vroeger, nu heb je weinig vernieuwende Oostenrijkers, en ze blijven verknocht aan hun tradities, hun typische huizen, hun worsten, etc. zeker op het platteland. Nu goed, dat mag, maar ik heb wel het recht dat weinig vernieuwend te vinden, zeker in vergelijking met Nederland.

Citaat:
Polen staat er helemaal niet goed voor, waarom denk je dat zoveel Polen in West-Europa komen werken en niet omgekeerd? En dat heeft niet enkel met geld te maken.
Oud 2 oktober 2008, 14:13   #57
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Polen staat er helemaal niet goed voor, waarom denk je dat zoveel Polen in West-Europa komen werken en niet omgekeerd? En dat heeft niet enkel met geld te maken.

1) Veel Polen keren nu terug naar hun thuisland.
Een kennis van me investeerd in Polen en volgens hem gaat de economie op een goede weg.

2)Polen zijn harde werkers,geen dag dat ik geen 'nieuwe' Pool in mijn buurt zie die werk zoekt.
Ze doen gewoon alles !
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 14:25   #58
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
klopt. Wel een wat saai volk, en voor het eten moet je ook niet gaan, tenzij je verlekkerd bent op knodels, schnitsels en worsten. Het bier is ook wat saaitjes in vergelijking met Belgisch bier. Hun wijn kan ik wel appreciëren. Heel mooie natuur, en Wenen is een erg plezante stad, heeft zelfs al iets Oost-Europees.
Wel een vreselijk duur land, de trein tussen Salzburg en Wenen kost 80 euro. En in België maar klagen hé...
waar is de tijd van de goeie oude sovjetunie! Uren wachten in de rij voor een brood die voor de helft bestond uit zagemeel, vodka waar je van blind werd en de trein was gratis maar reed wel maar één keer per week op onvaste tijdstippen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 14:50   #59
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
1) Veel Polen keren nu terug naar hun thuisland.
Een kennis van me investeerd in Polen en volgens hem gaat de economie op een goede weg.

2)Polen zijn harde werkers,geen dag dat ik geen 'nieuwe' Pool in mijn buurt zie die werk zoekt.
Ze doen gewoon alles !
zeg jood, leer eens schrijven.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 15:09   #60
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
zeg jood, leer eens schrijven.
Zeg, Ambiance, bent U de verdediger van de kleine man?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be